Gregers TF Posted August 4 Author Report Share Posted August 4 (edited) Black and Yellow - den er lige til at få på hjernen Sikke en lorteuge. Men alt er vist landet nogenlunde fornuftigt. Første prøvetur gik fint - efter chokket over hvor tung cyklen er. Jeg er lige ved at tro at min vintercykel vejer mindre. Styret skulle længere ned og sadlen lidt frem. Ellers OK. Jeg manglede spacere til styret - så i Heino Cykler. Da jeg skal spænde sadlen, trækker jeg gevindet ud af sadelklampen - trods momentnøgle. I Heino igen. 12 dages leveringstid. Fik stumper med og lavet noget klamp, så jeg alligevel kan køre på den. Hjul monteret med slanger med korte ventiler og forlængere. På magisk vis ender den ene ventil, så der hverken kan pumpes eller tømmes. Prøver en lokal Trek-forhandler, da det begynder at blive pinligt at rende i Heino. De giver også fortabt. Kniv gennem dækket. Køber to nye dæk men de sælger ikke det mærke jeg plejer at køre med, og får forklaret mig dårligt…….. Prøvetur igen. Sidder fint. Cyklen kører som en pose lort. Kollegaen undrer sig over hvorfor jeg har købt DE dæk. Det er så vinter/helårsdækdæk. Så i Heino klokken kvalme lørdag morgen og så sætte de vanlige GP5000 på. Videre til kollega og frue, hvor jeg triller en god tur på 110,6 km.. Jeg spiser bananer, en træstamme og drikker kakaomælk og har en fest mens de går kolde. Restitutionsmæssigt en verden til forskel, at fråde kalorier på den måde. Bikefitteren har været dygtig, for jeg har vist aldrig kørt 110km så let og uden sovende bagdel eller hænder mm. Jeg sidder bare VIRKELIG godt. Samtidigt er jeg langt med aero end før og har følelsen af at pløje mig gennem modvinden. Cyklen føles lidt træg på bakker og i de to korte spurter jeg har kørt, var den heller ikke en raket. Men måske i en længere spurt på flad vej med +60 timen, at “vi” fylder mindre i vinden? Den er dejlig responsiv. Bremserne lette at dosere. Og så er komforten i en hel anden verden. I den periode der hele tiden gik noget galt, kaldte jeg den “Forbandelsen”. Men den kører faktisk så godt, at det næsten er synd - altså hvis den holder op med at være irriterende. Nu håber jeg bare ikke at den nye pedal og sadel, som er aftalt med bikefitteren, ødelægger at jeg sidder så godt. Der er blevet styrketrænet to gange et kvarter i løbet af ugen. I dag 3 sæt bryst og dødløft og et enkelt sæt pistols m støtte. Pga pausen har jeg bakket af med vægtene. Det meste af august skal jeg primært møde mellem 10 og 10:30, så der kommer ikke meget cykling i bogen. Uheldigt at det lige er juli og august, det kikser med at cykle før arbejde. Håber nu at komme tilbage til en mere normal hverdag, uden brug af værktøj - og som i dag måske lige nå 10-20 minutter nede i sportsfyssen. Min gamle cykel har kollegaen kone btw købt. Hun kørte på en næsten 20 år gammel alu, så for hende var det nok en endnu større opgradering. Edited August 4 by Gregers TF Kermit, Davai, Henrik S. and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted August 5 Report Share Posted August 5 7 timer siden, Gregers TF skrev: I den periode der hele tiden gik noget galt, kaldte jeg den “Forbandelsen”. Men den kører faktisk så godt, at det næsten er synd - altså hvis den holder op med at være irriterende. Ved altså ikke helt om jeg skal grine eller græde Gregers men mega godt skrevet/tænkt Men også lidt fedt at læse, at den faktisk var lækker at køre på trods alle udfordringerne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 5 Author Report Share Posted August 5 Jeg håber problemerne bliver glemt, for så er cyklen et kæmpe hit. Det meste af ugen under 93 kg. I går over, men er lidt under igen i dag. Dejligt. Alt for tidligt oppe. 3/4 etager oppe, er de ved at slå 2V lejligheder sammen til 3V. Ergo de saver vægge og banker i vildskab. I dag lidt tidligere end ellers, plus de længdemæssigt er ved at komme tæt på. Eftersom jeg skal møde allerede kl 10:10 missede jeg alligevel Sporstfyssen, men fik lavet lidt i herhjemme: Kropshævninger: 2 sæt - overhåndsgreb Mavebøjninger: 2 sæt Stående læg: 4 sæt m 22 kg Laterals: 2 sæt Der var lidt tid i overskud, så et sæt kropshævninger med underhåndsgreb + 3 sæt halve i nederste fase i ringene. Det er første gang siden mit stunt med armen, at jeg har været meget nede i bundstilling. Selvom det nok er noget pjat og jeg kunne have gjort det hele tiden. Nå for pokker…. Cirkus DSB venter. Fin dag til alle Mollere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 6 Author Report Share Posted August 6 Jeg spiste aaalt for meget, efter jeg kom hjem i går. Alligevel uændret vægt men straffen kommer nok i morgen. Trods de tidlige vækninger, spillede overboen elguitar (for første gang i flere uger) til langt efter midnat. Jeg var ellers ved at skrive at nogen må have klaget, for han har generelt været lidt mere stille i den sidst tid. Men det stoppede altså i går. Pga træthed havde jeg besluttet af droppe morgentræning, men aaarg… vejret var for lækkert. En hurtig skyller og ud på diget. 4 x vo2max (3,3,3 og kun to minutter i den sidste pga medvind) og en spurt på Havnevej. Den rundede ikke 60 i timen men jeg var heller ikke så forpustet som jeg plejer. Det skete igen at cyklen knirker fælt når jeg træder an. Det lyder næsten som en kæde der kammer over, så jeg tøvede og fik ikke det store afsæt. Skal nok bare vænne mig til lyden, indtil den har været til sevice. Imens var det ikke rart at være så presset på søvnmangel og (for mig) tidligt, men fedt nok her bagefter. Bonustræning: Et spurt efter toget. Jeg havde regnet med at skulle med 10:37 fra stationen men 10:18 kunne jeg godt regne ud at jeg så ville komme for sent. Det var MEGET hurtigt bad, nu jeg skulle med 10:27 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 7 Author Report Share Posted August 7 (edited) Under 92 kg og endda uden at være sulten. Umiddelbart kunne det være en god ting, at jeg er begyndt at spise i kantinen, men nu må vi se i længden. Der er også tre fridage nu. En middel-rolig tur om fælleden (58 minutter) med et par kortvarige indslag med stram kæde. Cyklen knirkede HELT vildt i dag. Jeg mistænker (på lyden) at det er kassetten, så den har fået lidt fedt. Min “rode-med-tandhjul-boks” har haft svært ved at lukke. Og har været fedtet. Fik ryddet op i den. SEKS!!!! par brugte speedplay lå der. Og den utætte fedt-pistol. De røg ud og boksen rengjort. Hvorfor jeg har 4 sæt andre pedaler liggende ved jeg ikke, men de fik lov at blive. … Sidder på altanen og skriver dette. Det er næsten mørkt. I morgen er dagen aftaget med lidt over to timer (Kbh). I går var første gang siden midsommer, at solen VAR gået ned da jeg kom hjem fra arbejde. Hvad skete der - hvor blev sommeren af - det har jo lige været vinter Løfter lige humøret kunstigt med: https://www.instagram.com/reel/C-X8FTIoMQa/?igsh=MXU0ZnhjMHJzY3Q5aQ== Men føler mere hen ad https://www.instagram.com/reel/C6o16QYoibN/?igsh=MXFnY2xvZmJoZHBldQ== Edited August 7 by Gregers TF Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 8 Report Share Posted August 8 Onsdag den 7. august var det slut med de lyse nætter, så du har helt ret, det er blevet mørkere. Da jeg i tidernes fik den første SRAM Red-kassette, der var fræset ud i ét stykke, knagede og bragede den ret højlydt. Det var vildt irriterende, og jeg mener at erindre, at jeg smurte den indvendigt med noget fedt(?). Så måske er du allerede på rette spor. Som jeg husker det, havde jeg svært ved at lokalisere lyden, indtil jeg landede på det med kassetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 8 Author Report Share Posted August 8 Min kassette er også fræset ud i et. Og knirkelyden var “skinger metallisk”, ligesom når man knipser på kassetten, så jeg var ret sikker på at det var den. Og det var det også. Cyklen er musestille i dag Eneste “ting” er nu, at den har svært ved at gå på 4de største tandhjul, når man kommer fra mindre tandhjul. Vægten stadig 91,7 kg Klokken 11 skulle jeg køre med kollegaen. Han er voldsomt irriteret over at mit gearskifte driller, så vi (mest ham) brugte et lille kvarter før vi kørte, på at prøve at justere det væk. Plus vi rodede med det til sidst. Jeg er lidt ligeglad. Jeg ved jo at lige ved DET gear, så skal jeg skifte to og een tilbage. Sådan er vi forskellige. Nu han efterhånden er 30 snitwatt foran mig, så er det også tydeligt at han kører MEGET anderledes. Moderat ude på de store veje. Stram kæde i byzone og spurt forbi dem der skal overhales. Så kan jeg bøvle med at køre mig op til ham. Eller når han fumler at klikke i efter rødt lys og jeg venter og han så spurter forbi. Sådan noget “drilleri” ville jeg aldrig selv lave. Sjovt nok, så faldt han tilbage flere gange, den ene gang jeg holdt kæden semi-stram ude på landet. Nogle gange har jeg svært ved at se, hvordan han overhovedet KAN holde 33 i snit, med mindre han bare nægter andet end sit eget tempo. En enkelt spurt blev det til. Jeg tror det er den hurtigste solospurt jeg har kørt. 14 sekunder og cyklen blev bare ved at accelerere, og lå på den sjove side af 65 i timen ved byskiltet. Alt efter vinden selvfølgelig, plejer jeg at ligge med 61-63 ved det skilt, så ingen tvivl om at cyklen er hurtig på flad vej, når den får tid til komme op i fart. De 9,4km før første gearjustering er ikke med: Jeg kører stadig med to bananer i trøjelommen. Men jeg er faldet tilbage på min gamle vane med at tylle en liter kakaomælk som de sidste, før jeg kører ud på (for mig) lange ture. Det giver både væske, carbs og der er også en god sjat protein. Synes det fungerer OK undervejs, og efter turen er jeg hurtigere blevet frisk. Davai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 8 Report Share Posted August 8 Giver jo egentlig fin mening at du føler dig frisk efter at have kørt en liter cacaomælk ned inden start. I en Matilde er der 57 kcal på 100 gram, så 570 kcal på en liter. 95 gram kulhydrat og 35 gram protein. Så du er loaded ret godt op på kulhydrat inden du kører afsted Det svarer til ca. 160 gram havregryn rent kaloriemæssigt, men har selvfølgelig den fordel at det går noget hurtigt i stængerne end fibre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 9 Report Share Posted August 9 15 timer siden, Gregers TF skrev: Men jeg er faldet tilbage på min gamle vane med at tylle en liter kakaomælk som de sidste, før jeg kører ud på (for mig) lange ture. Skvulper det ikke helt vildt rundt i mavsen i starten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 9 Author Report Share Posted August 9 (edited) Det ligger selvfølgeligt lidt tungt. Men dels er min mave vant til mine overspisninger, så en liter er ikke en helt usædvanlig mængde. Og dels så skal jeg først ud af storKBH, før cyklingen begynder at blive sjov, og så har den “sat sig”. Da jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, begyndte jeg ALLE søndagstræninger med en 1 liter kakao. Jeg havde den i hånden til Hørsholm, og så bundede jeg den ved skraldespanden lige overfor mødestedet Samtidigt er min øvrige morgenmad ret lille. Et levn fra dengang jeg var til diætist for 20??? år siden. 50 gram havregryn/rosiner m mælk. Det er jo ikke alverden til +90kg, hvis det burde udgøre 20-25% af det daglige indtag. Så på den måde bliver det ikke HELT så voldsomt, alligevel. Og så kan jeg grundlæggende godt lige ideeen om, at kroppen hele tiden har adgang til protein - om det i praksis gør en forskel aner jeg ikke, men intuitivt virker det bare rigtig. Også derfor jeg tidligere kørte med 4:1 i stedet for 2:1 på cyklen - mener også at du, Kermit, var på den vogn en gang? Jeg er bare lidt for klodset til at køre med sukkervand, så både mig selv og cyklen bliver klistret, når der ryger noget ved siden af 91,7 kg igen - godt hjulpet af at jeg ikke var ret sulten efter cykelturen i går. Nok både kakaomælken og så kroppen ikke blev kørt tom. De mange korte indslag giver trætte ben, men ikke rigtigt “systemtræthed”. …. Jeg havde egentlig sat mg for, at jeg IKKE skulle købe mere træningsudstyr. Men den dråbeformede måtte, som jeg blev meget glad for nede i Sportsfyssen, var på spot i LIDL. Og eftersom mavetræningen altid er den der ryger, når jeg mangler tid, så kom jeg til at købe den. Jeg havde puslet med tanken om at cykle først på dagen, men når vindstødene er gule på DMIs vindkort, så er det bare ikke ret fedt. Om det så bliver på Skrumlet eller jeg nøjes med Sportsfyssen kan jeg ikke bestemme mig til. Edited August 9 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 9 Author Report Share Posted August 9 Kropshævninger, overhåndsgreb: 3 sæt og så ned i Sportsfyssen: Dødløft: 10x70, 5 x 10x80 ss Bryst crossovers: 4 sæt Arnold pres: 2 sæt Laterals: 2 sæt Bagskulder: 2 sæt Rotator cuff: 2 sæt Bicep curl: 2 sæt Tricep pushdowns: 2 sæt Pistols m støtte: 3 sæt Læg i benpres: 3 sæt ss Mavemaskine: 3 sæt Benpres, 1 bens: 2 sæt Tåhævninger på et ben - oppe i lejligheden: 3 sæt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 11 Author Report Share Posted August 11 91,95 kg i går og i dag. I går til fyraften var mit tog hjem akkurat kørt, så jeg kunne lige nå et opvarmingssæt og to rigtige sæt bænkpres med håndvægte. Hjemme i lejligheden blev det til 1 x 100 tåhævninger. I dag skal/skulle jeg møde allerede 10:14, så har ikke turdet hoppe på iPad’en til morgenmaden - jeg sov for en gangs skyld længe og kom først op lidt i 9. Dejligt, men typisk at det det er i dag. I stedet var der tid til: Kropshævninger: 2 sæt - med hvert sit greb - 15 reps i først sæt. Selvfølgelig er den lave vægt en stor del af årsagen, men stadig PR efter stuntet med armen. Dips: 2 sæt Tåhævninger på et ben: 2 sæt I går var der pæn DOMS i lå og baller. Det har været lige til kanten af at jeg har taget fra med armene når jeg skulle sætte mig ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 12 Author Report Share Posted August 12 Vægt uændret. Oppe klokken lort (første ring 7:20 men efter et par snooze), så jeg kunne nå at cykle lidt før arbejde. Tågede rundt og kom naturligvis sent ud af døren, men nåede 1 t 20m For hårdt til at være let og for let til at være hårdt, så fuldfed leverpostej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 13 Report Share Posted August 13 På 12.8.2024 at 11:02 , Gregers TF skrev: For hårdt til at være let og for let til at være hårdt, så fuldfed leverpostej Ha, haaa, det kender jeg godt. Man lander lige mellem to stole. Men hey, det er altid bedre end ingenting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 13 Author Report Share Posted August 13 (edited) Absolut og så længe det ikke er det hele der ender sådan, så gør det nok heller ikke det store. Overboen løb rundt og vækkede mig ved 7-tiden men jeg fik hurtigt dutterne i og sov videre. Hans ferie er forbi, så skal sørge for at tage dem i, når jeg er oppe ved 3-tiden. Praktisk morgen og formiddag. Alt fra en tur på lossepladsen, til at jeg har fået lov at privatprinte 15 sider inde på arbejde og spise i kantinen på mine fridage. Madordningen har fast pris men jeg kører jo i turnus med lange og få arbejdsdage. Og hvorfor så? Det er ret hyggeligt med varm, varieret mad og jeg er MEGET mindre sulten op til sengetid. Med 19 minutters transport hver vej incl. gangtid, sat op mod tilberedelse og opvask, plus at tiden i toget kan bruges på “ipad-rutiner”, så er det jo næsten gratis i tid. Tidligere fravalgte jeg kantinen, da jeg hellere ville hygge med kollegerne i pausen men med 2-3 små samtaler på 2,5 måned i de nye lokaler, så er det slut med det. Jeg er også ude at træning nu, så synes slet ikke det er rart at skulle snakke med nogen. Og hvor jeg tidlige kunne mundfumle som Kronprins Frede, så lukker jeg efterhånden tit Joe Biden volapyk ud. Så det er pinligt, oveni. Jeg fik cyklet lidt tabata ude på diget. Af en eller anden årsag, så kører jeg nu igen trægt og kan ikke få hul igennem. Det var ellers begyndt at føles rigtigt. Er det cykel-mængden der skal op? Intensiteten? Er det vægten? Er det bentræningen? Jeg kan ikke gennemskue HVAD der udløser når det går godt og skidt. Så jeg har spenderet en kalender og vil begynde at føre træningsdagbog med hvad dertil hører. Jeg kunne sikkert finde en app eller bruge TrainingPeaks, men jeg er så gammel at jeg nok lettere ser overblikket i papirform og lagrer data, når jeg skriver dem i hånden. Jeg fik også købt en ny Senseo kaffemaskine, da den gamle pensionerede sig selv. Jeg har arvet kaffemaskinen med indbygget kaffemølle, som jeg tidligere gav til mor. Men den støjer fælt, så vil ikke bruge den udenfor bore/banke-tid. Efter over to timer opgav jeg at købe den indenfor kommunegrænsen. Men synes da, jeg gjorde en hæderlig indsats, for at støtte det lokale erhvervsliv. Nu ørebøffer og Youtube. Jeg hører mere til overboens toilet-liv, end jeg har behov for De 59 minutter på cyklen - 40/20 i første blok og 30/30 i anden: Edited August 13 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 14 Author Report Share Posted August 14 Vægten steget lidt til 92,0 kg - det er fortjent nok. Jeg kom også IGEN for sent i seng, bare fordi jeg er en klovn. Kom ud på cyklen ved 14-tiden. Østenvind betyder Amagerrunden. Det var ikke den store lyst til at fræse igennem, så det blev hygge i bunden af zone 3. Ude ved Amager når jeg at glæde mig over at have solen i ryggen lige i DEN vinkel, så det ser ud som om man er udstyret med de vildeste lårbasser. Så kørte jeg på fælgen. Egentlig en god dag at punktere. Ingen tidspres og jeg lå også og nussede roligt rundt. Det er nok det sløveste slangeskift jeg til dato har præsteret, men jeg fik hverken lagt hjulakslen i grus, fedtet skiver eller trykket bremsestemplerne ind. Alt i alt stille og roligt, også fordi der sad en måtterfåkker af en flintesten, så årsagen var klokkeklar. Wattpedalerne havde så valgt at gå i baglås, så måtte stoppe og slette dem fra computeren og parre dem igen. Lidt træls, men lige i dag var jeg ligeglad. Det har hjulpet på stress og surhed, at jeg har fået sovet igennem. Endda overskud til at rense kæden og gensmøre den, efter den har været på jorden. 52 km Dette skrevet i toget på hjem hjem fra fiskedag i kantinen. Tidsmæssigt virker det umiddelbart OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 15 Author Report Share Posted August 15 Vægten igen på 91,75. Jeg skal først møde 13:15 i dag, så havde planlagt 90 km omkring Roskilde. Jeg carbede måske lidt for meget i går men det ses ikke på vægten. Til gengæld bar nattesøvnen præg af de små tre liter vand fra 20:30 til midnat Op 7:20 og nogenlunde styr på det hele. Jeg kan ikke huske ruten jeg ville køre men jeg kørte dem med kollegaen for en lille måned siden. På Garmin er tager det få sekunder at gemme den, så cykelcomputeren navigerer een gennen den. Det kan min ikke. Appen kan heller ikke sende den. Så appen skal sende til tredjepart som sender til cykelcomputeren. Håbløst bøvlet og det gad jeg ikke rode med. Jeg jeg kørte bare lidt ud i blinde, men så i gammelt HvidovreCK-terræn, i stedet for at gå vestpå mere sydligt. Jeg lagde optimistisk ud og måtte slække lidt. Da jeg vil køre stille gennem byen, så gider kroppen ikke lege mere og går i hygge-mode, så brospurten fik jeg ikke taget mig sammen til. Men 78 fine km og jeg kom træt hjem på den sjove måde. Føj, det er lummert (i toget på vej på arbejde). Ikke sært at jeg løb tør på vand en time hjemmefra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 16 Author Report Share Posted August 16 Jeg får næppe cyklet de næste par arbejdsdage, så planen var en tur i Sportsfyssen, før jeg skulle til cykelkollegaens fødselsdag. Men både min søster, bror og hans kone var godt aktive på “familechatten”, som vi oprettede efter mor døde, så Sportsfyssen blev nedprioriteret. Fik hjemmetrænet lidt ind i mellem og lige før jeg kørte: Kropshævninger: 2+2 sæt Stående læg: 5 sæt m 22 kg Step ups på spisestol: 10, 10 (skrivepause), 12 Mave på dråbepude: 2 sæt Vipers: 2 sæt Og her til aften 4 sæt dips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 19 Author Report Share Posted August 19 93,2 kg efter festen. Og også dagen derpå. 92,8 her til morgen. Halvtidligt oppe, så jeg kunne cykle med kollegaen før han skulle på arbejde. Han har lige fået ny cykel, også - en Trek. Aftalen var stram kæde ude på landet, så jeg kunne komme træt hjem. I værste fald kommer jeg ikke på cyklen igen før på søndag. De gange jeg prøvede at holde farten på de små lette bakker (vi snakker måske 100w ekstra) sakkede han bagud og jeg slap wattene igen. Den ene gang smed han et par hundrede oveni, i det samme han var oppe på siden og han semispurtede masser af gange. Jeg kan ikke helt beslutte mig til om jeg er et dumt svin, hvis jeg bare kører selvom han ikke holder pladsen ved siden af. Fra vi begyndte art cykle sammen, har han styret tempoet 99,9% og nu kunne jeg altså godt tænke mig at der også blev kørt lidt efter mine lyster, nu han har 30 overskudswatt at give af. 2t 22m: Jeg overvejer om jeg skal køre en tur op til solnedgang, men ved jo godt at mit gamle skrog ikke er kommet sig ret meget på så kort tid. Men der er lang tid til søndag og føler slet ikke at jeg blev kørt i hegnet, som jeg havde håbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 19 Author Report Share Posted August 19 Man skal åbenbart tænke sig godt om, før man sender indlæggene, nu. Der går ikke mange minutter, før der er time-out for redigering Jeg plejer ellers at vende tilbage og læse korrektur efter et kvarters tid (eller mere), da jeg synes det lettere at opdage fejlene, når man har haft tankerne et andet sted. Men naturligvis stadig tifold bedre end ingen MOL. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 19 Author Report Share Posted August 19 18:50 var jeg cyklen igen. Den svage vind kom fra øst, så ud på Amager. 10 minutter på diget på 105-6% af FTP. Pænt hårdt uden at være all-out. Lidt små-blokke med vo2max ude på Amager. Tiden går, så jeg korter ruten lidt af. Får kørt noget 2/1 på returen over diget og får tømt benene for de sidste sjatter. Næsten, for jeg smutter ud på Avedøre Holme og kører to spurter på 10 sekunder og en lidt længere, der ikke rigtigt “kunne noget”. Så var der bare heller ikke mere at komme efter. De sidste 10 minutter efter solnedgang blev overraskende hurtigt kolde, men fint altid at køre med lys i begge ender, så mørket ikke er et problem. Med års top-3 på puls i hhv 5, 10 og 90 minutter, så har det vist også været en godkendt dag. Enormt frustrerende at watttene SLET ikke er der, men det er bagsiden ved at blive en gammel idiot. Jeg tror sgu egentlig aldrig jeg komme til at vænne mig til det, for det bliver jo ved at blive værre og værre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 20 Report Share Posted August 20 11 timer siden, Gregers TF skrev: De sidste 10 minutter efter solnedgang blev overraskende hurtigt kolde ... Er det ikke generelt på den kølige side for tiden? Jeg cyklede hjem fra fritidshuset søndag mellem 16 og 19, og der var kort/kort sgu en halvkølig affære. Kunne sagtens være trukket i den langærmede. Ser ellers ud til at være en god indsats. Watt siger mig mindre end ingenting, så jeg er bare imponeret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 20 Author Report Share Posted August 20 (edited) Jeg fornemmer i hvert fald, at inden for de sidste uger er varmen kraftigt baseret på solen. Luften virker som sådan ikke speciel varm. Jeg har også kørt tog med buff nogle gange nu, for ikke at drille halsen. Så det ER nok snart på de tider, hvor det ikke er en selvfølge at cykle i kort/kort. Jeg var i hvert fald så træt i benene, at da jeg var oppe ved 3-tiden i nat, at jeg dårligt kunne slæbe mig rundt. Jeg var overraskende frisk da jeg vågnede, så en smule fysisk træning kunne det godt blive til: Kropshævninger: 2 sæt ss Stående læg: 2 sæt I sportsfyssen: Dødløft: 3 x 12x80 ss Skulderpres: 2 sæt Mave på dråbepude: 1 sæt Bryst crossovers: 2 sæt Bænkpres: DB: 2 sæt - nærmest ingen pauser, for at kompensere for de lette DBs DSB-bukserne strammer vildt om lårene i dag og benene var som beton, da jeg skulle op på perronen. Helt friske er benene nok alligevel ikke Edited August 20 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 20 Author Report Share Posted August 20 Eller er der mon lås på, så man kun kan rette een enkelt gang? Man kan heller ikke slette sine indlæg - det er faktisk MEGET mere træls, hvis man får skrevet noget man fortryder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted August 20 Report Share Posted August 20 meld dig som moderator :) Så kan du helt sikkert slette dine egne indlæg, og mine når de bliver for meget ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts