Gregers TF Posted October 7, 2024 Author Report Share Posted October 7, 2024 Jeg ved ikke forfor energidrikken skulle drille, rent fysisk. Men jeg har tidlige konstateret at pulsen stak af, hvis jeg havde drukket en energidrik og pressede citronen. Jeg kunne også se at den formiddag jeg kørte galt, der lå min puls lå 6-8 slag over hvad jeg normalt ville køre med, når jeg kørte tabata. 7-8 slag skal i sig selv ikke lave store problemer. Det føltes bare ikke “rigtigt”, så det var noget jeg normalt undgik. Bare ikke lige den dag, da jeg kun havde lidt over tre kvarter til rådighed og mere end normalt tidspresset. Det kan også være at jeg bare prøver at finde dumme undskyldninger for mig selv. Omvendt skal man måske alligevel (nogle gange i hvert fald) lytte til når kroppen opfører sig anderledes på den ufede måde. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 7, 2024 Author Report Share Posted October 7, 2024 Fra 3/9 2023: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted October 7, 2024 Report Share Posted October 7, 2024 Sku dejligt at læse med og se der er lidt optimisme og håb tilstede :) Og dejligt du stadig er federe end mig og lettere end frøen ;) stinger 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted October 8, 2024 Report Share Posted October 8, 2024 13 timer siden, Gregers TF skrev: Bare ikke lige den dag, da jeg kun havde lidt over tre kvarter til rådighed og mere end normalt tidspresset. Ellers skal du måske stoppe op ved den her sætning. Måske har du i virkeligheden været stresset. Læser man din log igennem, så er det jo ikke ligefrem en log der er præget af ro, overskud og tid. Det er en boligsituation hvor din hverdag er præget af naboer, overboer og underboer der stresser dig for fuld smadder. Og det er blot ét element. Du er generelt ikke sød ved dig selv, taler meget om at du måske snart bliver droppet af DSB, tiden er også ved at være inde til at etc etc. Jeg kender det selv, for det er lidt sådan man er programmeret ud fra ens barndom og de ting man har oplevet igennem sit liv. Men det kan også fungere som en hammer der hele tiden står og banker en i skallen og giver stress. Du har naboer der giver dig stress. Du klemmer lige træningspas ind, hvor de fleste nok ville tænke at der ikke var tid til at få trænet. Skiftende arbejdstider. Nye systemer. Tests du skal igennem for at kunne blive ved med at køre tog. Når man stiller det op på den måde, så tror jeg meget lidt at energidrikken er skyld i det udfald, men derimod det akkumulerede niveau af stress fra alle kanter. Selv efter dit styrt er retorikken meget skarp fra din side af. De heldige er dem der ligger på kirkegården. Du kommer aldrig til at cykle igen. Du bliver nok fyret fra dit job. Du bliver nok hjemløs. Rolig. Træk vejret. Du er pisseheldig at du ikke satte træskoene den dag, og højst sandsynlig kan få lov til at træne igen. Det lyder nok hårdt, men det er ment på absolut mest kærlige måde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted October 8, 2024 Report Share Posted October 8, 2024 13 timer siden, Gregers TF skrev: Fra 3/9 2023: Og når du siger energidrik, mener du så noget ala Red bull/Monster, altså med koffein i? Eller almindelige High5 med elektrolytter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 8, 2024 Author Report Share Posted October 8, 2024 Hmm, du har givetvis ret i det det første. Stress har BESTEMT også været inde over mine tanker. Dog mest mht nabo-støj men jo, der er selvfølgelig også er andre faktorer inde over. Det med de heldige på kirkegården vil jeg gerne præcisere. Jeg er ved at få pip af al den usikkerhed jeg drukner i. Det passer bare SLET ikke til mit behov for at have styr på tingene. Og nå ja…. De fleste af os ønsker at kunne lægge os til at sove og helt fredeligt bare ikke vågne op igen, i stedet for et langt sygdomsforløb eller en træls alderdom med plejehjem der ikke er hvad de burde være. Det kan jo bare ikke arrangeres, så det passer med at man ikke vågner dagen før man får besked om sygdommen osv. Det vil naturligvis koste nogle gode år. Og jeg føler bare, at jeg var ret tæt på den lette løsning men missede den. Energidrikke i denne sammenhæng er den slags der er fyldt med koffein. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted October 8, 2024 Report Share Posted October 8, 2024 Ærligt, så tror jeg vi alle drømmer om at forlade denne verden så fredfyldt og ubesværligt som muligt. Den klassiske med bare at sove ind, blive ramt af en lastbil og så slukker det hele bare. Det er bestemt ikke en tanke du er alene med. Håber egentlig på at det er de færreste der drømmer om at tage herfra med et langt og besværligt sygdomsforløb i bagagen Modsat må vi også vende den om og sige at den gennemsnitlige levealder for en mand i Danmark er lige omkring de 79 år - der er du trods alt slet ikke i nærheden af. Så ved jeg godt at dine tanker siger "Nej, men jeg nærmer mig", og ja det har du ret i. Men det gør det altså også for min 4 årige søn. Han har faktisk aldrig været tættere på de 79 år end han er lige nu. Jeg har selv brugt størstedelen af mit liv på at tænke at jeg ikke rigtig havde et ønske om at være her. At jeg ikke passede ind. At modgangen simpelthen var for stor ift. medgangen. Af samme årsag har jeg næsten altid talt åbent om det, for det er en slags udluftningsventil, i stil med min træning. Lige nu har jeg det sgu egentlig ret godt, så det er også nemt for mig at sige at livet er godt og alt det der. Men jeg ved også at et bølgeskvulp er det eneste der skal til for at ændre det mindset. Pointen jeg nok prøver at lave er at du er programmeret til at tro at du skal kunne klare alt her i livet selv. Sådan forholder det sig bare ikke. Nogle mennesker behøver ikke at gå til psykolog, terapeut, coach eller hvad vi skal kalde det. De balancerer det selv. Til gengæld kan de så ikke selv skifte hjul på deres bil. Modsat har man så mennesker der godt kan finde ud af at skifte hjul på bilen selv, men som så har brug for at komme forbi en psykolog eller lignende for at få styr på den del. Det er så bare langt mere accepteret at være en idiot til simpel mekanik, end til super kompliceret hjernestads - det kan man så undre sig over. Så jeg håber virkelig du vil tage det til dig, og evt. overveje at ændre det mindset du render rundt med. Og det kræver sgu meget, specielt når det bare er en keyboard kriger der sidder og siger det. Men din tid her er sgu ikke ovre endnu, hverken som levende individ, ift. træning eller noget som helst andet. Det kan godt være der ikke er 50 år tilbage, men der er sgu heller ikke kun et par måneder. Og livet bliver sgu bare sjovere når man ser lidt positivt på det, og det starter med småting. Fremfor at kalde det hjernevridder, som er super negativt ladet, så kald det terapeut, psykolog eller coach. I stedet for at sige "jeg kommer ikke til at cykle mere, fordi det siger lægerne", så vend det om til "jeg skal vise de læger at de ikke ved en skid om det, og komme til at cykle igen". kahlua-kalv and Gregers TF 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 8, 2024 Author Report Share Posted October 8, 2024 Vægt stadig 87,5 kg efter 2200 kcal, 198 g protein. God DOMS i baller og især højre quad. Ømheden i stængerne gjorde det lidt svært at tage sig sammen til træning. Men en halv time på “Skrumlet” primært omkring puls 95-100. Jeg MÅ gerne gå lidt højere men jeg kan ikke lide tanken om det, så længe elektroden ikke er groet fast. 100 