vestjyden Posted December 3, 2024 Report Share Posted December 3, 2024 19 timer siden, Gregers TF skrev: jeg er træt af ICD´en, for den blander sig alt for meget. Dem jeg kender med ICD, har brugt lang tid på at få lægen til at justeret den ind, så de kan træne nogenlunde fornuftig. Prøv at snakke med lægen ved kontrol, måske kan de gøre noget. Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 3, 2024 Author Report Share Posted December 3, 2024 Det håber jeg, for det er meget tæt på at være så træls, at jeg faktisk slet ikke gider - hvilket jo også ses på den ringe cykel-aktivitet. Ingen vejning i dag, da min omsorgssamltale med nærmeste leder var rykket fra kl 10 til 9:15. Det gjorde han “tidligt” i morges, og det opdagede jeg da jeg stod op kort efter 9:15. Og fik travlt Godt træt i benene efter de mange små accelerationer i går, ville jeg køre lidt zone 2 og derefter træne skulder og DL i sportsfyssen. Da jeg skulle på Skrumlet, ringede min turformand. Vi talte meget sammen for nogle år siden, men de seneste års struktur i DSB har gjort at det stoppede. Men han har ringet nogle gange, efter mit stunt. I dag havde han vist en plan om at få mig lidt “op på hesten”. Bl. a. blev jeg “beordret” ud og gå i solen - det blev det så til i stedet for zone 2. Og så kom han med en navn til en ex-kollega, som måske kan skaffe mig fast mødetid kl 23 og 28K i løn. Transportmæssigt OK i forhold at blive boende. Nattevagter er ikke så fede, men når det er fast alle dage, og jeg ikke har mennesker i mit liv at forholde mig til, så er det nok ikke helt umuligt for et B-menneske at vende rundt på døgnet. Hvad der er ENDNU mere usikkert, men nu jeg er ved emnet… Ex´ens ældste (min guddatter, faktisk) står til at blive bestyrer i Netto i denne måned. De ansætter flere voksne end børn i Jylland, så måske kunne hun lirke mig ind når hun er faldet på plads. Om hun mente det da hun foreslog det, er ikke til at vide. Det er jo så en markant mindre løn. Til gengæld er der kundekontakt, så jeg ikke er helt Palle i verden. Og væk fra København og omegn!!!! Men der jo er lysår fra snak til handling, så udover at det er noget af det første der skal testes af når fyresedlen rammer, er det ikke noget jeg satser på. Men fint for hovedet at der ikke noget konkret på ide-tavlen. Jeg har også besluttet at møde frem i HR (DSB) og kysse deres sko. Ved godt at det ikke vil hjælpe, men mentalt kan jeg mærke at det bare er noget der SKAL forsøges. Motionscenteret er gået konkurs og lukket, så ingen overkropstræning. Hvis jeg vil styrketræne fremover, så er det ind til DSB. Det bliver sgu lidt underligt men mon ikke det går. Pauselokalet er heldigvis flyttet, så jeg ikke render på alt for mange ansatte til at gnide salt i såret. Davai, kahlua-kalv, Bjergtrold and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted December 4, 2024 Report Share Posted December 4, 2024 Wow...........jeg besøger godt nok MOL ofte, men jeg må erkende at jeg kun klikker ind i min egen log, og afleverer mine kønsløse , dødsyge tal, og hopper af igen. Men for et par timer siden, scrollede jeg log listen, og klikkede på dit navn. Nu har jeg læst 10 sider tilbage, og er du vild en omgang du har været igennem! Jeg er sindsygt ked af at høre om dit forløb. Men mest af alt, ked af at du i den grad er ramt på selvtilliden! Jeg ved godt at det din situation, bliver en floskel, når jeg siger, at du har MANGE gode år foran dig endnu. (Min far på 81, som bor i en lejlighed vi har bygget til ham på gården, og massere af livsglæde og livskvalitet). Men det starter med en beslutning om at det SKAL være sådan! Jeg er også 100% overbevist om at der er arbejde til dig der ude. Jeg rådgiver engang i mellem, både yngre studerende, og folk på forskellige steder i karrieren. Og jeg hjælper også meget gerne dig, med lidt tips og tricks! Tilgengæld er der en rød tråd, i de ti sider jeg har læst. Du har fra første dag, taget ansvaret for din egen fysiske recovery! Der gik få dage, før du lavede læg øvelser på hospitalet! Kæmpe respekt for det! For det er forskellen mellem at blive et offer resten af livet, og at komme ud på den anden side! Jeg tror også du har større muligheder for forskellige former for fysisk hjemmetræning end du er klar over. Jeg har trænet hjemme i snart 10år, og der er virkelig mange ting man kan gøre. Du af alle, har disciplinen til den slags, hvilket det langt fra er alle der har! Jeg håber du har lyst til at tage bokse handskerne på, og give livet et par slag på kæben. Som andre har påpeget, har du en ret unik evne, i form af lysten, og disciplinen til via selv studie, at lære tungt materiale. Det er faktisk en ting, som flere og flere kæmper med, fordi vores koncentrations evne er under kraftig beskydning. Vi lever i et evigt dopamin rush, og alt koncentration over 10 minutter, er svært! Det lader du ikke til at lide under! Hvis du vil lade mig lege med........så lad os se om vi ikke kan støbe kuglerne for nogle job muligheder for dig! Jeg kan se der måske er nogle ting på vej, og det håber jeg går din vej. Henrik S., kahlua-kalv, Bjergtrold and 2 others 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 4, 2024 Author Report Share Posted December 4, 2024 Tak for de pæne ord. Og opmuntringerne. Dem må jeg jo nok indrømme at jeg har “lidt” brug for. Momentvis kan jeg godt finde håb for fremtiden og glæde ved hverdagen, men der går langt imellem. Jeg tror at du har læst mig rigtigt mht. at sætte mig ind i nyt stof. Lige så utålmodig jeg kan være på nogle områder, lige så tålmodig er jeg på andre. Fordelingen er overordnet ret heldig, når jeg selv vurderer det. Jeg vil bestemt ikke udelukke at jeg griber fat i dig, hvis de ideer jeg har i støbeskeen smuldrer, for så er jeg sådan set ret blank 89,9 kg Igen i dag ringede telefonen da jeg skulle til at træne - eller til træning. I dag var det fagforeningens lokalafdeling. De har først opdaget at jeg er på skideren, da min nærmeste leder skrev til dem. Jeg har ellers selv henvendt mig til dem, men der gik åbenbart noget galt. Men SÅ fandt jeg vej til DSBs lille center på hovedbanegården. Det lukker så i morgen pga. asbest-sanaring og har lukket i 4 måneder. Typisk mit held, men i det mindste kunne jeg træne i dag. Benpressen er den samme som i Sportsfyssen, men den er smurt meget bedre, så belastingen ikke er helt den samme alligevel. For nu for en gangs skyld at være positiv, så ser benene ud som om der er mere kød på dem end i sommer. Målebåndet kan ikke bruges, da jeg har lavere fedt%, og det kan jo også snyde visuelt. Men styrkemæssigt er de samme sted som for for et års tid siden, da det begyndte at gå baglæns. I det mindste gør den manglede cykling da NOGET godt, så I det hele taget kunne jeg godt mærke den ekstra restitution og friskhed. Benpres, 1 ben: 5 sæt Leg extension: 3 sæt Træk til bryst smalt greb: 2 sæt Arnold pres: 3 sæt - 2 kg under gamle dage Laterals: 3 sæt - 2-3 kg under gamle dage Bicep curl: 2 sæt 8x16 - 1ste gang med 16 kg siden… Bænkpres, DB: 2 sæt - kun 20 kg mod 32-34 før. Men kravebenet driller. Tricep pushdowns: 2 sæt Hypers: 2 sæt Mave i stativ: 2 sæt Hjemme: Stående læg: 7/6 sæt Nuldag i morgen. Skal have undersøgt det kommunale motionscenter, meldt mig ud af DSBs, og er også blevet mere end kraftigt opfordret til at kontakt Dansk Jernbaneforbunds socialrådgiver. Og have fortsat projekt “tøm lejligheden for overflødige ting”. Det er nok ikke tosset at give sine rotator cuff lidt opmærksomhed, så nu vil jeg lige lave lidt øvelser for dem, så det ikke bliver glemt. vestjyden, Bjergtrold and kahlua-kalv 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 6, 2024 Author Report Share Posted December 6, 2024 Det blev til lidt kropshævninger og dips i går. Dips kræver en del opvarmning, men det er første gang det lykkedes med dips, så en lille milepæl. I dag var jeg i Hvidovre Kommunes motionscenter. En underlig størrelse, hvor der både er gode og dårlige ting. Der er hexbar-squat, hvilket er super godt, omend pladsen omkring den er trang. Det samme omkring de overraskende få håndvægte. Maskinen til leg extension og siddende lårcurl driller ikke knæet, men har begge en underlig (på den dårlige måde) udveksling. Benpres er der to maskiner til. Den ene er super tung i bunden og alt for let så snart man er ude af sticking point. Den driller også mit knæ, så den skal jeg ikke i igen. Den anden fandt jeg aldrig rigtig ud af at indstille. Men selv med fuld stack er den latterlig let, men det er nogenlunde at køre med et ben af gangen. Men det skal nok blive godt. Jeg kunne forestille mig, at jeg lander i en kombination hvor jeg træner noget af kroppen herhjemme og resten i centeret. Men nu ser vi. Det værste er dog at der er andre mennesker Forstået på den måde, at jeg aldrig har været god til at træne fuldt ud med painface osv. med tilskuere på Men det bliver nok bedre, efter noget tid. Det er efterhånden længe jeg har trænet alene, så det er vildt grænseoverskridende i dag og meget let for det meste. Inspireret af BT.dk er jeg begyndt på Matador igen. Planen er er se den som julekalender, men jeg er lidt bagud, så to afsnit om dagen, indtil jeg er med. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted December 7, 2024 Report Share Posted December 7, 2024 Er faktisk også igang med Matador igen - men kan på ingen måde holde mig så struktureret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 7, 2024 Author Report Share Posted December 7, 2024 (edited) Du har forhåbentlig også mere til at forstyrre dig, end jeg har 89,9 kg - dog først kl. 9:45 I går hev overboen skydedøren til soveværelset frem og tilbage 12 gange, efter jeg begyndte at tælle. Altså efter jeg var gået i seng - efter at have ventet på hans vanlige gå-i-seng-rutiner havde lydt. Det rumlede så meget, at øredutterne ikke var effektive nok. Og irriterede så meget at jeg blev pling plang vågen, tankene stak af og jeg ikke kunne falde i søvn … Ud på eftermiddagen en tur på Skrumlet på 42 minutter. Det skulle have været lav/høj zone 2 men jeg røg op i zone 3. Sidste gang måtte jeg opgive den træningstur jeg havde valgt, så skal vist have sat FTP´en ned til 200 igen Det er absurd irriterende at sidde og små-hyperventilere med en puls der roder 3-4 slag over zone 2-grænsen, men jeg tror alligevel jeg vil prøve at holde fast i lidt basistræning, indtil de forhåbentlig kan (og vil) justere ICD´en, når jeg skal til kontrol med den først i det nye år. Derefter rotator-øvelser og 7/6 sæt stående læg. De første to ugers indkøb på kontanthjælps-budget er gået. Der er fint overhovedet ikke at skulle være fristet til at købe slik og kager. Men øv at frugt og grøntsager er blevet luksus. Og så er jeg faktisk overrasket over, hvor dyre proteinrige varer er. Det må jeg med skam erkende, at jeg ikke havde lagt mærke til tidligere. Heldigvis blev jeg vænnet fra min mørke chokolade, da jeg kom hjem med smadrede tænder og jeg skulle passe på med at tygge, aht. mine flækkede ansigtsknogler. Nu Matador x 2 afsnit og det bliver MED kaffe, for den bliver der holdt fast i indtil det sidste. Edited December 7, 2024 by Gregers TF BLACKICE and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 8, 2024 Author Report Share Posted December 8, 2024 89,5 kg Selvom det er weekend, så kan man åbenbart stadig modtage dårlige nyheder. Forsikringen sækker kun halvdelen af min tandlægeregning Et time på Skrumlet med lidt gøgl jeg selv havde strikket sammen og som jeg håbede ville fungere med ICD´en. Den kunne godt have trukket en snas mere men det er OK. 1 time: Kropshævninger: 4 sæt Bicepcurl: 4 sæt Så ringede kollegaen, om jeg ville forbi til en bid mad og hygge mens fruen var til banko. Allerede mandag i morgen og stresshelvede igen Davai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted December 9, 2024 Report Share Posted December 9, 2024 På 4.12.2024 at 19:39 , Gregers TF skrev: kraftigt opfordret til at kontakt Dansk Jernbaneforbunds socialrådgiver. Det er en rigtig god ide. Det kan være med til at åbne muligheder for dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 9, 2024 Author Report Share Posted December 9, 2024 Vi må se. Hun kan jo ikke tvinge nogen til at ansætte mig, når “de” ikke vil ansætte gamle mennesker. Hun var mere lun på en personlig snak end en telefonkonsultation, så jeg skal til møde op på onsdag. 89,8 kg Ingen dårlige nyheder i dag. Og overboen, som har været hjemme tors, fre og i weekenden, kom ikke hjem 10:40 som vanligt, så her har været super dejligt - som i gamle dage Ved 14-tiden kom jeg i omdrejninger: Stående læg: 6-5 sæt på et ben med 13 kg ekstra Arnold pres: 3 sæt Laterals: 3 sæt Armstrækkere: 3 sæt Dips: 3 sæt - burde belastningsmæssigt nok være før strækkerne men armstrækkerne gør kravebenet medgørligt. I forventning om at diverse myndigheder lukker kl 15, tog jeg 15:07 toget til Hvidovre motionscenter. Mentalt MEGET bedre end sidst. Tre junierryttere trænede nede i “min” halvdel. I hvert fald den ene havde ambitioner om at komme på ColoQuick, og de snakkede også om noget DM. Den ene havde kørt lidt over 220 TSS i går, så noget bliver der cyklet. Nå - det var mig jeg kom fra Elipsetræner: 6 min Hexbar-squat: 4 sæt Pistols med støtte: 4 sæt - på step-up-boks flyttet hen til squat-stativet som jeg kunne holde i Squat: 0 - skulder stadig ikke helt mobil nok. Mine ankler er også blevet stive, så teknikken var virkelig pinlig. Men så blev det forsøgt. Frontsquat kommer desværre ikke til at ske, da stangen jo skal ligge på kravebenene, og det er dømt til at gå galt. Siddene lårcurl: 4 sæt Leg extension: 4 sæt Mavemaskine: 1/4 opvarmningssæt - bøjlen om skuldrene ligger udenfor kanten af ICD´en, så jeg er bange for at den “niver” ledningen til dikkeværket Mavebøjninger på gulv: 3 sæt Hypers: 3 sæt Tricep pushdowns: 3 sæt Dejlig tungt over stort set hele linien. BLACKICE and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted December 10, 2024 Report Share Posted December 10, 2024 10 timer siden, Gregers TF skrev: Hun var mere lun på en personlig snak end en telefonkonsultation, så jeg skal til møde op på onsdag. Allerede dér kan jeg godt lide hende. Gregers TF and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 10, 2024 Author Report Share Posted December 10, 2024 Jeg blev også lidt glad da jeg læste hendes svar. Det er fint at hyggepludre i telefon, men når det er noget seriøst, så vil jeg hellere tage den “på stedet”. Især nu om dage med de åh så smarte trådløse forbindelser, der falder ud og går i Anders And. Og altid på det mest dumme tidspunkter. Havde det endda så bare været over en stabil fastnettelefon. …. Jeg glemte at notere hip thrust i går og den anden balleøvelse jeg ikke ved hvad hedder. 5 sæt i alt. 90,0 kg efter 3200 kcal. Mine quads er relativt ømme i dag. Jeg forventer at træne lægge og rotator. Nok også lidt kropshævninger. Indtil den første, hvor P5 begyndte på juleradio, var jeg godt i gang med at have hollandsk taleradio i ørebøfferne - også for at overdøve overboen. Forståelsen blev meget bedre på de uger men nu er det jo gået i stå, da P5s blanding at musik, quiz og samtale med “folk” rammer lige min radiosmag ret perfekt. Så jeg overvejer kraftig at begynde med noget aktiv indlæring. Også så hovedet skal lave lidt andet end at læse nyheder og nørkle HayDay. Mine tidligere forsøg er gået i stå, men det kan være at jeg keder mig så meget nu, at det fanger bedre. Jeg har også lige set een på YouTube, der faktisk er kommet nogenlunde i mål alene ved selvstudie, omend det har taget sin tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted December 10, 2024 Report Share Posted December 10, 2024 6 timer siden, Gregers TF skrev: Jeg blev også lidt glad da jeg læste hendes svar. Det er fint at hyggepludre i telefon, men når det er noget seriøst, så vil jeg hellere tage den “på stedet”. Især nu om dage med de åh så smarte trådløse forbindelser, der falder ud og går i Anders And. Og altid på det mest dumme tidspunkter. Havde det endda så bare været over en stabil fastnettelefon. …. Jeg glemte at notere hip thrust i går og den anden balleøvelse jeg ikke ved hvad hedder. 5 sæt i alt. 90,0 kg efter 3200 kcal. Mine quads er relativt ømme i dag. Jeg forventer at træne lægge og rotator. Nok også lidt kropshævninger. Indtil den første, hvor P5 begyndte på juleradio, var jeg godt i gang med at have hollandsk taleradio i ørebøfferne - også for at overdøve overboen. Forståelsen blev meget bedre på de uger men nu er det jo gået i stå, da P5s blanding at musik, quiz og samtale med “folk” rammer lige min radiosmag ret perfekt. Så jeg overvejer kraftig at begynde med noget aktiv indlæring. Også så hovedet skal lave lidt andet end at læse nyheder og nørkle HayDay. Mine tidligere forsøg er gået i stå, men det kan være at jeg keder mig så meget nu, at det fanger bedre. Jeg har også lige set een på YouTube, der faktisk er kommet nogenlunde i mål alene ved selvstudie, omend det har taget sin tid. To bogstaver: AI (2) Post | LinkedIn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 11, 2024 Author Report Share Posted December 11, 2024 Det gør nok ingen skade at sætte sig lidt ind i det. Det virker godt nok lidt sort, når man intet basiskendskab har i forvejen, men det kan være tingene falder på plads, når man ser mere. Jeg ser så ikke rigtigt mig selv som en der “hitter på”. Mere ude i nederste led, hvor tingene bare skal gøres. Kunne være i butik, lager, pakkesortering, portør, graver, de orange mænd m/k i vej & park, sidde i en ATK-vogn…. For slet ikke at tale om stationsrengøring. Altså jobs som de fleste vil synes er temmelig kedelige og alt for lavstatus. Men det vil lige være mig, at rende rundt med en hapstang og en klud. At der så også skal renses lokummer, er efter sigende noget man vænner sig til. 89,5 kg efter 2700 kcal Var i Valby for at tale med socialrådgiveren. Intet vildt nyt men fik da et par tips med i notesbogen. Planen for i dag var zone 2 på Skrumlet. Det tog lidt tid at tage mig sammen. Ikke så meget fordi jeg som sådan ikke gad, men mere fordi temperaturen i er kravlet ned, så jeg sidder med termosokker og lun trøje. Jeg fik kørt en time. Underligt nok var der OK sammenhæng mellem puls og vejrtrækning i dag. Man skulle næsten tro at ICD´en er gået i udu, hvis ikke det var fordi den stadig holder min puls over 40, og dermed umuliggør at hjertet “springer et slag over”, når jeg er i hvile. Det ville jeg kunne mærke, hvis det begyndte på igen. Jeg har været i jeg-nænner-ikke-at-smide-ud-boksen. Der lå bl. a. to par cowboybukser. Og ja, det hed de dengang jeg fik dem i fødselsdagsgave, da jeg fyldte 30. Altså for lidt over 25 år siden. Dengang der var til over 25 chinups og 40 dips. Armene 43 cm og vægten +100 kg, trods anstændig fedtprocent. Nå, men jeg prøvede at trække dem på. Sandelig om jeg ikke kan passe dem, efter de i årevis har været ALT for små i livet. Der er ikke super god plads til røven og det ene par er også lidt små om lårene. Men de er lagt i væskebøtten. Sammen med et par slimfit, som jeg ikke kan huske jeg har købt, så de har nok også ligget i en del år. De er alle givetvis håbløst umoderne, men den slags kan jeg ikke tage mig af. Nu Matador - desværre kun et enkelt afsnit, da jeg “er med”. Davai and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted December 12, 2024 Report Share Posted December 12, 2024 16 timer siden, Gregers TF skrev: Det gør nok ingen skade at sætte sig lidt ind i det. Det virker godt nok lidt sort, når man intet basiskendskab har i forvejen, men det kan være tingene falder på plads, når man ser mere. Jeg ser så ikke rigtigt mig selv som en der “hitter på”. Mere ude i nederste led, hvor tingene bare skal gøres. Kunne være i butik, lager, pakkesortering, portør, graver, de orange mænd m/k i vej & park, sidde i en ATK-vogn…. For slet ikke at tale om stationsrengøring. Altså jobs som de fleste vil synes er temmelig kedelige og alt for lavstatus. Men det vil lige være mig, at rende rundt med en hapstang og en klud. At der så også skal renses lokummer, er efter sigende noget man vænner sig til. 89,5 kg efter 2700 kcal Var i Valby for at tale med socialrådgiveren. Intet vildt nyt men fik da et par tips med i notesbogen. Planen for i dag var zone 2 på Skrumlet. Det tog lidt tid at tage mig sammen. Ikke så meget fordi jeg som sådan ikke gad, men mere fordi temperaturen i er kravlet ned, så jeg sidder med termosokker og lun trøje. Jeg fik kørt en time. Underligt nok var der OK sammenhæng mellem puls og vejrtrækning i dag. Man skulle næsten tro at ICD´en er gået i udu, hvis ikke det var fordi den stadig holder min puls over 40, og dermed umuliggør at hjertet “springer et slag over”, når jeg er i hvile. Det ville jeg kunne mærke, hvis det begyndte på igen. Jeg har været i jeg-nænner-ikke-at-smide-ud-boksen. Der lå bl. a. to par cowboybukser. Og ja, det hed de dengang jeg fik dem i fødselsdagsgave, da jeg fyldte 30. Altså for lidt over 25 år siden. Dengang der var til over 25 chinups og 40 dips. Armene 43 cm og vægten +100 kg, trods anstændig fedtprocent. Nå, men jeg prøvede at trække dem på. Sandelig om jeg ikke kan passe dem, efter de i årevis har været ALT for små i livet. Der er ikke super god plads til røven og det ene par er også lidt små om lårene. Men de er lagt i væskebøtten. Sammen med et par slimfit, som jeg ikke kan huske jeg har købt, så de har nok også ligget i en del år. De er alle givetvis håbløst umoderne, men den slags kan jeg ikke tage mig af. Nu Matador - desværre kun et enkelt afsnit, da jeg “er med”. Uanset om man skal bruge det i et job eller ej, så går vi ind i en verden hvor det er godt at forstå AI. Jeg kan se på andre opslag at du allerede bruger GPT , så du er ikke på barbund. Helt fundamentalt mener jeg så du laver en fejl sondring ved at sige at du ikke er en der "hitter på". Det er du i det private. At du så har besluttet at "Arbejds Gregers" ikke er det, er jo dit eget valg :-) Anyway, jeg kender massere af mennesker i rengøring, ejendomsservice og facility . Så "vi" finder ud af det kahlua-kalv and Gregers TF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 12, 2024 Author Report Share Posted December 12, 2024 (edited) Jeg er på PM blevet spurgt om har har billeder fra dengang. Ikke helt - jeg synes ikke det er fedt at blive fotograferet, så jeg har ikke noget fra før MOLs tid. Og da der for år tilbage blev ryddet op, forsvandt de ældste og jeg havde ikke gemt nogle af dem. Og dog - måske nr to? Man kan ikke sende billeder over PM, så jeg spammer loggen med lidt antikke fotos. De sidste to fra 2011 og -13. De øverste to muligvis lidt ældre. 88 kg i 2013 - også gravet frem på MOL Vægt uændret efter 2800 kcal 1t 10m min på skrumlet. Ret lang opvarmning og 3 x 5 min som for et par uger siden, og så 2 blokke over/under på 6 min. Jeg faldt først i søvn henad kl 4 i nat (gik i seng før midnat ), så der er ikke også energi til at lege med vægte, som jeg ellers have forestillet mig. Jeg er godt og grundigt gennemtræt, nu der efterhånden er en del af den slags nætter på kontoen. Jeg har vækkeuret til at ringe 8:45, så jeg ikke får vendt rundt på døgnet, men energiniveauet er også derefter. Det er SÅ mærkbart, når jeg får sovet for lidt. Men jeg er nok bare vant til at være forkælet. Edited December 12, 2024 by Gregers TF Davai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 12, 2024 Author Report Share Posted December 12, 2024 Der var ikke KB til dette, så…: NielsS and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted December 13, 2024 Report Share Posted December 13, 2024 Du så skarp ud ;) Hvad er omkreds i dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 13, 2024 Author Report Share Posted December 13, 2024 Det er gået jævnt ned ad bakke, og jeg havde faktisk glemt det visuelle. Men jo, jeg så da relativ veltrænet ud dengang. Højre arm ligger nu på lidt over 39. Og 38 for den der blev opereret. Med tanke på at jeg før jeg besvimede kunne holde da samme watt i ca 2 minutter som jeg kunne holde i 20 minutter for ca 10 år siden. Og så kan trække 60-80 watt fra i dag, så er det jo hæsligt at man får lov at gå sådan i forfald. Havde det været et dumt umælende kæledyr, havde man aflivet det af medlidenhed inden det kom så langt. Da de offentlige kontorer skulle være lukkede, smuttede jeg i motionscenteret. Forinden havde jeg trænet skuldre, incl. rotator cuff, og lægge herhjemme. Hexbar Squat: 5 sæt Ingen pistols. Squatstativet er flyttet ret langt væk fra jumpsquatkasserne og jeg synes det vækkede for meget opsigt, at bære rundt på en af dem. Til gengæld var der kommet et hacksquat-stativ Desværre kan det også virke som en benpres (hvis man flytter rygstøtten), så rent praktisk kommer man ikke længere ned end 90 grader. Der er dog god ergonomi i det, men jeg vil mok hellere bære trækassen rundt, tror jeg. Vi ser…. Leg extension: 4 sæt - til fail i sidste 3 Siddende lårcurl: 4 sæt - også til fail i 3 sæt Ballemaskine: 4 sæt. Den rammer ballerne super effektivt, men desværre kan man ikke lægge vægt nok på. Solid iltgæld efter 20 reps men ikke ret tæt på fail. Virkelig ærgerligt. Siddende læg - også ny “maskine”. 2 sæt. Desværre har fabrikken sparet ved at gøre puden over låret for lille, så den gør temmeligt ondt når den borer sig ned i det. Tåbelig besparelse. Jeg tænkte desværre ikke på at folde håndklædet og lægge det imellem - skal prøves. Hypers: 3 sæt Da jeg har klædt om, ser jeg at der er besked i E-Boks fra kommunen og fik koldsved og ondt i maven. Det er jo ikke til at holde ud at leve på den her måde Det må satme godt snart stoppe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted December 14, 2024 Report Share Posted December 14, 2024 On 12/12/2024 at 7:26 PM, Gregers TF said: billeder af en hakket makker i fin form Ha, shit det ser solidt ud Gregers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted December 14, 2024 Report Share Posted December 14, 2024 Du ser skarp ud Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 14, 2024 Author Report Share Posted December 14, 2024 89,9 kg - godt nok først kl. 11, hvor jeg tog mig sammen til at stå op, efter at have ligget og hørt radio i et par timer. 2650 kcal i går. I går føltes lårene som om der ville komme godt med DOMS i dag, men der er intet. Efter nogle triste mørke timer, fik jeg gang i det gamle skrog: Kropshævninger: 6 sæt - 3 med hvert sit greb. Bicepcurl: 3 sæt Stående læg: 8/6 sæt Dips: 3 sæt Armstrækkere: 3 sæt Mave på dråbepude: 3 sæt Vipers: 3 sæt Mens jeg ser Matador sidder jeg og nørkler med ruller, arvævs-fjedre, dobbeltpuder osv. Altså fuld skrue på fingerøvelserne. Indtil for et par dage siden, er jeg vågnet med en pegefinger der max kunne bøjes til 90 grader. Når den var mast ind, så var det OK resten af dagen, hvis jeg holdt den mobil en gang i mellem. Men de sidste par dage har den kunnet bøjes mere fra start. Til gengæld er den begyndt at gøre ondt, på samme måde som min langfinger, så det er ikke helt uden omkostninger. Det har heller ikke ændret på at håndryggen og de dumme fingre stadig er lilla, de første minutter efter jeg står op. Men der er stadig forbedringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 15, 2024 Author Report Share Posted December 15, 2024 89,9 kg efter 2700 kcal MyWhoosh havde åbenbart knas med skyen, for den træning jeg havde siddet og nørklet sammen, var ikke at finde da jeg var hoppet på Skrumlet. Heller ikke den jeg lavede i forrige uge. Jeg fandt noget andet, men det var ikke lige det jeg havde lyst til - eller sat mig op til. Men jeg fik da kørt en time. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 16, 2024 Author Report Share Posted December 16, 2024 (edited) Vægt uændret. Det jeg ikke fik kørt på Skrumlet i går, fik jeg kørt i dag. Mine selvbyggede træningspas var stadig væk, så jeg måtte bygge det igen. 3 x 6 x20/40 og 10 x 12 sek preskørsel med 3 minutters pauser. Hvad anden siddende og hver anden stående. Jeg er milelangt fra hvor jeg var for et halvt år siden. Men lige i denne type kørsel, der kan sveskes hjem på iltgælden, går det anstændigt. Min kollega kører 20/40 med 400 watt i de 20 sek, når han følger en standarttræning på Zwift der passer til sin FTP, og mine 20 sek landede lige over 400 i snit. Men min FTP er mindst 50 w under hans. Som vanligt hyggepuls (15-20 under hvad den burde have været) sammen med giftigt iltgæld. Men ret sjovt alligevel Det føles stort set normalt. Det er bare watt og pulsværdierne der er anderledes, men det mærker jeg jo ikke på en stationær cyklen. 1 t 15m … I morgen kan jeg ikke nøjes med at vågne 8:45, men er også nødt til at stå op. Jeg skal til astmacheck hos lægen. Bliver interessant at se hvad 4-5 måneder uden astmamedicin har gjort ved vejrtrækningen. Altså HVIS jeg kommer til. Min tid er registreret som en graviditetsundersøgelse pga. fejl i siden med tidsbestillinger. Nu jeg alligevel skal ud, så overvejer jeg at få cyklen omkring “smeden”, så den kan få lavet bagbremsen. Jeg er ikke kæk ved at bruge penge på den slags, men det er også tåbeligt hvis den kun skal stå til pynt, inden kommunen forlanger den solgt. Og jeg har omsider skrevet mig i kø til en et-værelses lejlighed her i blokken. Egentlig ville jeg helst til Jylland, men jeg tror desværre ikke rigtigt på ex´ens ældste kan snakke gamle mig ind i varmen, nu det er Netto. I LIDL var den nok gået, men… Hov - jeg fik også nappet to sæt dips. Edited December 16, 2024 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 17, 2024 Author Report Share Posted December 17, 2024 Astmaen har det OK, så der var tid i overskud. Så “lungelægen” kiggede mine ting igennem. Den hjertemedicin jeg fik ordineret på sygehuset er ikke sat til fornyelse. Og hun syntes det var meget, meget underligt, at jeg bare blev sendt hjem uden at høre mere. Så hun “beordrede” mig til at bestille en tid, hvor jeg kan få styr på de ubekendte størrelser. Det foregik i Rødovre Centrum og jeg var nær kommet for sent. Trods tiden 10:20, var der sort af biler. Nåja…. det er jo snart jul. Pga. trafikken gad jeg ikke køre til cykelsmeden, så cyklen bliver ikke fikset i år. Dermed lander cykelsaldoen på 3869 km. Jeg kan ikke mindes før at have kørt så lidt. Hjemmestyrk: Kropshævninger: 6 sæt - 3 med hvert sit greb Bicepcurl: 3 sæt Arnold pres: 4 sæt - de to første var tunge, så ikke så mange reps i dem Laterals: 3 sæt Stående læg, 1 ben: 7/6 sæt Mave på dråbepude: 3 sæt ss Vipers: 3 sæt Efter mad og skærmtid, var det meningen med en ruller omkring zone 2. Men tiden gik og jeg blev alt for sløv. Jeg sov først efter 2 (selvom jeg gik i seng 23:40). Og overboen var ekstrem støjende i morges, da han stod op kl 6. Jeg fik sovet efter han gik, men håndværkere skal ikke overholde bore/banketider når de arbejder i socialt boligbyggeri, så fra 7:26 stod den betonbor i rå mængder. I stedet blev det til 7 sæt dips. I morgen formiddag står den på omsorgssamtale med DSB - det er jo en kende skræmmende, med tanke på hvor længe jeg har været væk. Til gengæld er er gode nyheder for mig og dårlige for dig. Med den nye kontanthjælpsreform skal man ikke længere bruge sin pensionsopsparing, før man kan få kontanthjælp. Så jeg ryger ryger hurtigere på skatteyderbetalt diæt. Men opsparingen til bilen (der ikke blev købt) skal jeg naturligvis brænde af først. Men det er nu også kun rimeligt. Egoistisk set skulle pengene nok have været anbragt, men jeg forventede ikke at den gamle discount-øse ville holde så længe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts