Gregers TF Posted March 5 Author Report Share Posted March 5 Tak Blackice. Mere end du nok tror, så falder dine ord på et meget tørt sted. Udover at jeg (selvfølgelig) er mødt med sympati og delte frustrationer over Trafikstyrelsens beton-tilgang, så møder jeg ikke meget forståelse. Hverken for at tage et arbejde til “halv løn” eller at jeg gider at gøre rent. De sidste 10 dage er der plantet meget tvivl i mit dumme grødhoved, om det nu alligevel var en god ide. Men det er ikke spiret. Selvfølgelig er jeg klar over, at det bliver mere og mere fysisk udfordrende som jeg jeg bliver ældre, og at jeg nok skal prøve at finde noget mere skånsomt med tiden. Men der en gut på 71, der har været der i 23 år, så måske???? Men for nu virker det hyggeligt. Og allerede nu kan jeg godt fornemme, at mit største problem bliver at begrænse mig. Hende jeg gik med i dag, blev ansat samme dag jeg besvimede (spøjst nok). Hun har hverken kørt med en gulvvasker eller fejemaskine. Hende i går har også været der i et halvt år, og fandt aldrig vandtanken, da hun ville vise mig hvordan gulvvaskeren virkede. Så at jeg vil det hele….. det har nok udsigter. I går gik jeg i seng 21:30 - og sov omkring kvart i ti. I morgen kan sove helt til klokken 6, da jeg skal på kursus. Så i dag turde jeg godt træne lidt. Cyklingen havde jeg slet ikke energi til, og benene var også som beton. Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sig greb Armstrækkere: 4 sæt Mavebøjninger: 2 x 40 Vipers: 2 x 20 Stående læg, et ben: 2 sæt bw, 2 sæt +16 kg Arnold pres: 1 sæt 16kg, 1 sæt 18 kg Bulgarsk split squat: 2 x 15 bw, 2 x 10 +30kg Laterals: 2 sæt 9 kg Renske er ikke dumt: https://www.instagram.com/reel/DGyBeEhiWDu/?igsh=NmVtanMzZ2s5Zm0= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 5 Report Share Posted March 5 Jeg har tilbragt en del år i en af verdens største private virksomheder, som ansætter +300.000 mennesker på over kloden (I perioder over 500.000) En hel del af dem er beskæftet i servicefag, i meget stor stil rengøring (men også recptionist jobs, tjenere, teknisk service, osv osv). Ud ovar at det er jobs der giver ufaglærte en chance, så er det jobs der kan fungere for folk der ikke nødvendigs er sprogligt eller skriftligt stærke. Det kan være jobs, som kan besiddes af folk med lettere handicaps. Det er jobs der gør forskellen mellem fattigdom, og at kunne forsøge sig selv. Folk har tendens til at glemme hvorfor vi går på arbejde. Vi går ikke på arbejde for berømmelse og rigdom. Vi går på arbejde primært for at forsøge sig selv. Jeg har i min ungdom, gjort en del rent. Min far havde vinduespudser firma i 40år. (Vel at bemærke, et enkeltmands firma, som forsørgede kone, og 3 børn). Jeg har lavet gulvvask, pudset vinduer, nat rengøring osv. Og skulle jeg gøre det igen i morgen, for at forsøge mig selv, så gjorte jeg det gerne. Jeg har ikke betalt til en A-Kasse eller fagforening en dag i mit liv. Netop fordi at jeg ikke er, og aldrig bliver, for "fin" til at tage det arbejde der er at få. Det er ALDRIG en forkert beslutning, at tage det arbejde der er, for at kunne forsøge sig selv. Ud over at det giver noget at stå op til, og holder dig igang, så forsøger du dig selv. Og i øvrigt behøver rengøring ikke være en ende station. Der er mange forskellige "opgraderinger". Feks kan der være gode penge i at tage trappevask opgaver for de virksomheder der har ejendomsservice opgaverne i ejendommene omkring dig. Ligeledes vil der sikkert ret hurtigt blive bemærket at du er mere end gennemsnitsligt selvkørende. Der vil sikkert blive set, at du hurtigere end de fleste, forstår rutinerne, maskinerne osv, og hvem ved hvad det kan føre til. Du gør det rigtige! Og du kan godt være stolt af at du har fået vendt sindsstemningen! Gregers TF and kahlua-kalv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 6 Report Share Posted March 6 10 timer siden, BLACKICE skrev: Du gør det rigtige! Og du kan godt være stolt af at du har fået vendt sindsstemningen! X2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 6 Report Share Posted March 6 X3 - det er helt en fornøjelse at læse loggen igen efter et par mørke måneder Og understreger egentlig også hvor stærkt du er mentalt, også selvom du måske ikke selv vil anerkende det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 6 Report Share Posted March 6 19 timer siden, BLACKICE skrev: Jeg havde spradisk kommunikation med en kvinde på LinkedIn, der havde sendt 100 vis af ansøgninger uden held, og var desperat efter at få noget at rive i. Jeg sende hende nogle job opslag (der geografisk passede), i service branchen hos min tidligere arbejdsgiver. Hendes svar var, at hun mente at der måtte være et job der passede bedre med hendes faglige kompetancer...........Flot Ja, den slags typer findes her som hist. I min tid på AU havde vi engang en praktikant, en midaldrende mand med flere akademiske uddannelser bag sig. Han var åbenbart for fin til at lave alm. kontorarbejde. Han fik til opgave at putte nogle gamle specialer i arkiv-æsker, 10 specialer i hver æske, med de ældste nederst. Det kludrede han sådan i, at vi var to, der brugte det meste af en måned på at rydde op i hans lort. Gregers, du skal jo helt sikkert nok klare den. Du har altid været OK verfor mig, og du ved, at jeg ønsker dig det bedste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 7 Author Report Share Posted March 7 Tak for alle de pæne ord Lang dag i dag. Til kursus i går, fik jeg de sidste tilladelser, så jeg jeg må arbejde alle relevante steder. Dagen begyndte med en rundvisning på Taastrup station, samt gennemgang af procedurer for det nye jeg måtte lave. Så var jeg alene. Fint nok, men det var ellers først meningen på mandag, så lidt overraskende. Aftalen var at jeg bagefter støde til hende der primært lærer mig op. Hun svarede dog ikke telefonen, så jeg vidste ikke hvilken station hun var på, så jeg gik bare i gang med ugeopgaverne. Jeg blev kaldt hjem til frokost og vi talte selvfølgelig om hvordan det gik. Her kom det så frem, at jeg havde tre stationer på egen hånd. Frokosten ligger 2/3 inde i arbejdsdagen, så jeg endte i noget helt umuligt og at gå ca to timer over tid. Fik også vasket mit første bræk og pis i op dag. Så må det også være nok om arbejde i loggen for denne omgang, tror jeg. Bagefter til Hillerød for at hente bilen - det blev kun 890 kroner Vel hjemme var det ufattelig fedt at få sko og sokker af, efter over 12 timer. Og gal, jeg er kvast i stængerne og træt i kroppen!!! Heldigvis er jeg lige nu et sted, hvor jeg SLET ikke savner cyklen. Fedt når energien mangler, at jeg ikke er frustreret over ikke at have den. Jeg har set en del mammils i dag, og det rager mig en høstblomst. Jeg er egentlig lidt spændt på om lysten vender tilbage, eller den er lukket og slukket. Det føles ikke som mine tidligere “nedsmeltninger” - denne gang er jeg bare totalt ligeglad. Når instrukserne bliver misforstået https://www.instagram.com/reel/DFhcOnxtRld/?igsh=Y2dscjF6Z3p5N3I0 BLACKICE and vestjyden 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 8 Report Share Posted March 8 Hva snøvsen.......Siger du til os, at du har fået et fysisk job, som bringer dit daglige skridt tal helt op og ringe, inden du overhovedet er nået til din egentlige fysiske træning? :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 8 Author Report Share Posted March 8 Joh, det….. Fantastisk vejr i dag, så da jeg kom hjem, besluttede jeg mig for at cykle en tur. Ikke fordi jeg havde energi eller brændte for det. Men jeg syntes at jeg burde. Så en times tid rundt om Kalvebod fælled. Varmen var væk da jeg kørte, men det havde jeg forudset, så det var OK. Men stadig kvælnings-agtigt at blive forpustet, så pausen har desværre ikke gjort nogen forskel. https://www.instagram.com/reel/DC1kELISJh_/?igsh=NWxnc3JiN2YxaW51 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 9 Author Report Share Posted March 9 Efter en del dage over 90 kg, klokkede jeg ind på 89,9. Og endelig har jeg “weekend”, efter syv arbejdsdage i træk. Ganske vist var jeg på kursus den ene dag, så benene fik fri. Og jeg gik alene dagen efter, så hovedet fik fri. Men det er mange timer, jeg har været sammen med andre. Jeg havde nok en mistanke om at det var sket “noget”, siden 3 af 10 havde sagt op nærmest samtidigt. Det fik jeg bekræftet i dag. Det ændrer dog ikke min tilgang, eftersom jeg jo ikke selv har oplevet noget. Men lidt held er alle indstillet på at starte på frisk. Jeg kom på cyklen mellem fyraften og vasketiden. Fælleden og Lille-Tonser - små halvanden time. Det gik heldigvis bedre med vejrtrækningen i dag og også liiiidt højere puls. Jeg valgte dog at komme hjem med en god oplevelse og prøvede ikke at teste grænser. Efter cykelturen spiste jeg en del kulhydrater. Det er lidt syret, så stor forskel det gør i spejlet, om det er carbs i kroppen eller ej. Nå… klokken nærmer sig 21.45 og som de sidste dage, så begynder jeg klippe kaniner, så vil gå i seng om lidt. Vækkeure og telefoner bliver slået fra, så er lidt spændt på hvornår jeg få øjne igen. Det er næsten tarveligt, når musikken ligger i en af mine playlister https://www.instagram.com/reel/DEV9jYvSgTu/?igsh=dWFoNGh0dDJ4Y2Ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 10 Author Report Share Posted March 10 Vækkeuret har i ugens løb ringet 5:20. Jeg vågnede af mig selv 5:23 og sjatsov indtil 6:45 og stod op. Det var lige sent nok til at nå motionscenteret inden kl 9, hvor det overgår til kommunal drift til kl 14. Men fint cykelvejr senere. Jeg fik lavet en del praktiske ting, men klattet ALT for meget tid væk. Det må jeg prøve at stramme op på. Kl 15 sad jeg på cyklen. Virkelig koldt de første og sidste 20 minutter pga. pålandsvind, men ellers OK. I modsætning til i går, pressede jeg på i dag. Og jeg KUNNE blive forpustet uden antydning af den kvælningsfornemmelse, der pludselig ramte… var det midt i januar? Den må gerne blive væk men gad vide hvad der skete??? Den var der i forgårs og forsvandt til i går - lige så pludseligt som det opstod. A fatte ik å en ski… Og det er ikke min Aerofit-dims der virker, for den påstår at jeg har en lungekapacitet på 18 liter, så appen melder fejl og vil ingenting. Jeg fik også kørt kamelbakkespurten og nåede “helt” op på puls 166. Jeg ville også have kørt brospurten og kørte meget stille for at lade op. Men så visnede batteriet til gearet og det blev hyggekørsel for resten. Hvis vejrtrækningen kan blive ved som i går og i dag, så er det jo stadig sjovt at cykle. Også selvom tempoet bærer præg af den manglende indsats det sidste halve år. Men det er trods alt ikke pinligt, længere. Og ambitionsniveauet er også helt anderledes fraværende end tidligere. Lidt arbejde alligevel… Det lader ikke til at jeg får lov at smide noget af al den ferie væk, som jeg ikke kunne afholde mens jeg var syg. Modsat for lokoførerne, hvor man gerne så at så meget som muligt (feriefridage/overarbejde osv) blev udbetalt, så skal rengøringskonerne åbenbart holde fri. Lidt ekstra udbetalt som tilskud til den lille løn ville ellers ikke gøre noget. Men det ligger ikke i aftalehåndbogen som mulighed. Så forhåbentlig mere energi til cyklen??? Japans mest berømte tankstation. Selv på de kanter, er den over niveau. https://www.instagram.com/reel/DG-qLiNyQ-i/?igsh=ZWluczNoN2NjdXl2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 11 Author Report Share Posted March 11 Jeg fik gøglet lidt i går før sengetid. Jeg begyndte egentlig bare med et statisk hold/kropshævning på 90 grader. 1 minut og 7 sek. Det er mange, mange år siden jeg har været deroppe. Det løftede lige energien, så fik også nappet tre almindelige sæt og fire sæt armstrækkere. 6:45 i morges viste vægten 88,6 kg - det er en del uger siden jeg sidst var dernede. Det gav nok lidt ekstra sekunder i går, men alt tæller. Lille frokosttræning: Arnold pres: 3 sæt 18 kg Stående læg, et ben: 5/3 sæt +18 kg. Hvis man var i tvivl om at japansk sprog er en HEEEELT anden størrelse - og helt uden woke https://www.instagram.com/reel/DGCFdoLyjLt/?igsh=MXB2bGs2dXc5ZzMzNA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 89,4 kg Jeg overvejer om jeg skulle købe mig nogle nye recovery boots. I forbindelse med træning gav de mig ikke rigtigt noget, men de var gode til at lindre tunge ben. Det havde jeg bare næsten aldrig før i tiden. Men når jeg stavrer rundt i 7-8 timer fra den årle morgen, så bliver de som beton. Jeg har prøvet at ligge med benene op af en væg og massere nedad. Det virker OK, men er bøvlet og knaser i kravebenet. Og så kan man ikke tage en morfar imens Efter et alt for langt tilløb kom jeg på Skrumlet. 45 minutter primært zone 3. Det fjerner faktisk også følelsen af tunge ben, når først jeg får taget mig sammen. En tur i en MR-scanner bliver aldrig det samme igen. Det gør sangen heller ikke https://www.instagram.com/reel/DG5SsjAtD8V/?igsh=czU1emM5aWNqNzd5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 13 Report Share Posted March 13 Får du egentlig noget fysbehandling af det kraveben? Med tanke på at det efterhånden er over et halvt år siden at du brækkede det, så virker det meget underligt for mig at du stadig er generet af det. Det burde heller ikke knase, for det er jo groet sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 14 Author Report Share Posted March 14 (edited) Hvis bare det havde være brækket, så havde det været 1000 x bedre. Men det er hoppet ud af skulderen, og stikker ud af det fri uden at hæfte til noget. Lægerne vil kalde det 3-grads ledskred mellem kraveben og skulderblad. Uden kraveben som fast forbindelse mellem arm og torso, kan hele området give efter - og hvis jeg trykker ned på stumpen af kravebenet, kan jeg uden problemer trykker det over en cm ned. (Og jeg har ikke spurgt om hvad der sker, hvis jeg falder på cyklen og lander på højre side - jeg tror ikke at jeg vil vide det, men jeg er om muligt en større kujon i trafikken end før). Hvis jeg ikke overbelaster det (arm/skulder), så “sætter det sig”, og opfører sig nogenlunde pænt. Men hvis det får belastning nok - og i den forkert vinkel (bænkpres, dibs, føre armen indad med behersket belastning), så knaser og brager det. Er det voldsomt nok, løsner det sig, og så tager det 2-3 uger, hvor jeg ikke udsætter det for de forkert bevægelser, før det har sat sig så meget, at det kan tåle almindelig brug igen. Hvad det er for noget væv, der samler sig og holder på de løse stumper, ved jeg faktisk ikke. Man KAN tage en sene fra baglåret, som man bruger til at trække kravebenet på plads. Men dels virker operationen ikke altid optimalt, og dels mangler der jo så en sene i benet, så herhjemme er det kun en operation man tilbyder, hvis man er er meget hæmmet (arm ej over vandret) eller smerteramt. Så rigtig mange ender med varige problemer i større eller mindre grad, og jeg har fået at vide, at jeg er super heldig, at mit fungerer så godt som det gør. Edited March 14 by Gregers TF NielsS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 88,2 kg - endda efter to dage over 3000 kcal Fridag og derfor sov jeg længe til 6:15. Tænk at det er gået så glat med at omstille mig til at være morgentosse - det havde jeg aldrig forestillet mig. Nu der er gået to uger, er det på tide at få fritiden til at hænge sammen. Når jeg kommer hjem ved 14:30-tiden, klatter jeg tiden væk, som dengang jeg kom hjem kl 20, og bare skulle have tiden til at gå før jeg skulle i seng. Jeg forestiller mig at lave en slags checkliste og gå ud fra den, indtil jeg er omstillet til at være vågen og have fri 7 timer i træk og ikke to gange det halve. Jeg fik styrketrænet lidt i går. Kropshævninger, lats-greb: 4 sæt Armstrækkere: 4 sæt Stående læg, 1 ben: 5/4 sæt + 20 kg Hammer-curl: 2 sæt Fransk pres: 2 sæt Bulgarsk splitsquat: 10, 10, 10+32 kg , 10+43 kg Mave på dråbepude: 2 sæt Når tegnefilm bliver til virkelighed https://www.instagram.com/reel/DC1tyUttAHp/?igsh=MTRhZ3FxMG40YmdyMw== Bjergtrold and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 Arnold pres: 10x16, 10x18, 3 sæt m 20 (5-7 langsomme reps) Stående læg 1 ben, 5/4 sæt Sikke et dejligt vejr i dag - selvom temperaturen ikke var prangende. Havde jeg ikke haft en aftale om at cykle med kollegaen i morgen, havde jeg kørt i dag, for gal det kriblede. Men tænkte at benene hellere måtte få en rigtig fridag. Ingen fastemåned uden https://www.instagram.com/reel/DGikBQCzkUD/?igsh=MXR0cXo0ZnFuaDB2OA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 19 Author Report Share Posted March 19 Her sker ikke alverden. Kollegaen brændte mig af i søndags, så det blev til en god halv time på Skrumlet. Til gengæld var jeg så forbi og spiste med, og det er jo ikke så tosset. Der er blevet sjat-trænet et par gange med enten 3-4 sæt Kropshævninger eller armstrækkere. Det er det hele - desværre. Mandag synes min krop at jeg havde sovet for lidt - selvom det mere eller mindre var det vanlige. Kom også for sent hjem fra arbejde. Men jeg blev afsluttet af psykologen I går fri til tiden, men vejret var skuffende i forhold til forventningerne, og de næste dage så gode ud, så (igen) ingen cykling. I dag OK vejr. Der gik ca. 1 time med E-learning. Bagefter gik jeg amok på nogle trapper der lignede lort, allerede da jeg begyndte. Så der røg to interessetimer på igen. Jeg er totalt smadret af at hænge med mine 90 kg på moppen, for at kradse det gamle snavs fri. Vores trappevasker er i udu og den ligger bare i en vindueskarm, i stedet for at blive sendt til rep. Men jeg er for ærekær til at blive ved med at lade stå til. Men det er lidt irriterende, at vores værktøjer til at lette det fysiske arbejdspres ikke bliver prioriteret. Vi har også en gulvvasker stående på en af “mine” stationer, som ingen ved hvordan virker. Og AI vil bruge strømstikket til vand, så…. mere manuel gulvvask Heldigvis er jeg ved at komme i bund med gammelt snavs og E-learning, så forhåbentlig bliver det både lettere at gå hjem til tiden og mindre fysisk hård. Lidt mindre, i hvert fald. Mine recovery boots er hentet og brugt. 8 kamre var på tilbud til samme pris som 6. Ved ikke helt om det var en god ide; det går godt nok langsomt. Der er generelt nyt design og det passer ikke rigtigt til min opstilling. Men det kommer nok. Aerofitten virker og er egentlig OK at arbejde med. Det giver (mig) en kortvarig hovedpine, at gå all-out på luftvejene på den måde, så jeg skal lære at bruge dem når jeg hjem og ikke i nærheden af sengetid Og nej. Min to-do-liste fungerer ikke en skid - må se om jeg kan tage mig sammen. Men det er sgu svært når kroppen er udskidt æblegrød Man skal altid huske håndbremsen: https://www.instagram.com/reel/DHUA5h_o8dt/?igsh=c3hvcm9vcDB3bGpu Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 20 Report Share Posted March 20 11 timer siden, Gregers TF skrev: I går fri til tiden, men vejret var skuffende i forhold til forventningerne, og de næste dage så gode ud, så (igen) ingen cykling. Mit hjemmekontor vender mod syd med store vinduer. Jeg sidder og har det lige varmt som på en højsommerdag, men når man så kommer ud, er det sgu en anden historie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 20 Author Report Share Posted March 20 Gal, jeg er smadret i kroppen. Men fælleden rundt i en behersket zone 2. To sæt arnold pres og 4/3 stående læg + 16 kg Vi gider IKKE dyrlægen! https://www.instagram.com/reel/DHHCPhGznqL/?igsh=OTloaWoyeTljdms0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 21 Report Share Posted March 21 9 timer siden, Gregers TF skrev: Vi gider IKKE dyrlægen! https://www.instagram.com/reel/DHHCPhGznqL/?igsh=OTloaWoyeTljdms0 Ha, haaa, sådan har vores det heldigvis ikke helt, men han er dog lidt oppe at køre over det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 21 Author Report Share Posted March 21 87,9 kg - men vågnede også tørstig. Igen en meeega hård dag på arbejde. Til gengæld er jeg næsten færdig med at bruge knofedt på Albertslund station - i hvert fald i de “normale” områder. Der er et par læskure længst ude på perronerne der ligner lort, fordi der bliver lavet bål og den slags. Men det kan jeg alligevel ikke få pænt, så det gider jeg ikke bruge vildt meget krudt på. Elevatoren virkede ikke på Taastrup, så den lange tunnel måtte tages uden rengøringsvognen og alle affaldsposerne bæres til skralderummet, så der kom en del ekstra trapper på i dag. Det og de 13500 skridt (9,14 km) tæller vel også som en slags motion - bare træls at den ikke giver høj puls med de fordele det indebærer. Da jeg kom hjem, fik jeg spist, drukket og taget en lur i kompressionbukserne. Det gør så at jeg her 21:50 stadig ikke er træt, så jeg skal i hvert fald ikke sove i dem igen. Jeg har heldigvis friweekend, så det går nok. Derefter en cykeltur om fælleden. Ikke så fesent som i går. Halvvejs kom der liv i benene, og efter et kvarters tid, var den stendøde Eftersom jeg er totalt busted, overvejer jeg om jeg skal holde træningsfri i weekenden. Men nu ser vi - planen var jo at styrketræne lidt i dag (men var for træt) og cykle søndag (men vindstød op til 15 m/s gider jeg altså ikke køre i). Men een ting SKAL jeg har gjort i weekenden: hørt musik. Jeg har kun hørt hvad P4 har spillet, de få øjeblikke der er gået fra jeg er gået i seng til jeg er faldet i søvn. Det her kunne så være mig - bare uden barn https://www.instagram.com/reel/DHJPkZvK8Hg/?igsh=cm80a2FveHlhczNl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 21 Author Report Share Posted March 21 Næsten. I hvert fald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 22 Author Report Share Posted March 22 88,2 kg efter 3400 kcal Kroppen overraskende frisk i dag. Men jeg holdt mig i skindet og lavede kun lidt: Arnold pres: 5 sæt Stående læg, et ben: 5/4 sæt + 18kg 1 statisk hold i loftbøjlerne - lidt skuffende 57 sek - havde regnet med over et minut Bicep curl: 1 sæt m 18 kg Jeg vil hverken holde mig vågen eller afbryde min nattesøvn. Men jeg kunne godt være fristet til at stå op ved 3:30-tiden, og se på app og FB-gruppe om der er nordlys igen i nat. I hvert fald hvis jeg sover før 21:30 Flyt på en gård på landet - det er så afstressende, siger man https://www.instagram.com/reel/DFxAJQ9JtB3/?igsh=MWRjOTlzc3ZsN3VuZg== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 23 Author Report Share Posted March 23 87,9 kg Jeg fandt en program “på Skrumlet” med en videotræner der, på linie med en spinninginstruktør, sidder og opmuntrer undervejs. Det var faktisk et ret godt koncept. 15 x 1 minut med 2 minutters pause. Selv i min usle form, var det til at leve med. Efter et par timer gik jeg i gang med noget hjemmestyrk. Ret lange pauser, da jeg supersættede med både HayDay og oprydning. Så flere reps og/eller tungere vægte end normalt. Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb Armstrækkere: 4 sæt Bicepcurl: 2 sæt Fransk pres: 2 sæt Bulgarsk splitsquat: 10 bw, 10 bw, 10 +27 kg, 10+45 kg, 10+45 kg - føj hvor trak den iltgæld Stående læg: 7/5 + 21 kg Mavebøjninger: 2 sæt Vipers: 2 x 20 Ovenboen har lydt som en kænguru hele aftenen, og nu her 20:44 er han begyndt at støvsuge. Som altid, skubber han rundt på en masse ting uden filtdutter. Og ukrainerne ved siden af, flytter vist om - i hvert fald bliver der tabt og bumlet en masse. De er også først begyndt at støje her efter kl 20:30, så det er jo suuuuper fedt. Men det er ikke helt skidt, for jeg trænger voldsomt til et bad, så for første gang i mit voksenliv, vil jeg gå i bad om aftenen og ikke i morgen tidligt. Det er en god dag at teste det på, for på vej til arbejde, skal jeg ind om vores depot for at hente nogle ting, jeg mangler. Så slipper jeg for at tage et tog eller to tidligere. … eller få dig en hyggelig kat https://www.instagram.com/reel/DHWJcv0IFw3/?igsh=Znd0d3FvMGg1dzRk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 (edited) 87,5 kg efter vanvittige 3950 kcal Fedt cykelvejr og ikke så meget DOMS i stængerne, så Men igen en af de dage, hvor jeg kom næsten to timer for sent hjem, så ingen cykling. At jeg ikke får løn for det er een ting. Men at jeg ikke får cyklet er straks værre. Dels trækker morgenbriefingen ud i hygge og rygning. I dag skulle jeg så også til 3-ugers samtale, og så var der fødselsdag. Det er naturligvis pisse fedt, at vi hygger og har det rart sammen, men jeg ville nu også gerne have fri til tiden. Men det giver måske lidt mening nu, når de siger at jeg har fået turen med mest arbejde. Til gengæld er jeg fredet, når der er kurser og sygdom. De andre får ekstra stationer at ordne, men jeg har mine faste tre, uanset hvad. Men det er ikke den afslappende loppetjans, som jeg havde forventet. Det gør bestemt ingenting, hvis bare jeg lærer at blive færdig 13:54, som det er meningen Heldigvis er jeg næsten i bund med den station der ligger efter frokost, som vi forsøger at holde sammen, så den forhåbentlig ikke tager så lang tid. Og så sommertid og mere varme. Jeg har ikke opgivet at komme lidt på cyklen. Da jeg begyndte at pusle med hollandsk, fik jeg øjnene op for at sprog er smadder spændende. I gamle dage var grøn ikke en selvstændig farve i Asien men en variant af blå. Japan HAR fået et selvstændigt ord for grøn, men der hænger stadig nogle sproglige finurligheder ved: https://www.instagram.com/reel/DHgkRj2RZvF/?igsh=MWZ5dHc0OXU4dzN2ag== Edited March 24 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts