BLACKICE Posted January 30 Author Report Share Posted January 30 Mandag Deload. Tirsdag aften lade jeg mig med noget forkølelse/Influenza, og der ligger jeg stadig. Så præcis 5 gennemførte uger i AI programmet, og så splattede jeg ud. Bugger vestjyden and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 1 Report Share Posted February 1 På 30.1.2025 at 07:45 , BLACKICE skrev: Mandag Deload. Tirsdag aften lade jeg mig med noget forkølelse/Influenza, og der ligger jeg stadig. Så præcis 5 gennemførte uger i AI programmet, og så splattede jeg ud. Bugger God bedring. Uden at ville fornærme nogen, så har du jo også før været hårdt med, når det gælder den slags små-sygdom. Men du har vist også haft et til tider meget travlt liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 De sidste uger her har været stramme. Først lå fruen syg en lille uge. Så lå jeg selv syg en lille uge. Så nåede jeg at komme på højkant, og så reddede jeg mig en omgang Mave influenza af en art. Så jeg har trænet 3 gange på 2 uger. Det er ikke optimalt Oven i det, er vi blevet stævnet, på et hus vi solgte for et år siden. Køber vil have et million beløb, for ting de mener ikke er i orden. Det er fundamentalt set ærgerligt at de har købt noget de ikke er tilfredse med. Men ud over det, så ved jeg ikke hvad vi skulle have gjort anderledes. Huset er solgt med tilstandsrapporter, eltjek, ejerskifte forsikring, og køber har haft egen rådgiver på. Og alligevel forsøger de nu at "sagsøge" os. Det lækre ved sådan en sag, er at det tager et par år , frem og tilbage i retten. Nå, men den smule jeg har fået trænet: Mandag d 3 5x110 3x130 3x140 3x142,5 3x145 3x140 paused squat 5x115 5x117,5 5x120 Tirsdag d 4 8x70 5x110 3x120 3x122,5 3x,122,5 3x125 Spoto Press 5x105 5x105 5x105 Og så lagde jeg mig igen I dag har jeg så kørt lidt flat dumbell pres 12x24 12x32 12x34 12x36 10x38 8x43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted February 8 Report Share Posted February 8 seriøs deload... Husk dert er mellem træningerne du bliver stærk ;) Satme stramt med sagsanlæg. Men er det ikke næste umuligt at komme rendende så lang tid efter, hvis ikke de kan bevise I handlede i ond tro? Hvis man sælger en rotterede eller noget andet grelt, så har køber måske en sag... Kender du trusseadvokaten? Hvis det er samme type, så kan det godt blive langstrakt. Hader den type idioter! Håber de ikke er selvfinansierede, så stopper deres forsikring forhåbenligt snart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 9 Report Share Posted February 9 På 8.2.2025 at 18:08 , BLACKICE skrev: Oven i det, er vi blevet stævnet, på et hus vi solgte for et år siden. Kæft, noget lort. De burde vel egentlig sagsøge hele den hær af rådgivere, der har leveret rapporterne, eller deres egne rådgivere, som - i deres øjne! - heller ikke har været opgaven voksen. Hvis I har gjort tingene efter bogen, kan der vel for filan ikke være noget at komme efter hos jer. På en mærkelig måde peger sådan et sagsanlæg vel også tilbage på dem selv, siden det kan have taget så meget fejl af egne behov/forventninger. Vorherre bevares. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 21 timer siden, kahlua-kalv skrev: seriøs deload... Husk dert er mellem træningerne du bliver stærk ;) Satme stramt med sagsanlæg. Men er det ikke næste umuligt at komme rendende så lang tid efter, hvis ikke de kan bevise I handlede i ond tro? Hvis man sælger en rotterede eller noget andet grelt, så har køber måske en sag... Kender du trusseadvokaten? Hvis det er samme type, så kan det godt blive langstrakt. Hader den type idioter! Håber de ikke er selvfinansierede, så stopper deres forsikring forhåbenligt snart... En egentlig forældelses frist, er i princippet relativt lang. Men det er klart at jo længere tid der går, jo sværere er det at løfte en bevisbyrde. Der vil givetvis være en del principielle ting retten skal tage stilling til. Bla om vi overhovedet hæfter. Normalt vil man som privat sælger, IKKE hæfte, med mindre der er tale om feks ond tro (at man har holdt viden tilbage , direkte har løjet m.m). Trusseadvokaten siger mig ikke noget. Men min advokat (i øvrigt en tidligere MOL'er), siger at jeg skal forvente at det her tager et par år. Han siger deres forsikrings loft nok er omkring 175.000kr. Selv om det ikke dækker VILDT mange advokat timer, så er det alligevel rigeligt til at det her kan være en belastning længe. Jeg kan ikke gøre så meget fra eller til. Deres krav er så tilpas ublu, så alt tale om at tilbyde dem at lukke den uden om retten osv er helt spild af tid. Og som udgangspunkt har jeg heller ingen interesse i et egentligt forlig, fordi jeg synes omstændighederne er tilpas absurde. kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 1 time siden, Henrik S. skrev: Kæft, noget lort. De burde vel egentlig sagsøge hele den hær af rådgivere, der har leveret rapporterne, eller deres egne rådgivere, som - i deres øjne! - heller ikke har været opgaven voksen. Hvis I har gjort tingene efter bogen, kan der vel for filan ikke være noget at komme efter hos jer. På en mærkelig måde peger sådan et sagsanlæg vel også tilbage på dem selv, siden det kan have taget så meget fejl af egne behov/forventninger. Vorherre bevares. Ja, altså jeg vil mene at processen normalt vil være at de jagter ejerskifteforsikringen. Så kan de jo trække dem i forsikrings ankenævnet. Ligeledes kan de gå efter vedkommende der har lavet tilstandsrapporten, og de kan gå efter egne rådgivere. At de vælger at gå efter os som private sælgere, er ret atypisk. Jeg ved at de har indbragt mægler , for Ejendomsmægler nævnet, da de mener mægler har løjet . De har dog ikke fået medhold i nogen anklager her. Helt kort, har vi solgt en 60år gammel, (men dog gennemrenoveret) ejendom. En ejendom vi aldrig selv har beboet, da den udelukkende blev købt , med formål at fremleje til nærtstående familie, som fik købsret til ejendommen. Det betød også, at de fik lov at forestå (naturligvis med vores accept) en masse renovering. Men upåagtet af mængen af renovering, så er det stadig en 60år gammel ejendom. Huset har ikke været revet ned. Jeg er ikke fag person, så jeg kan ikke udtale mig om det bygge tekniske. Det kan sagtnes være, at noget af håndværks arbejdet, er af mindre god karakter. Men det er mig bekendt ikke ulovligt at være en dårlig håndværker (Naturligvis, er der ting der er autorisations krævende, som skal laves efter bestemte foreskrifter). Og netop qua at man som lægmand ikke kan vurdere den slags, har man jo netop opfundet tilstandsrapporten, og ejerskifteforsikringen. For ellers kunne du ende i et større dedektiv arbejde, mht hvilke ejere der har lavet hvad, og hvornår , og hvilket bygge regulativ var gældende da det blev lavet. Og er det selvbyg, eller har det været en håndværker, og eksisterer denne stadig osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 Jeg er stadig noget fladmast. Men fik lavet en smule i dag Dødløft 7x110 5x140 3x150 3x160 3x170 3x180 Kb swings 3x10x32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 Jeg har heldigvis ikke rigtig nogen privat retslig erfaring. Så jeg ved ikke om der er noget der gør at jeg ikke må udtale mig om sagen :-D Men jeg har ikke noget at skjule, så mon ikke det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted February 10 Report Share Posted February 10 Godt du har kampgejst! Men utroligt irriterende at skulle bruge tid, penge og kræfter på det efterfølgende. Trusseadvokaten lagde sag an mod en lingeributik i Hellerup der ikke ville tage en vare tilbage. Fruen havde shoppet og taget varerne med hjem. Hun vil så returnerer et dyrt par trusser, som er gået i stykker og have pengene retur (1000-2000kr), men indehaver er helt sikker på varer var intakt ved salg og det ligner de er gået i stykker da prismærket er fjernet. Så ejer vil ikke bare bytte. Det kostede så en større sagsanlæg fra manden, der til gengæld blev til grin i branchen, da det også endte i advokatråd undervejs. Der er bare nogle mennesker der ikke skyr nogle midler... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 10 Author Report Share Posted February 10 2 timer siden, kahlua-kalv skrev: Godt du har kampgejst! Men utroligt irriterende at skulle bruge tid, penge og kræfter på det efterfølgende. Trusseadvokaten lagde sag an mod en lingeributik i Hellerup der ikke ville tage en vare tilbage. Fruen havde shoppet og taget varerne med hjem. Hun vil så returnerer et dyrt par trusser, som er gået i stykker og have pengene retur (1000-2000kr), men indehaver er helt sikker på varer var intakt ved salg og det ligner de er gået i stykker da prismærket er fjernet. Så ejer vil ikke bare bytte. Det kostede så en større sagsanlæg fra manden, der til gengæld blev til grin i branchen, da det også endte i advokatråd undervejs. Der er bare nogle mennesker der ikke skyr nogle midler... arh ja. Desværre findes der den slags mennesker. Jeg tror nogle af dem ser sig som moderne frihedskæmpere, der bekæmper livets uretfærdigheder (jævnfør deres definitationer). Der er jo vitterligt mennesker der kan klage over alt muligt og umuligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 10 Report Share Posted February 10 Træls situation, og kan kun forestille mig hvor frustrerende det må være at have noget man ved først har afklaring om flere år. Desværre findes den slags mennesker i hobetal. Da jeg var i HusCompagniet havde vi en række forskellige kunder der blev "kendte" ved deres håndtering. Det var i lang tid faktisk en stående joke at ingeniører og advokater skulle man holde sig fra når man skulle bygge hus, for de var kropumulige at arbejde med. Vi havde en lidt større sag med en kunde der bare var kropumulig. De havde så lange lister med ting der ikke var ordentlige, ifølge dem, at de til sidst krævede at vi rev hele huset ned og byggede dem et nyt. Som jeg lige husker det, var historien faktisk at de havde ændret mening om hvilket hus de gerne ville have for sent i processen, så nu ville de starte forfra uden at skulle betale for det. De var helt ude i hampen og det blev meget tydeligt at de efterfølgende var ude i afpresning. Det viste sig senere at hele sagen skabte så store skår i parrets forhold at de skulle skilles, hvor manden krampagtigt holdt fast i håbet om at hvis de bare vandt sagen, så var ægteskabet også reddet. Jeg håber ikke jeres situation kommer så langt ud, men at sagen relativt hurtigt bliver afsluttet. Og bare for at få det hele med - sagen endte rigtig dårligt, da manden endte med at tage sit eget liv i huset inden det blev færdigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 15 timer siden, Kermit skrev: Træls situation, og kan kun forestille mig hvor frustrerende det må være at have noget man ved først har afklaring om flere år. Desværre findes den slags mennesker i hobetal. Da jeg var i HusCompagniet havde vi en række forskellige kunder der blev "kendte" ved deres håndtering. Det var i lang tid faktisk en stående joke at ingeniører og advokater skulle man holde sig fra når man skulle bygge hus, for de var kropumulige at arbejde med. Vi havde en lidt større sag med en kunde der bare var kropumulig. De havde så lange lister med ting der ikke var ordentlige, ifølge dem, at de til sidst krævede at vi rev hele huset ned og byggede dem et nyt. Som jeg lige husker det, var historien faktisk at de havde ændret mening om hvilket hus de gerne ville have for sent i processen, så nu ville de starte forfra uden at skulle betale for det. De var helt ude i hampen og det blev meget tydeligt at de efterfølgende var ude i afpresning. Det viste sig senere at hele sagen skabte så store skår i parrets forhold at de skulle skilles, hvor manden krampagtigt holdt fast i håbet om at hvis de bare vandt sagen, så var ægteskabet også reddet. Jeg håber ikke jeres situation kommer så langt ud, men at sagen relativt hurtigt bliver afsluttet. Og bare for at få det hele med - sagen endte rigtig dårligt, da manden endte med at tage sit eget liv i huset inden det blev færdigt. Crazy. Desværre er det ikke sådan helt uhørt at det ender der. Der er nogle der får gjort den slags kampe, til deres livsmission. Retfærdigt eller uretfærdigt, så skal man vælge sine kampe. Vi har deponeret en relativt stor sum penge på en "højrente" opsparingskonto, for at kunne håndtere at vi eventuelt taber noget af sagen. Om vi taber eller vinder, bliver ikke en livsforandrende begivenhed. Så vi forsøger at distancere os fra det, og det er noget jeg helt og holdent tager mig af. Den øvrige familie, behøver ikke bekymre sig unødigt. Det er stærkt begrænset hvad vi kan gøre fra eller til. Både mægler og advokat , mener overordnet set, at det er en uhørt situation. (Relativt ihvertfald). Men de skyder tilpas meget med spredehagl, at der jo er chance/risko for at de rammer et eller andet. Når man læser advokatens vinkel, ligner det at de har fået tænkt sig ud i en historie af virkeligheden, hvor jeg er en ondsindet skurk, der har bygget noget skrammel, med spekulation for øje. Anklagerne er i øst og vest. Et par eksempeler, er bla at de mener jeg har løjet om det materiale den 80.000kr dyre køkkenbordplade er lavet af, fordi de har ridset den. De mener ikke det burde kunne lade sig gøre at ridse den. Nu har jeg så fakturaen fra det firma der har leveret den (som leverer til alle de store firmaer). Der menes også jeg skal kompensere dem for, at vi (lejer) har valgt at få monteret solfilm på stuevinduerne. For solfilmen gør, at fabriksgarantien på vinduerne bortfalder (Jeg har ikke solgt huset med garanti på hverken materialer, arbejde eller andet). Man mener jeg skal betale for et nyt, ventilations anlæg, da de mener det er underdimmensioneret. Jeg har aldrig set boet i et hus med et ventilationsanlæg, men uanset hvad, så er huset solgt med den ventilation der fandtes i det, ved besigtigelsen, som de og deres rådgiver har set. Og så er der selvfølgelig større ting, som at man ikke mener faldet i brusekabinen er korrekt (Tilstandsrapporten melder dog intet om det), at gulvene i stuen er lagt forkert (Det er monteret af et lokalt firma, og betalt af forsikringen, efter en større vandskade). Og sådan fortsætter det. Jeg er på deres vegne ked af, at de er så skuffede over deres køb. Det må være frygteligt at bruge så mange penge, på så stor en "investering", og så i den grad være utilfreds. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 11 Report Share Posted February 11 Jamen, det er jo horribelt. Ærgerligt, at Låsby-Svendsen er død, for han kunne komme med et fif eller to Vi må krydse fingre på jeres vegne. Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 11 Report Share Posted February 11 Det lyder langt, langt ude. Håber det lander fornuftigt til sidst. Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 11 Report Share Posted February 11 Alt andet lige lyder det som om I har en god sag - men forstår godt forsigtigheden just in case. Men kan nu meget godt lide billedet af dig som en boligmatador og klamphugger Oksen fra Århus N and Gregers TF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 12 Author Report Share Posted February 12 På 11.2.2025 at 16:53 , Henrik S. skrev: Jamen, det er jo horribelt. Ærgerligt, at Låsby-Svendsen er død, for han kunne komme med et fif eller to Vi må krydse fingre på jeres vegne. Tak tak. Slaget må gå sin gang, og jeg forsøger at lære lidt af processen. Det er trods alt ikke hver dag jeg har en advokat på retainer........... På 11.2.2025 at 18:09 , Gregers TF skrev: Det lyder langt, langt ude. Håber det lander fornuftigt til sidst. Fornuften er forbi passeret. Alene det antal advokat timer der er brugt siden Marts 24 til nu, og er meget ufornuftigt. Men nu må vi se, hvor tosset processen skal ende 22 timer siden, Kermit skrev: Alt andet lige lyder det som om I har en god sag - men forstår godt forsigtigheden just in case. Men kan nu meget godt lide billedet af dig som en boligmatador og klamphugger Haha. Well...Klamphugger kan man afgjort diskutere. Med 15år som professionel skrankepave, så kan man diskutere om mine evner rækker til ret meget mere end at sætte et billede op. Men jeg lover trods alt, at jeg ikke har sat så meget som en skrue i det hus :-D Boligmatador havde været fedt........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 12 Author Report Share Posted February 12 Kroppen er en løjerlig maskine. Den første omgang træning bed ikke rigtig på styrken. Men efter de dage med mave influence, er jeg stadig vingeskudt på styrken. Igår Squat 8x70 8x80 8x90 8x100 8x110 Bulgarian split squat 3x8x20 I dag: I bedste klamphugger stil, satte jeg lidt John Mogensen (veklset med noget Eurodance) på Sonosen i stalden. Skydekassen blev sat op på en hylde, så jeg kunne skyde nogle ænder, mens jeg passede dagens presse træning. Bænkpres med stop 8x70 5x3x112,5 Spoto pres 5x5x92,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 13 Author Report Share Posted February 13 Synes det er svært at få systemet helt op i gear igen, efter sygdom Dødløft i dag 5x140 5x150 5x150 5x160 5x160 5x160 Jeg går en halv travl måned i møde. Jeg skal til Indien, Belgien og UK. Desværre udelukkende arbejde. Jeg gider i princippet slet ikke rejse, arbejdsrelateret mere. Men det er en del af pakken Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 13 Report Share Posted February 13 80.000kr dyre køkkenbordplade - Bare af interesse: Hvad er en bordplade kavet af, når den koster en så svimlende sum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 13 Author Report Share Posted February 13 15 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev: 80.000kr dyre køkkenbordplade - Bare af interesse: Hvad er en bordplade kavet af, når den koster en så svimlende sum? 80.000kr er (desværre) ikke en svimlende sum for en bordplade længere. Hvis du feks skal have lavet en pæn rustfristål bordplade, på 5mm , med integreret vask, så kommer du af med de samme penge. I det her tilfælde er der tale om en Silestone bordplade. Det er kvarts . Noget i den her stil: Eternal Calacatta Gold - Luksus Silestone-kvarts til køkken- og badeværelsesoverflader Men ja, det er mange penge. Jeg kan bare erfare, at det er beløb man i dag hurtigt kommer af med, hvis det skal være lavet på mål, og have en smule lækre detaljer. Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted February 14 Report Share Posted February 14 Det lyder som om der er fuld beskæftigelse. Håber du når det hele. Ang. Hushandel. Dem jeg har kendt i samme situation, har fået lukket sagen med begrundelsen, at det er et gammelt hus, som må forventes at være i "brugt" tilstand, og bygget efter datidens regler. Synlige skader der var da de købte huset, er også svært at klage over. En enkelt bekendt havde held med modkrav for sagsomkostninger, men det er en menneskealder siden, reglerne er anderledes i dag. Alt det ved din advokat helt sikkert, bare et hep herfra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 14 Author Report Share Posted February 14 28 minutter siden, vestjyden skrev: Det lyder som om der er fuld beskæftigelse. Håber du når det hele. Ang. Hushandel. Dem jeg har kendt i samme situation, har fået lukket sagen med begrundelsen, at det er et gammelt hus, som må forventes at være i "brugt" tilstand, og bygget efter datidens regler. Synlige skader der var da de købte huset, er også svært at klage over. En enkelt bekendt havde held med modkrav for sagsomkostninger, men det er en menneskealder siden, reglerne er anderledes i dag. Alt det ved din advokat helt sikkert, bare et hep herfra. Jeg når IKKE det hele. Men hver dag indebærer sit eget kompromis. Det er nok præmissen ved at lege Farmer, Familie far, og Vice President (What ever that entails). I sagen her, argumenteres der for, at der er købt et hus som i annoncen, er beskrevet som "gennemrenoveret". Udfordringen er jo, at ordet gennemrenoveret, jo ikke er en fagterm, men en mægler term. Det er elastik i metermål. Feks er det stadig de originale tag. Kan et hus med det originale tag være gennemrenoveret? Well, det har nye vinduer og døre. Gulvet er banket op, der er isoleret nede fra og op, lagt gulvvarme osv. Men dele af bygningen er originale, andre er ikke. De dele der er nyrenoverede, er renoveret i etaper, af forskellige håndværkere. Noget er sågar, renoveret af forsikringen, efter en vandskade. Hvis man som køber 2-3-4 år efter endt renovering, mener at noget arbejde er udført forkert eller mangelfuldt, hvem hæfter så? Er det et ejerskifte forsikrings anliggende? Er det den håndværker der har lavet det? (Som måske, måske ikke stadig eksisterer, da den slags desværre har det med at komme og gå.....), eller er det sælger? Det er nok i bund og grund vinklen på sagen her Man kan godt rejse modkrav, men det er ikke noget der er stor præcedens for i DK. Det afhænger af hvordan sagen udvikler sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 14 Author Report Share Posted February 14 Lidt benbøj i dag Squat 3x110 3x115 3x120 3x125 3x130 3x135 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 Dagens presse træning Bænkpres med stop 3x110 3x112,5 3x115 3x115 3x117,5 3x117,5 Spoto pres 3x5x95 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts