kahlua-kalv Posted December 18, 2024 Report Share Posted December 18, 2024 Køb en elbil og forkæl dig selv lidt Brug opsparing på udbetaling til en Tesla Y og nyd den del af livet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted December 18, 2024 Report Share Posted December 18, 2024 18 timer siden, Gregers TF skrev: Astmaen har det OK, så der var tid i overskud. Så “lungelægen” kiggede mine ting igennem. Den hjertemedicin jeg fik ordineret på sygehuset er ikke sat til fornyelse. Og hun syntes det var meget, meget underligt, at jeg bare blev sendt hjem uden at høre mere. Så hun “beordrede” mig til at bestille en tid, hvor jeg kan få styr på de ubekendte størrelser. Det foregik i Rødovre Centrum og jeg var nær kommet for sent. Trods tiden 10:20, var der sort af biler. Nåja…. det er jo snart jul. Pga. trafikken gad jeg ikke køre til cykelsmeden, så cyklen bliver ikke fikset i år. Dermed lander cykelsaldoen på 3869 km. Jeg kan ikke mindes før at have kørt så lidt. Hjemmestyrk: Kropshævninger: 6 sæt - 3 med hvert sit greb Bicepcurl: 3 sæt Arnold pres: 4 sæt - de to første var tunge, så ikke så mange reps i dem Laterals: 3 sæt Stående læg, 1 ben: 7/6 sæt Mave på dråbepude: 3 sæt ss Vipers: 3 sæt Efter mad og skærmtid, var det meningen med en ruller omkring zone 2. Men tiden gik og jeg blev alt for sløv. Jeg sov først efter 2 (selvom jeg gik i seng 23:40). Og overboen var ekstrem støjende i morges, da han stod op kl 6. Jeg fik sovet efter han gik, men håndværkere skal ikke overholde bore/banketider når de arbejder i socialt boligbyggeri, så fra 7:26 stod den betonbor i rå mængder. I stedet blev det til 7 sæt dips. I morgen formiddag står den på omsorgssamtale med DSB - det er jo en kende skræmmende, med tanke på hvor længe jeg har været væk. Til gengæld er er gode nyheder for mig og dårlige for dig. Med den nye kontanthjælpsreform skal man ikke længere bruge sin pensionsopsparing, før man kan få kontanthjælp. Så jeg ryger ryger hurtigere på skatteyderbetalt diæt. Men opsparingen til bilen (der ikke blev købt) skal jeg naturligvis brænde af først. Men det er nu også kun rimeligt. Egoistisk set skulle pengene nok have været anbragt, men jeg forventede ikke at den gamle discount-øse ville holde så længe. Har du undersøgt hvad der tæller med som formue? vestjyden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 18, 2024 Author Report Share Posted December 18, 2024 Der er vedtaget ny reform for nogle få dage siden og det virker til at posen er blevet rystet relativt kraftigt. Det man kan google sig til, behøver ikke at være korrekt længere. Men der er vel en kommunal ansat, der tolker regler på vegne af kommunen, for de “heldige”. Men man skal næppe brænde sine penge af, hvis man kan forudse at man er på vej på kontanthjælp. Jeg læste for et par uger siden (og kan ikke mere huske detaljerne) om en mand der blev hjemløs, fordi han brugte sine penge i “ond tro” og kommunen derfor ikke ville hjælpe. Og de fik medhold i, at det skulle de heller ikke. Men altså… jeg har dårlig samvittighed i Netto over at købe æbler, grovvalsede havregryn eller lign. luksus på de andre kunders/skatteyderes regning, så det vil aldrig komme til at ske. Nå, men jeg kan jo både få en tagsten i hovedet, vælte ud foran et tog eller nå at dø af kræft inden jeg kommer dertil. Og med tanke på det økonomiske uføre mine forældre havde i min barndom, så kan jeg nok godt indsætte et , for det har jeg ingen ønsker om at opleve igen. Dagens omsorgssamtale var den sidste. Næste snak bliver afholdt i mødelokale med en bisidder fra fagforeningen. Men så har jeg også fået 7 måneders line, så det er jo fair nok. Min leder har prøvet luske mig ud på værkstedet, men der er ikke noget ufaglært, hvor man ikke også skal helbredsgodkendes. Han har også talt med en gut i stationsrengøring. Hvis jeg søgte det job der var ledigt i dag, ville han lige hive fat i ham igen. Så det er gjort. Men folk med ADHD og lignende står forrest til at blive ansat i den afdeling, så jeg forventer intet. Men så er det da forsøgt. Tiden skred af gode grunde, så jeg nåede ikke i motionscenteret, før U-holdene i fodbold og håndbold indtog lokalerne til fællestræning. Der er proppet som i en linje B efter en fodboldkamp i Brøndby, så der hænger opslag om hvornår man anbefales at finde et andet tidpunkt I stedet blev til til en time NÆSTEN i zone 2. Centeret er fremkommeligt igen mellem 20 og 22, så jeg pønser på at træne ben her til aften. Men jeg har sovet af helvedes til igen-igen i nat, så det kan sagtens ske, at jeg bare binger nyheder i stedet for. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted December 19, 2024 Report Share Posted December 19, 2024 13 timer siden, Gregers TF skrev: Men altså … jeg har dårlig samvittighed i Netto over at købe æbler, grovvalsede havregryn eller lign. luksus på de andre kunders/skatteyderes regning Ja, okay, den skal du nok lige arbejde lidt med, for det har du sgu ingen grund til Bjergtrold, vestjyden, BLACKICE and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted December 19, 2024 Report Share Posted December 19, 2024 Jeg syntes du ser meget sort på det hele. Du er ikke den første der er ude for en ulykke, du prøver jo ikke at nasse på systemerne, tværtimod. Så ingen grund til sort samvittighed. Dem jeg kender er ikke gået fra hus og hjem af den grund. Der har været bump, ja. Men de er kommet videre. Bar et lille hep herfra, håber at det kommer til at gå godt på en eller anden måde. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted December 19, 2024 Report Share Posted December 19, 2024 Enig. Der er masser af jobs derude som du kan varetage. Det er hverken som buschauffør eller togfører, men igen, det er altså også kun 2 jobs. Der er rengøring, lagerarbejde, vikararbejde, køkkenarbejde, opvask, butiksarbejde, og meget mere. Men det er klart, man finder ikke de jobs med mindre man kigger efter dem https://www.jobindex.dk/jobannonce/r12925706/vil-du-sikre-at-bilerne-kommer-sikkert-paa-vejen-saa-soeger-vi-dig-til-vores-synshal-i-greve https://www.jobindex.dk/jobannonce/r12886801/livsglad-og-positiv-kvinde-soeger-hjaelper-til-sit-team-greve Bare lige hurtigt fundet på jobindex. Og havregryn og æbler er altså ikke luksusvarer - det er jo ikke fordi du brænder dine penge af på Dom Perignon og caviar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 19, 2024 Author Report Share Posted December 19, 2024 Det er salig mors gener. Og opdragelse. Men altså: Jo mere pessimistisk, jo mindre risiko for at blive skuffet. Og så er jeg bare pisse træt af det hele. Jeg havde allerede da jeg boede i Nivå forudset, at den dag jeg ikke havde noget (tilfredsstilinde) at stå op til, så ville det blive lort med lort på. Det er jo totalt meningsløst at vågne. At biostiladset driller, gør det ikke bedre. Den dag jeg har en afklaring begynder jeg også at kigge grundigere efter andet arbejde end blot at skimme. Det varierer om de fyrer eller fritstiller, men det ved jeg om en måneds tid. Æbler er som sådan ikke luksus, men man overlever fint uden. Og jeg får jo også dårlig samvittighed over at cykle på veje uden cykelsti, hvis de er trafikerede og især hvis jeg kører i myldretiden. Det har jeg også fået at vide er noget pjat, men det er nu en gang sådan jeg har det med det. Det kan man ikke rigtig selv styre Nåja, men 89,5 kg til morgen er jo en lille trøst. Ved frokosttid hoppede jeg på Skrumlet og kørte små 40 minutter med nogenlunde stram kæde. Efter kl 15, selvom der åbenbart ikke er garanti for fred på E-Boks, tog jeg i motionscenteret. Inden jeg smuttede: 2 x 100 tåhævninger på begge ben Hexbar squat: 5 x 10 Pistols med støtte: 4 x 10 - fik timet TUT, så de blev væmmelige til sidst. Siddende lårcurl: 4 x 10-15 - tre sidste sæt til fail Hip thrust 1 ben: 3 x 20, 1 x 15 + 5kg Bænkpres med stang: 5 x 10-15 x 30 - jeg stoppede når det begyndte at nive omkring kravebensstumpen. Det er nok ikke den fedeste øvelse at lave. 1ste reps knaser og brager også ret hidsigt. Jeg må rundt og kigge efter hvad der ellers er, en dag der ikke er så mange. Maven begyndte at rumle helt vildt, så tankerne var at komme hjem i en fart. Så jeg glemte alt om tricep pushdown. Leg extension havde jeg husket, men maskinen var konstant optaget. Inden jeg overfaldt køleskabet: 2 x 100 tåhævninger på begge ben - det ene sæt med halvanden reps, så dobbelt tid i bund-fasen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted December 19, 2024 Report Share Posted December 19, 2024 Min gamle arbejdsgiver ISS, har jo +300.000 service medarbejdere ansat over hele kloden. De har mange service stillinger åbne både på Sjælland og Jylland. Bla her: ISS søger en tilsynsfunktionær til spændende rolle på lokationer over hele Nord- og Midtsjælland Job Details | ISS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 20, 2024 Author Report Share Posted December 20, 2024 Jojo - der er jobs derude. Men uanset hvor positive man gerne vil være, så er det jo en kendsgerning, at det er problematisk at være jobsøgende og over 50. Når man så lægger manglende erfaring og uddannelse oveni, så er min ja-hat altså bare væk. Og der er mange andre, det ikke lykkes for. 89,8 kg efter 2850 kcal. Fornuftigt smadret i benene og baller godt ømme. Hjemmetræning supersættet med oprydning i oldgamle papirer og DVD´er til udsmidning. Kropshævninger: 8 sæt - 4 med hvert sit greb. 10 reps i 1ste sæt - første gang siden Bicepcurl: 3 sæt Arnold pres: 3 sæt Laterals: 3 sæt Mave på dråbepude: 3 sæt Vipers: 3 sæt Dips: 3 sæt Armstrækkere: 5 sæt Fransk pres: 3 sæt Nogle timer senere, kom jeg rotater cuffen igennem også. Jeg er på det nærmeste blevet beordret over til ex´en i julen, så jeg håber benene gider “cykle” de næste par dage, inden den står på en lille træningspause. Heldigt at den falder på en tirsdag, så der var masser af pladsbilletter, hvilket ikke er en selvfølge omkring jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 21, 2024 Author Report Share Posted December 21, 2024 89,5 kg efter 3100 kcal Jeg fandt en vo2max-træning på MyWhoosh med en lang opvarmning, så den nappede jeg. Normalt har jeg haft en god fornemmelse af hvor jeg ligger rent watt-mæssigt, men ikke i øjeblikket. Og slet ikke de sidste par uger, hvor pulsen pludselig har været mere medgørlig. Intervallerne begyndte forsigtigt/realistisk, og så viste det sig løbende, at der kunne lægges mere på. Bestemt ingen prangende værdier, men hvis ikke der er gået noget galt med ICD´en, så er det skisme dejligt, at der er kommet hul på bylden. 1t 20m: Nu julevask NielsS and kahlua-kalv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 22, 2024 Author Report Share Posted December 22, 2024 90,0 kg - men jeg var også en idiot. Dels var jeg kontant sulten af intervallerne i går. Og så fandt jeg en pose brune kager i Netto med gul mærkat. Det er første julesnolder i år, så tænkte at det gik fint til Matador og sulten. Der er bare lige voldsomt mange kalorier i, så jeg endte på 3400 kcal. Stående læg: 7/6 sæt Kropshævninger: 5 sæt Dips: 5 sæt Så omkring urnehallen og kirkegården. En eller anden havde sat et lys og lagt en krans. Det er jo fint, men hvem? Der er aldrig før andre end mig, der har lagt noget. Mystisk! Da jeg kom hjem var det meningen med noget Skrummel, men fik aldrig taget mig sammen. Må se om det kan blive i morgen, før jeg tager til Jylland. Overboen kom først hjem omkring midnat i går og forgårs, og i dag er han ved at indhente den støj han ikke nåede at lave. Så jule-P5 spiller ekstra højt i ørebøfferne i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 30, 2024 Author Report Share Posted December 30, 2024 (edited) Dejlig hyggelig tur til Jylland. Dog virkede det så endnu mere tomt at komme hjem til TV2, DR, EB, BT, Facebook og Insta, om og om igen fra morgen til aften, men det vænner jeg mig nok til igen. Motionen er sat på hold. De sidste dage før jeg tog derover, havde jeg fornemmet at skulderen ikke var helt glad. Jeg gættede på at det var tiden på Skrumlet i en låst og måske ikke helt optimal position der gjorde det, men det føltes på ingen måde slemt. Anden nat derovre, fik jeg ondt i højre side af ryggen, doms i mave og lænd og ben (selvom ingen træning) og voldsomt ondt omkring ribbenene. Jeg sov først mellem 5 og 6, men efter at være vågen et par timer, var alt normalt. Den dag jeg skulle hjem, måtte jeg tage smertestillende, fordi jeg havde “influenza-ondt” over det meste af kroppen - frøs dertil og føltes skidt. Vel hjemme var alt godt så godt igen. Næste dag ville jeg så træne lidt men opgav. Bare at løfte skulderen over hovedet gjorde ondt og det var også begyndt at køre ondt i skulderen at trække vejret dybt. Det gør nu også ondt i skulderen at spænde i mavemusklerne, og nogle gange trækker det også i højre bryst og højre side af halsen op mod øret. Jeg kan ikke drikke med højre hånd, da jeg ikke kan løfte armen op foran hovedet og det er, ja rent ud et smertehelvede, at gå i seng, indtil jeg får møffet mig ind i det lille vindue når jeg ligger på venstre side, hvor jeg kan ligge uden det gør ondt. At ligge på ryggen er helt umulig. Vejrtrækningen er ekstra overfladisk, når jeg ligger ned fordi det så let gør ondt. Forrige nat fik jeg igen krampe? i mullerne omkring ribbenene og sov først ud på morgenen. Og så er der alligevel små momenter hist og pist, hvor jeg ikke rigtigt mærker noget, andet at samme fornemmelse i kravebensstumpen, som i starten da den var løs og kartede rundt - men den sidder fint stabilt, omend det knaser mere end det plejer. Man at sukke, gabe, store toiletbesøg og de få blide nys der slipper igennem (kroppen er god til at opgive at nyse når, når den opgiver at tage en dyb indånding først), er noget der gør ondt i skulderen. Det er ret unaturligt, at det er noget man frygter/opgiver/i hvert fald prøver at undgå. Fair nok at armen ikke kan bruges og lide at være i bestemte stillinger, men det andet er sgu lidt aparte. Tænk hvis man havde været gammel og sengeliggende med ble og kateter, uden mulighed for at finde en smertefri position at ligge i Edited December 30, 2024 by Gregers TF vestjyden and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 30, 2024 Author Report Share Posted December 30, 2024 Er der andet end dette, jeg bør være obs på inden en jobsamtale? (arbejdet er synlig rengøring blandt kunder, hvis det skulle gøre en forskel). https://ballisager.com/blog/spoergsmaal-til-jobsamtalen https://www.jobindex.dk/guides/forberedelse-til-jobsamtale?utm_campaign=jobindex-1search-Løn-jobglæde-og-jobsamtale&utm_medium=cpc&utm_source=google&gclid=EAIaIQobChMIz--To6nQigMV6lmRBR1B3AOCEAAYASAAEgJXT_D_BwE&ref=google-salj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted January 1 Report Share Posted January 1 Jeg tror størstedelen af de templates, er ret irelevante, når der er tale om servicejobs. I kommer næppe til at have en dybdegående samtale om dit udviklings potentiale, og dine 5 års planer. Men at have et godt svar klar på hvorfor du har søgt (Den type arbejdsgiver er ofte bange for at kandidaterne er overkvalificerede, og søger i desperation, og derfor er væk igen om 3 uger). Så at få sat ord på at du egentlig er glad for lidt monotont arbejde, der kræver omhu og systematik. At du trives med faste rammer, og ser dig selv som værende en udførende kraft, og ikke nødvendigvis en udtænkende (i arbejds kontekst). At have et par spørgsmål klar til dem, feks om hvad de ser som de vigtigste egenskaber ved en service medarbejder ano 2025, og hvad det sværste ved rekrutering af den personale type er, set med deres øjne. Altså spørgsmål der vidner lidt om reflektion, og interesse i deres verden Gregers TF, Henrik S. and kahlua-kalv 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 1 Author Report Share Posted January 1 For en gangs skyld hopper jeg med på bølgen om større forandringer her fra 1/1. Sådan som jeg har levet siden jeg kom hjem fra sygehuset, var ikke noget man havde budt en gammel, gigtplaget hund. Om det kommer til at stoppe på den ene, anden eller femte måde, afhænger nok i høj grad af hvad der sker/ikke sker arbejdsmæssigt. Men det kommer jeg ikke til at komme ind på her. Indtil videre har jeg sat nogle overkommelige??? arbejdsopgaver op, som skal hakkes af i kalenderen, og så må tingene op til overvejelse hvis jeg ikke får taget mig sammen. Det system får jeg også brug for, hvis jeg får et arbejde. For det stopper jo så med at jeg kan sove til jeg vågner af mig selv, som da jeg kørte tog, men skal til at være lige så træt og u-udhvilet som de fleste andre B-mennesker på arbejdsmarkedet. AI har fået lov at samle et træningsprogram med 2 x fullbody om ugen, kun lidt zone 2 og ingen ture på turboen på over en time. Så må vi se om det kan noget. Jeg kørte en trappetest i dag, hvor jeg kyllingede ud 3 pulsslag før jeg endte i en af de to alarmzoner for ICD´en, Hvad der sker hvis pulsen kommer ind i zonen ved jeg ikke, men det får jeg forhåbentlig svar på til pacemakerkontrollen i næste uge. Kan jeg gå over, kører jeg en test mere og ellers ligger FTP på 237w. Jeg endte 9 slag højere til trappetesten på sygehuset, så der er lidt mere i skuffen, hvis ikke jeg risikerer at blive hjertestartet i vågen tilstand. Og jeg tror stadig ikke at jeg besvimer, hvis jeg bare holder mig fra Monster, Booster o. lign. når jeg cykler, så har ingen kvaler ved at køre mig hegnet. Og især ikke, når jeg ikke skal helbredsgodkendes en gang om året, for så vil det være en gave, hvis jeg mod forventning slukker, mens jeg har det sjovt på cyklen. Det skal bare ikke være udenfor, hvor jeg risikerer endnu flere skader og skavanker, hvis ICD´en banker liv i mig igen. Skulder/kraveben har det meget bedre, så udover trappetesten er der også blevet styrketrænet lidt herhjemme - meget stille og roligt. AI-programmet tager jeg hul på på mandag. Dips-stativet er flyttet ud på altanen og bliver smidt væk. Godt nok fik jeg at vide, at alt der ikke gjorde ondt var OK, men det har nok alligevel knaset FOR meget, til at være godt. Armstrækkere i dag gik fint - bare en slatten måde at træne bryst på. Men hvis det kun er det som er muligt, så må det jo være sådan For første gang siden jeg kom hjem, har jeg sovet i bar overkrop i nat. Ellers har jeg gemt mig i en T-shirt, da jeg HADER synet af både kravebenstumpen og den rådne ICD, der sidder og griner af at have smadret min dagligdag. Men det er vist på tide at prøve at vænne mig til dem. Med tanke på bekymringerne i går over Fredes tale-evner: https://www.instagram.com/reel/DCjl4t8x44Y/?igsh=MWN4Z3dlbTduNmtteA== Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 2 Author Report Share Posted January 2 Endnu en lortenat med al for lidt søvn. Faldt sent i søvn og overboen trampede rundt fra kl 6, så fik ikke sovet mere. Har “kæmpet” med ikke at sove til middag, så jeg har været en kende sløv. Men fik kørt 40 minutter på Skrumlet med 11-12 minutter lidt over FTP i midten. Derefter lægge. Fik hakket det sidste to-do-punkt af, her ved 22-tiden. Og jeg HAR husket at sætte telefonen på lydløs. Min bror med frue, er taget på ferie igen-igen-igen. Selvom de er i Norge og ikke i en “underlig” tidszone, så bimler og bamler telefonen allerede fra syv-tiden med billeder og videoer. Det er jeg alt for E-boks-stresset til at kunne sove fra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted January 3 Report Share Posted January 3 9 timer siden, Gregers TF skrev: Og jeg HAR husket at sætte telefonen på lydløs. God idé! Den telefon er klart en stressfaktor. For nogle opdateringer siden, begyndte min telefon af sig selv faktisk at gå helt død mellem klokken 22 og 6 om morgenen. Den slår over i sort/hvid og stopper alle notifikationer og lignende. Man kan slå det fra, men jeg beholdt det, så nu sover den samtidig med mig. Tidspunkterne kan sikkert også indstilles, men nu passer det tilfældigvis med min søvnrytme. Navnlig det med at gå i sort/hvid er en øjenåbner. En mobil er virkelig uinteressant at se på, når den går i sort/hvid. Man kan læse en besked, bevares, men scrolling og den slags bliver utrolig kedeligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 3 Author Report Share Posted January 3 (edited) Det er godt nok smart og meget mindre pegefinger-agtigt, end at man bliver mindet om at slukke. Trods manglende søvn, sov jeg ikke før mellem 3 og 4 i nat. Holdt mig vågnen fra 8:30 da uret ringede, men hyggede med radio og IPad og kom op kl 9:30. 90,0 kg - det laveste siden jul. Da E-boks-faren var ved at drive over, ville jeg i motionscenteret og gik ned på stationen. Mit tog var aflyst og 12 minutter til det næste. Koldt og vindblæst, da Avedøre St. er en af vold-stationerne, der skulle forsinke fremrykningen af Sovjetiske kampvogne, hvis de gik i land i Køge Bugt under den kolde krig. Højttalerudkald: Et tog er gået i stå og der er kun et spor at køre i, og der kører derfor ingen tog. HUH - hvad med det andet spor, så? Efter 10 minutters tid kommer et tog den forkerte vej. Og et mere blive skiltet. Stadig 12 minutter til “mit” tog. Nyt højttalerudkald, som var vås a la Joe Biden og Kong Frede. Jeg gik hjem. Fik styr på HayDay og bygget et program til MyWhoosh til sweetspot, da der er ikke nogle oplagte lagt ind i appen. 3 x 10 minutter. Med 92% af min FTP fra trappetesten var det alt for let. Fik lagt hhv. 9 og 18 watt på undervejs, og den kan nok tåle et nøk mere - dog drifter pulsen i det sidste interval, så måske passer det fint der. Lidt accelerationer til at slutte af med. Da jeg er færdig, får jeg en SMS fra kollegaen. Han er havnet i køen bag det fejlramte tog, der havde flyttet sig TRE stationer på TO timer. Og i vanlig stil, så var det ikke toget der var i stykker, men kommunikationen i det fine digitale signalsystem den var gal med. Men det fortæller man jo næsten aldrig offentligheden. I “gamle dage” havde det taget 10-15 minutter at prøve de gængse tricks, indse at man havde et uløseligt problem, sætte folk af, omstille til analog drift, være på vej væk med 70 km/t (tilladt topfart ved analog drift) uden at stoppe ved stationerne så man var væk af vejen, og dermed have åbnet for resten af trafikken. Men uhhh, alt det fine smarte digitale nye. Ligesom i de tyske lufthavne. Edited January 3 by Gregers TF NielsS and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted January 4 Report Share Posted January 4 Dine historier om DSB... amen altså, det er hovedrystende!!! Stærkt at formen er på vej op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 5 Author Report Share Posted January 5 Udover at DSB dækker over det digitale systems fejl (sjovt nok kun på S-tog, men ikke på Fjern og Regional - en studehandel med leverandøren Siemens, måske?), så er de i bund og grund uden skyld. Det var givetvis Ole Birk, der i sin tid var primus motor for at S-togene kører med et system, der oprindeligt er designet til metrodrift, og ikke en baner der kører rundt i hovedstad og forstæder. Systemet vinder dog frem på verdensplan, men har stadig absurde ulemper. Tydeligvis I går stod den på hjemmetræning af lægge og overkrop. Kravebenet har det OK, så havde fat i samme vægte som før jul Her til aften (ret sent, faktisk) en gang tur på Skrumlet. Sweet spot igen, men lige et par watt mere for at nå et rundt tal og så 3x12 i stedet for 3x10 som sidst. I morgen skal jeg til ICD-kontrol på Gentofte sygehus, så skal både tidligt op og ud og vandre i det “dejlige” vejr. Udover huskesedlen med det jeg skal spørge om, så må jeg vist også hellere grave hue og handsker frem. Det gode er dog, at der er “fralandsvind” på den altandør, der ikke kan lukkes rigtigt, eftersom der er en tap der er brækket af. Sidst det blæste, stod den og gabte og det peb ind med kold vind. Men ikke i dag. Her er også igen over 20 grader oppe i stuen kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 6 Author Report Share Posted January 6 89,9 kg allerede kl 7 Pacemakerkontrollen er OT, så den kommer sidst. Omkring kl 15 var jeg i motionscenteret for at træne ben - for første gang siden før jul, så jeg tog det roligt, for ikke at blive DOMS-hærget. Opvarmning på Elipsetræner: 6 min Hex-bar-squat: 4 x 10 Pistols med støtte: 3 x 12 Leg extension: 3 x 12 Siddende lårcurl: 3 x 12 Hip thtrust: 3 x 20 Lår-udadfører-maskine men lænert fremover, så den går i ballerne: 3x10 Inderlårsmaskine: 2x15 - ved squat eller benpres ville inderlårene få lidt at rive i, men jeg laver intet der aktiverer dem, så…. Tricep pushdowns: 3x15 Hypers: 3x 12-20 Hjemme: Stående læg: 4 sæt m 16 kg ICD´en har det fint. Elektroden sidder stadig hvor den skal. ICD´en har været aktiv 0,4% af tiden. At den skulle holde min puls nede mens jeg cykler, er der derfor intet der tyder på. Men at den KAN og der er bevægelsessensor i den, så den reagerer bedre på løb end cykling, er korrekt. Det er bare ikke aktiveret, da jeg som sådan ikke har bøvl med hjertet. De 0,4% kommer fra når jeg er i total hvile og pulsen bliver lavere end den programmerede minimumpuls. Gad vide om den “viden” gør det nemmer at få pulsen op, hvis det har været en blokering inde i hovedet? Pulsgrænsen på 171 (som jeg har været MEGET omhyggelig med at holde mig under) er ganske vist en puls, som ICD´en holder øje med. Men hvis de elektriske signaler til en puls på 171 eller over stammer fra sinusknuden er alt godt, og så leger ICD´en ikke hjertestarter. Pænt smart at den kan mærke hvor i hjertet de elektriske impulser stammer fra, og kun griber ind hvis det er en fejlfunktion. Jeg havde btw. opfattet korrekt, at ICD´en kan deaktiveres, ved at lægge en kraftig magnet på den. Det skulle mange afdelinger på sygehusene efterhånden have fået, så døende patienter kan dø i fred, uden ICD´en tæsker løs på folk, når hjertet er ved at lukke ned. Der ligger nogle RET skræmmende historier fra hospicer, hvor den ikke er blevet deaktiveret, og de åbenbart ikke har haft en magnet liggende. Og man ikke nøjes med en magnetismen fra f. eks. en telefon. Så var det også lidt sjovt at kigge i skabet med pacemakere. Det var nogle velvoksne klodser før i tiden. Af gennemsigtig plastik og uden afrundede hjørner. Senere blev de indkapslet i rundet metal og mindre og mindre som årene gik - undtaget den nuværende model ICD, der er vokset lidt. Men den kan godt nok også mange smarte ting, som kan fjernstyres med en tablet. Den sender også rapporter til pacemakercenteret hver nat og en større omgang hvert halve år og hvis alt er godt, skal jeg først til kontrol med den om to år. I morgen skal jeg så til lægen, men heldigvis ikke lige så tidligt og uden at skulle vandre 15-20 min i regn og sjap. Bjergtrold and kahlua-kalv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted January 7 Report Share Posted January 7 Godt at høre! Det må gi lidt ro i maven omkring mange ting. Så det bare med at give den gas på skrumlet ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 7 Author Report Share Posted January 7 Ja, det en en super god ting, at der ikke er knas med teknikken. Det bliver nok også lettere mentalt at give los på Skrumlet. Plus at jeg kan køre lange spurter igen Fin tur om lægen. Jeg har taget min sidste hjertemedicin i denne omgang. Hun kunne SLET ikke se hvorfor jeg har fået den. Hun var også inde på astmaen med nye briller, men det er ikke hendes område, så den lader vi ligge. Men som sådan intet afgørerende nyt. … Om yderlårsmaskinen kan bruges til at træne baller, skal jeg ikke kloge mig på. Men den kan i hvert fald lave DOMS i dem. Inderlårsmaskinen har også sat sig præg, ligesom maven er småøm. I dag efter lægen, var jeg 45 minutter på Skrumlet for en zone 2-tur. Ganske vist i frihånd men pulsen var i kort snor og uden afstikkere. Til gengæld var det dræbende kedeligt!!! Efter et par timer, lidt hjemmestyrk: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb - nu med 11 reps i første sæt Arnold pres: 3 sæt Laterals: 3 sæt Bicep curl: 3 sæt Armstrækkere: 5 sæt Vægten kommer til at stikke af igen, ligesom omkring jul. Jeg har fået en kæmpe pakke med snacks (og rosé, sake og færdigretter) fra brorskabet i Tokyo. Og jeg har jo svært ved at styre den slags, men hvor er det hyggeligt med både mad og slik, der både i smag og konsistens er markant anderledes end det vante. Og barnligt nok, så ser mullerne også bare anderledes ud, når kroppen er fyldt med carbs Men det er jo nok også grunden til at der var flere reps end normalt, over hele linien i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted January 8 Report Share Posted January 8 Som der skrives. Godt at høre mht. ICD'en. Det lyder hyggeligt med pakke fra Japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 8 Author Report Share Posted January 8 I går gik jeg i seng 21:45. MED den forbudte IPad, hvor jeg så en “dokumenter” om “Fint skal det Være”. Efter 40 minutter måtte jeg slukke og lægge mig til at sove. Kl 0:30 vågnede jeg, men satte resten på og så det kun næsten færdigt, før jeg sov igen. Blev vækket af vækkeur kl 8, og lå og hyggede med radio og iPad indtil klokken 10, hvor jeg vejede 89,9 kg. Jeg synes efterhånden at det er blevet meget svært at få røven ud af sengen Gal mine inderlår er (for) ømme. Ballerne også godt medtagede. Men på Skrumlet for at køre 2/2-intervaller. Altså første “rigtige” vo2-maxtræning. Jeg har bygget en tur på 2 x 5x2/2, hvor jeg kan begynde forsigtigt med at springe noget af det over. Det gik dog i fisk, for på MyWhoosh er “knapperne” yderst små og svære at ramme i kampens hede. Og de dækker for den visuelle præsentation af træningen. Ikke super smart designet. Men jeg fik 3 x 2/2, lidt pause og så 2x 2/2. Jeg ligger 30 watt under sidste forår og med 2 x 3 intervaller, havde jeg næppe haft mere at rutte med. Men nu…..bagefter fik jeg kørt godt 20 minutter med stram kæde og en masse små bakker med stor modstand. Fik trillet “overskud” i benene og så 2 spurter på 10 sekunder. Lidt over en time i alt. Som altid på denne tid af året, rumsterer det i hovedet om jeg skal vælge at fokusere mere på cyklingen, som jeg faktisk synes er mere sjov end normalt. Eller på styrketræningen, især nu hvor jeg ser fremskridt på stængerne på et plan, jeg ikke har set i mange år. Prioriteringen bliver sværere og sværere, som det bliver sværere at restituere med alderen Som jeg har det nu, er det svært at se det fornuftige i at tage i motionscenteret og træne ben i morgen. Hmm, og så må jeg nok desværre konstatere, at jeg ikke blev DSB-rengøringsdame, nu jeg ikke har hørt noget. Det ville regnskabsmæssigt også være tosset, at vælge en medarbejder der begynder med fuld anciennitet, når man kan vælge en der har krydset af i “jeg har et handikap” og få løntilskud. Det virkede ellers skide hyggeligt, med de opgaver der lå i det. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts