Nice and clean power building

BLACKICE

Recommended Posts

På 15.2.2025 at 16:11 , BLACKICE skrev:

I dag har jeg fået fyret op i min lille pille røgovn for første gang. Om lidt skal der en lakse side på.

Det er noget kickstarter projekt, så jeg er spændt på om grejet virker. 

ASMOKE Portable Pellet Grills & Smoker

Det skal da nok blive super godt. Her bruger vi bare Webergrillen, med lidt savsmuld på. Det tager under en halv time at røge en lakseside. 

14 timer siden, Oksen fra Århus N skrev:

Det skal da nok blive super godt. Her bruger vi bare Webergrillen, med lidt savsmuld på. Det tager under en halv time at røge en lakseside. 

Jeg har også røget massere af laks på Weber. Men det er en langsommelig process, at fyre op i en omgang kul. Og så er det en meget høj temperatur man ryger med, på den måde. Her kan jeg nedregulere helt til 80grader, så man kan lave "low and slow". Om det er bedre? Well.............Lad os se ........Det er meget populært med ribs og brisket, at man kører lav temperatur, og så måske 4-5-6 timer

59 minutter siden, Kermit skrev:

Er stadig misundelig på de vægte du hiver på dødløft. Er du presset når du kører de 3x3 a 190, eller er det til at have med at gøre?

190 er i den lette ende. Det er vægte jeg kører uden bælte og stropper. Typisk i flipFlops. Men jeg mit CNS lader til at være lidt påvirket af sygdom og arbejdspres. Jeg kan overhovedet ikke mærke i dag, at jeg kørte dødløft igår. Havde jeg kørt 3x220 igår, med bælte, havde jeg været meget tæt på toppen, og det havde jeg kunne mærke i dag. Dødløft har altid været min force. Det er kommet relativt let til mig, og jeg har lavet 1000'er af tunge løft, de sidste 20år. I dag er recovery dog længere , og derfor er frekvensen af de tunge løft også lavere 

I dag var egentlig en fridag. Men .......det blev så til 4 timer på kontoret , ish.

Bænkpres med stop (Uge 1, dag 5)

4x8x100

Flat dumbell pres

4x8x43

I morgen var det meningen vi skulle have 100 æble træer i jorden. Men vi har desværre fået en fejl leverance, så det hele skal retur. 

Dagen startede ved at naboen kom og afleverede vores to nye heste, som åbenbart var brudt ud af deres fold. Det ændrede dagens planer en smule. Nu skulle vi ikke have 100 æble træer i jorden alligevel, men havde familie på besøg der egentlig skulle hjælpe med det, så nu kunne de så passende hjælpe med at bygge fold i stedet :-D 

Så 8 timer på markerne. Fødder, ben, skuldre, godt trætte af at banke stolper i jorden, rode med ståltråd osv. Men dagens dødløft skulle passe. Det var trods alt en let volume dag

Uge 1, dag 6

5x5x160 (muligvis var det 6 sæt. Jeg blev i tvivl om jeg havde lavet 4 eller 5 sæt. Så for at være sikker tog jeg et ekstra

14 timer siden, vestjyden skrev:

5 x 5 x 160 Efter den omgang er egentligt ret cool :weight_lift:

Takker! Jeg har den fordel, at dødløft er en af de ting jeg næsten altid kan køre på rutinen, hvis det ikke er for tungt. Havde det været en squat dag, var jeg nok kapituleret 

42 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev:

Det er godt nok mange projekter, I har gang i. Er det meningen, at I skal kunne leve af landbruget, på et tidspunkt?

Narh, det har vi ingen ambitioner om. Vi tror fundamentalt set ikke det er muligt ano 2025, at lave af så få hektar. Det er stadig kun hygge projekter. Men om nogle år, har vi æbler nok, til at få lavet most af egen aftapning. Hestene, grise og kaniner er bare hyggedyr. Høns er æg til eget brug, og nærmeste familie venner. Næste projekt bliver nok kød kvæg, men også primært til eget brug og venner.

Igår skulle have været en fridag, men jeg blev bedt om at gæsteoptræde ved et afdelings kick-off. Så jeg arbejdede en halv dag. Og så brugte jeg nogle timer på at justere yderligere på elhegn, efter Lørdagens "omkabling" . 

Min squat serie blev lidt forkortet, fordi tiden løb fra mig. Så mine paused squat sæt blev droppet

Squat

3x120

3x132,5

3x137,5

3x142,5 bælte

3x145 Bælte

Ironisk nok, var det alt hvad der skulle til, for at ryggen føles godt stiv i dag, og benene ømme. Kontrasten til dødløft er stor

Arnold Strongman Classic , Live Stream Fredag og Lørdag. Det er nærmest det eneste sport jeg gider se. Relativt fornuftigt niveau Thor er kommet tilbage til, men jeg tror løbet er kørt for ham. "The Moose" har taget sin 3 første plads i træk, og han er bare god over hele linjen, hvor Thor har sine specialiteter, så flunker han helt på andre.

Anyway, igår blev det til 14-15.000 skridt. Vi fik målt ud, gravet ud, og plantet de første 30 træer (+10 mere i dag). Efterfølgende lidt basis Dødløft volume træning

5x5x165. Easy

To syge unger, og min termostat har været lidt wack i dag. Måske de har spredt noget pest til mig. Anyway, jeg havde barsels dag, og ikke tid til at være syg.

Squat (uge 3, dag 1)

3x110

3x120

3x132,5

3x145 bælte

3x147,5 bælte

3x140

Faktisk en fin nok serie

Paused squat

3x5x112,5

På 2.3.2025 at 17:50 , BLACKICE skrev:

Arnold Strongman Classic , Live Stream Fredag og Lørdag. Det er nærmest det eneste sport jeg gider se. Relativt fornuftigt niveau Thor er kommet tilbage til, men jeg tror løbet er kørt for ham. "The Moose" har taget sin 3 første plads i træk, og han er bare god over hele linjen, hvor Thor har sine specialiteter, så flunker han helt på andre.

Anyway, igår blev det til 14-15.000 skridt. Vi fik målt ud, gravet ud, og plantet de første 30 træer (+10 mere i dag). Efterfølgende lidt basis Dødløft volume træning

5x5x165. Easy

Havde Thor ikke annonceret at han ville dødløfte 501 kg? Så ham "kun" løfte 466?