Enig. Min EV6 (som ikke engang er den rigtige GT) bliver i test målt til 4,7 til 100. Det er friskt.
Jeg havde en ID5 GTX før, som jo ellers er "GTI'en", og den føles "langsom", når man før har haft performance biler (AMG/M-Sport)
Generelt er publikummet til det nok meget småt pt. De fleste køber trods alt elbiler pga økonomi, og ikke passion. De passionerede har stadig en søndags bil. Der er meget få elbiler med skyggen af X-Faktor, hvilket også er min egen største hovedpine. Jeg har ingen følelser i det. Alle de biler jeg har ønsket mig de sidste 20år, har jeg more or less råd til nu. Men nu giver ingen af dem mening mere. At købe en C63 AMG, eller en RS6, Eller en BMW M4 i det har marked, føles både stædigt og dumt.
Taycan er der lidt "swung" over, men teknik og pris hænger ikke sammen.
Det der tiltaler mig mest er stadig en I4 M50, og jeg hopper sikkert på en, når den rigtige pris dukker op.
Dog skal du huske på at 0-100 tiden ikke er det der giver følelsen af "GTI". Bilerne er for store og tunge, og med for dårlige køre egenskaber til at have nævneværdigt med fun factor. Dem der formår at få vægten ned, og bilerne ned på maven, (I4 feks) kan skabe lidt sjov
Jeg ville egentlig også gerne prøve både EV6 GT, og Ionic 5 N.