Langt pokker i MOL

Gregers TF

Recommended Posts

Uha - sådan noget skal jeg ikke rodes ud i :chicken:

Vægten faldet lidt men ellers en møgdag. Jeg skulle have nyt komfur og være hjemme kl. 10-16. 
Omkring kl 16 begynder jeg at blive knotten over at have spildt min fridag med at vente forgæves. Og opdager at det var i går. Whooopsie :blush:

Tørvejret var forspildt, så på Skrumlet. Wattene hoppede hvert 2-3 sekund fra det halve til hele til halve til…., så jeg stoppede efter 10 minutter og satte nye batterier i watt-pedalerne og kalibrede dem. Så kunne selve Skrumlet ikke parre.

Jeg fandt så cykelcomputeren frem og kørte nogle 10-sek siddende spurter og lidt kadencespurter. Kun 50 sek pause, så gassen gik hurtigt af. Men legebarnet gik ind, så på med en hulens masse belastning og så ned på ca 60 rpm og så mose igennem. De to første gange blev det et minut og de to sidste kortere. Og så kadencespurter til sidst.
IMG_5844.thumb.jpeg.96b641fc47dc643e0afb19bea7cd2dd7.jpeg

Hvad det gør (HVIS det gør noget) ved jeg ikke, men en sjov følelse i benene. Ret meget som efter styrketræning men alligevel ikke helt. I over en time havde mine VMO´er og ydersiden at lårene en markant højere temperatur end resten af kroppen. Fascinerende, at det er så tydeligt hvor der har været stor aktivering.

Jeg er godt træt. Så snart overboen er faldet til ro (her 22:43 slår han løs med en hammer), så skal jeg i seng. Jeg skal møde så tidligt i morgen, at jeg formodentlig bliver vækket af uret.

91,75 kg - det passer jo fint med at kort hård træning virker appetitregulerende på den gode måde.

Lidt mat i stængerne og en smule reel DOMS i baller. Ingen bøvl fra knæene, så jeg tror godt jeg kunne finde på det igen. Om man tror på styrketræning på cyklen er vist en religionssag. Umiddelbart har jeg været på nej-holdet, men det i går kunne måske godt ligne en specifik øvelse, eftersom indsatsen i tid var kort og snerper henad træning med 15ish reps. Bare uden den negative fase, selvfølgelig.

Nå - arbejdet nærmer sig. Nu med jakke på. Igen et dårligt tegn. Men med kun 124 dage til jul, så skal det jo den vej.

De 700 gram jeg tabte i går, har jeg taget på til i dag. Fair nok, da jeg ikke lavede ret meget (5 sæt bænkpres mens jeg ventede på toget hjem) og sov elendigt efter 5:50.
Overboen vækkede mig, da jeg ikke havde dutter i ørene. Jeg var for træt til at tage dem i, hvilket var dumt. Men jeg fik hørt, at han fyrede op for trommemaskinen mens han var i bad :sleepy:

Ukrainernes unger råbte op. Og min bror og søster fyrede op i chatten lidt i 8. De har begge arvet mors rådne tænder og uden mange penge, så har man en mund i forfald.
Min bror har lige fået bygget en kindtand op (der var kun en stump tilbage) og rodbehandlet den. 185 kroner. Tandimplantater kan han få en tusse pr stk. Og nej, japanere bliver ikke flået i skat.

Efter varmeoptaget på øjet, da fedtkirtlerne igen er stoppet til:
Kropshævninger: 2 sæt
Stående læg: 2 sæt
Stepups på stol: 2 sæt

Kæft, hvor er jeg træt af at møde før kl 11. Mine formiddage er til at lukke op og sk.. i og det har været sådan siden 1/7. Godt jeg snart har ferie. Sjældent har jeg glædet mig så meget.

91,7 kg.
Sov for en dejlig gangs skyld før midnat. Hvis jeg vågnede tidligt i dag, ville jeg træne før arbejde, men ellers sove, så intet ur sat til at vække. Jeg vågnede.

Skulle møde tidligt, så det var hektisk at nå ud, og nåede også kun 40 minutter - uden punkteringsbuffer :unsure:
Der var ikke tid til at finde ud på diget, så i stedet lånte jeg Henriks træningsbane - altså Avedøre Holme. Ud via bagvejen og så 3 minutters-interval hjem, ud og hjem igen. Ca 3 minuts pause. Og en spurt. Men puha, jeg var ikke kæk ved sidevejene.
Desværre kørte jeg ikke via slusestationen (ligger på vejen til diget), hvor jeg plejer at nulstille min wattmåler. Jeg lå ellers på niveau fra sidste år i intervallerne, men nu kan jeg jo ikke stole på tallene.
Hvad der derimod VAR anderledes var, at jeg for første gang i år ikke følte, at benene manglede noget at træde med. Så kan man spekulere i, om tossetræningen forleden har trykket på nogle knapper, eller det bare var tilfældigt. Dog var intensiteten mellem intervallerne også til den fesne side i dag.

IMG_0065.jpeg

Sent i seng og også over 92 kg igen.

Cykling ikke ret tiltalende pga. vinden. Reddet af gongongen, for elevatorerne er sparket ude af drift. Det var en fair undskyldning, ikke at skulle slæbe den nye tunge cykel ned og op.

I stedet i sportsfyssen, kort efter overboen vågnede fra at have sovet til middag:
Først
4 sæt kropshævninger, 2 med hvert sit greb
ss
3 sæt stående læg

Dødløft: 5 x 12x80
ss
Bryst crossovers: 3 sæt
Bænkpres, DB: 2 x sæt
Kabel-laterals: 2 sæt
Rotator cuff: 2 x 25x5
Baller, nedre trisse: 1 sæt
Triceps pushdowns: 2 sæt
Pistols m støtte: 1 sæt
Mave(total)maskine: 2 sæt

Vægt uændret - træning faldt på gulvet (og her kan man sagtens stoppe med at læse).

Fredag ser kollegaen at jeg skulle have fri i dag, og inviterer mig med til Børkop Cykler. Det vil jeg gerne.
Lørdag viser DSBs kalender, at jeg i dag skal møde 13:16. Korttidsplanlægning kan ikke gøre andet, end at skrive en seddel om jeg mener at have fri. Og de har også tømt min vagt og lagt kørslen ud til noget der skal dækkes af rådigheder.
Det viser sig så at det er det fine program DSB har købt, der ikke altid viser byttede vagter før den selv pludselig synes. Dertil kan den under særlige omstændigheder finde på at fjerne reelle fridage og lægge kørsel ind - det kan man heldigvis snakke sig ud af.

Men jeg skulle jo møde 13:16 og kunne så nå at cykle en god tur inden da. Men jeg ringer lige for at fortælle at jeg kommer som “planlagt”, og at de kan lægge kørslen tilbage i min vagt. Det er så en af de gamle og rare, der spørger om jeg kan møde med det samme, da de mangler folk nu men har overskud senere.
Og “dumme” mig siger så ja og tager fluks ind på arbejde. Ergo ingen cykling.

• 2 weeks later...

Jeg besvimede på cyklen 27ende, da jeg kørte 40/20 på diget før arbejde.

Har busted 2 fingre, revet en skulder af led, knækket en håndfuld tænder og flækket 3 knogler i ansigtet. Cyklen er heller ikke for køn, så "Forbandelsen" er et fint navn til den ;-)

Jeg har en del arvæv på hjertets højre pumpekammer, samt "for mange" rytmefortyrrelser  Selvom de er ved lav puls, så får jeg nok en boks sat ind ved hjertet i løbet af næste uge. Lægerne ved ikke endnu hvilket slags det bliver.

Skulderen kræver stadig morfin men jeg er ellers lappet nogenlunde sammen med streptokopper som bonus.

Har ikke meget guf på denne tlf, så skriver først igen når jeg er kommet hjem, så jeg har lidt line til omverden. Min rigtige tlf ligger hjemme. Normalt dejligt men lidt upraktisk i disse dage.

Pas på jer selv. Nyd nuet - husk at det hele kan vende på et solitsekund.

40 minutter siden, Gregers TF skrev:

Jeg besvimede på cyklen 27ende, da jeg kørte 40/20 på diget før arbejde.

Har busted 2 fingre, revet en skulder af led, knækket en håndfuld tænder og flækket 3 knogler i ansigtet. Cyklen er heller ikke for køn, så "Forbandelsen" er et fint navn til den ;-)

Jeg har en del arvæv på hjertets højre pumpekammer, samt "for mange" rytmefortyrrelser  Selvom de er ved lav puls, så får jeg nok en boks sat ind ved hjertet i løbet af næste uge. Lægerne ved ikke endnu hvilket slags det bliver.

Skulderen kræver stadig morfin men jeg er ellers lappet nogenlunde sammen med streptokopper som bonus.

Har ikke meget guf på denne tlf, så skriver først igen når jeg er kommet hjem, så jeg har lidt line til omverden. Min rigtige tlf ligger hjemme. Normalt dejligt men lidt upraktisk i disse dage.

Pas på jer selv. Nyd nuet - husk at det hele kan vende på et solitsekund.

:4goodbye::flowers: Åhhh nej kære Gregers. Det var da frygteligt!!! Rigtig rigtig god bedring. Mange tanker og kærlige hilsner + god heling. 

Argh, Gregers, for helvede. Det lyder som ens værste mareridt bare sådan at gå omkuld. Har prøvet at besvime et par gange, og det er vitterligt, som om der bliver slukket for en kontakt, og så bliver alt sort.

Men at gøre det på cyklen?!?! Fy, for satan ... :blink:

Jeg ønsker dig god bedring og hurtig heling. Det lyder, som om du er i gode hænder, og man kan prise sig lykkelig over, at vi er i lille Dannevang, hvor man bare ryger ind og får den behandling, man skal have.

Alt godt med det videre forløb.:flowers:

Det kan nok ikke blive værre.

At skulderen er gået af led igen er nok det mindste.

Jeg må ikke længere cykle langt eller hårdt, kun til Netto med blomster i kurven. Styrketræning er kun måske.

Og eftersom ICD'en ikke er en garanti for ikke at besvime igen, kommer jeg næppe til at at køre tog igen. Eller køre noget andet jeg kunne tjene penge på.

Lige nu har jeg mest lyst til at de fumler i morgen og de slukker for mig. Det er satme deprimerende, det hele.

Kors, hvor jeg føler med dig, Gregers. Kan ikke rigtig finde på noget fornuftigt at skrive, ud over at jeg virkelig trykker tommelfingre, tæer, albuer, balder og ører for, at du kommer op til overfladen i en fornuftig stand og finder en farbar vej frem. Alt det bedste.

1000 tak. Virkeligheden rammer lidt senere, for de streptokokker de fandt for et par dage siden og man ikke behandlede unødigt, har givet 37,9 i morges og 38.4 til aften.

Jeg tør nok ikke skrive mere nu, for data suger hidsigt på optankningen.

1000 tak for gaven. Det betyder meget mere end jeg havde troet, den slags ville. Jeg er dybt, dybt taknemmelig og i dette lukkede forum erkender jeg gerne, at jeg blev våd i øjnene.

Der var et par par kække sygeplejersker i forgårs aften, der snoede en læge der fluks bestilte røntgen af fingre og skulder. 

Jeg ender med varige men i skulderen, men ellers er der vist styr på alt andet end ICD'en, hvor jeg skal have det bedre, før de sætter den i.

Er lige blevet flyttet til Gentofte. Skiftevis kampsveder og fryser, så er går nok et par dage endnu :-)

Igen tak, selvom jeg ville ønske bedre  at kunne udtrykke hvor glad jeg blev.

EN KÆMPE HILSEN FRA GREGERS TIL JER PÅ MOL!!

Kære Gregers,

Hjertelig tillykke med fødselsdagen i dag!:beerchug:

Hurrraaaahhh for livet!

Ja, det gik først op for mig, at det var din fødselsdag i dag, da lægen sagde tillykke!

- da jeg lige "droppede uanmeldt forbi" efter arbejde - og heldigvis lykkedes at finde frem til dig på Gentofte H!

Dejligt at se, at du  især "efter omstændighederne" ser strålende ud!

Virkede klar i hovedet - og selv kunne invitere på gåtur og kalas ude ved cafebordene på gangen.

En smuk dag med sol og blå himmel at kigge på - uanset at dagen i år holdes lidt anderledes end ønsket.

Jeg blev hel forskrækket, da jeg i morges læste din opdatering!

Du skal nok selv få lov, at skrive detaljerne, når du får bedre IT-adgang m.v.

Jeg ønsker dig selvfølgelig rigtig god bedring og recovery!

Du må sige til, hvis du mangler inspiration til nye hobbyer  - og husk at række ud!

Kæmpe kram og varme tanker fra Tina

For fanden da også Gregers. Sikke noget rod det hele, men med din tavshed, føler jeg egentlig at udfaldet skyldtes noget mindre alvorligt end jeg først frygtede. Ja det er sgu noget lort at være styrtet, også med de efterveer der kommer til at være nu, men det er et midlertidigt bump på vejen. 

Så én ting er hvad lægerne siger, noget andet er hvad der kan lade sig gøre. Så husk at kom på benene nu, men ikke at tage én læges udsagn som den absolutte sandhed. Så selv med en ICD i systemet, så tænker jeg at det bestemt ikke bør være slutningen for det der fungerer som dit mentale frirum. 

Så nyd roen lige nu - ingen smækkende døre fra naboerne og guitarsoloer når du skal sove. Og gør det til et mål at du skal kunne styrketræne og cykle igen - på dine præmisser. 

På 10.9.2024 at 15:06 , Gregers TF skrev:

Det kan nok ikke blive værre.

At skulderen er gået af led igen er nok det mindste.

Jeg må ikke længere cykle langt eller hårdt, kun til Netto med blomster i kurven. Styrketræning er kun måske.

Og eftersom ICD'en ikke er en garanti for ikke at besvime igen, kommer jeg næppe til at at køre tog igen. Eller køre noget andet jeg kunne tjene penge på.

Lige nu har jeg mest lyst til at de fumler i morgen og de slukker for mig. Det er satme deprimerende, det hele.

Normalt kan man da godt træne igen med ICD, men det kan selvfølgelig være at der er nogle specielle forhold for dig.

Håber sku det løser sig, for det lyder ret stramt at blive ramt på arbejde og fritid i den grad som det antydes. Det er ihvertfald meget Hayday som du kan spille fremover... og lærer Hollansk, og banjo og mundharmonika ;)

Jeg tror jeg ville træne alligevel, men det er selvfølgelig ret nemt at sige, nu jeg ikke er samme i situation.

Hepper på dig!!!

Den kære søde Tina har været forbi (bl a) med min ipad, så nu jeg har igen mere kontakt til omverden end få kroner på et taletidskort. Igen er jeg så taknemmelig at ord slet ikke slår til.

Status:
- 89,6 kg incl udstyr til hjerteovervågning. Det er dog tydeligt at det er muskelmasse der er forsvundet :mad:
- Som jeg har forstået det, så er jeg ramt af en undergruppe streptokopper, der godt kan lide at sætte sig på fremmedlegemer og danne en hinde, så tingene skal opereres ud igen. Blev i går sat på en uges kur med en u-udtalelig penicillin. Så kan jeg forhåbentlig få ICD´en sat ind når den er overstået. Ligger på sygehus indtil den er sat i, uanset hvad sker af uforudsete ting på vejen. Har ikke haft hjerteflimmer i de sidste tre uger.
- Kæben vokser fint sammen og knirker ikke mere.
- De to fingre og skulderen bliver syltet. Jeg håber sådan at få en fys til at komme og fortælle hvad jeg skal gøre, for at leddene ikke bliver stive og omvendt ikke overbelastede. Jeg er begyndt at få ondt i senerne underarmen når jeg “bruger” de to fingre, hvilket ikke umiddelbart virker rigtigt.
- Skulderen er lidt mere mobil men bare få 100 grams belastning gør svinsk ondt. Fik fra start besked om invitation til genoptræning efter tre uger. Da de kiggede i går (de 3 uger er gået), står der kontrol midt i november og så sluttede dialogen der. Fra at belemre sygeplejerskerne, bliver det nu de stakkels læger til stuegang, der skal høre på mit ynk. For hvad ønsker en hjertelæge at høre om ledproblemer :tongue: Fair nok at den ikke skal sættes på plads men hjælp mig nu alligevel videre.

Pletvis stikken i biceps i den anden arm ved belasting, ditto i mavemuller når jeg flytter mig i sengen. Mit gode knæ øffer pletvist og mine ankler er ømme når jeg går. At ligge i en seng i tre uger kan ikke anbefales. Havde jeg vidst fra start at det skulle tage så lang tid, havde jeg grebet det anderledes an.
Men udover at gå lidt frem og til bage på gangen, så står der også en Reebok stepbænk. I går lavede jeg tre stående læg når jeg gik forbi og 1 gang på hug, når jeg var på potten.
Planen er 5 stående læg og 2 gange på hug i dag, for at mindske muskeltabet på benene. Og så flexe lidt i overkroppen. Og så fylde lidt mere på hver dag, indtil jeg kommer hjem.