stående læg på begge ben. Bicepcurl, højre arm: 2 x 20 x 4,5 Fransk pres, højre arm . Ikke fuld rom i bundstilling for lige at lade leddet komme i omdrejninger: 2 x 10 x 4,5 Bænkpres/floor pres, højre arm: 7 x 4,5 - det begyndte at nive i skulderen, så jeg stoppede. Der bliver forhåbenligt bedre, når der har været genoptræning inde over. …. Kontrollen på ortopædisk af kraveben: Jeg var der i god tid, så begyndte på hjerteafdelingens sengeafsnit med at aflevere et kort og en gang chokolade, som tak for god betjening. De virkede ret glade tanken - heldigvis. Ingen operation Jeg synes det går pisse dårligt med kravebenet. Men fuld bevægelighed i skulder og max-point på styrke, hvilket jeg SLET ikke havde forestillet mig, Lægen havde en gut med under uddannelse, så han tænkte højt, og selvom jeg havde det “for godt”, så blev jeg ultralydscannet for undervisningens skyld. Alt ser ud som det bør, derinde. Kan ikke huske navnet på skuldersenen men “ældre mennesker har tit små overrivninger” men min havde ingen, så det var jo ret positivt. Han gætter på at jeg kommer så godt igennem, som man nu kan. Eftersom alt var fint og hurtigt overstået, så tilbød han selv at se på mine fingre Som tidligere er det intet at se indvendigt, selvom de er hævede, misfarvede, ømme og ikke virker. Jeg er sat op til genoptræning af skulder (frivilligt - igen fordi det åbenbart går godt) og fingre. Min kontrol af skulderen om 6 uger er aflyst/unødvendig, men jeg “står åben” i tre måneder. Jeg skal melde ind om 6 uger, hvis fingrene stadig ikke er gode. Der er noteret at jeg så skal tilses af en håndkirurg. Ditto kraveben, men man låner en sene fra baglåret hvis man skal operere, så det er ikke “bare lige” og som jeg har det nu, er det set ikke på tale. Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted October 9, 2024 Report Share Posted October 9, 2024 Fedt at du slipper for operation. TILLYKKE med det. Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 9, 2024 Author Report Share Posted October 9, 2024 Vægten steget 200 gram til 87,7 kg trods kun 2100 kcal i går. Ved godt at jeg var mere aktiv før Skt Peter trykkede på pauseknappen, men SÅ meget forbrænder motion altså heller ikke. Det er lige før jeg hellere går tilbage til 92-93 kg, så jeg igen har 3500+ kcal at jonglere med. Omvendt er det meget billigere sådan her. Efter få timer ringede de fra kommunen. Om jeg kunne komme til genoptræning med kravebenet kl. 13? Ja da. Efter en time med registrering af min civilstatus, hobbyer, uheldet, fysisk tilstand osv. var det tid at kigge på kraveben og skulder. Der er for godt til reel genoptræning, så jeg blev sendt hjem med 6 styrketræningsøvelser - på lavt plan, forstås. Desværre fulgte der ikke en elastik med denne gang, så måtte ned i sportsfyssen og købe en. Så længe det ikke er vildere, må jeg træne skulderen hver dag, hvis jeg deler det op. De 3 øvelser er for rotator cuffen, så det samler jeg på den ene dag. i dag: Kombi bicepcurl/arnoldpres: 2 x 10 x 4,5 (let for bicep - tungt for skulder) ”Laterals” (tommelfingeren øverst og sving helt til lodret: 2 x 10 med elastik Armstrækkere med een arm op af væg: 2 x 10 Squat: 2 x 10 Lunges m forreste fod på stepbænk: 3 x 10 Bulgarsk split squat: 3 x 5 Stående læg begge ben: 2 x 25 Stående læg et ben: 4 x 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 9, 2024 Author Report Share Posted October 9, 2024 Til gengæld fandt de blod i tarmscreeningen, så skal have lavet kikkertundersøgelse for tarmkræft om en uge. Gal, jeg får brugt sygehusvæsenet for tiden Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 10, 2024 Author Report Share Posted October 10, 2024 Vægten igen 200 gram op - efter kun 2060 kcal Sov episk dårligt. Tanken om kræft eller vækkeuret der skulle ringe tidligt? Morgentid på kæbekirurgisk. Alt umiddelbart OK men bliver først slut-scannet om en måned. Men tandlægen må tage bøjlen af (der holdt på tænderne, der så igen holdt sammen på den flækkede underkæbe), hun må ordne de knækkede tænder og jeg må spise alt der ikke knaser hårdt. Om en måned er ansigtsknoglerne vokset endeligt sammen. Op på 14ende på hjerteafdelingens sengeafsnit med chokolade og takkekort. Og så hjem. Kæft det sutter r.. at køre med bus og tog i regnvejr. Jeg blev totalt gennemblødt og har ikke sådan RIGTIGT fået varmen på noget tidspunkt siden. Energien har derfor været i bund - sikkert hjulpet af det latterligt lave kalorieindtag, i forsøget på at holde vægten nede. Forsøgte at sove til middag men kunne ikke falde i søvn Der blev (derfor) ikke motioneret i dag, andet end at jeg her til aften fik taget mig sammen til de tre rotator-øvelser m 2 x 10. Håber jeg kommer til at sove bedre i nat, selvom jeg igen skal op vha vækkeur - heldigvis ikke helt så tidligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 11, 2024 Author Report Share Posted October 11, 2024 (edited) Vægten faldet til 87,9 kg efter 2150 kcal. Heldigvis sov jeg som en sten fra 22:45. Overboen havde ikke været i bad i går aftes, så han vækkede mig lidt over 6 med den store rengøring - incl af badeværelset bagefter. Bagefter rumsterede naboerne først til den ene side og så til den anden. De vækker mig ikke ret tit, men jeg kan ikke falde i søvn, når jeg ER vågen. 7:50 smækkede hoveddøren for sidste gang, og der blev HELT stille - jeg kunne bare ikke nå at sove mere. TANDLÆGE: 7 tænder kan bygges op med plastik - de 3-4 skal nok senere have en krone. En enkelt tand er knækket midt over under tandkødet, men kan MÅSKE gro sammen. Den får chancen. KRAVEBEN: Lidt tilfældigt fik jeg ikke et ikke-råd, da jeg var til kontrol. Jeg har fulgt det og det fungerer faktisk rigtigt godt. CYKEL: Jeg har fået tilbud fra Heino om udskiftning af de ridsede dele. Kun lidt over 8K - jeg havde troet, at det blev markant dyrere. Pudser stadig forsikringen på regningen. Aktivitet i dag: Den gåtur i huset, som jeg skulle have gået i går. Stående læg: 2 x 25 på begge ben + 4 x 16 på et ben ss Lunges forreste ben på stepbænk: 3 x 10 og Bulgarsk split squat: 3 x 5 Lidt eksperimenter, heraf skateboard-squat: 1 sæt Armstrækkere op af mur, højre arm: 2 x 10 Skulderpres, højre arm: 2 x 10x4,5 Fransk pres, højre arm, moderat ROM: 2 x 10x4,5 Bicep curl, højre arm: 2 x 12 x 6,8 (det var sgu tungt) Genoptræningslaterals (tommel øverst, arm til lodret): 2 x 10 x elastik Stående bagudspark for baller: 3 x 10 Hvis jeg ikke har tarmkræft, fejrer jeg det ved at melde mig ind i motionscenteret - tror godt jeg kan passe på ikke at blive overmodig, og nogle ting vil også fungere bedre end herhjemme. Diæten til udtømning er btw begyndt, så har pakket en del af min mad væk, så jeg ikke ved en fejl kommer til at spise det forkerte. Fejrer weekendens komme med en pakke tvillingeringe fra Toms. Edited October 11, 2024 by Gregers TF kahlua-kalv, NielsS, Henrik S. and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 13, 2024 Author Report Share Posted October 13, 2024 88,1 kg i går 30 minutter Skrumlet 90 watt 2 x 10 i de tre rotator cuff øvelser Stående læg: 2 x 25 på begge ben, 4 x 18 på et ben. Derefter til middag, æbleskiver og fodbold hos kollegaen. 89,0 kg i dag - det er fair nok. Især fordi muskulaturen pludselig blev et halvt nummer større, nu jeg ikke var på sultekost. Pudsigt nok, var stubbene på benene også vokser meget mere end ellers, siden jeg kom hjem fra sygehuset. Kan ske at jeg skal en snas højere op i kalorieindtag… God energi til “træningen” i dag og kunne trykke mere på, uden puls og vejrtrækning steg alt for meget. Stående læg: 2 x 25 på begge ben, 4 x 20 på et ben ss Lunges med forreste fod på stepbænk og Skateboardsquat: 4 x 6 Bagudspark for baller: 3 x 10 Armstrækkere op af mur, højre arm: 3 x 10 Bicepcurl højre arm: 2 x 12 x 6,8 , stadig DOMS fra sidst Skulderpres, højre arm: 3 x 10 x 4,5 , markant lettede end sidst og kraveben smuttede ikke rundt Genoptrænings-laterals: 3 x 10 Triceps pushdown, højre arm, elastik om en loftbøjle: 3 x 10 Bjergtrold, Henrik S. and NielsS 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 14, 2024 Author Report Share Posted October 14, 2024 Nede på 88,5 kg efter 3450 kcal. En enkelt gåtur i huset er det blevet til. I morgen er det den store udrensningsdag, før jeg skal en kikkert op bagi på onsdag. Så helt sikkert ingen aktiviteter i morgen. Så må vi se onsdag, alt efter resultat og hvor slemt det er. Kunne også forestille mig, at maven skal bruge til tid til at fungere igen. Har fået prisoverslag fra tandlægen: 32.000 eller fire måneder husleje. Håber at forsikringen dækker Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted October 15, 2024 Report Share Posted October 15, 2024 10 timer siden, Gregers TF skrev: Nede på 88,5 kg efter 3450 kcal. En enkelt gåtur i huset er det blevet til. I morgen er det den store udrensningsdag, før jeg skal en kikkert op bagi på onsdag. Så helt sikkert ingen aktiviteter i morgen. Så må vi se onsdag, alt efter resultat og hvor slemt det er. Kunne også forestille mig, at maven skal bruge til tid til at fungere igen. Har fået prisoverslag fra tandlægen: 32.000 eller fire måneder husleje. Håber at forsikringen dækker Håber at det går glat i morgen kære Gregers. Tænker at du har nok at se til lige i tiden. Og også, at forsikringen dækker. Det var jo en ulykke. Men igen forsikringsselskaber kan være krakilske. Og tænker at det er super fornuftige tanker du har om at komme op i kalorier. Hellere et realistisk bud, som vi kan holde i mange dage uden at sulte og måske med et lille indbygget underskud men uden, at vi går rundt og forbrænder os selv. For mig har det i hvert fald været en god øjenåbner at lære det her i sommer. Alt godt til dig herfra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted October 15, 2024 Report Share Posted October 15, 2024 19 timer siden, Gregers TF skrev: Kunne også forestille mig, at maven skal bruge til tid til at fungere igen. Har prøvet det, det gik forbløffende nemt. Jeg skulle bare lade være med at spise for meget af gangen lige bagefter. Krydser finger for at de ikke finder noget, og at det hele ender ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 15, 2024 Author Report Share Posted October 15, 2024 Tak - jeg synes ikke jeg orker mere oven i - slet ikke kræft, der nok altid mentalt er en spand bæ at få i hovedet. Ingen træning. Men jeg var på kommunens sundhedscenter med de to dumme fingre. Overraskende kreativ tilgang til tingene, og jeg har fået nogle spændende små øvelser (og udstyr til det) med hjem. Til gengæld har jeg fanget en smutter i sygehusvæsenet: der er (for) forskellige tilgange til de samme ting og uklare retningslinier. Hvad jeg må spise i løbet af i dag, afhænger af om man ser på vejledningen fra Hvidovre, Bispebjerg eller Horsens. Hvornår man skal indtage pulveret til tarmtømning, er der også flere timers forskel på. Det er altså ikke helt ligegyldigt når man er på vej til undersøgelsen, om man stadig har myldremås eller ej. Mht. til min ICD er det også stor forskel. I den ene vejledning må man dyrke sport og gå på havearbejde efter et par dage, når man føler sig frisk til det (med begrænsninger). I den anden, må man end ikke støvsuge de første fire uger. I det digitale materiale skal man selv sørge for at barbere brystkassen og højre lår, inden operationen. På Gentofte fjerner de det værste hvor ICD´en skal ind, og kunne slet ikke forstå det med låret. De skriver begge steder specifikt, at man ikke må hænge i en ribbe de første 4 uger. Mig der gerne vil styrketræne (og ikke lige tænkte over kravebenet), spurgte som jeg så efter 4 uger og en nat, gerne måtte hænge i en stang, så jeg kunne lave kropshævninger. Nej!, ikke allerede efter 4 uger. Der skrives at man gerne på cykle efter en uge. Når man ringer og spørger om hvor meget, så må man faktisk IKKE cykle - andet end på en kondicykel. Det er da noget rod! Det er naturligvis kun to erfaringer. Men at det skulle være de to eneste, har jeg svært ved at tro at jeg lige ramler ind i. Og hvorfor findes ikke en national vejledning, i stedet for at hver region skal udarbejde sin egen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted October 16, 2024 Report Share Posted October 16, 2024 16 timer siden, Gregers TF skrev: Det er da noget rod! Ja, det er ikke hensigtsmæssigt. Jeg tror desværre, at vores sundhedssystem er så komplekst og spænder så vidt, at der vil være en del eksempler på anbefalinger, rutiner mv., der stritter i hver sin retning. Det har fx været et fint forløb med min bedre halvdel, der for et år siden fik skiftet hjerteklap, men der har også undervejs været anbefalinger og den slags, som man lige selv skulle vores obs på, kunne være indbyrdes modstridende. Individuelle forløb kan sikkert også være så indviklede og involvere så mange forskellige faktorer, at det kan være svært at trække en anbefaling i automaten. Men det er sgu godt, du er vågen! God bedring med det hele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 16, 2024 Author Report Share Posted October 16, 2024 Det er bare en skam, nu der ER rigtigt meget, der fungerer meget bedre end rygterne. Anbefalinger er jo ogå super skrevet, da de er meget let forståelige, men uden man bliver talt ned til. Og så trak jeg faktisk lidt på “fortolkningsretten”. Ifølge min lokale vejledning, skal den sidste udrensningskur tages 4 timer før undersøgelsen. I Jylland er man på 4-6 timer. Måske en praktisk ting med længere transport? Men aftenudrensningen trak ud, så jeg begyndte mere end 4 timer før. Og havde ikke meget tid i overskud fra sidste toiletbesøg, til jeg skulle med bussen. Men det kunne være lige meget. Min tyktarm er for snoet, så lægen kunne ikke umiddelbart få kikkert-slangen om hjørnene. Udover at jeg lå og klynkede, endte jeg med koldsved, var ved at ørle og mit blodtryk faldt hidsigt, så han opgav. I stedet skal jeg CT-scannes i morgen formiddag, inden jeg skal til lægen om mit “togkørekort”. Udrensningen var fin, så den genbruger vi. Så i dag får jeg mine kalorier fra juice uden frugtkød og (sukker)sodavand. Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 17, 2024 Author Report Share Posted October 17, 2024 86,4 kg - fuldstændigt drænet for indhold i tarme. CT-scanning af nederste tarmsystemet: I løbet af en håndfuld minutter, blev der blæst ca 6 liter luft op bagi (10 liter i løbet af undersøgelsen, da noget siver undervejs ) så der var luft mellem tarmvæggene, inden turene ind og ud af scanneren. Det var så HELLER ikke en rart, kunne jeg konstatere, men det skulle det så heller ikke være. Jeg kan dog trøste mig med, at det gik ekstremt hurtigt, i forhold hvad mange andre oplever. Og en informativ, sjov, flink og meget behagelig ung gut, gjorde det lidt mindre ufedt. Igen KÆMPE ros til personalet. Har også været hos praktiserende læge i dag, der skulle skrive om/AT han fandt mig egnet til at køre tog igen og samle det med udskrifter fra sygehus. De har overskiften besvimelse eller kollaps. Gad vide om det er en smule positivt? I morgen ind i Køkkenrullen (Trafiktårnet Øst, hvor Trafikstyrelsen, BaneDanmark Øst og vejdirektoratet sidder. Trafiktårnet Vest i Fredericia rummer mindre og er ikke så højt, og går under kælenavnet Lokumsrullen ), for at aflevere papirerne personligt. Nu går spændingen så altså på svaret fra scanningen, som efter papirerne at dømme skal tikke ind i MinSundhed. Havde det med kikkerten virket, have jeg fået svar med det samme. Rotator cuff snart og så Matader - jeg begyndte med de fire første afsnit i går. Bjergtrold and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted October 18, 2024 Report Share Posted October 18, 2024 Fik lige læst din opdatering med kikkertundersøgelsen, og jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har haft sådan en reaktion. Jeg prøvede det for 2 års tid siden med urinrøret, og det skal jeg aldrig nogensinde igen. Bare tanken giver mig koldsved så jeg er glad for at de tilbød dig en anden løsning, som nok heller ikke var skide sjov, men heller ikke nær så ubehagelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 18, 2024 Author Report Share Posted October 18, 2024 En af de lidt oversete fordele ved at være rask (og være sikker på det), er åbenbart at man slipper for en række ubehagelige undersøgelser Halvandet kg op til 88,0 efter 2750 kcal - heraf en dejlig fed snasket kartoffelkage. Som jeg læser svaret på scanningen, er det ikke tarmkræft. Til gengæld er der lidt brok i mellemgulvet og må cyster i begge nyrer. Men de blev vist også set på scanningen da jeg besvimede, så det er nok bare hvad der kommer med tiden. I hvert fald har jeg meldt mig ind i motionscenteret og trænet forsigtigt dernede. Skal lige justere det til, og tror også mine knæ vil sætte pris på at jeg lige varmer op på en kondicykel for fremtiden. De her uger uden meget aktivitet, har gjort dem mere sarte end tidligere, eller også har slidgigten bare udviklet sig, så de er blevet mere sarte overfor kølighed. Normalt er weekender noget lort pga overboen. Men han har efterårsferie og har skramlet løs hele ugen. Heldigvis stresser det ikke så meget som tidligere, men er bare små-irriterende. Hvis jeg da ikke tager ørebøffer på i god tid - det er jeg blevet meget bedre til. Hvordan man så kan bruge over 45 minutter på at støvsuge en lejlighed på 66 kvadratmeter er mig en gåde. Det hjælper naturligvis på tidsforbruget, når man også støvsuger klinkerne på badeværelset Jeg vasker så mine i stedet, men der er jo mange veje til Rom. Henrik S. and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 19, 2024 Author Report Share Posted October 19, 2024 (edited) 88,2 kg efter 3050 kcal. Der er stadig ikke gang i maven, så må hellere gå væk fra skånsom kost og til noget med mange kerne og fibre… Ikke noget DOMS efter i går, andet end en smule i læggene. Har haft fat i målebåndet i dag. Armene var små 41 før stuntet men er nu hhv 37,5 og 38. Gad vide hvor langt de når ned, før jeg må/kan begynde at træne overkroppen rigtigt? Begge lægge ligger på 44 og lårene er groet ca. en cm siden jeg er kommet hjem. - 3 x 15 i de tre rotator cuff øvelser - 30 minutter på Skrumlet på 90 watt. Justerede RPM, så jeg lå omkring 100 i puls. Efter 21-23 minutter “går jeg kold” og må ca 10 RPM ned i resten af tiden. Der bliver noget at rette op på! - 100 stående læg, begge ben. Edited October 19, 2024 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 19, 2024 Author Report Share Posted October 19, 2024 Hov - jeg glemte lige denne sjove gamle analoge sag - HVIS man altså kan håndtere at det er på “slavisk” - tjekkisk, vist. (MOL indlejrer desværre ikke mere) https://youtu.be/vyFU6qMuigM?si=qQfa2AFPy0WNrh17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts