BLACKICE Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 5 minutter siden, Kermit skrev: Kender det, og det lader til at mange af de nuværende modeller er svære at lave handler på. Nu har vi selv en BYD, og der var ikke det store at hente - nu endte vi så også med at lease. EV9'eren virker ret cool. EQE siger mig ikke det store. Overvejet en Xpeng G9? Vi skal bruge en 7 personers, og der kunne Buzz og EV9 være en løsning. Men egentlig er jeg kommet frem til at kombinationen af EV og 7 personers, bliver for eksotisk i nuværende marked. Så det bliver bil nummer 2, der bliver den 7 personers. Jeg har prøvet G9 et par gange, og den er fed. Men det koster 450-500.000kr for et pænt eksemplar, hvilket jeg ikke vil bruge. EV9 , EQE og I4 , er dem jeg helst ville ende i. Men afskrivnings kurverne gør at hvis ikke jeg kan komme ind i dem til 30K under normal markedspris, så gider jeg ikke. Jeg har en Skoda på hånden, som jeg muligvis ender med at købe, bare fordi prisen er nogenunde attraktiv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 13 Report Share Posted March 13 I4 var længe en af mine drømmebiler, især i M50 udgaven. Den er hysterisk hurtig, kører sjovt, og har bare et fedt interiør. Ulempen ved bilen er at den kommer ekstremt skrabet, og inden man har set sig om har man smidt for 100.000,- ekstraudstyr i den, bare for at være nogenlunde med. Så blev den lige pludselig ikke så attraktiv. Er det en Enyaq du har øjnene rettet mod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 9 minutter siden, Kermit skrev: I4 var længe en af mine drømmebiler, især i M50 udgaven. Den er hysterisk hurtig, kører sjovt, og har bare et fedt interiør. Ulempen ved bilen er at den kommer ekstremt skrabet, og inden man har set sig om har man smidt for 100.000,- ekstraudstyr i den, bare for at være nogenlunde med. Så blev den lige pludselig ikke så attraktiv. Er det en Enyaq du har øjnene rettet mod? Yep, det irriterer mig at Tyskerne stadig holder fast i deres klassiske udstyrspakke regime. Det gør det ekstremt svært at sammenligne. Den GTX jeg lige har solgt (som sagt, vi ser i morgen), er generelt rigtig godt udstyret. Men så mangler den el bagklap. Hvem silvan vælger at få heads up display, panorametag, varme i rattet, 3 zonet klima, men ikke elbagklap? Jeg har mulighed for at importere en Enyaq sportline, med fornuftigt udstyr. Men til trods for alle de ret gode tilvalg der er lavet, har man fravalgt adaptiv fartpilot. Det trækker kraftigt ned. Tilgengæld trækker det kraftigt op at det er en sportline. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted March 13 Report Share Posted March 13 Jeg fandt en Tesla 3 Performance, med 53000km på tælleren til 180.000. Har haft den i seks uger. Den er sjov :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 4 minutter siden, kahlua-kalv skrev: Jeg fandt en Tesla 3 Performance, med 53000km på tælleren til 180.000. Har haft den i seks uger. Den er sjov :) Ja hvis man vil køre Tesla kan man gøre nogle røverkøb pt. Men jeg tror der er risiko for "bil for livet" . Jeg er også blevet tilbud en "Highland" , men eg kan ikke se mig købe en Tesla må jeg sige :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 Squat uge 4 (egentlige er uge 4 en deload uge, men pga sygdom fik jeg en del ufrivillige pause dage) 3x110 3x120 3x135 3x147,5 bælte 3x150 bælte 3x140 Squat med stop 3x5x115 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 13 Report Share Posted March 13 6 timer siden, kahlua-kalv skrev: Jeg fandt en Tesla 3 Performance, med 53000km på tælleren til 180.000. Har haft den i seks uger. Den er sjov :) Vildt nok. Vi solgte sidste år vores Performance fra 2021 med nogenlunde samme km tal for 270.000 kroner som jeg lige husker det. At de nu bliver solgt 100k under virker vanvittigt. Det er en rigtig sjov bil, og den kører godt. Men som Blackice skriver, så er det spændende at se om værdien bare ryger helt igennem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 4 minutter siden, Kermit skrev: Vildt nok. Vi solgte sidste år vores Performance fra 2021 med nogenlunde samme km tal for 270.000 kroner som jeg lige husker det. At de nu bliver solgt 100k under virker vanvittigt. Det er en rigtig sjov bil, og den kører godt. Men som Blackice skriver, så er det spændende at se om værdien bare ryger helt igennem. Årgang er dog ret vitalt her. Der er kæmpe forskel på produktet, om det er en årgang 2019, 2021 eller 2023. Nogle vil sige det er 2 (måske 3) forskellige biler. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 13 Report Share Posted March 13 Så lige den nye Mazda 6e - det lille batteri og alt i udstyr koster omkring 315.000 - det er fandme billigt. En bil på størrelse med en 5 serie. Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 Vognen blev solgt igår. Så må vi se Dødløft, uge 4 dag 3 3x160 3x190 3x200 3x207,5 3x207,5 Gik udemærket, uden bælte, stropper eller andet. Underarmene var en smule trætte, pga en tur på genbrugsstationen med sten og beton, men det gik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 17 Author Report Share Posted March 17 Squat Søndag 8x107,5 8x115 8x112,5 8x110 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 17 Author Report Share Posted March 17 (edited) Mandags bænkpres fra morgenstunden kl 8 (Uge 4, dag 5) 8x100 8x102,5 8x107,5 8x105 Flat dumbell pres 8x43 9x43 8x43 Nu dribler jeg lige til Skotland og England på arbejde et par dage. Med lidt held kan jeg motionere igen , sent Lørdag aften Edited March 17 by BLACKICE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 20 Author Report Share Posted March 20 Var først hjemme fra lufthavnen kl 23 igår, og selv om mit hoved egentlig mente at dagen først var ovre, når træningen var gennemført, besluttede jeg dog alligevel at kapitulere, og ligge mig ind og kramme på ungerne. Dvs ingen træning Tirsdag og Onsdag. Et par pakkede dage i Edinburgh, og London, men absolut "time well spend" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 20 Author Report Share Posted March 20 Lidt morgen gymnastik Dødløft 5x140 5x5x172,5 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 21 Author Report Share Posted March 21 Hitting the ground running. Halv dag fra hjemmekontoret igår, og videre til Roundtable i KBH, hvor jeg først var hjemme 21. Så det var fint jeg havde fået trænet om morgenen. Fuldt program idag, men nåede at køre squat før der gik familie og aftensmad i den Squat 3x110 3x122.5 3x137,5 3x152,5 bælte 3x150 bælte 3x142,5 Det begynder så småt at ligne noget. Jeg skulle gerne ramme 3'ere på 155 eller 157,5 inden jeg skal op og prøve et dags max Squat med stop 3x5x117,5 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 22 Report Share Posted March 22 Synes du, at en Buzz er pæn (rent æstetisk)? Må indrømme, at jeg ikke finder den videre køn. Men der kører godt nok mange af dem, både privat og for diverse firmaer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 22 Author Report Share Posted March 22 1 time siden, Oksen fra Århus N skrev: Synes du, at en Buzz er pæn (rent æstetisk)? Må indrømme, at jeg ikke finder den videre køn. Men der kører godt nok mange af dem, både privat og for diverse firmaer. Ja jeg synes den er super fed. Især i real life, fremstår den fed, især i de to farvede udgaver. Det er jo ikk ene bil der er æstetisk smuk, som feks en Aston Martin kan være det. Men der er leget med former og farver, som jeg synes de er sluppet rigtig godt fra. Og formen gør at dens plads optimering indvendig, er stort set 100% effektiv https://media.vw.com/assets/images/thumbnail/18258-VWIDBuzzEnergeticOrangeExteriorStaticSamDobbins20240950.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 22 Author Report Share Posted March 22 Dagens presse træing. Uge 5, dag 2 . ( I princippet, er det et 8 ugers program, hvor uge 4 er deload, og uge 8 er max test. Men pga lidt sygdom,sprang jeg deload ugen over, og fortsatte hvor jeg slap. Så uge 6, er sidste tunge uge. Bænkpres med stop 3x110 3x122,5 3x130 - Air butt på tredje rep 3x130 - Air butt på tredje rep 3x125 3x125 Spoto Press 3x5x105 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 24 Report Share Posted March 24 Enig i Buzz'en. Synes den har noget karakter, og skjuler på ingen måde at det er en familiebus, dog en pænere en af slagsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 4 timer siden, Kermit skrev: Enig i Buzz'en. Synes den har noget karakter, og skjuler på ingen måde at det er en familiebus, dog en pænere en af slagsen. Præcis. Jeg synes jo heller ikke en Landrover Defender er smuk. Men jeg synes stadig den er super fed, hvor hvad den er. Men guld kan købes for dyrt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 Jeg droppede træningen igår. Da forholdene der hjemme var til det, var klokken 20:30/21, og jeg måtte sande at jeg var fuldstændig flad. Så jeg gik i seng kl 21, og sov til 06:30..... Dødløft uge 5, dag 3 4x160 3x180 3x202,5 3x215 Bælte 3x210 bælte Næst sidste tunge pas, inden jeg MÅSKE prøver noget dagsmaks. Jeg synes egentlig ikke kroppen føltes top motiveret i dag. Men de kom da op alligevel. Næste uge skulle jeg gerne ramme 222,5 , 225 eller 227.5 Lets see. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 28 Author Report Share Posted March 28 Omstændighederne blev ikke til træning hverken Tirsdag eller Onsdag. Programmet er jævnt pakket for tiden. 31 møder de sidste 4 dage, og Belgien et par dage i næste uge. Det er ikke optimalt....... Nå , men en smule gymnastik er det blevet til de sidste par dage Torsdag: Squat uge 5 dag 4 8x110 8x117,5 8x115 8x112,5 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 28 Author Report Share Posted March 28 Bænkpres uge 5, dag 5 8x70 8x102,5 8x110 8x107,5 8x105 Flat dumbell pres 2x9x43 1x8x43 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 30 Author Report Share Posted March 30 Volume dødløft igår 5x160 5x172,5 5x175 5x177,5 5x177,5 Barbell rows 3x8x80 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 30 Author Report Share Posted March 30 Vores Kina (LinHai) ATV stod af for nogle dage siden. Igår var jeg ude og hente en brugt Yamaha Grizzly 450cc 4x4 . Noget helt andet grej. Vi er endt med at have så meget "ægge produktion" at vi er nødt til at sælge ud af dem. Vi får 30æg på en god dag. Det er trods alt mere end vi kan afsætte til den nærmeste familie og venner. Men så er der til et lille tilskud til driften af alt det fjerkræ :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts