Langt pokker i MOL

Gregers TF

Recommended Posts

God ide. 
https://www.dba.dk/andet-yourboots-restituti/id-1118783516/

Heldigvis var der intet at bemærke ved bilen. Derefter omkring bedstene på kirkegården, købe Hus Forbi samt give sælgeren et honninghjerte (hun var meget stille og kunne let blive overset - lige sådan en slags kunder jeg bare ALTID ventede på, dengang jeg kørte tog) og så ud på cykelbanen og drikke en tår kaff´ og spise lidt bager-citronmåne.

Hoftebøjeren har taget et pænt hop fremad siden i går. Jeg kan stå op op og tage sokker på /skal dig sænke benet laaangsomt) og kunne også svinge benet ind og ud af bilen, uden at støtte låret med hånden. Var det mon cyklingens aktivitet i området uden at belaste, der gjorde forskellen?

Hov - kom til at gemme men kan jo ikke rette :-(

I dag fik jeg kørt de 3x3 vo2max som gik i vasken i går. 210 watt på toppen. Hidsig vejrtrækning men ikke ret meget puls. Ca. 30 slag under max. I det mindste holder jeg pulsen og intensiteten nede :wink: Næsten, for jeg fortsatte efter nedkølingen med 3 x 10 siddende all-out med 3 min pause. Her ligger jeg så ca 300 watt under “før”.

Hvis benet er nogenlunde i morgen (så jeg kan gå næsten normalt), smutter jeg i sportsfyssen og træner overkrop.
Fingrene gør ondt i dag, men ergo´en havde også forudsagt at jeg ville blive generet af kulden. 

Tacx Neo 1ste gen - 1800.- 
https://www.dba.dk/hometrainer-tacx-neo-1-ti/id-1118929195/
3 dæk 4season 700x25 - 750.-
https://www.dba.dk/daek-3-stk-continental/id-1118929713/

Dels har telefon ikke stået stille. Dels var/er jeg også banketræt, da jeg for tredje nat i træk lå vågen fra 1-5 mens tankerne tæskede rundt i hovedet. Ergo - heller ingen træning i dag, andet end en kort testkørsel af min Tacx Neo, inden jeg satte den til salg.

Har egentlig heller ikke været i humør til det. Jeg har forsøgt at søge om en af 1V-erne i blokken, men KAB kan ikke få det til at fungere, når Hvidovre Kommune har anvisningesretten. Men i terorien burde en intern flytning være mulig. Det ville halvere min husleje og gøre det mere realistisk at leve på integrationsydelse.
Men bare endnu en nedtur, at det HELLER ikke vil som jeg vil. Det fik også stoppet at jeg kontaktede socialrådgiveren. 

Dog positivt at det går OK fremad med benet i dag. Og Tacx´en er vist allerede ved at være solgt.

Neo´en er solgt.
Af en som kun kunne russisk og ikke et ord dansk eller engelsk. Og som var sendt af sted efter en kondicykel på ordre af svigersønnen. Så vintergeden blev sgu også solgt:4jumpy:For uden den, kunne han jo ikke rigtigt bruge turbotræneren til noget. 
Jeg fik ikke helt det for dem som jeg havde planlagt men sådan er hestehandler vel. Lidt i Euro og resten på Mobile Pay. Der indsætte han et skævt beløb lidt under det vi havde skrevet os frem og tilbage til. Skulle til at øffe men…. Han viste mig så sin saldo på minus 50 øre. Ja OK.

Om saldoen så var fup og han så sælger det hele videre med fortjeneste aner jeg ikke. Det virker aparte at tage bussen ud for at hente noget, som ikke rigtigt er det man skal bruge. Men jeg slap af med det og uden at lægge det i storskrald, så fint med mig.

Men Tacx´en er tung og nu skulle han også have en cykel med i bussen…. Så det blev også til en aftentur i bilen til Søndre Fasanvej og en lille test af kraveben, fingre mm, når der pludselig skulle improviseres, for at for det hele til at være i Picantoen. 

89,0 kg - nok takket være at jeg blev “underholdt” i går. Kom sent i seng og sov uden at ligge vågen.

Jeg blev ikke super glad for Virtuel TP. Der er ingen ruter med danske småbakker. Udvalget af intervaller er lille, og langt fra nogle der falder i min smag.
Heldigvis har jeg fået Skrumlet og MW til at tale sammen igen. I dag en fin tur og så 2 x 10 sek siddende spurt til at slutte af på. Så var der ikke mere i benene og stoppede derfor. For en gangs skyld ligner kurverne noget “rigtigt”, og det føltes også rigtigt i benene bagefter. At det så er på baggrund af en FTP-indstilling på 200 watt og pulsen er stadig laaangt fra det normale, er ikke så fedt, men det bliver vel bedre. Bare lidt :please:
IMG_6140.thumb.jpeg.f5977e200bafcce474cd357bfd6506f3.jpeg
Efter et bad med 100 stående læg op af væggen, satte jeg kursen mod sportsfyssen. Halvvejs opdager jeg at der ikke er træningssko i posen, så op i lejligheden igen. Og så var der lukket, da jeg kom derned.

Hjemmetræning i stedet - men så med mulighed for at slupre kaffe undervejs:
Kropshævninger: 6 sæt, 3 med hvert sit greb (der er kun til 3-4 reps, så et sæt mere end før)
Bicepcurl: 6x13, 8x11, 9x11
Armstrækkere: 10 (jeg skal lige “sætte” kravebenet rigtigt, for ellers gør det ondt), 23, 20, 19
Arnold pres: 15x9, 15x11, 9x11
Fransk pres: 6x9, 8x6, 6x6
Mavebøjninger på dråbemåtte: 20, 15, 12
Vipers: 15, 15 - det var vel også næsten det eneste, der ikke var oppe og hilse på fail.

Ellers en dejlig dag uden beskeder i E-boks :yahoo: Skal så bare igennem i morgen også, så er det weekend og helle for dårligt nyt og trulser om alverdens ulykker.
Jeg kan næsten gå normalt. Stille, som Hr. Stein i Matador, men uden at humpe.

Edited by Gregers TF

Jeg skal også gave solgt denne cykelholder (Topeak stang gulv til loft med 4 justerbare holdere)
https://cykelgear.dk/tilbehor/cykelstativer-ophaeng/topeak-dobble-cykelstativ-dual-touch?gad_source=1&gbraid=0AAAAADmqeDRoGMaiXmebHOstU2gdJlhkX&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Toppriser.dk
500 dask.

89,1 kg
Lidt ekstra pjat-træning af overkroppen i går.

Sportsfyssen efter lægge og rotator cuff.
Dødløft: 15x30, 3 x 10x80
Pistols med støtte og assistance: 4/3 x 10
ss
Bænkpres, DB: 15x12,5 , 15z15 , 15x17,5 , 15x20
Benpres: 15x100, 3 x 12x200, kun venstre: 10x70
Hypers: 25, 20

Fik at vide at Sportsfyssen kan lukke hvad dag det skal være. Lige så snart advokat mm mener at der skal trykkes på konkurs-knappen, så er det slut.
Så den fornøjelse er det altså også snart sket med.

I det mindste er der “En stor Familie” og “Huset på Christianshavn” på DR2. Så kan man for en stund glide tilbage til mere positive tider.

Edited by Gregers TF

Tillykke - godt kørt!!! Recoveryboots er her skam stadig.

Det er ikke så let at få skudt tingene af, som jeg havde troet. Dækkene, som jo ryger til en brøkdelen af prisen trods de ligger i uåbnede æsker, skulle der slås af på - og det er først i dag der er vist interesse.
Min badevægt har mistet to købere, da de opdagede at den lille mærkat på den har et forkert navn, selvom faktura og app kører i det rigtige navn.

Hammel kommer ud på banen, når veteranholdet kører. Så får han også holdt kontakten til kendte ansigter. Om han bliver ved eller kun i overgangsfasen, er ikke til at vide.
Men Bryde er også en flink mand, så selvom Hammel skulle blive væk, så vil jeg stadig svinge forbi, ind i mellem.

90,0 kg. Mør i kroppen men ingen decideret DOMS. 
Jeg er lige kommet hjem fra biffen, hvor jeg har set kattevideoer. Ikke så meget grin, som jeg havde forventet, men omvendt var det kun få af dem, som jeg havde set før.
Men dejligt at komme væk. Før overboen gik i bad, slog han toiletbrættet i kummen 15-20 gange. Udover at han vækkede mig igen i morges. Heldigvis ingen skramlen deroppe lige nu, mens han spiller el-guitar :wub:
KAB har forsøgt en manuel tilgang, så jeg måske alligevel kan søge et kammer i kælderen. Men der går nogle hverdage før vi ved om det virker.

4 timer siden, Henrik S. skrev:

Har handlet med Lars Bryde en gang for nogle år siden. Jeg tror, at han også selv har mistet overblikket over, hvad der egentlig ligger og roder i den kælder :raisebrow:

Næppe

Han lever og ånder for cykling og cykeldele. Tror sku han har ret godt styr på inventarlisten...

Han har i hvert fald absurde mængder stumper liggende.

90,9 kg - også dumt at jeg købte frosne æbleskiver sidste uge til 7 kroner for en pose. Det var jo meget billigt og de første dage kunne jeg godt styre at spise et par stykker og ikke hver dag.
Men i forgårs og i går gik der BED i den og…. Ja, det var sgu noget kaloriesvineri. Heldigvis er de væk nu.

Ved frokosttid fik læggene en omgang med en 11 kg håndvægt som “hjælp”.
De dæk og slanger som jeg har i Den Blå blev hentet, og vi fik en hyggelig cykelsnak om moderne lortecykler, der er besværlige og dyre i drift. Vi var ganske enige, men han var jo også oppe i årene som jeg.

Planen var så noget zone 2 på Skrumlet. Men kæft, hvor jeg dog ikke gad.
Omsider lykkedes det, efter af have brugt et kvarter på genstart, bluetooth-igen-igen-parring og alle mulig gæt-løsninger, da wattene hoppede og dansede, så det var til at blive søsyg.
IMG_6182.thumb.jpeg.9eaf131b7252726a34e5041439d9719d.jpeg

Omsider lykkedes det at få elektronerne til at makke ret. OG z2 var mindst lige så kedeligt som jeg huskede. Orkede kun 30 minutter, før hovedet nærmest brændte sammen.

…. Der er lige en ukrainer/russer været forbi og banke på hoveddøren. Bagskærmen til cyklen glemte han at få med forleden. Hvor energisk for så lidt - men jeg er nu endnu mere sikker på at de sælger det videre.

Nu der er lige ved en måned til Disneys juleshow, så…. Der kan med fordel spoles 50-60 sekunder ind)
https://youtu.be/wGexgNKPl0k?si=OQ9jvDenIRP8qtPQ

89,9 kg efter 2300 kcal i går

Jeg ville på Skrumlet og køre lidt, da jeg jo ikke fik kørt så meget i går. Det endte med en time i zone 2. Så ville jeg i bad og derefter sætte cyklen til service, da den den lækker olie fra bagbremsen.

Det var ganske vi ikke E-boks. Men mens jeg er i bad, ringer arbejdstelefonen. Da jeg ringer tilbage, bliver jeg bedt om at sende noget kommunikation ind. HR har ventet længe nok og vil gerne vippe mig ud. Ikke overraskende og så alligevel, da jeg havde indtryk af at man “havde helle” mens Trafikstyrelsen tygger drøv. Så nu er min nærmeste leder på overarbejde for at redde mig tid til de tager en beslutning.

Godt ved siden af mig selv, får jeg pakket cyklen og kører til Heino. Men værkstedet er ferielukket, så må hjem med cyklen igen.

Ned i Sportsfyssen for at træne overkrop. Det blev en underlig omgang. Det var hårdt nok. Men så alligevel ikke rigtigt.

89,4 kg  efter 2600 kcal i går

Rendte hvileløst rundt og endte en halv time på skrumlet. FTP sat op til 210w og det gik egentlig OK, men der nåede jo heller ikke at ske så meget på den korte tid.
IMG_6194.thumb.jpeg.ebb85a9612b5fb7f48756176e744aa59.jpeg

Efter et par mindre hop ved hver indkommende mail, røg jeg næsten gennem loftet: E-boks og DSB som afsender. Nå - det var kun en lønseddel og ingen fyreseddel.
En halv time efter kunne ICD´en være gået af: Mail fra Trafikministeriet. Det var så kun en en beklagelse over svartiden. Men jeg fik det fanme skidt og det tog noget tid før det var rystet nogenlunde af.
…. og det er kun tirsdag. Jeg bliver vanvittig af at leve i mail-angst på denne måde. Fysisk kan det heller ikke være særlig sundt.

Ned i Sportsfyssen - de lukkede allerede kl 17 igen i dag:
Dødløft: 4 x 11x80 - første sæt var tungt ellers OK bortset fra mine fingre
Pistols med hånd-støtte: 5/4 x 8-10
Benpres, et ben: 15x100, 4/3 x 12-14x90
Hip thrust, et ben:: 2x20

For en gangs skyld skyld skal jeg kæmpe lidt med at få mad indenbords. Her kl 20:15 har jeg kun indtaget 1700 kcal jeg har slet ingen appetit i dag :unsure: 

Her om et par timer er det et år siden mor omsider fik fred og døde. 

Vægten faldet 100 gram.
Endnu et lortenyhed tikkede ind på kontoen…. eller…. mere end bekræftigelse på noget jeg egentlig forventede, men havde skudt i baggrunden.
Så igen en zombie-summen inden jeg, uden at have hovedet med, rendte i Sportsfyssen for at træne overkrop. Det blev heldigvis lidt bedre end sidst.

Projektet med at rømme lejligheden er så småt gået i gang. Det er nok ikke så tosset, for shit hvor ligger der meget bras bagerst i skufferne, som burde være smidt ud eller ikke købt til lager.

89,9 kg - ellers kun 2550 kcal i går.
50 minutter på Skrumlet med lidt intervaller.

Sportsfys:
Benpres: 2 opvsæt begge ben og 4 med et ben
Hypers: 2 sæt
Hjemme:
Krophævninger: 3 sæt, max er nu på 7
Armstrækkere: 3 sæt, max er nu 27
Stående læg 1 ben: 5/4

Efter en times tid ser jeg, at gut i husets fjæsgruppe har bedt om hjælp til at montere et par blæsere i et computerkabinet, da han kun har en brugbar arm. Ingen af husets fingernemme håndværkere havde budt ind, så det gjorde jeg i stedet. For første gang i to måneder jeg har gjort en lille forskel for en anden. Det var sgu rart at prøve igen.
Han havde fået en blodprop på en løbetur for 6 år siden, faldet uden at kunne rejse op, og ligget i sneen i tre kvarter før han blev fundet. Fik livet væltet på hovedet med en lammelse i den ene side, koncentrationsbesvær og en fyreseddel.
Takket være invalidepension har han alligevel råd til en fornuftig hverdag.

Klokken er 15:25: Mon ikke chefer og offentlige myndigheder er gået på weekend nu, så der kan komme lidt ro på hovedet :please:
89,4 kg efter 2600 kcal
Læggene er blevet trænet “seriøst” i 6/5 sæt + 14 kg håndvægt.
Ellers bare noget pjat/hygge med lidt statiske hold i loftbøjlerne, et par wall-sits og test af dips. Det er kravebenet stadig ikke stabilt nok til, men jeg kan kan komme 30-40 grader ned, uden det gør ondt - når det først er varmet op.

Om lidt bliver jeg hentet og så går turen til julehygge ovre hos ex´en. Det bliver dejligt at få tankerne over på noget positivt.
Men også pænt underligt, for jeg plejer at være træningstossen, der er i bedre form end alle andre. Det er slut med mine nye skavanker.
Jeg plejede også at have størst økonomisk frirum. Med udsigt til herberg (eller kammer, hvis jeg når at få det) og integrationsydelse når min pensionsopsparing er ædt op og alt af værdi er solgt, så er jeg også røget totalt gennem tabellen på dette område. Nå - jeg må se hvordan der spænder af. 

….

Virkelig træls for alle de uskyldige der er kommet i klemme med nedbrud af Mit-ID, TDC og det digitale signalsystem til jernbanen. Alligevel en smule skadefryd over at der, i hvert fald for et par dage, er fokus på at det er sårbart. Åh, så smart når det virker, men vi er totalt på skideren, når det ikke virker, alt det digitale lo.. .

1 time siden, Gregers TF skrev:

Åh, så smart når det virker, men vi er totalt på skideren, når det ikke virker, alt det digitale lo.. .

Amen to that. Det er hyper sårbart. Elnettet, telenettet, signalnettet, forsyningsnettet - og ingen kontanter, hvis adgangen til de digitale penge forsvinder. Jo, her går det godt.

16 timer siden, Gregers TF skrev:

Om lidt bliver jeg hentet og så går turen til julehygge ovre hos ex´en. Det bliver dejligt at få tankerne over på noget positivt.
Men også pænt underligt, for jeg plejer at være træningstossen, der er i bedre form end alle andre. Det er slut med mine nye skavanker.
Jeg plejede også at have størst økonomisk frirum. Med udsigt til herberg (eller kammer, hvis jeg når at få det) og integrationsydelse når min pensionsopsparing er ædt op og alt af værdi er solgt, så er jeg også røget totalt gennem tabellen på dette område. Nå - jeg må se hvordan der spænder af. 

Håber at du får en hyggelig weekend Gregers og jeg er nu sikker på, at din form stadig er langt over gennemsnittet. Og selvom at jeg ved, at "worst case" scenario også nogle gange er din måde at holde alt det forfærdelige ud på, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at der da må være nogle muligheder for dig. Enten i form af et andet arbejde, eller som du også selv var inde på noget pension af en slags. Umiddelbart så tænker jeg, at du er alt for velfungerende til både invalide og førtidspension. Men igen der er altså et system derude til at hjælpe. Er det tungt, bureaukratisk og irriterende at være en del af? Ganske, ganske givet men der burde altså være en anden vej, end at du bliver sat på gaden. Forgive me if I'm wrong og gode gode tanker fra mig :hippy:

Det var en super fin weekend med momenter, hvor hverdagen var laaaangt væk.

Pension får jeg intet af - dertil har jeg det desværre for godt. Jeg gider dog heller ikke nusse rundt herhjemme og nørkle nyheder og HayDay fra ni til midnat. Jeg er allerede virkelig træt af det. Jeg har intet behov for at være tæt på folk, men hvor jeg dog savner noget, der ligger på niveau med kundekontakt.
At få arbejde tror jeg stadig bliver mere end svært. Høj alder. Ingen uddannelse. Fyret pga hjerteproblemer, og derfor med ICD og et par skavanker. Ikke engang rengøringsfirmaer vil jo røre sådan en med en ildtang.
LIDL ansætter dog gerne folk der er oppe i årene., så det kunne være en mulighed. Men der er helt sikkert en masse andre gamle der søger de jobs, af samme årsag.

Havde den åndsvage ICD ikke siddet der (og HOLD…NU…KÆFT, hvor har jeg fortrudt den, også af andre årsager), kunne jeg sikkert finde et chaufførjob. Branchen er så panisk, at de også ansætter gamle mennesker. Men jeg må jo ikke leve af mit kørekort, så det er udelukket.

Der var masser af julemad i Jylland, så 90,4 kg på vægten her til morgen.
Ganske stille mail-dag, men jeg sad og rystede (helt bogstaveligt) fra 11 til 14:30 uden at fryse, så givetvis af stress.
Jeg fik kørt en lille time på skrumlet. Også en årsag til at jeg er træt af ICD´en, for den blander sig alt for meget. Ude på cykelbanen fik jeg talt med en med ICD, og han havde også store kvaler med at få pulsen til at opføre sig rigtigt. Lidt pudsigt når Christian Eriksen kan spille på topniveau. Og dog, for efter “nettet” at dømme, så har de meget lettede med at ramme en god puls når man løber end cykler.

IMG_6213.jpeg.151c7b6898532f77f488e8443c960c3f.jpeg

To watt-toppe men pulsen rykker sig ikke rigtigt. Sidder tit og trækker vejret rimeligt heftigt med en puls der svarer til zone 2, når jeg er først på “turen”. Og når den er ved at være slut, så trækker jeg vejret helt roligt med en puls der der 20 slag over z2. 
Formodentlig også grunden til at min FPT er faldet fra ca 285 (og endda mere målt efter hjerteafdelingens trappe test) til 210. Så cyklingen har ICD´en også ødelagt.

Bagefter 4 sæt stående læg, BW
6 sæt kropshævninger, 3 med hvert sit greb (7 til 4 reps)
2 kiksede forsøg på armstrækkere men kravebenet drillede, så det gjorde alt for ondt.
Lidt statisk hold i dip-stativet. Så var det varmet op
3 sæt armstrækkere - 29 i første sæt. Der er godt nok langt op til de ca. 70 jeg kom fra…

Det bliver ikke nemt, men tænker bestemt der er muligheder. Gider ikke lave en opremsning, men søg bredt, så er jeg sikker på du skal lykkes med foretagnet. Du ser jo stadig skarp ud (for din alder:tongue:)

Et enkelt råd, da mange ikke ved det er muligt... Kontakt den lokale skole/gymnasium og spørg om de har brug for eksamensvagter. De er ret glade for stabile mennesker, som kan hjælpe med at afvikle terminsprøver/skriftlig eksamen. Det kunne være et lille bidrag til økonomien...