Langt pokker i MOL

Gregers TF

Recommended Posts

I går gik jeg i seng allerede lidt efter 21 og faldt hurtigt i søvn. Vågnede ved 01-tiden, tullede rundt et par timer og sov som en sten indtil kl 8. Og vågnede virkelig frisk. Altså 100% to-delt søvn, som passer skidt ind i det helvede, som A-mennesker har dæmoniseret verden med.
Man skal ikke tro alt man ser på YouTube, men jeg tror faktisk ikke konceptet er så tosset, hvis man har muligheden. For alle der vågner midt om natten og ikke kan falde i søvn igen, var det måske det, der kunne stoppe frustrationerne.
https://youtu.be/6tHpdxp_N8A?si=qO2GB-LZ7ZdUk2jp

Stadig mega øm i inderlår men ellers relativ god fornemmelse i benene (omend de føltes lidt trætte efter i går) og baller.

Hjemmetræning af overkrop og lægge blev nogenlunde som sidst. 
Jeg besluttede også at tage i motionscenteret og træne ben. Allerede i opvarmningen kunne jeg mærke at det var dumt - men nu var jeg jo dernede. Det blev derfor en reduceret omgang - men uden at tælle reps og tættere på fail end sidst (ramte også et par gange).

Det bliver 112% sikkert en nuldag i morgen, så det gamle hylster kan komme lidt til hægterne igen.
Så kan jeg i stedet genoptage projekt “tøm lejligheden”, så der er mindre at bøvle med når tiden kommer.  

Gal for en depri-dag i går. Og så med overboen i det-er-snart-weekend-mode oveni.

91,4 kg - men efter dages overspisning, er det også slut med slikket. Der er kun sake (smager faktisk ganske udmærket) og C-vitaminerne tilbage. Så tilbage på sporet igen.
Heldigvis bedre humør i dag, selvom der ingen grund er til det.

AI-programmet er kasseret - det er ALT for hårdt, selvom jeg skrev at jeg var 55 år.
I dag en gang sweet spot på Skrumlet. Det var så OGSÅ for hårdt og endte i noget, jeg på ingen måde kunne gennemføre, selvom det var spiseligt sidst. Så kun 3 x 10 min og færre watt end sidst. Og alligevel meget hårdere end sweet spot skal være.

Stående læg: 7/6 sæt på et ben (de sidste 5/4 med +23kg) og direkte over i reps på begge ben. Den sved fælt, så jeg nappede en mere.
Kropshævninger: 6 sæt (forskellige greb)
Armstrækkere: 6 sæt
Alm mavebøjninger: 3 sæt
ss
Vipers: 3 sæt

Skal lige trækkes med en times mere, så kan jeg vel godt finde høkassen. Og i dag er dutterne, som jeg tidligere brugte på arbejde, ladet op, så nu skal de bare re-parres med min iPad. Så kan overboen øve sig i at jodle og ukrainerne ved siden af, kan skændes og slås så tosset de vil. 

Jeg opdagede i formiddags, at Belgien har et ret åbent syn på aktiv dødshjælp, så man hverken behøver være dødelig syg eller meget ramt mentalt. Bare livet er lort nok og der ikke er udsigt til forbedringer - og man bliver godkendt, selvfølgelig. Samtidigt gør de det på samme måde, jeg ville indføre hvis jeg blev diktator: bedøvelse først og så trækker man stikket, når folk er uden bevidsthed. Så kan man nemlig nå at få kolde fødder i al den tid man er vågen.
Cool nok, når andre lande har indført ens ideer :cool: 

Vægten over 91 kg igen :mad:
På Skrumlet i lidt over halvanden time. Først nogle accelerationer på ca 30 sekunder og så noget stram kæde til sidst.
IMG_6400.thumb.jpeg.f551575302a8a969bc23c2e0aa066577.jpeg
Efter et par timer:
Arnold pres: 3 sæt
Laterals: 3 sæt
Tåhævninger på et ben: 6 sæt + 2 sæt kun til venstre ben +23 kg 

I går blev brugt til udsmidning af en masse ting - incl. papirer. Også min træningsdagbog som gik fra 2007, og indtil jeg ikke længere havde PC og printer. Dipstativet røg også ud. Dips var ellers det første styrketræning jeg lavede i smug på børneværelset mellem et bord og en stol.

….
Hvis ikke Trafikstyrelsen kommer med et “togkørekort” i 11te time, så bliver jeg losset ud af DSB i næste uge. Eneste positive om det, er jeg så kom igennem en karriere uden:
https://www.instagram.com/reel/DEvKuXjqYo7/?igsh=Nnc2bzBnZ3luN2sz

Til gengæld har jeg heller ikke prøvet dette, selvom DET kunne man altså godt have lyst til :tongue:
https://www.instagram.com/reel/DDuNYItRuyP/?igsh=M2lvdmo2cXBobXBh

Og jeg tror sgu, at jeg vil til at afslutte mine indlæg med en insta. Med advarsel om at det eneste jeg ikke kommer til at vise, er nogen i stor smerte - det gider jeg ikke se. Men jeg er fra før folk blev krænkede over værkstedshumor og ja - du kender mig jo…

Du flirter meget med dystre emner. Kan du finde nogen at tale med om det?

For år tilbage bøvlede jeg med nogle ting og var lidt for moody fra tid til anden. Jeg fik anbefalet en psykolog, som jeg havde nogle samtaler med - måske en 6-8 stykker i det hele? Erindrer det ikke præcist. Umiddelbart efter var jeg i tvivl om, hvad det egentlig gavnede. Måske havde jeg forventet et eller andet trick eller quick fix. Men jeg må bare sige, at det var gavnligt på den længere bane. Der er virkelig mange ting og temaer fra de samtaler, jeg har vendt i hovedet siden. Og også nogle ting fra barndommen, som jeg fik justeret og måske ser i et lidt andet lys i dag end før de samtaler.

Altså jo, kan kan godt se det. Omvendt er der også noget arveligt inde over.
Og skulle det blive bedre, så er det mentalt bare at sminke liget. Tilværelsen er basalt stadig ikke noget man ville byde et kæledyr. Men måske en gang…..

89,9 kg og morgenkaffe allerede 8:45 :4jumpy:
Jeg fik afleveret cyklen til service, så den kan få ordnet utætheden i bagbremsen. Den pedalarm som bikefitteren anbefalede jeg fik sat på, for at kompensere for uens benlængde, har jeg også bestilt monteret, så LIDT langsigtet tænkning sker her da.

Fik også sat min bisidder ind i sagen, inden jeg skal til samtale i næste uge. Han havde allerede vendt den  i “den anden ende”, og umiddelbart bliver jeg ikke fyret endnu, selvom det ER lige oppe over. Der er et sidste forsøg på om man kan finde på et eller andet, inden HR trykker på knappen. Jeg skal dog tale med kommunen et par dage inden, og hvis de klapper sygepengerefusionskassen i, så er det nok slut med uvisheden :tongue:

Det gjorde så at tiden skred, og at jeg ikke kom i motionscenteret for at træne ben, inden drengeholdene i fodbold/håndbold ville overfylde lokalerne.
I stedet blev det til 2 x 3x2/2. Pulsen topper 10 slag under lignende træning for et år siden - ICD eller ej, så ER der altså sket et eller andet. Det positive er, at jeg træder så få watt, at jeg hverken fedtsveder eller har et urimeligt væskebehov. 45 minutter:
IMG_6401.thumb.jpeg.e9a7d0972efb5d43bba040a2bc77926b.jpeg

Jeg er lige ved at tro, at det ville være lettere at finde arbejde i Japan:
https://www.instagram.com/reel/C55987YJxPW/?igsh=empsNmxzdWp5a3d6

https://www.instagram.com/reel/DCe9prlSQDf/?igsh=MW83ZTF4a3Fwbmc0Yw==

13 timer siden, Gregers TF skrev:

Jeg skal dog tale med kommunen et par dage inden, og hvis de klapper sygepengerefusionskassen i, så er det nok slut med uvisheden :tongue:

Kender ikke københavn, men dem jeg kender der har været langtidssygemeldt, har ikke haft besvær, før de er fyret.

Bare et lille hep på fremtiden herfra.

Jeg håber at du har ret.

Ved frokosttid, en halv time i zone 2 på Skrumlet.
Efter kl 15, tog jeg i motionscenteret for en gang bentræning. Meningen var at det skulle være lidt forsigtigt, så jeg ikke bliver lige så øm som sidst, men det kan jeg vist glemme.

Hexbarsqut: 5 sæt
Pistols med støtte: 3 sæt
Leg extensions, 1 ben: 4 sæt
Det nye hack Squat stativ: 3 x 5 med stigende vægt. Da jeg var færdig, var jeg seriøs bekymret for om jeg havde “ødelagt” kravebenet. I de første sæt, kunne jeg godt nørkle mig i maskinen, så det ikke var ubehageligt. Men det gik i fisk i tredje sæt. Jeg tror dog ikke det er værre, end da jeg trænede dips, så hvis jeg kan sove på den anden side i nat, så er det forhåbentlig fint i morgen. Det er aldrig rigtigt godt dagen derpå, hvis jeg har sovet på den side, jeg er i stykker.
Hip thrusts, et ben: 3 sæt + 5 kg
Yderlårsmskine, så den går i ballerne: 3 sæt
Inderlårsmaskine: 3 sæt - det kommer til at give dødsDOMS, er jeg bange for
Hypers var klemt inde mellem to der sad og snakkede på maskinerne på hver sin side, så minus.
Tricep pushdown får også minus, da der var trængsel ved træktårnet,
Højre ben føltes meget mere slidt end venstre, så i omklædningen fik jeg lavet
Bulgarsk split squat på venstre ben: 3 x 20

Japansk togkultur. Dog ikke alle stationer der har jingler, men når det er, så har hver station sin egen. Der er togføreren der sætter den i gang og stopper den. Jeg behøver næppe skrive, at jeg er pladask forelsket i konceptet :wub:
https://www.instagram.com/reel/DETafkRTr2m/?igsh=MXRpem5pcHdxN290ZQ==

Disney må næsten have givet grønt lys:
https://www.instagram.com/reel/DEEcWjHT619/?igsh=MXd5czNiZHJwbXhiag==

Efter kigget på en skraldevogn, skal jeg nok stoppe mit japanske flip i denne omgang
https://www.instagram.com/reel/DEiydTHzvUY/?igsh=MXEyNXFudnY0NWFhYQ==

90,1 kg kl. 10 efter efter endnu en lortenat med tankemylder - men jeg var dog vågen fra 8:30. Pæn DOMS i baller og kun lidt i ben.

Hjemmetræning:
Kropshævninger: 6 sæt - 3 med hvert sit greb
Bicepcurl: 3 sæt
Tricep pushdown: 3 sæt - elastikken op over loftbøjlerne. Lidt svært at ramme en passende modstand. Da jeg ville at læne mig forover, for at komme nærmere gulvet, lød kravebenet som en tabt pose skruer - og det føltes også sådan. Her nogle timer bagefter er der kun moderat ømhed i det.
Jeg kan simpelthen (og desværre) ikke finde en rød tråd i, hvad det kan tåle og hvad der ikke kan tåle. Men med overkroppen lodret gik det fint, så det tør jeg godt prøve igen.
Tåhævninger på et ben: 6 sæt + 23 kg
Mavebøjninger på dråbepude: 3 sæt
ss
Tåhævninger på venstre ben: 2 sæt BW

Sidste weekend ville jeg forkæle mig med bolsjer til Det 5te Element. Netto have en mindre pose til kun en 10´er. Dog sukkerfri, og det har før givet mavekneb. De smagte fantastisk godt, så hele posen blev spist. Efter filmen begynden maven er reagere på 112% samme måde, som da jeg skulle udrenses, inden jeg skulle checkes for tarmkræft. Dog kun et par timer men det var godt nok effektivt!!!
Så nu har jeg købt et par poser, så jeg kan neutralisere det, næste gang jeg kommer til at overspise.

Der ER et eller andet med orange katte….
https://www.instagram.com/reel/C9zfxS8qfFN/?igsh=ZnlsNzVpd3g0aWdt

90,4 kg og for en gangs skyld sov jeg som en sten, kun vækket af overboen 6:15

Jeg ville have trænet skuldre i dag, men kravebenet er ikke super godt efter i går, så det droppede jeg. Da jeg besluttede mig for at jeg godt turde cykle på Skrumlet, ringede kollegaen. Så det ender med en nuldag.

Til gengæld kan jeg så prøve om jeg kan lave en tarmrensning, med den ene pose bolsjer. Jeg er ikke tilfreds med at være over 90 kg igen.

I stedet for Sportsfyssen, åbner der en Fit Ladies. Hurra for ligestilling. 
https://www.instagram.com/reel/DE5pPntopn_/?igsh=N2V4NDJ2bjlrcHc4

Bolsjerne virkede ikke - de gav kun vældig ondt i maven. 90,4 kg her til morgen.
Blev forvirret over ugedagene, da overboen trampede rundt allerede før kl 6. På en lørdag???? Men her var dejligt stille, indtil ud på eftermiddagen.

Styrketræning er stadig på hold pga kravebenet. 
Men jeg var på Skrumlet i lidt over en time, inspireret af Kermit. Sweet spot i små blokke på 5 minutter med 1,5 minuts pause. Og det gør det faktisk langt mindre monotont og kedeligt på den måde. Nogenlunde samme watt som sidst, altså pænt under forrige gang. Jeg havde ellers sørget for masser af væske og carbs.

Mange taler om kattevideoer, men hunde kan SAGTENS være med….
https://www.instagram.com/reel/DD4ocEYsU_J/?igsh=MTFuajYzM3F5a2FkZA==

Jeg sov som en sten i nat og havde ikke aktiveret vækkeuret. Næsten 10 timer.
Alligevel 90,5 kg efter 3100 kcal i går :dry:

Jeg valgte at satse og træne skuldre, selvom kravebenet knasede og ikke føltes rart. Jeg har tidligere oplevet, at skuldertræning har fjernet små “fejl”, når det har haft en middelmådig dag, så måske det ville have godt at at blive “mast på plads”? 
4 sæt progressive Arnold Pres fra 12 til 19 kg. Det blev faktisk også bedre.

Senere var jeg 50 minutter på Skrumlet. 3 x 6x20/20. Gik OK. Jeg ville forsætte med små spurter. Optimistisk kørte jeg dem siddende og i nr 2 visnede benene totalt, og jeg gik fra 1200 til kun lidt over 700 w på 10 sekunder. Så kunne jeg lige så godt stoppe.

Det satte desværre kravebenet lidt tilbage. Det lyder ikke igen som en pose chips. Men det følers igen som om jeg har en kæmpeklemme siddende og nive ved de forkerte (som jeg ikke kan forudse hvad er) bevægelser.

Nu ICD´en ikke kan få skyld for at min lave puls (og sikkert derfor de manglende watt), er jeg i dag begyndt på den astmamedicin, jeg har tilbage og ikke fik smidt ud. Det er selvfølgelig ikke optimalt at rode med receptpligtig medicin på egen hånd, men jeg stoppede jo selv, så mon ikke det går. Jeg nøjes dog med inhalatoren og lader pillerne ligge. Hvis jeg ikke kan mærke forskel om 3-4 uger, bytter jeg rundt på det.

3 positive OT´s:
Takket være den manglende vind, er jeg oppe på 21,4 grader i stuen. De dage det blæste, lå den under 20, og det synes jeg var en kende køligt.

Jeg ryddede op i CD/DVD-mappen forleden, og fandt en del musik fra de gode gamle PC-dage. En del af det kan Shazam ikke genkende, så umiddelbart ligger det hverken på Spotify eller YouTube. Hurra for fysiske medier.

Der er snart carnavel i NL, så man er begyndt at udgive årets musik. Den ene af de to helt store hitmagere, kom med sit bud forleden. Jeg synes det var noget elendigt lort. Og jeg kan se at hundredevis af hollændere er helt enige. Så der er stadig føling med det.

Den her rutschebane troede jeg først måske var VR. Men da jeg gravede lidt i det, viste det sig at den er ægte nok. Og man kan jo også godt se det ind i mellem - jeg havde bare ikke lige luret mådEN det var gjort på.
https://www.instagram.com/reel/DE5eyo-Rzvv/?igsh=MXhnbWo4MGpidThiZA==

Det er længe siden jeg har smagt amerikansk olie, men jeg gætter på at bolsjerne smager bedre :wink:

90,1 kg efter 3150 kcal. 
Både god og dårlig samtale med kommunen. Der var PÆN utilfredshed med at DSB bare lader mig gå hjemme, når jeg i princippet sagtens kunne udføre andet arbejde, nu de får en masse penge. Men de smækker ikke kassen i, så jeg bliver fyret af DEN grund. De tre dage jeg kørt med kørerlærer, har også nulstillet tidstagningen for min sygemelding, så den først tæller fra november.
Ellers irriterende positiv person at tale med, hvilket gør det svært ikke at blive revet med, og dermed mere udsat for de næste dårlige nyheder. Hvis den logik giver mening.

Kermits rutine med at lægge planer for dagen derpå, virker SLET ikke for mig. Det havde jeg godt luret, nu jeg har levet fra dag til dag i snart 30 år.
I stedet er jeg hoppet på ugeplaner - det har virket før. Så kan jeg plukke i det til morgenkaffen, alt efter hvor depri-doven jeg er.

Ved frokosttid blev det til 45 minutter på Skrumlet. De 35 i midten i zone 3.
Alt for sent kom jeg i motionscenteret, men heldigvis kom der ingen flok af kække børn, så jeg kunne bruge 1t 35m og nå det hele.
Elipsetræner: 5 min
Hexbar-squat: 5 x 10
Pistols med støtte: 4/3 x 12
Leg extensions: 4/3 sæt
Siddende lårcurl: 3 sæt
Hip thrust: 3 sæt + 5 kg
Yderlårmaskine, “fejlbetjent” så den går i ballerne: 3 sæt
Inderlårsmaskine: 3 sæt
Hypers: 3 sæt
Tricep pushdowns: 4 sæt
Tåhævninger på et ben: 5/4 sæt

Og ja - det er mandag :tongue:
https://www.instagram.com/reel/DFAY19fIaBl/?igsh=cDlxbWFuZHh3dWhz

Citat "
Ellers irriterende positiv person at tale med, hvilket gør det svært ikke at blive revet med, og dermed mere udsat for de næste dårlige nyheder. Hvis den logik giver menin"

Nej, den logik giver overhovedet ikke mening. Det svarer til at du ikke kan glæde dig over dine fysiske fremskridt i dag, fordi du får sikkert Ebola i morgen. Stop dig selv!

Der hvor du er i processen nu , er der mere inden for din kontrol, end uden for din kontrol :-) . Dine omstændigheder der har ledt op til det her, kan du selvfølgelig ikke gøre for. Men kommune damen, DSB og andre, er ikke kritisk vej til dit næste skridt :-) . Man kan ikke køre bilen fra bagsædet 

Jeg havde jo nok en fornemmelse af, at det netop IKKE gav mening :tongue:
Jeg er bare f… træt af det hele.

Dagen begyndte med et par lortemails, heraf endnu en indkaldelse til kommunen.

Eftermiddagstamtam:
Bicep curl: 5 sæt
Kropshævninger “lats-greb”: 5 sæt
Stående læg, 1 ben: 7/6 sæt + 23 kg
Mavebøjninger: 3 sæt
Vipers: 3 sæt
Arnoldpres: 5 sæt
Laterals: 3 sæt
Skal tidligt op i morgen. Jeg regner med en nuldag.

https://www.instagram.com/reel/DDXSlqwAVAU/?igsh=MWZmeGxkd2dxcnY5bQ==

90,4 kg - og det bliver næppe mindre, da jeg tager et par dage over til ex´en & Co, for at blive muntret lidt op.

Ellers OK samtale ved DSB. Ingen (udvist) stor panik. Ingen trusler. HR hiver fat i Trafikstyrelsen i næste uge, og hører om de snart har en beslutning :poking: Dertil spørger, om de er mere villige til at helbredsgodkende mig som S-banefører end lokomotivfører.

(En S-banefører kan blive ansat med en 9ende klasse og få et overfladisk betjeningskursus, og så få ret til KUN at køre S-tog. De skal ringe og “spørge en klog” til al ikke-hverdags-betjening af tog.
En lokomotivfører skal være mindst 21 år og have en udd-baggrund. De må (og er uddannet til at) køre 200 km/t i tæt tåge, mens der er løvfald og glatte skinner, uden nær samme sikkerhedsovervågning. Og kan fejlfinde og fejlrette på egen hånd.) 
En S-banefører får logisk nok en del mindre i løn. Men jeg skal alligevel ikke væk fra S-tog, og har råd til at miste noget af lønnen, så hvis en degradering kan gøre en forskel…. Vi forsøger at gribe de sidste paniske muligheder.

Jeg blev også “beordret” til at kontakte en psykolog via DSBs forsikring, og har talt med sådan en i 45 minutter i dag, og har fået lidt “lektier” for.

I ventetiden på hjernevriden, blev det til 30 minutter på Skrumlet i z2 og 3

Uhh, den gad jeg altså godt prøve :wub:
https://www.instagram.com/reel/DFAqzLOiNnS/?igsh=MXBrb3NneXhydXliYg==

89,9 kg

Jeg begyndte på Skrumlet med 2/2-intervaller. Pulsen lidt højere end ellers, men til gengæld var der smalt i luftvejene. Fik kun kørt 2 stk, før jeg holdt pause. Og jeg kyllingede ud efter et minuts tid i det første interval bagefter. Lidt for ufedt ikke at kunne trække vejret hurtigt nok, og mærke iltgælden komme ukontrolleret. Gik i stedet over til intervaller på et enkelt minut (så i zone 6) og tre minutters pause, så det kun var en kortere tid med for små luftveje.
Ny plan: både piller og inhalator.

Kropshævninger, bicepgreb: 2 sæt - uheldige 13 reps i første sæt. Ikke for at være overtroisk meeeen….
Armstrækkere: 2 sæt
Stående læg, et ben: 3/2 sæt bw
Arnoldpres: 2 sæt
Bulgarsk splitsquat: 10, 15 - intet at mærke til den forstrækning jeg fik i hoftebøjeren for nogle måneder siden. 

Nu er det sengetid ovre i det jyske. Her er jo svært hyggeligt, men gør så også at alle ugemålene i denne uge ryger på gulvet. Jeg havde først tænk at tage hjem i morgen, så jeg kunne nå dem, men det var ikke en del af deres planer, så… pyt!

90,5 kg efter nogle SUPER dejlige dage ovre i det jyske. Alt var perfekt. Lige bortset fra en enkelt ting.

Jeg skulle naturligvis modtage en hilsen fra kommunen i E-Boks. Man har besluttet, at planen for mig er praktik i kommunens sundhedsvæsen. Det er da også perfekt for introverte mig, at skulle rage og gramse på andre mennesker. Al respekt for de mennesker i branchen der redder situationen for udsatte mennesker der har behovet. Men det er uden for enhver beskrivelse vanvittigt grænseoverskrivende i min verden.
Der er heldigvis nogle uger endnu, men jeg vil næsten hellere stavre rundt på krykker på en ukrainsk pløjemark med en drone over hovedet.

Jeg har ikke fået lavet ugeplan og kommer heller ikke til det. Det bliver “overlevelse” fra time til time. Mine tanker vælter rundt og jeg har max sovet to timer i nat.

'Sundhedsvæsen' er da en ret bred definition. Mon ikke, der er nogle praktiske funktioner, hvor man ikke har kropskontakt? Du er næppe den eneste, der ville have det svært med det (det ville jeg også have, tror jeg), så jeg vil forvente, der er taget højde for det. Vent nu at se. De vil næppe sætte nogen på opgaver, der virker grænseoverskridende for personen. 

9 timer siden, Gregers TF skrev:

90,5 kg efter nogle SUPER dejlige dage ovre i det jyske. Alt var perfekt. Lige bortset fra en enkelt ting.

Jeg skulle naturligvis modtage en hilsen fra kommunen i E-Boks. Man har besluttet, at planen for mig er praktik i kommunens sundhedsvæsen. Det er da også perfekt for introverte mig, at skulle rage og gramse på andre mennesker. Al respekt for de mennesker i branchen der redder situationen for udsatte mennesker der har behovet. Men det er uden for enhver beskrivelse vanvittigt grænseoverskrivende i min verden.
Der er heldigvis nogle uger endnu, men jeg vil næsten hellere stavre rundt på krykker på en ukrainsk pløjemark med en drone over hovedet.

Jeg har ikke fået lavet ugeplan og kommer heller ikke til det. Det bliver “overlevelse” fra time til time. Mine tanker vælter rundt og jeg har max sovet to timer i nat.

Gætter du, eller ved du konkret hvad opgaven er? Jeg tænker ikke at man som udgangspunkt sætter helt utrænede folk , som i øvrigt blot er i praktik, til at varetage sundheds opgaver som indebærer ret meget andet end daglig dags praktik m.m? Generelt tror jeg i øvrigt, at man som sundheds faglig, tilstræber IKKE at rage og gramse på andre, men at omgås dem, så nænsomt, og respektfuldt som muligt. Det er jo lige så ubehageligt/unaturligt for borgeren, som det er for plejeren. 

Jeg ved ikke hvad de vil - andet end sundhedssektoren. Menneskekontakten kan vel næppe holdes nede på et introvert-behageligt minimum i den branche.
Kunne de ikke i stedet have testet kravebenet, ved at smide mig ud i alm. rengøring eller “vej & park”? 

En gåtur i det gode vejr og 4/3 stående læg på en ben, er hvad det er blevet til i dag.
Cyklen kan hentes fra rep i morgen. Lænden trænger efterhånden gevaldigt til en kiropraktor, så hvis ikke det bliver alt for dyrt med cyklen, så burde jeg nok få bestilt en tid.

Kært barn har mange navne:
https://www.instagram.com/reel/DFOD6OtMZyI/?igsh=OW9za2JpOXYyNjFv

Edited by Gregers TF

Mja - jeg må se hvad der sker.

90,0 kg - det er egentlig OK, så tæt efter jeg har været i Jylland.

Cyklen hentet. Tid til kiropraktor bestilt.
Bagbremsen virker dog ikke til at være lavet godt nok. Den går stadig i bund når den ikke har været brugt i nogle minutter, og det “klukker” i systemet, når jeg pumper modstand i den. Men før bremsede den SLET ikke, så noget er der lavet.

Cyklen fik nogle mere punkteringsmodstandsdygtige (sikke et ord :tongue:) dæk monteret, og jeg fik kørt fælleden rundt. Vejrtrækning er også lort og lagkage, når jeg er ude. Men ellers var det jo meget rart. Når vejret ikke er værre end i dag, så håber jeg at jeg kan få kørt lidt mere udenfor. Jeg var skamstegt i benene i et par timer efter turen, så det ER bare noget andet end det “bløde” tråd indenfor. 

Jeg glemte at knappe pulssenderen på pulsbæltet, så der er kun watt. De første 10 minutter inden wattmåleren blev nulstillet første gang, viste den ALT for meget.
IMG_6427.thumb.jpeg.f0c4d81662d0afb000491444c2910485.jpeg
Jeg har lavet lidt stående læg, armstrækkere og et statisk hold på 90 grader i loftbøjlerne. Der mangler kun minimalt i at ramme minuttet.
I morgen skal jeg hjælpe cykel-kollegaen med at flytte nogle gulvhøjttalere, han har solgt til en gut i kørestol, der bor i Odense. Må se om jeg lander i en hviledag.

Mig, når der kommer en mail eller SMS indenfor kontortid: 

https://www.instagram.com/reel/DDj7UFgs4SC/?igsh=YTM2ZDN3N29kN2M5

På 27.1.2025 at 23:46 , Gregers TF skrev:

Jeg ved ikke hvad de vil - andet end sundhedssektoren. Menneskekontakten kan vel næppe holdes nede på et introvert-behageligt minimum i den branche.
Kunne de ikke i stedet have testet kravebenet, ved at smide mig ud i alm. rengøring eller “vej & park”? 

En gåtur i det gode vejr og 4/3 stående læg på en ben, er hvad det er blevet til i dag.
Cyklen kan hentes fra rep i morgen. Lænden trænger efterhånden gevaldigt til en kiropraktor, så hvis ikke det bliver alt for dyrt med cyklen, så burde jeg nok få bestilt en tid.

Kært barn har mange navne:
https://www.instagram.com/reel/DFOD6OtMZyI/?igsh=OW9za2JpOXYyNjFv

Husk at der er forskellige måder at være introvert på. Som jeg kender dig er du faktisk ikke introvert, men snakker gerne. Det er det samme jeg har indtryk af med din kollega du cykler med, din eks i det jyske etc. Så måske du bare skal føle dig sikker i rollen, og så er du i virkelighed ikke introvert. Jeg tror du ville være en kæmpe gave på et plejehjem, bare som en tanke, hvor du kan tale med en masse og sikkert få set Matador og få penge for det samtidig :cooldance:

Du kan måske godt have ret i at jeg ikke er rigtig introvert. Der var KÆMPE forskel på privat-Gregers og så DSB-Gregers i uniform. Mit helt store problem er måske snarere, at jeg ikke er ret god til at tale om vind og vejr og smørpriser. Hvis der ikke er et interessefælllesskab af en slags, så er jeg pinligt ringe til at holde en samtale kørende. Man stadig, så holder jeg meget af at være mig selv, uden andre. Det er nok en blanding :wink:
Men lige plejehjem er nok ikke fedt, for jeg ville HADE at skifte ble og intim-vaske. Jeg er vokset op med at min mor aldrig gik i korte ærmer, for det var pinligt. Vi skulle vist forbi 6-7-8ende klasse, før jeg selv fik taget mig sammen, og jeg hoppede først i shorts mange år senere. Jeg kan også stå foran hoveddøren i 5-10 minutter, før jeg vover mig ud i cykeltøj. Eller i sommerkluns, når det er varmt. Jeg synes det er lige så pinligt på andres vejne.

Som altid når der går cykling i den, så bliver jeg alt for sulten. Næsten 3500 kcal i går. Nok var turen hård men…
Heldigvis er jeg på 90,0kg igen i dag, og med mange timer i en bil, så er der håb.
Jeg har været 45 minutter på Skrumlet i zone 3. Jeg prøvede at køre nogle stående spurter til sidst, men det kan den slet ikke. Ved lave omdrejninger er det umuligt at få belastning på den og det bliver mudret, når den lægger på. Det er lettere at gennemskue i den anden ende, hvor den fjerner belastningen ved 120 RPM.

Nu overboen lige er vågnet fra sin middagslur, er denne meget passende:
https://www.instagram.com/reel/DC2pogtOXQv/?igsh=cmNpemc4ZTk0bTRh