Gregers TF Posted February 13 Author Report Share Posted February 13 Henad aftentimerne har jeg haft svært ved at holde varmen og fået lidt kriller i halsen. Benene blev også bare ved at være ømme efter træningen i lørdags. Så jeg har holdt lidt lav profil og endda tændt for varmen. Også selvom jeg har følt mig helt rask i dagtimerne. I går “blev jeg nødt til” at motionere lidt, for om jeg er skidt eller ej, så har jeg det svært med at være inaktiv. Den vanlige omgang kropshævninger og armstrækkere. Jeg var ekstremt rastløs da jeg gik i seng, givetvis fordi jeg skulle til jobsamtale her til formiddag (DSB-rengøring igen-igen). Jeg så sidste gang på uret 3:40 og vågnede allerede lidt over 7. Yderst positiv snak og vi fik bl. a. aflivet (tror jeg da selv) tvivl om lysten til at arbejde med lort og bræk til under det halve i løn i forhold til før. Jeg er kaldt ind til samtale nummer to om små to uger. Det er jo super fint, men desto større skuffelse hvis en anden får jobbet. Jeg har kun fået trænet skuldre i dag. Overboen har ikke været meget hjemme, men til gengæld er han usædvanligt støjende. Han har lige været været i bad og hans aftørring af klinkerne, gik dobbelt så hurtigt som normalt. Til gengæld vækker han mig så ikke med DET i morgen. Han har også råbt sine Tarzan-lyde og trommet. Kæft, hvor jeg glæder mig til at flytte væk fra hans lydtortur!!! Nu vil jeg tage de store ørebøffer på og gå i seng og hygge med lidt YouTube. Og så håbe at de holder hans godnat-brag ude og at jeg får sovet igennem. Da jeg kom hjem fra jobsamtalen, lå fjernbetjening til DVD´en på mit skrivebord, hvorfra jeg ikke kan se TV´et og slet ikke betjene DVD´en. Det er flere uger siden jeg har set film og siddet i den gaffa-lappede las af en stol, der står ved bordet, hvor den normalt ligger. Hvis ikke det er en hilsen hinsides, så er jeg mere træt end end godt er. Modtaget. Man KAN altså godt kan blive slået ud af kurs, men komme på ret spor igen: https://www.instagram.com/reel/DFxmxs8pZGV/?igsh=MXA4NzYwOXN3MDFmcw== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 14 Author Report Share Posted February 14 …. men man kan godt føle sig lidt klemt imens: https://www.instagram.com/reel/DDndm6qoD2e/?igsh=ODRzOTRxbHIyMDRp Jeg faldt i søvn med samme i går og fik ca 10,5 timers søvn - det er virkelig længe siden jeg har sovet så længe. 40 minutter på Skrumlet. I god forlængelse af sidst, hvor intervallerne var HELT urealistiske, så kørte jeg zone 2 i dag. 40-50 watt under sidste zone-2-tur. Jeg formoder at Skrumlet er begyndt at vise forkert igen, også selvom jeg bliver absurd forpustet af ingenting for tiden. Men det ville være underligt, at jeg skulle fejle noget i den retning, kun et halvt år efter jeg er blevet checket på kryds og tværs. Jeg er nok bare også i totalt kageform. Jeg gider slet ikke overveje intervaller og den slags. Som det er nu, er det fint bare at sidde og rulle. Og bedre at få lavet lidt end af hoppe fra, fordi intet planlagt kan lade sig gøre. Og så lette speederen yderligere fra bentræningen, så de ikke er så kvæstede. Læggene har dog fået en tur og der var igen PR til venstrebenet, så den er vist god nok. Sjovt nok er det blevet sådan at der er flest reps med venstre ben når jeg kører øvelserne med BW, men når jeg træner med ekstra vægt, er højrebenet det bedste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 Jeg sov fantastisk igen i nat - men det var jo også kommunefri weekend. 91,0 kg. det er nyt max “siden”. Men god mad samt snolder til kaffen hos kollegaen, skal der være plads til. Jeg vågnede frisk allerede 8:15 og stod op. Kaffe men ingen morgenmad, da jeg ikke var sulten. Der var ledigt i vaskekælderen, så jeg satte tøj over. På Skrumlet mens det vaskede. 40 minutter - de første 30 i zone 3, med noget der havde været zone 1-watt for en måned siden. For at teste wattmåleren, kørte jeg to spurter til sidst. Samme watt som normalt, så den viser desværre korrekt. Min manglede kondition er åbenbart styrtdykket yderligere. Selvom jeg ikke cykler alverden, havde jeg ikke troet at det kunne gå så hurtigt, men åbenbart. Efter nogle timer smuttede jeg i motionscenteret, hvor der sjovt nok er næsten tomt om lørdagen, men det er super dejligt. Elipsetræner: 6 minutter Hexbar-squat: 7 sæt ss Bænkpres m stang. 4 sæt - de første to med stangen og så 30 og 40 kg. De fleste reps var egentlig OK, men ind i mellem kom der en syl i højre skulder. Pistols med balancestøtte: 5, 8, 8, 8, 8, + 8 kun for venstre ben Hip thrust m stang: 5 sæt Ballemaskine, kun venstre: 2 sæt Inderlårmaskine: 4 sæt ss Siddende lårcurl: 4 sæt Hypers: 3 sæt ss Brystmaskine: 3 sæt - var for fastlåst i banen, så det blev ikke helt godt Chinups med bredt overhåndsgreb: en halv - gal, det knasede, så jeg hoppede ned asap Mave på to forskellige bænke: 5 sæt Hjemme: Stående læg, 1 ben: 7/6 sæt + 23 kg Siddende læg på hug: 3 x 50 - det syrer godt til men bliver aldrig tungt. Og ufedt at sidde på hug så længe Det var meningen at gå gelinde til værks, og også derfor ingen leg extension som jeg plejer at køre til fail. Men i et tomt center næsten uden tilskuere, er det bare for fristende at gå all-in, så det endte som en hård dag. Nogle gange gemmer jeg primært videoen pga musikken. Det er da en fin lille “jingle” - den skal youtubes yderligere når jeg går i seng. https://www.instagram.com/reel/DF-bEhsIHtr/?igsh=MTUyNG4xMTBlcnEwOA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 91,5 kg efter 3600 kcal - virkelig dumt. God DOMS flere steder - også steder der ellers aldrig bliver ramt. Hjemmetræning. Kropshævninger: 8 sæt - 4 med hvert sit greb Bicepcurl: 4 sæt - 2 med hvert sit greb Armstrækkere: 5 sæt Arnold pres: 3 sæt Laterals: 4 sæt Fransk pres: 4 sæt Der kan KUN komme en video på tale i dag: https://www.instagram.com/reel/DGGloySoMbQ/?igsh=MXJocjhicDdiemZqYw== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 17 Author Report Share Posted February 17 91,0 kg - jeg faldt tidligt i søvn igen og vågnede allerede før kl 8. 50 minutter på Skrumlet i z3. Baller, baglår og soleus er stadig ømme. Til gengæld forventer jeg ikke meget søvn i nat, da jeg skal gennem kommunens mølle i morgen. I dette vejr kan man godt savne en analog Lada https://www.instagram.com/reel/DDh2MImo1Zm/?igsh=NTd4dHU2bHlleW53 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 18 Author Report Share Posted February 18 90,0 kg Og endnu bedre… hende fra kommunen bakkede af, da hun hørte at jeg skal til jobsamtale på mandag. Men det ER desværre SOSU som hun har planlagt. 75 minutter på Skrumlet. Primært zone 3 med en håndfuld accelerationer på ca 30 sekunder. Efter en times tid: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb Armstrækkere: 4 sæt Stående læg, 1 ben: 4 sæt bw, 2 sæt bw+23 kg Arnold pres: 4 sæt Mavebøjninger: 3 sæt Optisk bedrag når det er bedst: https://www.instagram.com/reel/C_eo7dqtsG0/?igsh=eGg1dnV0eGsxZGxo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 19 Author Report Share Posted February 19 90,1 kg efter 3300 kcal Kl 12 havde jeg virtuel konsultation med psykologen. Efter 2-3 minutter ringede min telefon De fire første cifre afslørede et DSB-nummer, og de sidste fire kunne jeg ikke genkende. Så gik i “panik” og bad om lov at tage den og ganske rigtigt, så var det ham jeg skal til jobsamtale hos. Om jeg kunne kunne komme i morgen tidligt i stedet for på mandag? Jada. Resten af snakken blev derfor lidt løs - også fordi de tricks jeg har fået virker ret godt og en masse usikkerhed jo er forsvundet. Senere hoppede jeg på Skrumlet - efter at have skiftet batterier i wattpedalerne. Og sandelig om den nu ikke viser det samme niveau som for 3 uger siden. Planen var FPT-intervaller med lav RPM. Jeg kunne tydeligt mærke at jeg har cyklet de sidste to dage, for jeg var ret off i stængerne, da der kom belastning på. Men 5 x 5 minutter og så 4 accelerationer på 110-120 rpm, for lige igen at få omdrejninger ind i systemet. Og så fyld i zone 3 indtil 1t 15m. Benene er slidte og jeg begynder at fornemme, at kravebenet ikke er super glad for positionen Skrumlet (forhåbentlig ikke også cykling udendørs ) i større mængder, så nuldag i morgen. Med mindre jeg lige napper lidt Arnold pres for at trykke kravebenet på plads. Kulden er vist overstået for denne omgang, men vi kan lige nå: https://www.instagram.com/reel/DF0rEXMq7Xr/?igsh=MXhrbWhlbGtqNTdhOQ== Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 20 Author Report Share Posted February 20 https://www.instagram.com/reel/DD1w-5YtA8g/?igsh=MTBrNXloMzhheGpyOA== Jeg er rengøringkone fra 3/3 Jeg håber det bliver lige så hyggeligt at gå og nusse om “mine” stationer som jeg forventer - også med diverse indslag af pis, bræk og lort i hjørnerne. Og toiletterne, især nu det er in for gå-i-byen-segmentet, at tvære lort rundt på væggene, så man skal i heldragt for at vaske dem ned. Men det vænner man sig forhåbentlig til. Heldigvis er der kun toilet på en enkelt station i det område jeg hører til. Men det kommer garanteret til at gå voldsomt ud over træningen. 1. Jeg har fast mødetid, så jeg skal op kl 5:30, og render med garanti rundt som en levende død af søvnkaos. 2. Jeg skal være på fødderne i arbejdstiden og ikke sidde på min flade, så bliver sikkert godt tung i benene. Forhåbentligt vænner jeg mig også til det med tiden. Jeg kunne i øvrigt have sparet en hulens masse stress og dårligt humør, for ex´ens ældste har manglet en voksenarbejder til fast lukkevagt i mange uger, fordi hun kan ikke skaffe nogen. Og så var jeg endda flyttet til Kolding. Men f... det. Det var jo ikke min plan A, og kommunen(og situationen som sådan) nåede “kun” at ødelægge mit humør i et par måneder, og nu er det jo overstået. Kermit, Davai, kahlua-kalv and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted February 20 Report Share Posted February 20 Tillykke! Håber du bliver glad for det og at dine kollegaer kan bibringe lidt lyspunkter med mellemrum :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted February 21 Report Share Posted February 21 Tillykke Gregers For mig lyder det nu alligevel som værd at overveje om du alligevel på et tidspunkt skulle vende blikket mod Jylland. Men dejligt at have fået en stabil platform at arbejde ud fra. Håber at du bliver glad for det. Det bliver sikkert lettere at sove tidligt når du skal tidligt op regelmæssigt. BLACKICE and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 21 Report Share Posted February 21 Cool. Dejligt, at det falder på plads. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 89,6 kg. Vågnede af mig selv kl 6 og sov igen fra 7-8, og stod op da uret ringede. Jeg prøver at holde det tidligere end før, så kroppen ikke får helt så stort et søvnchok, når den nye hverdag rammer. Men jeg gad dog ikke stå op allerede kl 6 Tak Mht. til at flytte til Jylland, så er det helt sikkert noget der ligger i baghovedet, for min umiddelbare reaktion var jo, at fåk - det skulle jeg bare have vidst noget før. Og det var 95% mht. til at komme væk fra Kbh. Især hvis jeg ikke får fat i en billigere bolig “i en fart”, så bliver Jylland endnu mere tiltrækkende, da det tager under et minut at finde noget til den halve husleje, der er klar til øjeblikkelig indflytning. I hvert fald når man tænker på noget der minder om Kolding, Bramming osv. Og det kan jo også være at jeg aldrig lærer at finde mig til rette med bræk, pis og primært at arbejde udendørs. Men til en forandring har jeg ja-hatten stramt om ørene. 20 minutter på Skrumlet - så ringede telefonen igen-igen med en ex-kollega i den anden ende og så var tiden gået. Var inde på arbejde bl. a. for at tømme mit skab og også havde en stak kager med, og sad og hyggede i nogle timer på pausestuen. Det var sgu ikke rart lige i begyndelsen, da det blev NU at jeg skulle tage afsked med mere eller mindre hele min omgangskreds - omend jo kun folk jeg så på arbejde, men det er/var jo også primært det hele. Det er ulempen ved ellers at leve relativt isoleret. I aften skal det testes af at gå i seng tidligere end overboen og med ørepropper, og så se om jeg kan sove fra hans trampen og dørsmækken op til at han går i seng. Ikke fordi at jeg kan ændre noget, hvis ikke det fungerer Alternativ til snehaderen? https://www.instagram.com/reel/DGQbR8As2Ze/?igsh=bXh1eWxlNnhycWJt Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 22 Author Report Share Posted February 22 89,1 kg På Skrumlet i 45 minutter - totalt død i kroppen, men som dårlig undskyldning kan vist godt bruge, at jeg er ramt af (for hurtigt) vægttab og at have været tidligt oppe i nogle dage nu. De yderste 15 minutter i zone 2 og så 3 og 4 i midten. Håber vejr og krop er til at køre udenfor i morgen - det kunne altså være svært hyggeligt Kropshævninger: 3 sæt Armstrækkere: 2 sæt - ikke den bedste dag for kravebenet Stående læg på et ben: 3 sæt + 16 kg Arnold pres: 2 sæt - altså ikke det vilde, men kroppen føles ikke klar til det helt store. https://www.instagram.com/reel/DGVSN_YtrQA/?igsh=MXNmZmRqNjdoMzR2Zg== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 89,1 kg Efter lidt mentalt tilløb, fik jeg hevet cyklen udenfor. Planen var egentlig “Runden”, men jeg kyllingede ud. Jeg havde håbet at pulsen var mere normal udenfor, men den holder mønsteret for den sidste måneds tid. Måske er det meget godt, at dikkeværket skal kontrolscannes her til foråret, for jeg tror altså ikke bare at det er dårlig form. Hvilepulsen ligger omkring 50 - som den har gjort siden efteråret. Snakkegrænsen ligger hvor den har ligget de sidste par år: omkring 123-127 Men herfra bliver det underligt. I dag - og den sidste måneds tid - var jeg seriøst forpustet fra puls 140. Det var jeg slet ikke for bare to måneder siden. Og det er jo ikke meget over snakkegrænsen, så det er et ekstremt lille “arbejdsvindue”. Min puls efter den “lange” spurt i dag: 151. Og det er nogenlunde også hvad jeg kan få den op på, når jeg kører mig i smadder på Skrumlet. Før pacemakerkontrollen i januar, holdt jeg igen når jeg nærmede mig puls 170, fordi jeg var bange for om ICDen gav stød (det gør den ikke, da den kan mærke om hjerteslagene kommer fra sinus-knuden eller er “flimmer”). For to måneder siden kunne jeg altså sagtens komme op på 170 men turde ikke. Og nu er det “pludselig” en kamp blot med 150. Nå, men godt halvanden time. Den første time var kørsel på Køgevej, hvor en ældre dame i øvrigt var få cm fra at køre mig ned i en rundkørsel, da hun ikke evnede at se mig eller mine lygter, da hun skulle ud af den. Op til ca 170-180 watt føltes det hyggelig men fra 200 watt, var det som at køre tabata = hurtigt hidsig iltgæld. Jeg vendte derfor rundt og kørte ud på holmen og kørte antrit i stedet - at kalde det spurter er nok en tilsnigelse. Turen var hyggelig nok men meeega deprimerende. Og næsten pinligt at være klædt ud som Bjarne Riis, når det går så langsomt. Jeg kom hjem 16:05, hvor overboen var i gang med at støvsuge. I skrivende stund er klokken 17:09 og han fedter stadig med de 66 kvadratmeter. Lige nu støvsuger han klinker på badeværelset. Det positive: Han plejer at støvsuge ved 22-23-tiden, så det er jo dejlig tidligt i dag, nu han ikke har filtdutter under under det, han flytter rundt på. Når man skifter mobilerne ud med strikketøj: https://www.instagram.com/reel/DGXzajvIwTf/?igsh=Z3RlZ296aXY5ZXdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted February 24 Report Share Posted February 24 kunne også være relateret til din astma? Det er i den forbindelse jeg har ramt et 'underligt' loft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 25 Author Report Share Posted February 25 Det kan man ikke udelukke. Jeg har dog taget af astmamedicin så længe nu, at det ikke burde blive værre. Og ikke så pludseligt. Og stadig underligt, at jeg ikke kan spurte pulsen op. Der kører man jo på det ilt der står i blodet, og først bagefter skal man “fedte med” at lukke iltgælden. Noget af det kan også skyldes at jeg generelt er dårlig til at trække vejret. Det skal helst ske i en rytme med noget andet (pedalomdrejninger) og jeg taget tit mig selv i at trække indad med mellemgulvet men jeg puster ud med brystkassen (og omvendt, selvfølgelig). Og jo mere jeg er obs på vejrtrækningen, jo mere dårlig fungerer den. Noget kan også sidde “i hovedet”. Havde jeg stadig haft en lokofører-løn, kunne jeg godt have fundet på at investere i en https://fysiolab.dk/product/airofit-essential-breathing-trainer/ På turen i går, fik jeg pulsen lidt højere op, ved at trække vejret langsommere og dybere. Men det burde jo køre af sig selv, 1 time om Kalvebod Fælled. Derefter 90 minutter på lægge og overkrop. Så op til ex + kæreste, der har lånt et hus i Nivå. Den bog hun har udgivet, er de i gang med at omdele til de sjællandske CEO´s, hun brugte på projektet. Deres gamle dieselhakker må ikke køre i indre København, så de skulle låne min bil. Vi spiste pizza og jeg vågnede 1400 gram tungere i morges, end i går I dag begyndte med en tiltrængt grundigere rengøring, nu de ville komme forbi i morgen og aflevere bil og nøgler. Men i stedet ringede de. Den gule motorlampe havde lyst og bilen var gået ud. De havde forsøgt at køre videre i små bidder der blev kortere og kortere, og nu kunne den slet ikke starte og lugtede brændt. Så efter i månedsvis at have ventet på E-Boks og evt opkald fra arbejde, Trafikstyrelsen og kommunen, så ligger jeg nu underdrejet og venter på at værkstedet ringer med et prisoverslag. Og sådan kan mine sidste muntre “fridage” gå, før jeg fra fredag er væk indtil søndag aften og vækkeuret begynder at ringe 5:30. Der skal åbenbart bare ikke være noget der en my positivt, og går som jeg kunne tænke mig. https://www.instagram.com/reel/DDNssheyBow/?igsh=MTJteW9zNzRheDZrYw== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 28 Author Report Share Posted February 28 De første par dage siden sidst, gik med at få pizzaen ud af systemet. Jeg lå på ca 2200 kcal og havde ingen energi til træning, nu jeg også var tidligt oppe, Fik blot fjollet lidt. Statisk hold v 90 grader holder nu samme tid som i sommer, så det er super fint. Armstrækkere rundede 50 i “frisk men ikke overdrevet tempo”, så også et fint hjørne. Der er stadig laaaangt op til tidligere niveau, men jeg er tilfreds nok. Jeg kunne lave omkring 25, da jeg opgav dibs og bænkpres, så det går fint fremad. Kravebenet er også mere medgørligt end i starten I går begyndte jeg på Skrumlet. Der går det til gengæld støt den forkerte vej. Allerede opvarmningen var svinsk hård. Jeg kørt den serie 20/40 som jeg har kørt nogle gange. Efter to intervaller, måtte jeg skrue min FTP ned til 210, og havde det virkelig hårdt til sidst. Efter noget tid blev til til en styrketræning herhjemme. Den vanlige rumle, med to sæt af hver. Jeg tager til Jylland i eftermiddag og der er ikke meget protein i kosten derovre, så jeg skal ikke slide for meget på det gamle skrog. For benene kørte jeg bulgarsk splitsquat. Med skamlen til hvilestolen på stepbænken var opstillingen ret stabil. Jeg fik også 2 x 25 skateboardaquats på bogen. Ben og baller er RET ømme i dag - det var ellers ikke meningen. 89,6 kg i dag er mere end godkendt. Hvidovre Fjernvarme har opkrævet for meget, så jeg får penge tilbage. Og i bilen er det fartpiloten der er stået af. Hvis jeg ikke bruger den, så fungere bilen fint. De 6000 til en ny fartpilot gider jeg ikke ofre. Alt i alt synes jeg at det gav luft (høhø) til at købe den der vejrtrækningsdims. Den er hentet, men jeg venter med at kigge på den til næste uge. Til gengæld sidder pengene godt fast i DSB - men det vidste man jo godt. Min lokofører-leder mente, at jeg skulle have lokoførerløn i de 6 måneder jeg havde opsigelse, men det har jeg ikke fået. Det regnede jeg heller ikke med. De der ansatte mig i rengøring, synes jeg jeg skulle have min anciennitet med over, så jeg startede på sidste løntrin. Den gik heller ikke; det havde jeg ellers godt turde håbe på. Og forsikringen for loss of licence får jeg med 99% sikkerhed heller ikke, så der forsvandt lige 200K. Så der er i det mindste sammenhæng i økonomien https://www.instagram.com/reel/DGYRf_Tp6qW/?igsh=M2FuN3V5OXduY3lx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 28 Report Share Posted February 28 Du skal vel have løn i hele din opsigelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 28 Report Share Posted February 28 5 timer siden, Gregers TF skrev: De første par dage siden sidst, gik med at få pizzaen ud af systemet. Jeg lå på ca 2200 kcal og havde ingen energi til træning, nu jeg også var tidligt oppe, Fik blot fjollet lidt. Statisk hold v 90 grader holder nu samme tid som i sommer, så det er super fint. Armstrækkere rundede 50 i “frisk men ikke overdrevet tempo”, så også et fint hjørne. Der er stadig laaaangt op til tidligere niveau, men jeg er tilfreds nok. Jeg kunne lave omkring 25, da jeg opgav dibs og bænkpres, så det går fint fremad. Kravebenet er også mere medgørligt end i starten I går begyndte jeg på Skrumlet. Der går det til gengæld støt den forkerte vej. Allerede opvarmningen var svinsk hård. Jeg kørt den serie 20/40 som jeg har kørt nogle gange. Efter to intervaller, måtte jeg skrue min FTP ned til 210, og havde det virkelig hårdt til sidst. Efter noget tid blev til til en styrketræning herhjemme. Den vanlige rumle, med to sæt af hver. Jeg tager til Jylland i eftermiddag og der er ikke meget protein i kosten derovre, så jeg skal ikke slide for meget på det gamle skrog. For benene kørte jeg bulgarsk splitsquat. Med skamlen til hvilestolen på stepbænken var opstillingen ret stabil. Jeg fik også 2 x 25 skateboardaquats på bogen. Ben og baller er RET ømme i dag - det var ellers ikke meningen. 89,6 kg i dag er mere end godkendt. Hvidovre Fjernvarme har opkrævet for meget, så jeg får penge tilbage. Og i bilen er det fartpiloten der er stået af. Hvis jeg ikke bruger den, så fungere bilen fint. De 6000 til en ny fartpilot gider jeg ikke ofre. Alt i alt synes jeg at det gav luft (høhø) til at købe den der vejrtrækningsdims. Den er hentet, men jeg venter med at kigge på den til næste uge. Til gengæld sidder pengene godt fast i DSB - men det vidste man jo godt. Min lokofører-leder mente, at jeg skulle have lokoførerløn i de 6 måneder jeg havde opsigelse, men det har jeg ikke fået. Det regnede jeg heller ikke med. De der ansatte mig i rengøring, synes jeg jeg skulle have min anciennitet med over, så jeg startede på sidste løntrin. Den gik heller ikke; det havde jeg ellers godt turde håbe på. Og forsikringen for loss of licence får jeg med 99% sikkerhed heller ikke, så der forsvandt lige 200K. Så der er i det mindste sammenhæng i økonomien https://www.instagram.com/reel/DGYRf_Tp6qW/?igsh=M2FuN3V5OXduY3lx Du har ikke en form for fagforening der hjælper dig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Jo, men der er ikke rigtigt noget at komme efter. Fejlen var at jeg fik rengøringsjobbet, før jeg nåede at blive fyret.. Det gav ro i hovedet, og jeg har ikke længere lyst til at starte grillen op i soveværelset, når jeg går i seng. Det har jo også en værdi af en slags. Det meste var også en engangsindtægt, og uanset om jeg tjener 23,5 eller 24,5, er det ikke alverden. Når jeg har fået overarbejde osv. udbetalt og kommer ned på normalt løn, kan jeg vist heldigvis få lidt i boligstøtte. Overenskomsforhandlingerne giver nok også en luns. Jeg har fri kl 14, så jeg kan sikkert også få fat i en reklamerute, hvis det er. De bulgarske splitsquat fungerede rigtigt fint med den nye opstilling. Jeg kan også mærke at den bider godt både i ben og baller, så jeg melder mig ud af motionscenteret - i hvert fald her i sommerhalvåret. Så sparer jeg lige 120 kr/md. NielsS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Hov. Jeg glemte lige https://www.instagram.com/reel/DGY3uQ1Simr/?igsh=ZmRzdGZ0dGtvMzho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted March 4 Report Share Posted March 4 Tillykke med jobbet, håber det giver ro. Du kan jo altid søge videre, hvis du har lyst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 4 Report Share Posted March 4 På 1.3.2025 at 16:04 , Gregers TF skrev: Jo, men der er ikke rigtigt noget at komme efter. Fejlen var at jeg fik rengøringsjobbet, før jeg nåede at blive fyret.. Det gav ro i hovedet, og jeg har ikke længere lyst til at starte grillen op i soveværelset, når jeg går i seng. Det har jo også en værdi af en slags. Det meste var også en engangsindtægt, og uanset om jeg tjener 23,5 eller 24,5, er det ikke alverden. Når jeg har fået overarbejde osv. udbetalt og kommer ned på normalt løn, kan jeg vist heldigvis få lidt i boligstøtte. Overenskomsforhandlingerne giver nok også en luns. Jeg har fri kl 14, så jeg kan sikkert også få fat i en reklamerute, hvis det er. De bulgarske splitsquat fungerede rigtigt fint med den nye opstilling. Jeg kan også mærke at den bider godt både i ben og baller, så jeg melder mig ud af motionscenteret - i hvert fald her i sommerhalvåret. Så sparer jeg lige 120 kr/md. Jeg har ikke sat mig meget ind i boligsikring for andet end pensionister (pga min far, har jeg tidligere rodet lidt med det). Men Boliga har en fin beregner her: Boligsikring | Beregn nemt, hvad du kan få i boligstøtte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 4 Author Report Share Posted March 4 I min nuværende lejlighed står jeg til få 1177 pr måned, og det er jo også værd at tage med. Det går fint på arbejde. Jeg tror det bliver super hyggeligt. Der er masser af kunder som lige veksler nogle ord - overfladisk menneskekontakt passer mig jo perfekt. Jeg er lidt træt i hovedet. Mest af at huske på alle de små “gemmerum”, der ligger rundt omkring på hver station. Udstyr et sted. Rengøringsmidler måske et andet. Vand et tredje. Affald i et skur et eller andet “skummelt” sted osv. Men det er jo kun indtil det bliver lært, så er der jo intet i det. Vi mangler 3 af 9 ansatte, så der bliver sprunget en del over, og det gør også, at der er en del udstyr som jeg ikke får set hvordan virker, inden jeg bliver sluppet løs alene. Det er planen at det sker på mandag og jeg har også fået mine tre faste stationer - naturligvis med forbehold for ændringer pga. sygdom, ferie og indtil vi er fuldtallige. Kravebenet holder heldigvis fint til både manuel fejning og gulvvask. Kroppen er ikke så busted som jeg havde frygtet. Ah, fødderne måske nok. Men gaaaaaal, hvor er jeg hærget af at vækkeuret ringer 5:20. Indtil videre går det overraskende nemt med at sove omkring kl 22, men det skulle gerne rykkes yderligere en time til halvanden, tror jeg, hvis jeg skal finde energi til at genoptage træningen. Men nu ser vi. Ellers tror jeg at det kan være et trick at gå i bad på arbejde, og så tage hjem og hoppe i træningstøjet, så jeg ikke først skal gennem et alt for hyggeligt varmt sløvende bad herhjemme. Og hvis man IKKE skulle tidligt op, kunne man jo se https://www.instagram.com/reel/DGQ_7lINgGC/?igsh=MXJ6YWQxeW5tbDdsNQ== Henrik S., Kermit, BLACKICE and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 5 Report Share Posted March 5 Virkelig fedt at høre Gregers! Jeg synes faktisk du tilgår opgaven med et formidabelt mindset. Jeg havde spradisk kommunikation med en kvinde på LinkedIn, der havde sendt 100 vis af ansøgninger uden held, og var desperat efter at få noget at rive i. Jeg sende hende nogle job opslag (der geografisk passede), i service branchen hos min tidligere arbejdsgiver. Hendes svar var, at hun mente at der måtte være et job der passede bedre med hendes faglige kompetancer...........Flot Som du erfarer, er Danmark sådan indrettet, at hvis man ligger i den lave ende lønmæssigt, er der så nogle andre mekanismer der træder i kraft. Feks tilskud til medicin, boligsikring, og den slags ting. Så måske gappet faktisk er mindre end det kunne synes. Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts