Nice and clean power building

BLACKICE

Recommended Posts

4 timer siden, kahlua-kalv skrev:

En stærk landmand du er ;)

Du kan snart stille op i stærkmandskonkurence med alt den funktionelle styrke du træner, men gider du?

Kulturen for det i DK er meget begrænset. Hvis det var lidt nemmere tilgængeligt, på lokale markeder osv, så gad jeg nok godt. Men i Danmark er det organiseret under DFSA, som har et lidt stramt omdømme (Det er et utestet miljø. Eller har ihvertfald været det historisk) 

Og så igen, "why bother". Det er jo kun egoet der har et behov, og som en tyk familie far, og professionel papir skubber, så burde man vel nok være ovre den slags :-D 

1 time siden, BLACKICE skrev:

Og så igen, "why bother". Det er jo kun egoet der har et behov, og som en tyk familie far, og professionel papir skubber, så burde man vel nok være ovre den slags :-D

Der må også være et kæmpe skades-potentiale ved at være strongman på konkurrence-plan. Og din familie har jo heller ikke brug for, at du ligger totalt smadret af skader om nogle år. Så det er nok bedst, at det er, som det er.

Som teenager kunne jeg se WSM, indtil VHS-båndet var slidt i laser. Men det er ikke det samme i dag. Der var mere karisma over stærkmænd, dengang det var Jon Pál, O. D. Wilson, Magnus Samuelssson og Henning Thorsen.

41 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev:

Der må også være et kæmpe skades-potentiale ved at være strongman på konkurrence-plan. Og din familie har jo heller ikke brug for, at du ligger totalt smadret af skader om nogle år. Så det er nok bedst, at det er, som det er.

Som teenager kunne jeg se WSM, indtil VHS-båndet var slidt i laser. Men det er ikke det samme i dag. Der var mere karisma over stærkmænd, dengang det var Jon Pál, O. D. Wilson, Magnus Samuelssson og Henning Thorsen.

Mjarhhh, det er der nok, på sådan "elite plan" (Jeg ved ikke om man kan tale om et Elite plan i DK). Men i lande som US, er der feks mange mindre lokal stævner, og en kultur omkring det. Jeg tror egentlig godt jeg kunne lege med, uden at ødelægge mig selv. Men det er klart, at hvis der er penge og fame på spil, så kan man nemt smadre sig selv. Jeg gad godt lege med nogle andre "old boys", hvis man kunne finde nogle hvor det bare var nogenlunde fair game :-) . Det forbliver lidt pissing contest mellem mig og gode gamle Kauf 

I dag var en fridag. Hvilket betyder at jeg har arbejdet hjemme fra et par timer i morges, og haft et par enkelte telefonmøder. Ellers er der blevet sat tag på legehuset, og fået tjekket lidt andre udeståender af.

Jeg har ikke rigtig lavet andet end lidt random gøgl

One arm , standing shoulder push pres

5x32 (Med hver arm)

Atlas sten, fra Jord til bord

1x52

2x1x65

1x85

Flat dumbell pres

10x24

10x32

10x36

12x39

10x43

Forlænget weekend her. Forsøger at kværne mig igennem de evige to-do lister. På sin vis lidt et "had kærlighed" forhold. For det er federe at bygge heste folde,, legehus, osv, end at se Netflix eller andre ligegyldigheder. Man skal bare lære at slutte fred med at der kommer lige så meget ind i modsatte ende af listen, som man får taget fra. Such is life

Igår blev det til et besøg hos barber/frisør, skift til sommerdæk på den ene bil, fik bikset noget refleks på motorcyklen, så de forhåbentlig æder den til syn. Fik skruet udhænget på legehuset, og kørt lidt squat. Højre hånd driller stadig

Gårsdagens squat

5x112,5

5x117,5

5x122,5

5x127,5

5x132,5

Burde egentlig være relativt nemt. Men jeg ligger lidt i kcal underskud, og har lidt eftervirkninger fra sygdommen. 

Søndag........

Sommerdæk på 2 biler mere.

Fik nedkæmpet nogle brændenælder der havde været irriterende igennem en længere periode.

Monteret Støttehjul på cykel til nummer 2......

Fældet et mindre træ 

Og lidt gymnastik

Fatbar clean and military pres

8x50

8x50

8x55

8x60

8x60

8x55

8x50

Var i haven hele dagen igår. Fik lige til sidst klemt en smule træning ind, men kroppen var egentlig træt. Så det var meget halvhjertet, og nok helt irelevant

Dødløft

5x140

5x150

5x160

5x160

Ingen træning igår. små 7 timer i bil, knapt en fuld dag på "kontoret" , efterfulgt af 2½ times møde med min advokat i Odense. Var hjemme lidt i midnat, og gik til køjs. 

I dag har jeg lavet lidt gøgl, da jeg gik og fantaserede om at lave "sten til skulder" mens jeg var på arbejde.

Atlas - Jord til skulder

11 x 1 x 52kg

2x1x65 kg

Flat dumbell pres

4x10x39

1x8x43

Igår stod den bare på gøgl

Atlas, jord til bryst

1x5x52

1x3x65

1x1x79

1x1x79

1x1x79

1x1x65

Den på 79 er pudsig. Hvis ikke jeg får fat på den i den rigtige vinkel, kan jeg ikke flytte den fra jorden. Når først den er fri fra jorden, plejer det at gå fint. Målet er selvfølgelig at kunne få den på 100 til brystet.

Dækflip

4x

5x

2x

Lidt rugbrøds træning de her dage. Energien er i bund, og højre hånd driller stadig

Igår:

Presse varianter

One Arm flat dumbell pres

8x39

Flat dumbell pres with a twist

10x39

Flat dumbell pres, med langsom eccentrisk fase

2x8x39

1x9x39

I dag havde jeg kortvarigt en ung lege kammerat på besøg. Han callede presse dag. Så sådan blev det

Closegrip bænkpres med stop

10x60kg

6x90

6x100

5x1105

5x107,5

5x110

Spoto Pres

1x3x110

Eksplosiv bænkpres

3x110

Fri dag i dag, (sort of)

Bilen er til service (Endnu en 10.000kr's udskrivning), hvilket falder dejligt sammen med at Fruens nye heste bliver leveret i morgen. 

Bænkpres med stop

5x110

5x112,5

5x115

5x117,5

5x112,5

Konen ligger syg med en infektion der kræver pencilin. Så jeg måtte droppe turen til Kolding i dag, og arbejde hjemme fra. Det blev tilgengæld til en hyggelig sludder med Kermit fra morgenstunden af. Og ellers så Marathon møder fra stuen af, mens jeg forsøgte at have et øje på ungerne.

Dagens træning blev Atlassten, fra jord til bryst

7x52kg

5x65

1x79

1x79

1x65 (fik taget den forkerte)

1x79

1x79

8x52

Kauf sendte mig billedet i Torsdags, og det gav inspiration til dagens træning:

Bænkpres med stop

3x110

3x120

1x125

3x130

1x135

1x142,5  (Air butt)

0x142,5

2x130

3x120

Faktisk en meget skuffende omgang. De sidste måneder har tydleigvis sat sit præg på pressestyrken.

Fredag, kom jeg sent hjem, da jeg var til et par timers PodCast optagelse i Hellerup, og efterfølgende i Centrum for at besøge min skrædder og bestille lidt nyt "arbejds tøj". Dovenskaben / mageligheden vandt, og jeg lagde vejen over Farum og hentede en ordentlig portion af deres verdensklasse grillspyd med hjem, og inviterede min far, + min svigermor til at spise med. Aka ingen træning ............

Bench.jpg