kahlua-kalv Posted November 5 Report Share Posted November 5 Trist, men også muligheden for en ny begyndelse, når du er kommet dig over nyheden! Tænker du har nogle fine gode menneskelige genskaber, er ambitiøs, disciplineret og ordentlig. Det må man kunne bruge mange steder, hvis du vil/kan tillade dig selv det!!! Krydser fingre for dig!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 5 Report Share Posted November 5 12 minutter siden, kahlua-kalv skrev: Trist, men også muligheden for en ny begyndelse, når du er kommet dig over nyheden! Tænker du har nogle fine gode menneskelige genskaber, er ambitiøs, disciplineret og ordentlig. Det må man kunne bruge mange steder, hvis du vil/kan tillade dig selv det!!! Krydser fingre for dig!!! X2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 5 Author Report Share Posted November 5 (edited) Som 55 årig er der grænser for, HVOR omstillingsparat man føler sig. Og det betyder sådan set intet, om jeg er disciplineret og nogetlunde flink overfor mine medmennesker. Det er ikke mange dage siden, jeg læste om en rask mand på min alder, der havde sendt 260 ansøgninger, uden at blive ansat nogle steder. Og med ICD, en stiv finger og en slatten skulderfunktion, så er det ikke realistisk at jeg nogensinde får muligheden for at vise det. Det eneste arbejde jeg får, et at rasle med en tigge-kop og sælge Hus Forbi foran Netto, når jeg engang har brugt min opsparing, solgt bil og cykel og begynder at få integrationsydelse, der alligevel ikke kan dække en husleje. Kan måske få tag over hovedet i et usselt hummer på det yderste Lolland, hvis jeg får lov at rykke derned. Men der vil jo ikke være penge til noget som helst andet end akkurat at overleve og sidde og glo. Det kan sgu være det samme. Jeg HAR også været heldig med 30 fine år - det er mere end så mange andre får lov at opleve. Trafikstyrelsens beslutning kan ankes. Jeg er ved at indhente præcisering, hvis jeg ellers kan få en overlæge til at bide på krogen, så jeg ikke bliver kasseret alene på en epikrise uden detaljer. Jeg havde håbet at fagforeningen havde nogle jurister, så jeg i hvert fald ikke blev kasseret på fodfejl, men det er det intet af. Min læge henviste til sygehuset, så det var heller ingen hjælp at hente, Så der har jeg været i dag, selvom personalet virkede en kende forvirrede over hvad jeg ville og hvad Trafikstyrelsen havde skrevet. Det kræver jo også at dikkeværket faktisk holder sig inden for regelsættets rammer, der givetvis kører med livrem og to par seler, nu man har ansvaret for en hulens masse mennesker. At lægerne over for mig har bagatelliseret de afvigelser de fandt, betyder jo ikke at de rent faktisk er ligegyldige. Så jeg er ikke super optimistisk - men det skinner jo nok en smule igennem … Havde ikke overskud til en skid i går, så nuldag. Før jeg kørte på sygehuset i dag: 30 minutter i zone 2 mht. puls. Watt lidt mere flagrende. Efter sygehuset, en gang genoptræning og vægttræning i Sportsfyssen. Den lukker btw ved årsskiftet. Deres massage-afdeling kørte fint før de flyttede til større lokaler og åbnede motionscenteret. Men de er kørt økonomisk i sænk ved at de nye udgifter og stort set ingen medlemmer, så de lukker også massage-delen. Joh - det går godt, her på Pestegnen Edited November 5 by Gregers TF Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 6 Report Share Posted November 6 Er der ikke nogle handlemuligheder i form af omplacering, efteruddannelse eller lignende, der står klar, når man som dig ikke må sidde ved styrepinden længere? Du kan umuligt være den eneste i din organisation, som står med sådan en udfordring hen over året? Det lyder helt godnat, hvis man vinker farvel til din faglige erfaring i stedet for at bruge den i en anden funktion. Eller hvis man ikke lemper dig videre til noget efteruddannelse med jobmuligheder. Har du haft kolleger i samme situation inden for de senere år? Hvordan har de grebet det an? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 6 Author Report Share Posted November 6 Det er ikke HELT udelukket, men mulighederne er absolut bedst, hvis man har en passende uddannelse og kan bruges på værkstedet. I gamle dage, inden man igangsatte DSBs økonomiske dødsspiral, fandt man altid plads på budstuen (hjælp til knækkede nøgler, hullede bukser osv), på hittegods el lign. Men nu er der kun et hittegodskontor i hele landet - med telefontid 9-11. Budsstuen er primært en reolhylde. Alt overflødigt er sparet væk (også derfor S-togene har kørt rundt uden ruteskilte i årevis, da værkstedet ikke havde økonomi til de ekstra mekanikertimer det krævede, at gennemføre den plan plan for en nødløsning man havde udtænkt for år tilbage). Der er nogle få ansatte, der render rundt og hjælper ved billet-automaterne eller foran billetsalg, men de er vist alle langtidssyge. Der er i hvert fald ingen jeg har set, som er stoppet endegyldigt med at køre tog. Og skal man gå efter snakken i pauselokalet, så bliver folk i dag fyret. Udover at blive overflyttet til værkstedet. Så er der stationsservice, hvor man tørrer bræk op i weekenderne og går rundt med en karklud og hapstang. Men det er vist mest folk med psykiske diagnoser, for de er om muligt en del mere socialt akavede end jeg er. Så der har de nok en aftale med hvem de skal ansætte, så det tør jeg heller ikke tro på. Intern rengøring er ISS, så det duer heller ikke. For 10-15 år siden, havde jeg forventet at de fandt noget, men ikke i dag. Jeg er ikke engang sikker på at de checker om der tilfældigvis skulle mangle nogen et sted, for vores nærmeste ledere suser konstant rundt og er pressede på tiden. Når de ikke går ned med stress, altså. Der er heller ikke nævnt en enkelt ord om muligheden. Heller ikke i fagforeningen, da jeg håbede på lidt praktisk hjælp. …. Vægten 200 gram ned til 88,6 kg efter 3500 kcal i går. Jeg må cykle ude fra morgen. Det kan vel godt forsvares på sommercyklen på denne årstid, når der ikke er saltet. Sko og tøj blev kasseret på sygehuset og jeg tør ikke bruge penge på nyt (andet end en hjelm som jeg allerede har købt), så må i gemmerne og se hvad jeg har af kasserede klamper. Så må det blive lunt i vinterstøvlerne, hvis jeg ikke finder nogle gamle sko et sted. Må også se at få mig oprettet på Den blå Avis, så jeg kan få solgt banecykel, kompressionsbukser, og andet som jeg aldrig mere får brugt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 6 Author Report Share Posted November 6 Jeg kan ikke få en præcisering, for sådan fungerer det åbenbart ikke i praksis. Overlægen der ringede til i dag, gav mig en vist intern mailadresse, hvor Trafikstyrelsen kan/skal hente info. Jeg har klaget over afgørelsen til trafikministeren. Lidt hidsig fremgangsmåde men det er beskrevet at skulle gøres sådan. Så nu er alt ude af mine hænder herfra. Her til aften et par timers god underholdning sponseret af en rar MOLbo. Stand-up i Teater Vestvolden. Det ville jeg ønske at jeg kunne finde på igen. Da jeg kom hjem, stod den på rotator-øvelser med elastik. Inden underholdningen, var jeg 20 minutter på Skrumlet. De første 10 og sidste 5 i zone 2, og fik for første gang trådt lidt igennem på de virtuelle bakker. 156 i maxpuls og 380 watt på toppen. Når det er så længe siden sidst, føles det anderledes vildt end tidligere Og hjertestarteren gik ikke af ved en fejl. Men man skal nok også højere op i puls, før den begynder at fejltolke hvad der sker og støder løs. Men det ønsker jeg ikke at opleve på den rigtige cykel, da man næsten er garanteret at ryge på røven, hvis den gør det. Så hellere teste det af i stuen først. Men cyklen er sat op til at køre og jeg fandt nogle sko og har sat klamper på dem. Jeg har også lavet min første kropshævning - dog ikke helt fra bundstilling, da de fleste ICD-brugere undgår det, så gør jeg også. For en uges tid siden forsøgte jeg fra 90 grader og kunne ikke komme en cm højere op. Hvad brystmuller angår er det mere trist. Der er næsten ikke andet tilbage end fedt. Har læst mig til at ICD-lommen er hård ved muskulaturen og enkelte melder om nerveskader, så den ikke fungerer som før. Det var der ingen der fortalte mig (hvis det er korrekt). Og med kravebenet i den anden side, skal det gå “galt”. I går fik jeg testet armstrækkere med armene oppe på fjerde dørtrin. Det holder lige akkurat. Og 3 x 15 bænkpres med 9 kg håndvægte, uden yderstillinger. Det blev tungt til sidst men stadig “av” fra kravebenet, der sætter grænserne. Vanvittigt, så hurtigt det er gået den forkerte vej. I det mindste kommer ICD-enheden ikke “i klemme” og gør ondt, som andre oplever. I morgen formiddag til slutkontrol (går jeg stærkt ud fra) på Kæbekirurgisk på Riget. Fedt, at man er super obs på at alt er OK, nå det handler om ansigtet. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted November 7 Report Share Posted November 7 ICDen går vel ikke af fordi du har høj puls, de skulle være ret velfungerende, efter hvad jeg høre. Men rart at læse at der trænes. Noget helt andet. Jobcenter bliver beskyldt for meget, men jeg kender et par håndværkere, der er hjulpet videre grundet slid. Håber det lykkes for dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 7 Author Report Share Posted November 7 Fedt at læse det sidste. Der er jo masser af grumme historier i medierne. Der er højere risiko for at ICD´en går af ved en fejl ved høj puls end ved lav. Dog stadig lille. Men åbenbart så ubehageligt, at mange stopper med motion, når det har oplevet det. Der er også eksempler på at den støder ved lavere puls, end den er programmeret til. En af de ting den måler på, er sat mere end 10 slag under min max-puls. Og hvis der så skal lægges lidt afstand ind for evt. variation/fejlmåling, så…. Gider ikke at tilte på cyklen igen, så må teste det af på Skrumlet, så jeg ikke falder så hårdt. Jeg skal have scannet fjæset igen om et års tid. Mit kindben heler, men der er en “hulning” i knoglen, som de gerne vil holde øje med om bliver lukket. Sportsfyssen: Kondicykel: 10 min (og lidt opvarmning i benpressen) Pistols med støtte: 5x5 Benpres: 6/5 x 15x90 Hip thrust, 1 ben: 3x15 Latererals: 15x5, 15x5, 11x5 ss Bicep curl: 15x10, 9x10, 8x10 Arnold pres, højre: 15x5, 12x6, 12x6 Lats (jeg sidder på gulvet og med håndtag i øverste trisse) 1 arm: 3 x 15x35 Tricep pushdowns: 15x20, 15x20, 11x20 ss Hypers: 15, 15, 15, 15 Bænkpres, DB: 3 x 15x10 Mavemaskine: 15x75, 15x75, 15x75, 8x75 Hjemme: Stående læg 2 ben: 25, 25 Stående læg 1 ben: ca, 25, 20, 18, 16, 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted November 7 Report Share Posted November 7 Det gør mig ondt på dine vegne. Jeg håber, det lykkes for dig at finde et godt job. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 8 Author Report Share Posted November 8 (edited) Tak - jeg håber det bedste (selvom jeg absolut frygter det værste). 89,4 kg efter 3550 kcal i går. Gal, jeg var konstant sulten. Tror jeg skal dele styrketræningen op i to - også så det ikke tager over to timer at komme gennem det hele. Som der var lagt op til, så var jeg ude på “Forbandelsen” (altså den “nye” cykel). Jeg hverken døde eller kom til skade, men kunne nøjes med at fryse, fordi det begyndte at regne efter en halv times tid. Det er jo nok billigt sluppet. 1 time og 5 min med 150 watt i snit - altså mindre end jeg tidligere kørte zone 2 med. Var pænt øm i måsen, da jeg var ved vejs ende. Jeg kunne tydeligt mærke at det er 10 uger siden jeg har fået astmamedicin, for når jeg prøvede at holde stram kæde i lidt længere tid, så kneb det med at kunne trække vejret. Begyndte selvfølgelig at fantasere over at få hjerteflimmer pga. iltmangel og blive stødt, styrte og smadre resten af kroppen (fantasien fejler ingenting), så bakkede hurtigt af igen. Fik i stedet kørt lidt antrit - ingen af dem nåede op på 1400 watt, men det kan sikkert sagtens blive bedre med lidt træning. Men bortset fra alt det, så var det super fedt at komme ud igen Udover rotator-øvelserne, har jeg også lavet min første rigtige armstrækker i dag. Den nev godt og vel i kravebenet, så det bliver ved den ene. Hvis fremgangen fortsætter, kan jeg nok snart begynde at lege med dem (og kropshævninger) sådan lidt i tide og utide.. Det vil være en af de store milepæle, når det sker. Det er over et år siden jeg jeg købte det grammatikkursus, som jeg ynder at falde i søvn til Til gengæld er Radio Soft fra i dag begyndt på 100% julemusik, så håber det kan gøre tricket i stedet for. Edited November 8 by Gregers TF kahlua-kalv and Kermit 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 9 Author Report Share Posted November 9 (edited) 88,9 kg efter 3500 kcal. På cyklen igen i dag. Runden (baglæns) med kollegaen. Han er “tosset ud” med sin nye cykel og er vel efterhånden oppe og snuse til Kermits watt/tempo. Dog ikke i preskørsel på 0,5 - 10 minutter, det gider han slet ikke. Eftersom han kan også kan nakke mig i den slags “intervaller” som jeg kører nu, så var det for en gangs skyld mig der styrede tempoet, der stadig bar præg af at skulle være lavt nok til ubesværet samtale det meste af tiden. Men ellers kører jeg mere offensivt “på terrænet” end han gør og han sakkede også bagud et par gange. Altså… havde han gidet, så kunne han let have kørt i forvejen. Fik trådt mine ben i syre på den ene af stigningerne og tæt på panik på en anden. Pulsen var oppe på 169 og ICD´en gør måske ingenting, men den registrerer puls over 171 som een slags flimmer og jeg er hunderæd for at den giver stød. Det bliver jeg nødt til at spørge ind til, for det er alt for let at nå den pulsværdi. I hvert fald i hyggeligt selskab. For en gangs skyld var det ikke mig der punkterede i dag, men det gav mig en lille pause. Alligevel visnede benene totalt på det sidste stykke hjem. En skam at vi går kolde tider i møde, for det er jo ret spas at fræse rundt ude på vejene Er brændt pænt af, så ingen anden aktivitet i dag end dette. Edited November 9 by Gregers TF Kermit and kahlua-kalv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 10 Report Share Posted November 10 Dejligt at høre, lyder som en god tur. Jeg har også været ude i det friske vejr i dag. Det niver lidt i kinderne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 10 Author Report Share Posted November 10 (edited) Helt SÅ høje romantiske nagler, kan jeg altså ikke komme op på, ner det drejer som om kulden Dertil er jeg for magelig. Og i samme moment at nedbøren begynder at vise sig, så vil jeg HELT sikkert hellere lumre inde i stuen. Omvendt er jeg mere desperat for at komme ud i år end længe, så måske ikke helt så kræsen med vejret? Jeg glæder mig i hvert til næste tur. Ulempen ved cyklingen er desværre allerede begyndt at vise sig: 90,0 kg I dag stod den på vægttræning og jeg begyndte hjemme: De tre rotator cuff-øvelser. Stående læg: 2 x 25 på begge ben og 6/5 x 25 på et ben - jmed TUT og pause, så jeg var oppe og snuse til fail fra andet sæt. I Sportsfyssen: Kondicykel: 15 minutter (kollegaen ringede) Dødløft: 3 x 10x60 Pistols med balance-støtte: 6/5 x 5 - nu med håndklæde bag stangen, så jeg ikke længere kan hjælpe mig op i armene ved at holde på stangen med hænderne. Det blev en hel del tungere på denne måde!!! Benpres, 1 ben: 6/5 x 12x100 Hip trust: 2 x 15 Hjemme 10 min cykling på 100 watt, for at få lidt “omrøring” i lårene, der var helt færdige. Helt sikkert den hårdeste bentræning i årevis. Edited November 10 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted November 11 Report Share Posted November 11 Vil lige huske at skrive, at jeg hepper på processen med at anke sag og alternativt, at du finder et godt andet job. Du er jo åbenlyst mere intelligent end gennemsnittet Gregers og god til at sætte dig ind i nye ting + formulere dig. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der kunne være undervisningsopgaver? Ved så godt, at vi som introverte nogle gange har det lettere med et job, som det du lige har haft = mere alene og in charge i førerhuset. Eller du må skrive en bog om rutchebaner, eller om noget andet som interesserer dig, opfinde en app og tjene kassen på det. Når fyring er på baggrund af sygdom, som forestiller jeg mig også, at kommunen skal hjælpe på en eller anden måde. Stay strong og tanker herfra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 11 Author Report Share Posted November 11 Der er kun at vente - men det er næsten også til at blive bims af, efterhånden. Undervisning er desværre ikke en mulighed, da faglærerne kører tog når der i perioder ikke er nok at undervise. Sådan holder de sig også opdateret med hvad der er rører sig på banen. 90,1 kg. Solid DOMS i quads og baller. Dagen begyndte tidligt (også fordi overboen ikke var i kolbøttefabrikken i dag og gik sent i seng i går) i ergoterapien med kravebenet. Det går bedre end for de fleste, så jeg er afsluttet. Af af grundene til at det går godt, skulle være at jeg var i god form inden uheldet. Alligevel en løftet pegefinger. Styrketræningen kan hive kravebenet løs fra den nye (mere eller mindre) låste position og et styrt på cyklen kan lave endnu mere ravage. Især det sidste er jeg selvfølgelig ret obs på. Men man kommer jo ikke i god form at ikke at røre sig. Et par timer senere i sportsfyssen. Bænkpres, DB: 5 x 20x10 Lats (træk fra øvre trisse): 3 x 15x? Rows: 3 x 15x? Arnold - nu begge arme: 3 x 12ish x 6 Laterals: 3 x 12ish x 5 Bicepcurl 3 x 12ish x 12,5 Tricep pushdowns: 3 x 10ish x 25 Mavemaskine: 4 x 12x80 Hypers: 4 x 20 ss Bænkpres, stang: 4 x 10x30 Kropshævninger: 4 x 1,5 og nej, der var ikke til at komme helt op på rep 2 Af en eller anden årsag, er der udgivet en del hollandske carnaval-numre i den sidste uge. Ikke noget der er noget særligt. I stedet kan vi tage et nummer på Xhosa - det er første gang på MOL, tror jeg. https://youtu.be/Rq9mU8inMr0?si=zr520g2btqtEzjOd The Click Song i en moderne udgave kan også noget https://youtu.be/W319s4Tvp9Y?si=dy0S5MiIW2dgD8oH Kermit and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 12 Author Report Share Posted November 12 Jeg ER nok ikke så klog, for nogle gange forstår jeg ikke logikken. Dette er landet i indbakken i dag (afsenderdata mm. er naturligvis klippet fra, men det er fra Trafikministeriet) Så jeg skal bekræfte at klagen er en klage!?! Det er gjort, men jeg forstår godt nok ikke hvorfor. Tandlægen får heller ikke nødvendigvis afgørelsen fra forsikringen, da GDPR kan komme i vejen. Det giver i min verden heller ingen mening, med alle de oplysninger vi ellers har delt og sendt. 90,1 kg, dog allerede kl 7:30 Jeg har fået bygget de sidste to tænder op her til morgen, og er godt bedøvet i tungen og fjæset igen. Forhåbentlig sætter det en dæmper på dagens kalorieindtag. Ben og baller er ikke så ømme i dag. Men det er sk… koldt udenfor, så jeg triller nok bare lidt i zone 2-ish på Skrumlet, og passer min rotator cuff træning. Jeg glemte at skrive at læggene også fik en tur i går. Nu med 9 kg håndvægt, så der er ekstra belastning på. Rygsækken med alle skiverne ville hænge på kravens”dutten”, så det kommer ikke til at ske!!! Men det var alligevel nok til at de blev ømme. Til gengæld ingen DOMS i overkroppen, selvom jeg havde forventet at der ville komme noget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 13 Author Report Share Posted November 13 Lortedag i går. Fik også svar på føleren til Trafikstyrelen og det var da en afvisning som var Israel og Hamas værdig. Men OK, så er jeg da forberedt på værste. Derudover præget af vækkeuret, så jeg var konstantekold og sulten. Og fik ikke cyklet men spist en masse. Efter at have spillet trommer på gulvet, gik overboen heldigvis i seng allerede 22:40, så jeg svang hurtigt tandbørsten og fandt hovedpuden. 90,6 kg i morges. Forbremsen på cyklen har hylet og bremset skidt, så den har fået nye bremseklodser. Bagbremsen er gået i bund, men kunne ”pumpes op”, men i dag manglede der noget. Det forklarer den svage lugt af olie, hvis bremsen er utæt. Jeg er allerede træt af alt de nye smarte lort Men turen i dag… jeg syntes jeg kørte langsomt og forsigtigt, men lagde ALT for hårdt ud og vendte rundt i utide. 1t 15m med 150 snitwatt og 190 NP. Det var ikke all out men der er ikke SÅ meget mere at køre med. En time efter: 7/6 stående læg: 2 x 25 på begge ben og resten på et ben. Tredje sæt BW og +9 kg for testen. En time før de lukkede i Sportsfyssen: Dødløft: 3 x 12x60 Gobblesquat: 15x5, 15x10 Pistols med håndklædestøtte: 4/3 x 6 Benpres, et ben: 4/3 x 12x100 Arnold pres: 3 x 12x6 Laterals: 3 x 15x5 (lang anden pause) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 14 Author Report Share Posted November 14 90,1 kg. Dejlig vejr, så ud på cyklen som igen viste sin mørke side. Kørte zone 2 ud over fælleden og så lidt småintervaller på vejen hjem over diget. Vel tilbage på stierne mod mig selv, passerer jeg to unge brune gutter på elcykler. Jeg registrerer dem men hverken kigger eller noget. Var heller ikke i vejen. Den bagerste afleverede en snotklat på ærmet af jakken. Det hjælper åbenbart ikke, at holde sig ude af DSB-klunset. Få minutter hjemmefra skal jeg over Køgevej, hvor der er en lysregulering man skal aktivere med trykknap. Jeg kørte ikke i de vanlige handsker og de var åbenbart mindre skridsikre, så hånden glider, og jeg laver et nul-styrt. Jeg når at tænke at jeg ikke skal tage fra med hånden (aht. kravebenet), om lander halvhårdt på siden. Har fået en gedigen fodbold-fiber i den muller, der fører benet fremad og løfter det. Det taget nok nogle dage, før trapper og sokker bliver “bare lige” igen - spøjst nok gjorde det på ingen på måde ondt på cyklen. Udover i sommer, er det nok +10 år siden jeg sidst har været nede og ligge. Men “Forbandelsen” bliver ved at trække ting op af hatten Jeg fik ikke sendt cyklen til service og kom heller i Sportsfyssen. Men jeg fået en indkaldelse til telefonkonsultation med hjerteafdelingen på Rigshospitalet. ICD´en blev sat ind på Gentofte, så gad vide hvad det går ud på. Og det er først om 13 dage, så den kan jeg nå at gruble meget over I det hele taget, er jeg efterhånden et nervevrag over mail og E-boks. Det vælter ind med ubehageligheder fra sundhedsvæsen, Trafikstyrelsen og kommunen. Hver gang telefonen pinger med en mail, så er der dømt høj puls. Det er om muligt mere stressende end overboen. Henrik S. and kahlua-kalv 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 15 Author Report Share Posted November 15 89,4 kg - jeg havde ikke meget appetit etter stuntet i går. Det går bedre med hoftebøjeren i dag, men jeg kan sagtens få den til at gøre ondt hvis jeg ikke passer på. Jeg har lavet lidt overkropstræning herhjemme. Armstrækkere med hænderne på chips-stativet - så niver det ikke i kravebenet. Til gengæld klør det ene hjørne “af” ICD-boksen, men det er ikke unormalt at den driller ved bryst-øvelser. Kropshævninger uden at gå helt i bund aht ICD´en: 2, 3, 3, 3, 2 Fransk pres: 3 sæt t. fail m ca. 6 kg Bicepcurl: 1 dropsæt fra ca. 12 -> 6 kg Fårk jeg keder mig. Tænk at man kan savne at være indlagt på sygehus, så meget. Men det var sgu gode tider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted November 17 Report Share Posted November 17 Der er ufattelig mange tosser på elcykler... Træls! Men godt du kommer ud og rulle stadigvæk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 18 Report Share Posted November 18 På 14.11.2024 at 18:20 , Gregers TF skrev: Vel tilbage på stierne mod mig selv, passerer jeg to unge brune gutter på elcykler. Jeg registrerer dem men hverken kigger eller noget. Var heller ikke i vejen. Den bagerste afleverede en snotklat på ærmet af jakken. Elcykler tiltrækker åbenbart både det ældre segment og yngre møgunger. Der var også en flok, der susede rundt på (hurtigkørende) elcykler omkring Peter Bangs Vej Station en aften, jeg var ude at gå med hunden. Under viadukten er fortovet vitterligt ikke særlig bredt, men alligevel skulle to af dem suse tæt forbi mig og hunden med 30 km/h. Gammel mand-rant: Jeg må tilstå, at jeg ofte på cykelture rundt i byen griber mig selv i at blive forbløffet over, at det ikke går galt oftere, end det gør. Der er godt nok mange - både yngre, ældre og dem midt imellem - der laller rundt og kun slipper helskindet fra det, fordi medtrafikanterne rundt om dem ser faren og får bremset op i tide. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted November 18 Report Share Posted November 18 Det virker på en måde også vanvittigt at Dora på 78 pludselig skal køre 30 km/t på en cykel, eller at Mikkel fra Bagsværd på 17 kommer blæsende med 40 km/t samtidig med at hans bæltetaske sidder over skulderen og Instagram bliver opdateret med den ene hånd. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke snart lovgiver på det område. Kører du på en pedelec eller hvad de hedder, dem som kan køre 45 km/t, så skal du have kørekort og du skal have hjelm på i stil med en knallert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 18 Report Share Posted November 18 51 minutter siden, Kermit skrev: Kører du på en pedelec eller hvad de hedder, dem som kan køre 45 km/t, så skal du have kørekort og du skal have hjelm på i stil med en knallert. Jeg mener også, at speed pedelecs befinder sig i en gråzone rent forsikringsmæssigt, og så kan det blive seriøst dyrt, hvis du kører nogen ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 18 Author Report Share Posted November 18 Det går liiiige vel hurtigere end evnerne rækker, somme tider… 89,2 kg Den hurtige bedring af hoftebøjeren var desværre kun det første døgn. Det går fremad, men langsomt. Jeg får desværre ind i mellen nogle kraftige kortvarige smerter, som jeg ikke kan forudse. Da jeg skulle gå “langt” for at komme til ergoterapien for fingeren, fik jeg flere af dem. Men det går fremad med fingeren også, så nu er jeg lukket ned der. Skal ringe til ortopædkirurgisk i morgen, men håber at jeg kan udsætte aftalen nogle uger, nu der stadig er fremgang. Har også talt med min nærmeste leder på arbejde. Som forventet, så bliver jeg ikke hjulpet over i en anden stilling. Hvis der er ledige stillinger som jeg er kvalificeret til at søge (som om ), så vil man se på mig med ekstra venlige øjne, men jeg søger på linie med alle andre. Tips om Loss of Licence og socialrådgiver, som fagforeningen ikke “gad” give mig, havde han også nogenlunde styr på, så det begynder jeg nok at grave i på onsdag, hvor jeg har en tom kalender. Jeg kan se i min arbejdsplan, at jeg er mere ikke står som syg men er taget permanent fra, så der er vist ikke rigtig nogen der regner med at tingene flasker sig. Fik lavet lidt hjemmetræning forleden: Kropshævninger: 3,4,5,4 Armstrækkere fra gulv - kan nu lade sig gøre: 15, 20, 21, 14 Arnold pres: 3 x 15x9 - lange pauser Skateboard squat: 20, 25+9kg, 25+18kg, 25 I dag 40 minutter på Skrumlet med først 30/90 intervaller - færre watt end i sommer når jeg kørte 40/20. Derefter forsøgte jeg med vo2max på 3 min, men kyllingede ud efter halvandet minut. Trods 120 watt under i sommer brændte jeg totalt sammen. Eller rettere så kunne jeg slet ikke få luft. Jeg skal til astmakontrol om en måned. Så må jeg se om jeg gider (og må) begynde på medicinen igen. Kommer meget an på økonomien og om kommunen bare lader mig sejle i egen sø, nu jeg er mand uden børn. Det er jo ikke den samfundsgruppe, man hjælper mest. Men… jeg lader som om alt er godt og kører bilen til service i morgen. Sådan et veteraneftersyn koster heller ikke alverden og bilen kunne være god at have, hvis jeg skulle være heldig at få fingre i noget natterengøring el. lign. Banecyklen har været i “Den Blå” og skulle gerne blive hentet her til aften. De andre ting jeg har til salg, er der desværre ingen der er interesserede i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted November 19 Report Share Posted November 19 Åhhh nej Gregers. Pas nu på dig selv. Ikke flere ulykker og god bedring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts