All Activity
- Past hour
-
Spinderella reacted to a post in a topic:
Langt pokker i MOL
-
Gregers TF reacted to a post in a topic:
Got legs?
-
Med både konkurrence om mest elegante vintage cykel og masser af lokale vine, er der da vist selvskrevet til at markere overgangen til folkepension.
-
Spinderella reacted to a post in a topic:
Motion i balance™
-
Spinderella reacted to a post in a topic:
Motion i balance™
- Today
-
Wendler uge 3 Wide grip pulldown: 5 x 55kg 3 x 62,5kg 3 x 70kg Bænkpres: 5 x 75kg 3 x 85kg 2 x 95kg God power i dag. Vi var to om at flytte alle håndvægte igen og i øvrigt en række maskiner. Nu er vi endeligt på plads. 30 min gang med hunden med 20kg vægtvest. Hvis man virkelig ønsker at se latterlig ud er det en nem og hurtig måde til at opnå det. :-)
-
Spinderella reacted to a post in a topic:
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold replied to Bjergtrold's topic in Online Logbog
Og træningsupdate Træning d 13.6 Styrke Overkrop Cardio 40 minutters løb/gang Træning d 15.6 Styrke Nyt specialdesignet ben program fra coach Peter med fokus på "dead butt" - syndrome = mange unilaterale øvelser med lidt mindre vægt og fokus på at få aktiveret balle musklerne Cardio Gang på løbebånd ca 4000 skridt dvs ikke så længe men også værd at tage med Pønser lidt på om jeg kunne nå lidt overkrop i morgen tidlig = kunne være fedt ikke at skulle nå det efter job i morgen. Skal under alle omstændigheder tidligt op men hvis nu, at jeg var godt pakket sammen i aften og sov lige så godt i nat. We'll see -
Som WBO nævner, så er det nok mere visuelt end så meget andet. F.eks. synes jeg heller ikke cykelmærket BH er særlig attraktivt. Der findes også et kinesisk mærke der hedder Hygge, og Yoeleo er måske heller ikke lige fedt. Der vil nok være nogle der vælger en cykel fra pga. navnet, men det er nok mere det samlede udtryk der spiller ind i sidste ende. Så det er nok en kombination af navnet plus brandingen.
-
Gregers TF reacted to a post in a topic:
Got legs?
-
Navnet betyder noget for mig i hvertfald. Det skal se æstetikt godt ud. Det gør Seka faktisk på deres ramme. Rammer som Pronghorn, Giant - det ville jeg aldrig kører på - for ikke tale om, Tevelo, QuickPro (især), X-LAB (som Kermit skriver). Kunne virkelig godt finde på Seka - den er fed, og ser fed ud. Så hvis jeg ikke får en god pris på en ny scott addict, så kunne jeg godt finde på at kigge den vej, og få købt den ramme samt en gear gruppe.
-
Er et navn noget der spiller ind når man køber cykel - eller andre ting? Det er på ingen måde “en ting” i min bevidsthed, så jeg er lidt nysgerrig nu I bringer det på banen. Og lidt fordi… Det da fedt for een der kører på en billig Fokus eller Canon, at krølle en gut på tæskedyr cykel. Eller sidde i en gammel grim smadderkasse af en bil, og køre fra en gejlet Bimmer eller lign. Men det er måske ikke universelt, at have det sådan
-
Gregers TF reacted to a post in a topic:
Langt pokker i MOL
-
Ja altså den dag kineserne får styr på deres branding bliver det rigtig sjovt - for som du selv siger er Tavelo, Elves og Quick Pro ikke ligefrem fede navne. For slet ikke at tale om X-Lab. Det skaber lidt for mange minder om dengang Extreme også "lavede" rammer. Det virkede bare billigt. Evolve Cima er en flot ramme, det samme kan siges om Incolor SR.
-
Nu tror jeg på mange måder, at vi er meget ens mht gerne at ville hjælpe kære Gregers + at vi måske ofte ikke har tusind andre planer. Men nogle gange, så er det jo også netop fordi, at vi har brug for tid og ro til at lade lidt op. Jeg kender også til, at for meget fritid kan være svært for os at forvalte og så er det bedre med bagkanter osv. Well men mit budskab egentlig bare, at vi også skal huske, at vi gerne må sige nej en gang imellem når lokummet brænder (pardon my french). Det lyder som om, at du rigtig, rigtig ofte træder til. Stadig stor respekt herfra mht, hvor godt du har sat dig ind både i alt det nye med job og har fået bolig + alles til at lykkes.
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold replied to Bjergtrold's topic in Online Logbog
Og det aller vigtigste var jo så kaffe dag 4 mærkeligt, at jeg kunne fortrænge det. Skal stadig huske at være opmærksom på mine triggere. For mig startede det jo allerede da jeg skulle servere kaffe for bjergtroldene F og J. Ligeså stille begyndte det at pusle i mit hoved om jeg skulle give det et go.. well måske jeg lidt hurtigere kan få det skudt ned næste gang med et klart NO. Som tidligere nævnt så er det mærkeligt, at det faktisk kan gå godt i et par dage og måske uger men allerede torsdag følte jeg mig lettet over at have taget beslutningen, for kunne mærke, hvordan min mave drillede. Ja og får bare også mere ro i hovedet. -
Ang. de to tog der båttede sammen…. https://havarikommissionen.dk/undersoegelsesresultater/soeg-i-jernbane/2026/foreloebig-rapport-2026-226 Av, av, av - men det vidste man jo nok godt. Jeg kender ikke til procedurer i forbindelse med afhøring af personale og vidner. Og ej heller ved udlæsning af haverilog. Men ovenstående skriv er ikke mere detaljeret, end at det burde kunne laves på en brøkdel af tiden. Der må ske et eller andet “omme bagved” der trækker tingene i langdrag, som jeg ikke har fantasi til selv at gætte på hvad er. Hvis man ikke har behov for selv at læse rapporten, men stadig er lidt nysgerrig: Pga. af et togs forsinkelse, havde man byttet om på hvem der holde for hvem, da man skulle kryds på den enkeltsporede strækning. Et tog kørte forbi et rødt signal (det tog der plejede ikke at skulle holde stille). Et tog var tilmeldt med forkert tognummer i strækningsradioen. Alle togafgange i de enkelte EU-lande har et unikt tognummer, ligesom du og jeg har et personnummer. At det bliver tastet forkert ind er kluntet, men forekommer relativ hyppigt. De fleste ture bliver kørt uden strækningsradioen kommer i brug, og derfor opdager man det kun tilfældigt, og det er oftest betydningsløst. Og er derfor ikke noget der har har særlig opmærksomhed. Inden jeg begyndte at køre med hvide handsker og “point and call”, smuttede det også jævnligt for mig. Og jeg overtog også jævnligt tog med forkert tognummer. Kommandoposten havde et nødkald, der gik ud til alle tog - uanset tognummer. Men man brugte ikke funktionen, men ledte efter opkaldsmuligheder for det forkert tognummer. Som så ofte var vi altså ude i, at der var flere ting der fejlede. En enkelt eller to havde ikke skabt ulykken, men til sidst går det galt. Jeg konstaterer også, at point and call både kunne fange at tognummeret var forkert, samt at man kørte forbi et rødt signal. Det er ikke en 100% sikkerhedsline, men jeg vil stadig gerne stå på mål for at det kan noget. …. Grumme hård arbejdsdag igen i går. BB til morgen på sølle 36 og vægten på 95,2 kg. Jeg er ved at vaske tøj, så jeg har til den kommende uge. Derefter til Mern, hvor jeg forventer at skulle flytte møbler og kasser. Så jeg har ikke trænet. Jeg tager træningstasken med og håber virkelig, at jeg har energi til det på vejen hjem. De næste fem dage tæller næsten 50 arbejdstimer.
-
Henrik S. reacted to a post in a topic:
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold replied to Bjergtrold's topic in Online Logbog
Nå apropos så må jeg ikke forsømme at opdatere stats: Alkohol dag 9, slik dag 1, chokolade dag 8, morgenscrolle dag 1, streaming dag 2. Lørdag så jeg "Hacks" færdig = slutter absolut på toppen. Jeg kommer nok til at "Reheate" med "Heated Rivalry" igen på et tidspunkt men kun, hvis jeg kan gøre det i et afgrænset tidsrum og uden at falde i søvn på sofaen. Ofte har jeg mere brug for at slappe af på en anden og bedre måde. Stay strong derude -
Gregers TF reacted to a post in a topic:
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
-
Dancing through life.. sensual ballerina vibes
Bjergtrold replied to Bjergtrold's topic in Online Logbog
Well ja og så har de sidste dage faktisk været gode eksempler på det her med, at "life is what happens when you're busy making other plans". Torsdag blev det halvsent inden, at jeg overhovedet kom ud af døren. Jeg var først i Kvickly i Herningcentret og fandt så ny ukendt vej til UPS udleveringspunkt. GPS ledte mig så godt nok ind over gammel hospitalsgrund, som er en stor byggeplads = var nødt til at tanke ekstra skridt. Udover det så var det en rigtig god oplevelse at møde både parker og fine villaveje i min "nye by". Kassen med ny opvaskemaskine var gigantisk stor og tung og ja burde nok have taget en taxa for var virkelig hårdt at bære. Jeg havde medbragt en stor Ikea pose men var slet ikke stor nok og ja endte med at have mange pit stop på vejen hjem igennem gågaden. Til gengæld ekstremt lækkert med den lille nye hjælper. Det betyder så meget lige at kunne sætte en lille opvask over og egentlig lidt en fordel, at det er nødvendigt at fylde den med det samme med små loads. Miljømæssigt er det vist ikke helt perfekt men jeg har jo ikke bil og flyver ikke længere eksotiske steder hen. Kom så alt for sent i seng og fredag var jo desuden koffein rehab dag 1 = virkelig træt og jeg landede direkte i sofaen ovenpå job. Det gode ved mit nye liv er jo så, at jeg faktisk kom ud af sofaen igen og fik ryddet en masse op inden lørdag, som blev en dag, hvor jeg nåede en hel del men måske også på en lidt hæsblæsende - nu presser jeg lige mig selv punkt for punkt måde. Og ja så landede jeg i den her kaskade af events, hvor min rehab migræne rammer mig lørdag aften. Jeg glemmer at tage mine kontaktlinser ud. Søndag kæmper jeg virkelig med den venstre som sidder fast. Prøver alle gode tricks fra nettet og til sidst må jeg give op og ringe til Lægevagten, som jo er meget mere sød og forstående end jeg havde forestillet mig (skulle have gjort det tidligere og inden, at mit øje var helt smadret af mine mislykkede forsøg). Cykler ud til Gødstrup da tog ikke passede. Er alment utilpas = siger meget om hvor vitalt synet er for os. Bliver tilset af virkelig sød vagtlæge, linse fjernet og jeg får både klap for øjet og antibiotika salve med. Nok ikke smart at cykle hjem med klap for øjet men heldigvis meget fredelige cykelstier og endnu en god reminder om, at jeg skal i gang med at cykle frem og tilbage. Anyhow hjem og pakke til Århus besøg da jeg havde booket hotel og det var rart at være her fra morgenstunden men var nødt til at lade badedragt blive hjemme da det ikke duer med svømmehal i dag. Skal heldigvis mødes med den skønne miss Spinderella alligevel. Ja så nul træning, nul saunagus og nul arbejde, som jeg ellers havde glædet mig til. MEN igen en god reminder om at huske at være taknemmelig for de dage, hvor krop (og sind) fungerer. Ofte tager vi det i høj grad som en selvfølge men ligeså snart, at det ikke er sådan. Ja så opdager vi, hvor priviligeret det er. I toget sad jeg primært med lukkede øjne og resten af aftenen havde jeg bare ikke meget energi men nød at være landet her på roligt værelse. Jeg havde husket både min plysenhjørning + magnesiumspray til fødderne + at jeg tog antihistamin pga øjnene og sov virkelig godt og tungt. I dag håber jeg at kunne tanke op med lidt bentræning inden møde med coach P, som for 100 år siden lærte mig at svømme crawl og efterfølgende har specialiseret sig i i coaching af neurodivergente ledere. Jeg har stadig en ide om at kunne lære at udnytte min krøllede hjerne lidt bedre. Apropos weekendens meritter blive lidt bedre til at lægge mere realistiske planer og til ethvert tidspunkt sikre nok søvn, ro og regelmæssighed. Efterfølgende mad her med søde miss Spinderella og opdatering. Dejlig dag og uge til boardet -
Har lige kigget på sådan en SEKA Spear RDC. Det er sgu en flot ramme - og ikke så latterligt grimt et navn som Winspace, QuickPro, Tevelo, Elves :p - Har du kigget på Evolve Cima? Ligner virkelig også en fed ramme.
-
Uge 5 dag 1 - Bænkpres I denne uge kører jeg med uge 3 vægte. Det er ikke "deload", men det er nærmere load balancering. Nogle vægte begyndte at bide lidt i sidste uge, så loadet skal lige kontroleres Alt træning i dag gennemført inden kl 07:00 Bænkpres med stop 5x100 5x105 4x117,5 2x4x122,5 Spoto pres 2x5x105 Dips 2x12xbw+7,5
-
Bemærk, at de er begyndt at køre med klikpedaler og STI-greb på det her tidspunkt. Men hjelmene havde de vist kun på, fordi der var glatte veje her i nordøstlige Frankrig (Epinal, Besancon, deromkring). Blev hjelme ikke først obligatoriske senere? Jeg kobler det sammen med Casertellis dødsfald i 1995, men jeg kan tage fejl.
-
Apropos de professionelle og deres evner rundt i sving, så holdt vi sommerferie i Frankrig i 1990 (i regnvejr med en 10-årig humørsvingende steddatter og en højgravid kone), og jeg fik dem på en eller måde overtalt til at besøge nærmeste provinsby for at se tourfeltet passere. Der var også smæk på, på trods af de glatte, våde veje. Har nogle sjove billeder fra begivenheden - her med Gianni Bugno forrest.
-
Hvad angår den mentale tilstand, kan jeg mærke, at det gør mig godt at se bort fra alt det med atrieflimren osv. Nu mærker jeg bare fra tid til anden, at det flimrer lidt (1-2 gange et par timer om ugen?), men ellers ignorerer jeg det. Eneste begrænsning er det med at give den ekstra gas på løbeturene, som (måske/måske ikke) kan fremprovokere noget flimmer. Det er til at leve med og betyder bare, at jeg holder fast i mine cykelture. Så langtidsplanlægningen går stadig ud på at få noget cykeltræning vinteren igennem og så komme ud i nogle motionscykelløb til næste forår (hvor jeg bare skal lige skal vænne mig til ikke automatisk at vælge længste, men måske mellemste rute). På den endnu længere bane, så rammer jeg jo folkepensionsalderen til september næste år. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at markere overgangen med en lang cykeltur, en vandretur eller noget lignende. Så var det, at det dæmrede for mig, at der er et l'Eroica-arrangement i Tyskland hvert år ultimo august. https://www.eroica.cc/de/veranstaltungen/germania-de/ Se, det kunne jo også være en mulighed i 27. Tidsmæssigt ligger det lige dér, hvor jeg overgår til folkepensionisternes rækker, Cyklen har jeg, og det er ikke længere væk, end at man bare kan køre. Mine planer kan som bekendt nå at ændre sig 14 gange inden da, men det kunne da være et fint langtidsmål. Det ser i hvert fald hyggeligt (og en lille smule udfordrende) ud.
-
Eddy Merckx er jo - for os halv- og helgamle - gaven, der bliver ved med at give. Kan sagtens forstå, at han er oldgammel historie for unge generationer, men som fænomen fascinerer han stadig, og nu har jeg hentet den seneste bog om ham til min Kindle, hvor forfatteren har fundet en ny vinkel: historien fortalt gennem konkurrenter og holdkammerater. Nu må vi se, om den kan noget. Selv begyndte jeg at køre i cykelløb i 1975, hvor han jo i realiteten havde påbegyndt sin retræte. Det tog en to-tre år, før han stoppede helt, men han var allerede ved at blive irrelevant. Thevenet vandt TdF i 75 og 77, Van Impe i 76 og Zoetemelk i 80, ogellers var det Hinault, der bar faklen videre. Så billedet var lidt broget, da jeg kørte 75-80. Men Merckx' monumentale status bestod. Så nu må vi se, om den nye bog kan noget.
-
Der bliver altså stadig motioneret lidt, selv om jeg - af gode grunde - ikke har hverken distancer, tider eller den slags at divertere med Sidste uge bød på tre gode løbeture og to ture på cyklen. To dage røg ud af programmet og blev helt motionsfrie, da min bedre halvdel var på tur, og jeg havde nok at se til med arbejde. Normalt kan jeg godt tage ud at løbe eller cykle, for hunden er dygtig til at være alene hjemme, men tiden var bare ikke til det. Når jeg siger motionsfrie dage, så er det immervæk med 12-15.000 skridt med hunden, når man står for alle turene fra morgen til aften. Det lægger et godt bundniveau med sådan et kræ i husholdningen. Har de seneste uger taget nogle 10 km-løbeture i et pænt tempo. Kan mærke, at pulsen er højere på den første del af turen, men så kan jeg ligesom løbe 'igennem det' og slutte med en mere normal fornemmelse. På de kortere ture er der ikke de store problemer, hvis bare jeg lægger langsomt ud. Cykelturene udfordrer ikke pulsen i starten på samme måde, så alt er status quo på den front. Det er efterhånden en rum tid siden, jeg meldte mig ud af Puregym (igen), så nu prøver jeg at øve mig lidt at løfte og svinge min kettlebell som erstatning for dog at lave et eller andet styrkebetonet. Det går faktisk bedre, og jeg er ved at være overbevist om, at den kan et eller andet. Søndag (i går) var i øvrigt en dag med perfekt timing. Lidt arbejde om formiddagen, så en veltimet tur med hunden midt på dagen og afgang hjemmefra på cyklen ud over Risby og Østbrovej(?) og omkring Hold-An-Vej i Ballerup, hvor rytterne til Copenhagen Sprint skulle omkring hjørnet. Jeg havde kigget på skemaet hjemmefra og minsandten: Kun tre minutter efter, at jeg ankom, kom de første MC-betjente, så udbryderne og feltet. Jeg har jo set det før, men det slår mig hver gang, hvor fuldstændig hjernedødt hurtigt, de runder et sving, hopper hen over midterrabatter etc. og kommer videre. I øvrigt flot af Lund at køre (næsten) lige op med Philipsen, men også surt at hedde Kurt og blive hentet 800 meter før en spurt.
- Yesterday
-
08-06-2026 Spinning: 1 time. Ved ikke om det var den smule goodmorning der satte sig i Ryggen. Vågnede hver gang jeg skulle vende mig i sengen, og det blev først bedre, da jeg fik lavet lidt stræk og bøj af ryggen. Spinningtimen hjalp Sjovt nok. 08-06-2026 Jeg logger normalt ikke min transportcykling, men jeg havde meget i dag. 28 km + det løse, hvor jeg ikke fik startede uret. 11-06-2026 Spinning: 1 time. Var til kiropraktiker tidligere om formiddagen. Ryggen er som den skal være. Men musklerne er spændt helt op. 13-06-2026 Morgen: Gang ca. 5km. med nogle venner Aften: Spinning: 1½ time. Centeret havde besluttet at der skulle være fest, så det var med blinkene lygter, house musik osv. Egentlig helt ok, til en afveksling. 14-06-2026 Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyper ext.: 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Styrke: Squat: 2 x 5 x 50kg. 2 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. Pull down, plate loaded: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 60kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 35kg. 3 x 10 x 45kg. Stræk af ryg i hyper ext. bænk.
-
Godt spørgsmål. Vi er 5 hangarounds, som ofte træner sammen. Af og til joiner vores unger, og så er garagen næsten for lille. Næsten. Venner og familie må gerne svinge forbi og bøje jern, bare vi lige ved det, så vi kan forvente biler på gårdspladsen.
-
Hvor mange ud over dig selv, bruger dit gym? Og er der nogen der bruger det, uden du selv eller familien er der? :-)
-
Uge 4 dag 6 (igår) Atlassten, jord til skulder 4x62 4x62 5x62 2x79 4x62 Det niver godt i biceps, når man har lavet x antal af de løft fra jorden, og rul til skulderen. Jeg er muligvis lidt for gammel til den type træning. Men det føles nu meget godt Mit setup med den blå traktor kom ikke med i Copenhagen sprint igår. Men den dansende T-Rex , med rytter med MC hjelm, var med i dag :-D
-
Wendler uge 3 Squat: 5 x 90kg 3 x 100kg 2 x 112,5kg med bælte knald på til sidst Vi er ved at rykke om i garagen. Flyttede ca et tons håndvægte inden squat. Viser billede af det endelige resultat, når vi er færdige.
-
I gamle dage lå Netto og Irma tit ved siden af hinanden. De specielle ting blev købt i Irma og resten i Netto - begge kæder var glade for samarbejdet. Nå - de.har lige ringet efter mig. Der er kaos og de er 2-3 timer bagud med vareopsætning, så jeg fiser i bad og tager på job.
