Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 05/15/2026 in all areas
-
Got legs?
Bjergtrold and 4 others reacted to Kermit for a topic
Onsdag mødte jeg ind på arbejde til en melding om at der lige var et vigtigt møde kl. 09.00 omkring organisationsændringer. Stemningen blev meget hurtigt anspændt, og det viste sig da også at være en større omgang. I alt 70 medarbejdere skulle opsiges på nordisk plan, hvoraf 33 skulle findes i mit forretningsområde. Meldingen var at de berørte medarbejdere ville blive kontaktet umiddelbart efter mødet. Og så kunne man ellers opdatere sin indbakke. Jeg gik fri, og det samme gjorde langt de fleste på kontoret, men ikke desto mindre en ubehagelig episode. Omkring 14.30 var der et nyt møde hvor de så ville fortælle lidt mere om det hele, og det kom frem hvordan de ser organisationen fremadrettet. Her blev det også tydeligt at der, som tingene er nu, ikke er plads til mig i teamet når min kontrakt udløber. Det ramte ret hårdt, for det har hele tiden været meldingen at de havde 100% succesrate med at ansætte barselsvikarer, og det er også det der er blevet talt ind i. Samtidig er den stilling jeg har søgt internt (som jeg havde første samtale på tilbage i midten af april), genåbnet for de medarbejdere som nu er blevet opsagt så de kan søge også. Som sagt, en hård omgang rent mentalt, for det betyder at jeg så småt skal begynde at støve CV og andet af, og igang med den trummerum. Heldigvis kunne jeg relativt hurtigt ryste det af mig, godt hjulpet på vej af en tur til Gøteborg med familien med besøg i Liseberg og ellers bare hygge i byen.5 points -
De starter i Roskilde og cykler op langs fjorden igennem/forbi Jyllinge, Ølstykke, og ved Frederikssund krydser de fjorden over den nye bro, fortsætter langs fjorden på Skibby siden. Tilbage over fjorden over den gamle bro, ind i Frederikssund, til Græse, Sigerslevøster, Gørløse, op af mod Hillerød https://copenhagensprint.com/loebsinfo/rute/ Jeg kan sikkert få en masse medie opmærksomhed hvis nu jeg ved et uheld får lukket grisene ud5 points
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Spinderella and 2 others reacted to Bjergtrold for a topic
Well ja og så har de sidste dage faktisk været gode eksempler på det her med, at "life is what happens when you're busy making other plans". Torsdag blev det halvsent inden, at jeg overhovedet kom ud af døren. Jeg var først i Kvickly i Herningcentret og fandt så ny ukendt vej til UPS udleveringspunkt. GPS ledte mig så godt nok ind over gammel hospitalsgrund, som er en stor byggeplads = var nødt til at tanke ekstra skridt. Udover det så var det en rigtig god oplevelse at møde både parker og fine villaveje i min "nye by". Kassen med ny opvaskemaskine var gigantisk stor og tung og ja burde nok have taget en taxa for var virkelig hårdt at bære. Jeg havde medbragt en stor Ikea pose men var slet ikke stor nok og ja endte med at have mange pit stop på vejen hjem igennem gågaden. Til gengæld ekstremt lækkert med den lille nye hjælper. Det betyder så meget lige at kunne sætte en lille opvask over og egentlig lidt en fordel, at det er nødvendigt at fylde den med det samme med små loads. Miljømæssigt er det vist ikke helt perfekt men jeg har jo ikke bil og flyver ikke længere eksotiske steder hen. Kom så alt for sent i seng og fredag var jo desuden koffein rehab dag 1 = virkelig træt og jeg landede direkte i sofaen ovenpå job. Det gode ved mit nye liv er jo så, at jeg faktisk kom ud af sofaen igen og fik ryddet en masse op inden lørdag, som blev en dag, hvor jeg nåede en hel del men måske også på en lidt hæsblæsende - nu presser jeg lige mig selv punkt for punkt måde. Og ja så landede jeg i den her kaskade af events, hvor min rehab migræne rammer mig lørdag aften. Jeg glemmer at tage mine kontaktlinser ud. Søndag kæmper jeg virkelig med den venstre som sidder fast. Prøver alle gode tricks fra nettet og til sidst må jeg give op og ringe til Lægevagten, som jo er meget mere sød og forstående end jeg havde forestillet mig (skulle have gjort det tidligere og inden, at mit øje var helt smadret af mine mislykkede forsøg). Cykler ud til Gødstrup da tog ikke passede. Er alment utilpas = siger meget om hvor vitalt synet er for os. Bliver tilset af virkelig sød vagtlæge, linse fjernet og jeg får både klap for øjet og antibiotika salve med. Nok ikke smart at cykle hjem med klap for øjet men heldigvis meget fredelige cykelstier og endnu en god reminder om, at jeg skal i gang med at cykle frem og tilbage. Anyhow hjem og pakke til Århus besøg da jeg havde booket hotel og det var rart at være her fra morgenstunden men var nødt til at lade badedragt blive hjemme da det ikke duer med svømmehal i dag. Skal heldigvis mødes med den skønne miss Spinderella alligevel. Ja så nul træning, nul saunagus og nul arbejde, som jeg ellers havde glædet mig til. MEN igen en god reminder om at huske at være taknemmelig for de dage, hvor krop (og sind) fungerer. Ofte tager vi det i høj grad som en selvfølge men ligeså snart, at det ikke er sådan. Ja så opdager vi, hvor priviligeret det er. I toget sad jeg primært med lukkede øjne og resten af aftenen havde jeg bare ikke meget energi men nød at være landet her på roligt værelse. Jeg havde husket både min plysenhjørning + magnesiumspray til fødderne + at jeg tog antihistamin pga øjnene og sov virkelig godt og tungt. I dag håber jeg at kunne tanke op med lidt bentræning inden møde med coach P, som for 100 år siden lærte mig at svømme crawl og efterfølgende har specialiseret sig i i coaching af neurodivergente ledere. Jeg har stadig en ide om at kunne lære at udnytte min krøllede hjerne lidt bedre. Apropos weekendens meritter blive lidt bedre til at lægge mere realistiske planer og til ethvert tidspunkt sikre nok søvn, ro og regelmæssighed. Efterfølgende mad her med søde miss Spinderella og opdatering. Dejlig dag og uge til boardet3 points -
Uge 4 dag 6 (igår) Atlassten, jord til skulder 4x62 4x62 5x62 2x79 4x62 Det niver godt i biceps, når man har lavet x antal af de løft fra jorden, og rul til skulderen. Jeg er muligvis lidt for gammel til den type træning. Men det føles nu meget godt Mit setup med den blå traktor kom ikke med i Copenhagen sprint igår. Men den dansende T-Rex , med rytter med MC hjelm, var med i dag :-D3 points
-
Det er ikke for sent endnu. Det er din chance for at gå viralt Okse….3 points
-
Jeg har pæn succes med at holde min vægt lige under 80 kg for tiden. Nå efter min tandlægepålagte træningspause startede jeg op med karate mandag den 1. juni og tirsdag den 2. juni. Onsdag den 3. juni min første spinningtime i længere tid. Det blev med 170 watt i gns. og 2,2 watt/kg. Det var OK. torsdag den 4. juni og fredag den 5. juni ingenting og lørdag den 6. juni en 7 timers karatesession, indimellem med fuld tryk på. Søndag den 7. juni tog jeg en rolig 5 km løbetur om søerne. Lidt over 30 minutter. Min gamle far røg på hospitalet med dehydrering, så der skulle også aflægges et par sygebesøg. Men han er hjemme igen nu i bedre stand. Mandag den 8. juni var der karate og i dag måtte jeg sidde til sent på arbejdet.3 points
-
Jeg skal nok køre Traktoren ud. Så kan i lege , "spot en traktor"3 points
-
Første prøvetur på 30 km vel overstået. Den kører snorlige. Ingen knirken og knagen. Alt fungerer, som det skal. Og den gamle bagskifter kan heldigvis godt gabe over de 28 tænder, der er største tandhjul på 6-kransen. Den er godt nok mere levende og let end det hvide Carlton-stel, der er slet ingen sammenligning. Så thumbs up indtil videre.3 points
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
vestjyden and 2 others reacted to Bjergtrold for a topic
Tak kære Henrik og ja det er virkelig noget mærkeligt noget. Jeg har jo trods alt min egen frie vilje og burde jo være lidt voksen omtrent nu "problaly maybe I guess so". Og det er jo klart, at hvis ikke jeg ind imellem i høj grad opfattede mig selv som rodet, uduelig mv mv", ja så ville det bare prelle af. På den måde, så er det også en identitet, som jeg nogle gange bekræfter mig selv i. Ja og lige præcis i de her dage, så går det egentlig op for mig, at jeg KAN vælge noget andet. Og at det KUNNE have enormt stor betydning for mig. Og i virkeligheden ikke mht om jeg har det ene eller andet job men mere, hvordan jeg bevæger mig igennem dagene. Og i hvilket omfang, at jeg indretter mine omgivelser på at signalere det ene eller andet til mig. Ovenpå forrige uges voldsomme deadline fredag, så har jeg egentlig haft været træt og lidt sandet til. Jeg har ikke haft orket ret meget oprydning og torsdag faldt jeg i søvn i sofaen med et glas the, som jeg så endte med at spilde ud i min cremefarvede sofa og ud over mine sko. I går var det samme tæt på at ske. Jeg hastede fra job for at nå i butikker for så at opdage, at de var lukkede pga Grundlovsdag. Hmmm og så hjem på sofaen med HBO og chokolade og næsten falde i søvn. Well fik så heldigvis futtet mig i gang med oprydning, rengøring og en god lydbog. Senere sad jeg i min lænestol og læste. Jeg har utvivlsomt brug for at slappe af ind imellem. Men må bare erkende, at både streaming og doomscrolling, er kryptonit for min hjerne og på mange måder no go. Havde også på et tidspunkt overvejelser om at gøre yoga når jeg fik lyst til at se "Heated Rivalry" og ja fik straks den her indre "Get on your knees" med russisk Ilia accent tanke. Sjovt nok, så har showet lige præcis en af hovedpersonerne Ilia, som af sin far gentagne gange får at vide, at han bare er doven og bliver endda ydmyget og omtalt som "lazy" i forbindelse med udtagelsen til Major League hold. Noget som han tydeligvis totalt har internaliseret og et af de (flere) smukke øjeblikke i serien er faktisk en samtale ham og Shane (anden hovedperson) har: Ilia - "But you know I'm lazy" og Shane svarer "I don't see that side of you at all" og Ilia bare smelter i et kæmpe smil og tydeligvist føler sig set og værdisat på en betydningsfuld måde". Det er så fint. Nå men igen. Jeg har bare mere brug for at rydde op og få ordnet ting end at se fjernsyn og på samme måde, så var det virkelig dejligt i morges at hoppe ud af sengen da jeg vågnede og være i gang. Telefon fra morgenstunden har ingen plads. Og i det hele taget, så tror jeg, at det er vigtigt at forstå, at tlf ofte bliver et tilflugtssted for mig, hvis jeg er i tvivl om, hvad jeg skal, eller er blokeret overfor en opgave. På den måde, så er det ikke godt for mig. Træningsmæssigt yoga i søndags, styrketræning og bodybalance mandag og torsdag styrke + 30 min's gang+løb. I går bare oprydning men igen mere tid og rum for træning, hvis jeg mere regelmæssigt holder orden og heller ikke bruger tid morgen på telefon. Nu er jeg på vej til Århus, hvor jeg håber på styrke og yoga senere, inden rund fødselsdag hos sød veninde A. Det kan være, at det ændrer sig men de sidste dage har det fungeret ok med lidt kaffe fra morgenstunden. Og har også spist lidt chokolade og slik. Som beskrevet ovenfor, så er det måske andre steder, at jeg skal sætte mere determineret ind. Anyhow tanker om en dejlig solskinsfyldt lørdag og weekend til boardet3 points -
Motion i balance™
kahlua-kalv and 2 others reacted to Henrik S. for a topic
Vupti, så tog fanden ved mig på en Grundlovsdag, og jeg fik pludselig samlet retrocyklen helt færdig. Missionen er gennemført, og alle dele er nu monteret på den blå Harry Hall i stedet for den hvide Carlton. Men om missionen er vellykket, ved jeg først efter de første prøveture. Jeg bliver altid forbløffet over, hvor få dele sådan en gammel svend egentlig består af. Og lige så forbløffet over, at der så sikkert som amen i kirken altid er lidt bøvl med nogle skiver eller skruer eller ... noget helt tredje ... Det har nu holdt sig inden for grænserne, og den virker umiddelbart velfungerende. Ramme med stel, forgaffel og fittings vejer 2.650 gram, mens den samlede cykel inkl. pedaler osv. lander på 10,2 kg. Lyder som meget, men er faktisk pænt for en cykel fra 1978. Stellet i Reynolds 531 Special Lightweight vejer faktisk et halvt kilo mindre end den hvide Carlton. Dækkene er 23C, og det var det smalleste, jeg kunne finde. Skal på et tidspunkt finde nogen med lyse dæksider.3 points -
Motion i balance™
kahlua-kalv and 2 others reacted to Henrik S. for a topic
Testet og godkendt. Kørte en 35-40 km i dag på det, der skal blive vintergeden, nemlig mit luksusindkøb for 1400 bobs på DBA. Det er noget af en tung alufætter, men nu har jeg sat ballondækkene fra den hvide Carlton på den, så den ruller fint og er meget komfortabel. Og så kan den også i en snæver vending køre på grus. Skal finde ud af noget med skærme på en eller anden måde, men der sgu ikke meget frigang tilbage med de dæk. Det tog kun tre kvarter at splitte vintagecyklen ad, så nu ligger komponenterne og venter på det nye stel. Kan godt lide, at det bliver en nulløsning, hvor Scott'en finansierer både vinterged og et spændende stel til retroraceren. Har ikke rigtig ofret noget ekstra ud over et sæt friske dæk til den kommende retroracer og så bremseklodser foran på vintercyklen. Ellers har ugen budt på nogle rigtig gode løbeture, hvor tempoet blev sat lidt op. Nice3 points -
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Henrik S. and 2 others reacted to Bjergtrold for a topic
Tak kære Vestjyde og forestiller mig, at du tænker på "Aroma" som flere også har haft anbefalet og hvor jeg absolut har planer om at tage ned en dag. Nu kan jeg ikke præcist huske, hvor du bor men måske grundlag for mini MOL træf her i Vestjylland Ja og så gik der lige 14 dage Svært at opsummere kort men er nået til virkelig vigtig erkendelse af, at job er mindst ligeså meget dopamin kilde, som ekstrem sport og tidligere tiders håbløse relationer. Ja og somehow bare en super legal og umiddelbart acceptabel en af slagsen. Ja og jeg er nødt til at lære at behandle det ligeså bevidst nænsomt og forsigtigt, som alt det andet. På den ene side nødvendigt at have et job, det er meningsfuldt for mig, jeg har brug for en indtægt. Ja og samtidigt helt grundlæggende farligt, hvor meget (særligt i min familie), at jeg altid har haft høstet klap på hovedet, ros og anerkendelse for ikke at sige kærlighed - ja for at være dygtig, flittig og hårdtarbejdende. Og på den seneste har jeg også kunnet mærke mine forældres behov for at se mig avancere og lidt ligesom modbevise de der bogstaver, som de ikke helt vil stå ved og det dybest set helt ligegyldigt, hvad det måtte koste mig på de indre linjer af søvnmangel, angst og mangel på social liv. Det er ufatteligt dysfunktionelt og et helt umådeligt svært for mig mønster at lære at se, forstå og bryde. Besøget i Hillerød endte med at være ret traumatisk, da papa D netop havde travlt med at sidde og lægge vægt på, hvor organiseret familien er = central værdi og at han da havde klaret sig godt, selvom at der ikke var diagnoser i hans tid. Øhh ja fordi, at han var heldig at være begavet og at hans autistiske hjerne landede i en ingeniør verden og at min mor har haft båret uendeligt over med ham og sørget (så godt som muligt) for mig og min bror. Og da jeg skulle hjem havde de igen travlt med at kommentere på og rette på min bagage = igen trigge følelsen af, at jeg er et håbløst rodehoved, som ikke kan finde ud af noget = typisk ADHD grundfølelse af skyld og skam, som jeg jo ellers i øvrigt prøver på at bevæge mig langt væk fra. Skriver det ikke for, at nogen skal have ondt af mig. Bare super træls og ærgeligt når jeg i øvrigt er stolt af, hvad jeg lærer og forstår i de her år. Ja og så koster det bare så uendelig meget på de indre (og også ydre økonomiske linjer) når jeg er sammen med dem. Sidste weekends sociale aktivitet lidt mere opløftende med besøg af bjergtrold F og J lørdag over middag. Rigtig hyggeligt at se dem men uden tidligere tids F obsession = dejlig detachement og mere rigtig gode samtaler omkring frihed og hvad vi gerne vil med livet. Jeg kan mærke, at de synes, at det er mærkeligt, at jeg pludselig ikke har trangen til de vilde bjergture og ja jeg finder det bare så dejligt og uendeligt fredfyldt. Træningsmæssigt lidt en blanding af styrke, rygsæk løb til og fra Gødstrup, Boddhicore og først og fremmest fuldstændig afklaring omkring, at det at have tid til at sove nok, træne og spise mine egne gode måltider + connecte med venner + veninder. Ja at der virkelig ikke er noget som er vigtigere. Jeg har drukket lidt nescafe både i går og i dag og også spist noget slik og chokolade men ikke på sådan en helt håbløs unhinged måde. Måske der er håb. Senere i dag mere træning og så besøg af sød veninde T i eftermiddag. I går var jeg til chakra + åndedræts event over 3 timer med skøn yogalærer. Uvilkårligt så mindede det mig om Nepal 2017, hvor jeg lå i over 6000 moh og langsomt havde følelsen af, at mine chakraer lukkede ned og ja i dag kan jeg også tænke, at det var sindssygt og farligt og dumt. Somehow var meditationsevent fyldt med en god følelse af at komme "hjem" til noget vigtigt - "Nærmere noget" som Simon Krohn rigtigt skrev om for nogle år siden - og det også selvom, at jeg jo stadig er lidt på "udebane" her i Herning i forhold til mit liv i Århus gennem de seneste 25 år. Heldigvis hele tiden følelsen af flere og flere ting som fungerer bedre og bedre. Det har været vidunderligt at få min egen vaskemaskine og i går har jeg også bestilt en lille bordopvaskemaskine. Rigtig god kommende uge til boardet og håber på lidt hyppigere opdateringer frem over3 points -
Har noteret mig, at nyheden om Vingegaards lyserøde førertrøje og (endnu en) etapesejr i Giro d'Italia i dag hurtigt dropper langt ned i frokostavisernes sportsspalter, ligesom man mand og mand imellem begynder at tage hans præstationer som en selvfølge og ja, ja, Pogacar er ikke med, så kan enhver jo vinde giroen med den ene arm bundet på ryggen. Man skal nok have været bredrøvet, jysk amatørrytter i 1970'ernes ørkenvandring (hvor der var virkelig langt mellem snapsene) for at blive ved med at falde på røven over, hvor outstanding en rytter, Danmark har fået i Jonas. Vinder han giroen, kommer han med i en meget, meget eksklusiv lille klub af ryttere, der har vundet alle tre Grand Tours. Det er helt vildt. Og for at det ikke skal være løgn, har Danmark i Tobias Lund fået noget så eksotisk som en fuldblods landevejssprinter lagt oven i alle de andre gode, danske navne, der kan komme i spil til etapesejre. Ja, jeg må sgu knibe mig i armen fra tid til anden.3 points
-
Langt pokker i MOL
Bjergtrold and 2 others reacted to kahlua-kalv for a topic
Du bliver nød til at køre i stramtsiddende lycra, for ellers ryger du under 20 i snit ;) Måske bare droppe at kigge på snit og nyde kvaliteten af turen istedet? Det virker for mig med løb. Ingen tidtagning og så bare nyde flow i krop og naturen omkring. Det andet giver hurtigt et skævt fokus, såfremt præstationen alligevel ikke er i fokus. OG så behøver du ikke købe en ny cykelcomputer...3 points -
Nice and clean power building
kahlua-kalv and 2 others reacted to Kermit for a topic
Du har tydeligvis ikke set Blackice's squat form. Jeg synes lige vi skal mindes det gyldne citat fra Athlete X: "Dit squat er måske det værste squat jeg til dato har set."3 points -
Motion i balance™
kahlua-kalv and 2 others reacted to Henrik S. for a topic
Lige præcis i dag får jeg ikke motioneret, men ellers har det været en glimrende uge med lidt løb alle dagene på nær fredag, hvor jeg fik cyklet nogle runder på Avedøre Holme. Artielfimmeren har meldt sig kortvarigt et par gange, men jeg kan nu høste fordelene ved, at jeg trods alt holdt mig i gang under den seneste runde virus, for der er en lille smule mere bund i løbeturene, synes jeg. I går løb jeg fx 9 km-turen, hvor jeg varierede tempoet undervejs(!). Det har givet yderligere næring til mine overvejelser om at tage fortællingen tilbage som nævnt ovenfor. Jeg skal simpelthen tilbage til at tænke i det længere perspektiv, som jeg altid har dyrket tidligere. Der skal laves planer, der rækker ind i næste år, og det kan gå i flere retninger. Jeg vil under alle omstændigheder bruge sommeren til at holde snuden i sporet og både løbe og cykle - så vidt muligt det ene eller det andet hver dag. Det sker for at holde grundformen vedlige og for at prøve af, hvad der skal prioriteres næste år. Hvis jeg kan få gang i løberiet, skal der løbes vinteren igennem og hen imod nogle motionsløb næste forår/sommer. Ikke ultralangt og ikke engang halvmaratonlangt, men mere overkommelige distancer. Det ville glæde mig at løbe Frost Cup igen til vinter eller bare Park Run om lørdagen. MEN det står og falder naturligvis med hjerterytmen. Det ER mere udfordrende for pulsen at løbe, så hen over denne sommer må jeg få prøvet af, hvad jeg kan drive det til og lægge mine planer derefter. Ellers hedder kattelemmen cykling. Også her ville målet være at komme tilbage til at køre nogle cykelmotionsløb næste år som fx Skjoldenæsholmløbet eller Grejsdalsløbet. Det ville give lidt m otivation til at få cyklet nogle træningstur hen over efteråret og vinteren. Det kan nogle gange være rimeligt træls, så der skal en gulerod til, før det wer realistisk. Noget andet er, at det også giver overvejelse om cykelvalget. Kan enten køre den vintage med en traditionel havelåge til vintertræningen og en klassiker til forår/sommer. Eller man kunne vælge en allroundcykel, der kan klare vinter, sommer, gravel og landevej. Har i den forbindelse et godt øje til Canyon Endurace Allroad, der er en schweizerkniv af en cykel, som tilmed er økonomisk inden for rækkevidde. Alt dette kan jo snuble undervejs på grund af den skide flimren, men rent mentalt tror jeg, det vil være sundt at begynde at se længere fremad igen og så tage det, som det kommer.3 points -
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Spinderella and 2 others reacted to Bjergtrold for a topic
1000 tak for at dele kære Henrik. Lyder som nogle gode oplevelser og jeg tjekkede Vestergade 43 ud da jeg cyklede til og fra job torsdag. Syntes dog at det var svært at se men området er rigtig fint. Min Østergade = Strøget går jo direkte over i Vestergade når jeg krydser Gl Landevej = mit første møde med Kræftadelingen i Herning vel tilbage i 2012, hvor vi på skift passede stråleterapien ca hver 2.måned. Kort efter hvor Vestergade krydser Holstebro vej, så ryger jeg på dejlig cykelsti langs jernbanen. Ovenpå job torsdag var det virkelig skønt at cykle hjem i medvind og ikke være afhængig af toget. Tirsdag blev det til mere dejlig Bodybalance. Onsdag kom jeg i gang med dejligt lymfe program fra morgenstunden i min stue + nogle gode balleaktiverings øvelser. Torsdag morgenstyrke = overkrop i DGI huset. I går fredag op og pakke og nåede ikke noget inden job. Efter job røg jeg direkte på tog til Sjælland, hvor jeg slappede af med dejlig lydbog og så her på skønt hotel burgermenu til aften + lidt Nescafe og zero gin og tonic, hvor bartenderen så alligevel sagde, at der var en lille smule alkohol i deres gin. Måske jeg bare skal opgive tælleriet og så nyde lidt af det hele engang imellem. Kaffe skal dog ikke tage over da mave har haft det ekstremt meget bedre i de sidste uger. Til morgen dejlig ben styrke men med fokus på unilaterale øvelser og så 10 minutters core med Downdog app. Særligt i sideplanke har jeg nul udholdenhed og ja det betyder helt sikkert meget i mange sammenhænge. Noget af det som virkelig fylder for mig i den her tid. Ja det er det med, hvor tilfredsstillende det egentlig kan være med de små ting. Morgen the i min lejlighed. Det at klare små praktiske ting. Og det er uendeligt befriende ikke at skulle jagte dopamin i vilde oplevelser. Så i øvrigt et klip, hvor "Into thin air" forfatter Jon Krakauer fortæller, at han for alt i verden ville ønske, at han aldrig havde været på Mt Everest i 1996, hvor 8 mennesker mistede livet d 10.11. maj og det også selvom, at han skrev en verdensomspændende Bestseller om tragedien og var en af de første til at påpege kommercialiseringen af bjergbestigning. I netop de her dage er det jo helt ekstremt, hvor mange mennesker som prøver at bestige bjerget i et ekstremt snævert vejrvindue. Og ja jeg ved godt, at jeg var i meget trygge rammer på mine ture og alligevel så var det bare for meget. Alt sammen i forhold til min astma, min ubehandlede ADHD og ja jeg tror absolut ikke, at iltmangel var, hvad min krøllede hjerne havde brug. Jeg kan ikke gøre det om, men er bare uendeligt taknemmelig for, at jeg er et andet sted i dag. Tv2 starter åbenbart en serie om reduktion af klimaaftryk og lagde en test op i samme åndedrag. Ja og virkelig befriende at vide, at jeg lige nu og formentligt i lang tid frem, ikke kommer til at tage fx på lange flyveture. Nå må hellere lidt videre i dagen. Dejlig dag og weekend til boardet3 points -
Navnet betyder noget for mig i hvertfald. Det skal se æstetikt godt ud. Det gør Seka faktisk på deres ramme. Rammer som Pronghorn, Giant - det ville jeg aldrig kører på - for ikke tale om, Tevelo, QuickPro (især), X-LAB (som Kermit skriver). Kunne virkelig godt finde på Seka - den er fed, og ser fed ud. Så hvis jeg ikke får en god pris på en ny scott addict, så kunne jeg godt finde på at kigge den vej, og få købt den ramme samt en gear gruppe.2 points
-
Nice and clean power building
ThomasNA and one other reacted to Oksen fra Århus N for a topic
Jeg skulle lige være der med Stetson, shotgun og en flaske Jim Beam Kentucky Sour Mash.2 points -
Wendler uge 2 Det sidste blev klemt igennem mellem møder. Ja, men tager simpelthen jakkesættet af, løfter i boksershorts, køler af og tager tøjet på igen. Zercher squat: 3 x 60kg 3 x 70kg 3 x 80kg Det gør så forbandet ondt, det vender jeg mig nok aldrig til. Fransk pres: 3 x 32,5kg 3 x 37,5kg 3 x 42,5kg Føles egentlig OK at presse mig hårdt ud i de her øvelser.2 points
-
Nice and clean power building
Gregers TF and one other reacted to BLACKICE for a topic
Det er (stort set) altid ufedt at skulle opsige nogen. Men jeg tilstræber at have så stor respekt og omhu for situationen som jeg overhovedet kan, og gøre mit for at hjælpe folk godt videre. I de her situationer hvor folk bagefter kommer med en lille gave, så er det måske et udtryk for at det er lykkedes nogenlunde.2 points -
Nice and clean power building
Gregers TF and one other reacted to Henrik S. for a topic
Tænker, man lige skal have en mundskænk til at smage på varerne først for at sikre sig, at der ikke er kommet noget uhensigtsmæssigt i romkuglerne2 points -
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
vestjyden and one other reacted to Bjergtrold for a topic
Super :-) og gerne flere gode lokale tips Lørdag dejlig men let benstyrketræning i hotel gym inden mega hyggelig og solbeskinnet fødselsdagsfest. Om eftermiddagen oplevede jeg Århus alt for crowded og kaotisk og savnede stilfærdige Herning. Da jeg ovenpå fest listede hjem langs havet og Strandvejen, hvor jeg har løbet uendeligt mange gange. Ja der gav det da lige kortvarigt et stik i hjertet. Ikke så meget som trist men bare lidt mærkeligt. Men igen vigtigst, at jeg har bevist overfor mig selv, at jeg er mere mobil end jeg troede og nu har et liv som hænger sammen her i en periode. Hvis jeg, på et tidspunkt, igen skulle bo i Århus. Så skulle det under alle omstændigheder være et mere stille sted end i min gamle lejlighed. Herude kan jeg, en morgen som denne, så tydeligt mærke, hvordan at jeg fuldstændigt falder til ro og er i stand til at koncentrere mig. Sov godt og ramte formiddags tog tilbage til Herning lige tidsnok til at nå sauna gus fra 13-14 i DGI huset = mega mega lækkert og hyggeligt. Vi havde 3 runder og så undervejs ophold i dampbadet med både ansigts og kropsscrub. Der er jo desuden både koldt og varmtvands bassin, hvor folk hang ud imellem sessionerne og helt sikkert ikke sidste gang, at jeg har haft prøvet det. Bagefter overkropsstyrke og så 30 minutters gang+løb på Technogym løbebånd med lidt varierende hældning og tempi. Det fede ved det, at jeg ikke selv behøver at tænke men bare skal følge med og ja tiden flyver virkelig afsted. Mandag mest bare gang rundt til ærinder i Herning og i går blev det for sent inden jeg nåede hjem fra arbejde. Nu nogle såkaldte afspadseringsdage men alligevel med en masse arbejde. Dog heldigvis med tid og ro også til oprydning og afslapning og ikke det konstante arbejdspres. Jeg har bestilt en lille ekstra opbevaringsting fra Simply Organized som har været min yndlingsshop i alt det her flyttekaos. Og så venter jeg stadig på bordopvaskemaskine, hvor der havde sneget sig noget autoudfyld ind i min adresse og da jeg så prøvede at ændre det via UPS app, ja så gik det da først helt galt. Kundesupport var også delvist robot betjent og det er i stunder som den, at jeg alligevel tænker, at AI ikke altid virker lige intelligent. Nå må hellere lidt i gang. Senere noget benstyrke og også gerne noget Boddhicore + løb. Stats med lidt vin lørdag = føltes ok men ligesom Steven Bartlett, så kan jeg faktisk også mærke det i min krop og hjerne flere dage efter og derfor glad for, at det ikke er for ofte og måske jeg ville have det bedre helt uden. Min søde veninde A, havde faktisk også sørget for et diskret zero alternativ, som jeg nok bare skulle være gået med. Well win or learn eller noget. Jeg har også både morgenscrollet og set mere Heated Rivalry mens jeg faldt i søvn de foregående dage og ja ville nok stadig være bedre for mig at gå i seng når jeg er så træt. Eller i hvert fald bare se fjernsyn i et afgrænset tidsrum. Igen så handler det også rigtig meget om, hvordan min dag har været og der har bare igen været nogle dage med fuldt knald på. Alkohol dag 4, slik dag 1, chokolade dag 3, morgenscrolle dag 0, streaming dag 1, kaffe dag 0 og føles lige nu ok. Fortsat dejlig dag og uge til boardet2 points -
Nice and clean power building
Gregers TF and one other reacted to Henrik S. for a topic
Er det noget med, at det er oppe på Gørløse-kanten? Eller deromkring? Rytterne tager sig jo en ordentlig sløjfe, før de buldrer løs inde i byen. Vi ser frem til at opleve en pyntet traktor, en trup af de lokale folkedansere og en særlig stensætning, der forestiller en cykel, som kun ses fra luften2 points -
Langt pokker i MOL
Bjergtrold and one other reacted to Spinderella for a topic
Hvordan kom vi fra en slagtet Svanesø til en tysk krokodille?2 points -
2 points
-
Langt pokker i MOL
Bjergtrold and one other reacted to Henrik S. for a topic
Jeg holdt op med at tracke træninsdata midt i marts, og det kan varmt anbefales. Kan godt mærke, om det går hurtigt, langsomt eller midt imellem :) Ved ikke lige, hvad der kunne få mig til at gøre det igen.2 points -
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Henrik S. reacted to Bjergtrold for a topic
Nå apropos så må jeg ikke forsømme at opdatere stats: Alkohol dag 9, slik dag 1, chokolade dag 8, morgenscrolle dag 1, streaming dag 2. Lørdag så jeg "Hacks" færdig = slutter absolut på toppen. Jeg kommer nok til at "Reheate" med "Heated Rivalry" igen på et tidspunkt men kun, hvis jeg kan gøre det i et afgrænset tidsrum og uden at falde i søvn på sofaen. Ofte har jeg mere brug for at slappe af på en anden og bedre måde. Stay strong derude1 point -
De dødløft vægte begynder da at se meget fornuftige ud! I like PS: Du bruger stadig for meget tid på små isolations øvelser. Du er ikke bodybuilder.........1 point
-
Kondi, styrke og kampsport for gammel mand
Bjergtrold reacted to Henrik S. for a topic
Du har simpelthen din far endnu? Det var dog imponerende. Jeg mistede min, da jeg var 21, så jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det er at have så gammel en forælder. Hvorom alting er: God bedring til ham!1 point -
Langt pokker i MOL
Kermit reacted to Gregers TF for a topic
Dejlig dag i går, også selvom det blev lige sent nok før jeg fandt sengen. BB var sølle 37, toppede ved 44 og er i skrivende stund på 18. Vægten var 96,5 kg Planen var en træning med fokus på overkrop, og så en cykeltur på den sidste feriedag i morgen, med godt vejr efter frokosttid. Men så røg feriedagen i morgen. Det værste er, at jeg skal møde allerede klokken 6 om natten. Så de 23 nye varenumre der er kommer i ferien, skal jeg have lært før sengetid - jeg forventer at blive sendt i kassen, nu jeg ikke har styr på morgenrutinerne. Der bliver solgt temmelig meget bake-off fra morgenstunden, og det er ikke fedt at sidde og kegle rundt i numrene. Akillesenetræning: 4 x 20 stående læg hurtigt op og 5 sek ned, hvert sæt sluttes med 20 sek hold i topstilling. Hæl til vandret indtil videre. Kropshævninger: 4 sæt, 2 med hvert sit greb Dips: 2 sæt Armstrækkere: 2 sæt Arnold pres: 2 sæt m 18erne Laterals: 2 sæt m 9erne Goble squat: 20x9, 20x18 En bens squat: 8, 9, 9 Rumænsk dødløft med fødder bag hinanden og vægten på den forreste: 2 x 15x18 Sideplanke: 2 x 30 sek Alm planke: 2 x 60 sek - jeg tror nok jeg fik en lille lur efter sidste planke, jeg lå i hvert fald en halv times tid på gulvet med ret lukkede øjne og nød lyden af fugle og vinden i træerne fra det åbne vindue. Lidt bonusgøgl med et par statiske “kropshævnings-hold” og en håndfuld wallsits - de fleste på eet ben Forleden bugte AI og jeg en en rum tid på denne lille fine børnesang, der handler om tre grise, der går glade gennem livet. Ikke fordi de ikke rammes af regn og modgang, men fordi de opsøger det positive. De holder fast i denne filosofi til de bliver gamle, og andre forundres over dem. Ja, det kunne man jo godt prøve at lære af, selvom det ikke er så let. https://youtu.be/tq7K0mWYqZo?is=L5KlGcH7LI3mYTXT1 point -
Motion i balance™
kahlua-kalv reacted to Henrik S. for a topic
... og nå ja, så skylder jeg vist at fortælle om good ol' Harry. Han var oprindeligt cykelrytter fra Manchester, men havde større talent for at skrue på cyklerne. Så han åbnede sin egen butik og fungerede ved siden af som chefmekaniker ved store etapeløb. Han sponserede også lokale ryttere og fik rammer som min den blå specialbygget hos bl.a. en Roger Kowalski. Og så er han kendt for en trist begivenhed, for han var første mand ved Tom Simpson, da denne i 1967 faldt omkuld på Mont Ventoux. Harry sprang til fra mekanikerbilen, og da både Simpson og de omkringstående ville have den engelske toprytter tilbage på cyklen, hjalp Harry til, så Simpson kunne slingre videre og til sidst falde død om. Det må have været en traumatisk oplevelse, og han talte vist ikke så meget om det iht. de avisartikler, jeg kan finde om ham i forbindelse hans død (altså Harry's død). Han bevarede i øvrigt glæden ved selv at cykle og fik en del pokaler som veteran. https://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Hall_(cyclist)1 point -
Til cykel nørderne, kan jeg erfare, at vores mirkoskopiske landevej, er en del af ruten i weekenden d 13 og 14 Juni, hvor Copenhagen Sprint World Tour kører. Så vores vej er spæret af en periode Lørdag og Søndag, og ruten kører forbi vores gård, marker, og hestefolde. Jeg må kører den lille blå traktor ud og holde langs vejen, så den kan komme med på TV :-D Det er dog ikke så godt at mit hverken helt eller halvfærdige ridebane projekt bliver live transmiteret.1 point
-
Fik en fin snak med Nordania som faktisk gav mening. Årsagen til at vi får afslag, er fordi min kone er selvstændig. Det betyder at de også kigger regnskaberne igennem, for at vurdere om den løn hun har udbetalt, også står mål med virkeligheden - altså om der har været penge i virksomheden til at udbetale den løn. I årene efter corona, havde restauranten det hård. Jeg har vidst før nævnt det, men min kones bror ved medejer og havde en anden holdning end hende til penge og arbejdsmoral. Det betød at forretningen i den periode skabe mere gæld end overskud, også kombineret med hele corona roderiet. 24 var således første år med overskud, og 25 endte meget positivt med et ret stort overskud. Udfordringen er bare at regnskabet for 25 ikke er blevet offentliggjort endnu. Så vi havde en snak om hvorvidt det ville ændre vores vurdering, hvis de modtog informationer om regnskabet, og det kunne sagtens være tilfældet. Så nu er det sendt afsted, og så håber jeg på at det ændrer deres villighed til at låne os penge til det positive. I går nød jeg det gode vejr, og kørte ud og købe 4x6 minutter ved 105% af FTP. Super lækkert, og generelt bare dejligt at være ude i sommervejret. I alt blev det til 2 timer og 41 minutter, 87 km, 215 watt i snit (257 NP) og 32,3 km/t i snit. I går aftes fik jeg set lidt videoer fra årets Mallorca 312, og det sparkede lige yderligere til motivationen for at komme derned næste år og lave et godt resultat. Målet er at køre en tid på 225 ruten på under 8 timer.1 point
-
Langt pokker i MOL
Gregers TF reacted to Henrik S. for a topic
Tror ofte, man kan finde de løse MTB-/cykelbukser på tilbud steder som www.cykelgear.dk og www.cykelpartner.dk - jeg gav i hvert fald ikke meget for mine dengang.1 point -
Motion i balance™
Gregers TF reacted to Henrik S. for a topic
Har i øvrigt fået mit engelske vintagestel en dag før planlagt. Det er simpelthen blevet pakket, polstret og fragtet efter alle kunstens regler. Meget flot af sælger og en fornøjelse at modtage, for det er i virkelig fin stel og har masser af smukke detaljer, når man ser nærmere på det. Som noget virkelig eksotisk er det ikke alene bygget i Reynolds 531-rør, men i Reynolds 531 Super Lightweight-rør. Så det holder en pæn, lav vægt, men på midten er vægtykkelsen kun 0,5 mm, så man skal ikke have lår som Robert Förstemann eller veje det samme som Trump, hvis man ikke vil vride stellet af led. Nærmere info og billeder følger.1 point -
Rent mentalt en hård periode de seneste par uger. Både privat og arbejdsmæssigt. Det har også kunne aflæses direkte i min træning, som har været noget mere sporadisk end tidligere. Jeg har dog fået trænet, og egentlig også haft nogle rigtig fine træninger iblandt. Men håber samtidig på at jeg kan holde mig lidt mere til træningsplanen, og udnytte min tid lidt bedre. Ift. biler er der også faldet lidt ro på, og så alligevel ikke. For bilen er reelt set købt. Endte med at købe den edrive35 der holdt i Silkeborg efter en køretur, og ret fin dialog med sælger. Bilen var nemlig ikke helt som beskrevet. Hele kølerhjelmen var dækket af stenslag, den havde en håndfuld ridser rundt omkring, en revne i læderet indenfor o.lign. Sælger var dog virkelig cool, og fortalte at de ville omlakere hele kølerhjelmen, de steder der var mindre stenslag ville du fikse med lidt plet-rep, og så ville hele bilen blive poleret efterfølgende. Samtidig arbejdede de sammen med en der kunne lukke revnen i læderet, men at man stadig ville kunne se det. Det kunne jeg sagtens acceptere, så handlen var egentlig på plads. At ansøge lån hos Nordania er til gengæld helt umuligt. Hos Santander blev vi godkendt på 2 dage. Nordania brugte 9 arbejdsdage, på at sende et standard afslag. Det til trods for at lånet her bliver billigere end hvad vi sidder for i dag, og i kombination med at vi har alle vores bankforretninger hos Danske Bank, som Nordania hører under. Prøver man at få en forklaring på hvorfor man har fået afslaget, så bliver man mødt af en mur, og det er umuligt at få dem i dialog. Anyways, vi skal vidst skifte bank snart1 point
-
Det er ret vanvittigt, og på sin vis fantastisk at være vidne til. Det har også været helt rart at Jonas har fået så meget opmærksomhed og opbakning blandt cykelfans de seneste 3 ugers tid, hvor det lader til at især italienerne har taget ham til sig. Men han skriver sig ind i en ret elitær gruppe mennesker, og det må alt andet lige forventes at han får selskab af Pogacar senere på året. Men hvem ved, tænk hvis motivationen hos Pogi kan knækkes i touren, og det sidste han har lyst til er at køre Vueltaen?1 point
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold reacted to Henrik S. for a topic
Åh ja, de 'kære' familier, hvor vi alle hænger fast i nogle roller, der ikke altid er lige hensigtsmæssige ...1 point -
Langt pokker i MOL
Henrik S. reacted to Gregers TF for a topic
96,5 kg. Jeg bliver ved at være sulten og uden viljestyrke når klokken passerer 21 Jeg sov egentlig godt i nat, men jeg er aldrig rigtigt vågnet op. Så det blev blot til 30 minutters “lal” på Skrumlet. Så skulle der gerne være en uges ferie på tapetet. Det skal da fejres med - helt bogstaveligt - en dansende Lada https://www.instagram.com/reel/DY9-AEkMYyw/?igsh=Yzc3NzE0YzEyMDFr1 point -
Langt pokker i MOL
ThomasNA reacted to Gregers TF for a topic
95,9 kg præcis som i går. Lille DOMS i højre quad men ellers upåvirket. Jeg begyndte dagen med 4-5 sæt kropshævninger og dips. Nogle var partielle og andre i fuld ROM med nogle med meget korte pauser. Så lidt gøgl. Den lokale XL har fødselsdag og sælger have-liggestole til 125. Sådan een skal jeg have til morgenkaffen. Den kan stå i mit lille rum mellem min og den fælles hoveddør. Og ender det med at jeg ikke gider bære den frem og tilbage, så er udgiften til at tåle. Jeg fik btw slutafregningen på lejligheden i Avedøre: små 7000. Dermed skulle det gerne stoppe, at jeg konstant trækker på opsparingen. Jeg havde tænkt mig en cykeltur i det fine vejr. Men kan se på LIDLs kontaktgruppe, at de har en sygemelding, så jeg når jeg har hentet stolen, smutter jeg lige forbi og ser om de har brug for hjælp. Jeg skal lukke i morgen, så jeg vil tifold hellere bruge i dag på, at der ikke “er overraskelser”. Bare jeg ikke skal møde tidligt Byhus i Amsterdam. 30 m2, 345.000 euro. Slet ikke tosset om sommeren (slutning) https://www.instagram.com/reel/DX_xF-hsT-k/?igsh=MWgyYmdvemY0Y3BoOQ==1 point -
Præcis, og så rækker mine personlige erindringer om dansk cykelsport endda længere tilbage, for jeg blev jo ramt af sporten omkring 1974, hvor der var endnu længere mellem de flotte resultater. På banen var Peder Pedersen blevet verdensmester i sprint, og Niels Fredborg regerede på 1000 meter. På landevejen var Ole Ritter en enmandshær - eller i hvert fald den, man hørte mest om (han forstod at promovere sig selv) - selv om Leif Mortensen vel ret beset kørte de flotteste resultater hjem (men var beskedenheden selv). Det var sateme tyndt med placeringer i det årti, selv om Jørgen Marcussen dog kørte en respektabel bronzemedalje hjem til VM i 1978. Det var vel i realiteten Kim Andersen (fra 80 og frem) og Jørgen V. Petersen (fra 81 og frem), der for alvor tændte gnisten, da de begge nåede at køre nogle dage i gult. Så var proppen af flasken, og Rolf, Holm, Skibby, Hamburger, Riis & Co boblede frem i de kommende årtier.1 point
-
Lost Kids ... der kan ikke være meget Kids over dem længere1 point
-
20-05-2026 Spinning: 1 time. 19-05-2026 Styrke: Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext.: 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 35kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 45kg. Row, Plate loaded: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Ben curl, maskine: 3 x 10 x 50kg. Stræk af It-bånd og balle. 24-05-2026 Styrke: Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext.: 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 35kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 45kg. Pull down, plate loaded, 45°: 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 60kg. 3 x 10 x 70kg. Arnold pres: 3 x 10 x 12kg. Læg, 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw. Stræk af It-bånd og balle. 25-05-2026 Spinning: 1 time. Jeg nåede kun 1 times spinning i uge 21, men der er ikke meget fleksibilitet, når der kun er en time om dagen at vælge imellem Til gengæld nåede jeg en koncert med Lost Kids i Århus, Rent Nostalgitrip, musikerne var dygtigere end i 1980, men de havde tabt lidt energi. Til gengæld var opvarmningen Situationsfornærmelse forrygende. Den dame var sur, og brændte ikke inde med det, nærmer brændte hele scenen af med det. I denne uge (uge 22) er jeg på Sjælland fra torsdag til søndag, så må se hvor meget jeg når1 point
-
Ja det er desværre op af bakke at komme tilbage efter sygdom. Omvendt er consistancy king. Det der med at træningen tager prioritet, og kontinuerligt bliver passet, over tid. Det er opskriften på success. Så fedt at du holder på, selv med krævende job, unger, gamle forældre og meget andet1 point
-
Langt pokker i MOL
Henrik S. reacted to Gregers TF for a topic
Så er der dømt ferie igen. Mit BB bærer allerede præg af det Til eftermiddag fik jeg en tur på cyklen. Ved ikke hvad der skete med cykelcomputeren, men den viste ingen data, udover klokkeslæt og “gået tid”. Jeg prøvede genstart to gange, men uden held. Da jeg kom hjem indlæste den de tre bidder, men der vises ingen data fra dem. Mit aktivitets-ur viser 20,9 km med 21,6 i snit. Jeg var kun forpustet på een bakke, ellers var det zone-2-ish vejrtrækning. Ham fra DSB og konen, som jeg cyklede med, er på Bornholm og cykle ture. Jeg var inviteret med, men det er jeg jo for skvattet til er muligt. Må btw se at finde et lille rygsæk eller stor bæltetaske til reserveslanger osv. Det er altså FOR pinligt at køre så langsomt i Bjarne Riis antræk. Og nu er det heldigvis varmt nok til at køre i alm shorts. Jeg var til fys i går med akillessenen og få justeret øvelserne efter de første erfaringer. Han vil ikke massere den igen, for det gør kun forskel i “komfort” og ikke i heling. Og jeg må erkende, at det er projekt, der kommer til at taget adskillige måneder. Forfoden havde godt af den sidste ferie, så håber også på yderligere bedring på den front. Kan ske at jeg skulle købe et par stykker https://www.instagram.com/reel/DYXxeSoP1hS/?igsh=ZW4ydWZ4c2F3amdu1 point -
Kondi, styrke og kampsport for gammel mand
Bjergtrold reacted to NielsS for a topic
En tid med arbejdsmæssig høj belastning og en del familiære forpligtelser -så ikke så meget træning. 11, 12 og 13. maj var jeg i Bruxelles. Jeg kan ikke huske jeg har oplevet så koldt et forår dernede. Kun 9-10 grader om dagen. Jeg havde ellers tager løbetøj med og ville have taget en tur I Cinquantenaire-parken, men det kunne ikke passes ind i programmet. Torsdag den 14. maj var jeg tilbage og til konditest i karateklubben. Jeg lavede en Cooper-test på 2,24 km. helt OK. Fredag den 15. maj ingenting og lørdag den 16. maj sværdtræning. Søndag den 17. maj en spinningtime, der ikke var supergod, da jeg lidt overoptimistisk havde sat min FTP på 220, og det var 10 for højt. Mandag den 18. maj og tirsdag den 19. maj var der karate og i går onsdag den 20. maj ingenting og idag torsdag en løbetur om søerne på 6,5 km i dejligt vejr. 39,43 minutter og gns. 6,06 min/km. Den fem første km på 30 minutter. Det var helt OK. God pinse til boardet.1 point -
Langt pokker i MOL
Henrik S. reacted to Gregers TF for a topic
95,2 kg - jeg ved ikke lige hvad der går galt. Men jeg har gravet kaloritælleren frem, det har hjulpet før. I går havde jeg håbet at dagens vejr ville invitere til en cykeltur, men det var ikke voldsomt varmt og blæste rædsomt, så det blev til en time på Skrumlet i stedet: Venstre læg er temmelig øm efter i går, så har trænet den højre for at skabe symmetri. Har også en del DOMS i overkroppen, især i brystmullerne. Ellers har jeg bare nydt og dovnet den sidste fridag væk1 point -
Langt pokker i MOL
Spinderella reacted to Gregers TF for a topic
Det er for Palle alene i Verden uden MOL. Og jeg kan jo ikke holde mig fra træning. For tre dage siden var jeg på Skrumlet i en time, og derefter en fullbody herhjemme - mest overkrop. I dag har jeg været 55 minutter på Skrumlet. 20/40 og nogle siddende 5-sekunders accelerationer. Det er længe siden jeg slet ikke kunne få “hul på pulsen”, men i dag var en af de dage. Virkelig, virkelig giftig vejrtrækning men ikke mere end 116 i puls som det højeste - knap zone 2 i gamle dage. Totalt smadret i lårene bagefter - formodentlig af at arbejde i iltmangel. Vægten er “nede på” 94,9. Jeg ligner vist mig selv fra før hjertebøvl, bare lige lidt mere muskuløs på overkroppen. Lårene har igen fået et lag spæk og ser ud, og måler, som de gjorde før. Plus lidt. Og der var 1540 watt i spurten forleden. Læggene er helt væk, men det kan jeg tvære af på akillessenen. Der sidder for meget på vommen - men omkring 93 kg er vist meget passende. Jeg har erfaret, at de dage jeg har planlagt at træne, men ikke kan tage mig sammen og udsætter det i timevis, der forsvinder (fri)dagene som dug for solen. Eftersom jeg FÅR trænet jævnligt alligevel, så skal jeg stoppe med at planlægge træning. Det er for dumt at min fritid forsvinder på ingenting. Cykelmæssigt laver jeg kun hvad der er sjovt (og virker med hjertet ). Sådan skal det også være med styrketræning. Noget af min træghed skyldes, at det ikke er alt jeg laver som jeg synes om. De lange (moderne) pauser er røvkedelige. Og jeg er måske lige lidt længere nede i reps, end jeg egentlig synes er fedt - og måske trygt, min alder in mente. Kan ske af jeg skifter mening om nogle måneder, men så er det sådan til den tid. Jeg er gået tilbage til kun at have “lortemad” i huset. Smager det for godt, kan jeg ikke styre det og spiser for meget. Er f. eks. tilbage til mørkt rugbrød, der er tørt og kedeligt. Jeg skal igen have mig en airfryer. Denne gang ikke til pommes fritter men til grøntsager. Og der skal ikke spændende ting i fryseren - kun frossent kaninfoder. Jeg har fundet mig en liggestol, som jeg kan tage ud og sidde i med min morgenkaffe. Jeg har en hård bænk, men den flader man ikke ud i. Skal lige hen til næste ferie, så jeg er hjemme når GLS kommer med den. Og så har jeg haft en vinduespudser forbi, til at ordne mine bondehus-vinduer. Men jeg har NADA fået gjort af det som jeg havde forventet i min ferie. Men pyt - der er kun fire dages arbejde i næste uge, og så har jeg to ugers ferie igen. Coming to America var slet ikke overdrevet https://www.instagram.com/reel/DYHyOYrtbCR/?igsh=MTNiNzFqaTV2bmVuYg== Og de har en fest på helt andet plan end herhjemme https://www.instagram.com/reel/DXW9XObjebs/?igsh=NDRxZHN5NXp2NjVm1 point -
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold reacted to Henrik S. for a topic
Aha, det er ved Østergade/Strøget, så er jeg nogenlunde med. Lyder som perfekt beliggenhed med gå-/cykelafstand til det meste. Jeg tilbragte meget af min barndom i byen, fordi min mor kom fra Herning. Vi besøgte tit bedsteforældrene, der havde en trikotagefabrik, der lå Vestergade 43. De boede i sådan en grosserervilla ud til vejen, som er revet ned til fordel for noget kontorbyggeri. Men Vestergade 41 ligger der vist endnu og ligner mine bedsteforældres hus. Som børn på besøg gik vores ture enten ind til byen, om til tanten på Rolighedsvej eller ned til tante og onkel på Dalgas Allé. Ellers slentrede vi hen i det, der hed Vestre Anlæg, hvor der var legeplads. Og hvert forår var der den store Ferie for Alle-messe i Herning Hallerne. De sidste år, jeg rigtigt kom i byen var omkring 74-76, hvor vi til 6-dagesløb i den runde hal ved Herning Hallerne (ja, ja, i dag hedder MCH). Helge Sander & Co genoplivede 6-dagesløbene på en træbane på kun 160 meter, før hjulene igen begyndte at rulle inde i Forum på Frederiksberg. Senere tog han initiativ til at indføre professionel klubfodbold i Danmark. Jo, jo, det har altid været driftige folk dér, midt på heden. Senere har jeg kun haft korte og tilfældige besøg i byen, så Herning står stadig badet i sådan et lidt romantisk barndomslys. Det var ikke det værste sted at have en mormor og morfar boende.1 point
