BLACKICE Posted March 24 Report Share Posted March 24 Jeg tænkte på dig i dag. Af flere årsager. Jeg har for første gang i årevis kørt med tog :-D Først fra Roskilde til Ringsted. Og så fra Ringsted til Odense. Og så fra Odense mod Ringe. Der var god tid til at iagtage lokofører arbejde og rengøring . Så der sad jeg, på et tog i Roskilde, og tænkte på Gregers for MOL som jeg aldrig har mødt, men alligevel "kendt" i årevis......... Jeg gætter på at du sætter en væsentlig højere standard for din rengøring end 90% af det øvrige personale. Nu iagtog jeg også nogle af dem der gik og gjorte rent på peronnerne.......... Sagt med absolut største respekt, så virkede det til at der var nogle i blandt som nok skulle bruge hjælp til at binde deres snørrebånd. Jeg forestiller mig at du er i den mest kapable klasse af deres medarbejdere. Hvilket også gør at du får noget helt andet ud af det end andre. Men der er næppe nogen der forventer du bliver 2 timer af ren interesse Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 Du har da rigtigt været på tur Ja, det er pudsigt som vi “kender” hinanden, uden nogensinde at have mødtes. En af MOLs charmer. Det med snørebånd…. Du har ret. Der er en del der er ansat med løntilskud, og det er der jo nok en grund til. Men “grovrengøring” er jo ikke raketvidenskab, så fint at de også kan få noget at stå op til. Ingen forventer at jeg bliver ekstra. Jeg bliver faktisk også opfordret til at gå hjem til tiden af de to ledere. Men jeg synes, det er super tilfredsstillende at arbejde med noget, hvor der er stor forskel på før og efter. Havde det ikke lige været for træningen der kommer i klemme, tror jeg faktisk ikke at det havde generet mig at tiden skrider Bjergtrold and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 25 Report Share Posted March 25 10 timer siden, Gregers TF skrev: Du har da rigtigt været på tur Ja, det er pudsigt som vi “kender” hinanden, uden nogensinde at have mødtes. En af MOLs charmer. Det med snørebånd…. Du har ret. Der er en del der er ansat med løntilskud, og det er der jo nok en grund til. Men “grovrengøring” er jo ikke raketvidenskab, så fint at de også kan få noget at stå op til. Ingen forventer at jeg bliver ekstra. Jeg bliver faktisk også opfordret til at gå hjem til tiden af de to ledere. Men jeg synes, det er super tilfredsstillende at arbejde med noget, hvor der er stor forskel på før og efter. Havde det ikke lige været for træningen der kommer i klemme, tror jeg faktisk ikke at det havde generet mig at tiden skrider Jeg forstår dig faktisk godt. Jeg har pudset vinduer en helt del år, som ung, mens jeg gik i skole, og gerne ville tjene en skilling ved siden af (min fars firm). Der var noget helt basalt tilfredsstillende ved at starte på en opgave, hvor udganspunktet tydeligvis er beskidt. Og slutte, når det er så rent som det (nogenlunde) kan blive. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 25 Report Share Posted March 25 1 time siden, BLACKICE skrev: Der var noget helt basalt tilfredsstillende ved at starte på en opgave, hvor udganspunktet tydeligvis er beskidt. Og slutte, når det er så rent som det (nogenlunde) kan blive. Hovedet på sømmet til hvorfor jeg elsker at vaske biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 25 Report Share Posted March 25 12 timer siden, Gregers TF skrev: Men jeg synes, det er super tilfredsstillende at arbejde med noget, hvor der er stor forskel på før og efter. Der gik faktisk mange år, før vi fik opvaskemaskine. De færreste troede på det, men jeg havde faktisk ikke noget imod at stå og meditere lidt over en opvask i hånden. Det var et dejligt konkret arbejde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 25 Report Share Posted March 25 1 time siden, Kermit skrev: Hovedet på sømmet til hvorfor jeg elsker at vaske biler. På listen over ting jeg ikke har tålmodighed til. Jeg har en kammerat (som sjovt nok også har et bil detail firma), som vasker bil 2 gange om ugen i hånden. Hans biler står altid hysterisk flotte, uanset mærke og alder. Jeg kommer til at kede mig, alt for hurtigt. Alt for meget pilleri :-) . Men så er der andre ting, hvor det går bedre heldigvis Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 25 Report Share Posted March 25 For mig er det netop tiden der kan noget - jeg når også ofte et punkt hvor jeg ikke orker mere, men det er næsten en mani at få så mange detaljer med som muligt når der bliver vasket bil. Men kan også se at ift. de rigtige nørder, så har jeg stadig noget at give af. Jeg står sjældent med pensel og renser falser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 26 Author Report Share Posted March 26 Min forsømte bil ryger i vaskehal når vinteren er slut og saltet er væk fra vejene. Og inden den skal til service 88,3 kg. I skrivende stund sidder jeg på gulvet i et fyldt tog på vej til Ringsted for endnu et kursus. Jeg havde tid til at sove til klokken 6 med vågnede lidt i 5 og var færdig med at sove. Fik styr på HayDay men havde stadig god tid…. Så kunne man jo træne lidt - dog uden at bumle rundt med håndvægte: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb Armstrækkere: 4 sæt Stående læg, 1 ben: 2 sæt bw Det er et sikkerhed-i-praktik-kursus, så jeg skal gå rundt meget af tiden alligevel. Håber jeg er frisk nok i bentøjet til en cykeltur, når jeg kommer hjem. Og selvom det er et BaneDanmark-kursus, så uden forplejning. PS. Gad vide hvem man sender til, når man ikke er logget ind? Det opdagede jeg først, da indlægget ikke blev tilføjet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 26 Author Report Share Posted March 26 Lortevind. Men jeg gemte mig på Vestvolden og så var det OK. Kørte ud til enden hvor der er et stort kryds, som jeg aldrig har været henover og vendte rundt. Ved Brøndbøster kørte jeg ud på den “rigtige” vej, så jeg kunne køre en spurt henover broen. I gamle dage var jeg nogenlunde god til lange spurter men benene visnede totalt. Håber det kan blive bedre med lidt genoptræning, hvis jeg kommer mere ud Dejlig lønseddel denne gang: 69,5K, da jeg fik overarbejde o lign fra lokoførertiden udbetalt. Pardon..: https://www.instagram.com/reel/DHfvCAiu3rm/?igsh=bXN4azlna2tvbzU4 BLACKICE, NielsS and kahlua-kalv 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 31 Author Report Share Posted March 31 Vægt 87,8 kg OT-indlæg. Jeg har styrketrænet en smule nogle gange siden sidst, men ikke fået skrevet på MOL, da jeg har været for træt - ja, selv HayDay har stået urørt et par dage, og så er den altså helt gal med energien. Heldigvis er styrketræning selvforstærkende, og “tænder” for energien imens. Desværre virker det SLET ikke sådan med cyklingen. Jeg gætter på at det nok også er vigtigere at få styrketrænet som modvægt til det “nedslidende” manuelle arbejde. Jeg håber dog at cykle lidt i de næste dage, hvor vejret skulle blive fornuftigt. Også selvom cyklingen virker yderligere trættende. Jeg har haft weekendvagt og er ekstremt træt i kroppen. Weekendvagterne ligger på de fire største stationer i distriktet, og går primært med at vaske bræk og pis af perronerne efter gå-i-byen-segmentet, samt tømning af skraldespande, der er godt fyldte - og der er mange af dem!!! Så min core er DOMS-ramt. Dertil en elevator ude af drift, så jeg har vadet på trapper med affald og vaskevand som bonustræning, nu jeg ikke kunne skifte perron med rengøringsvognen. Og så lige nogle ekstra trappeture, når passagerer skulle hjælpes med kufferter, rollator mm. Og jeg kommer til at bruge lidt tid på “arbejde” på min fridag i dag. Jeg har fejlmeldt en defekt lås på en af weekendens stationer, og vores fejlmeldings-app er delvist i udu, så man ikke kan vedhæfte billeder. Ejendomsservice har ringet med besked om at sende billeder ind på mail, da låsen sidder i en låge der ikke ligger i systemet, så “nogen” skal pudses på at genkende den, så man ved om det er DSB, kommunen eller BaneDanmark, der skal fikse den. Det gider jeg egentlig ikke at bruge tid på. Men kan jeg finde at sted at sætte bilen, så jeg ikke skal tage toget ind til Hovedbanegården og ud til stationen (og retur), så er det vel ikke så slemt. Jeg havde jo også tænkt mig at gøre altanen forårsklar og tage en tur på genbrugspladsen - og så kan foto-turen, jo godt puttes på. Og Blackice havde ret i, at jeg sætter rengørings-standarten højere end (nogle) andre. Det kunne jeg jo se, nu jeg var ude på nogle af de andres stationer. Mig der prøver at lære at leve med en ny hverdag https://www.instagram.com/reel/DFILXTaP-oT/?igsh=MWZ5MHllZmpqMjhsbw== Davai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 31 Report Share Posted March 31 6 timer siden, Gregers TF skrev: Mig der prøver at lære at leve med en ny hverdag https://www.instagram.com/reel/DFILXTaP-oT/?igsh=MWZ5MHllZmpqMjhsbw== Kæft, den er cute! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 1 Author Report Share Posted April 1 87,6 kg Ellers synes jeg hele tiden at der kommer noget i vejen. Min altanrengøring i går greb om sig, så jeg gjorde hele lejligheden hovedrent. Især fordi…. Kollegaen m frue skulle komme torsdag og hente noget til en cykel, men de kom i dag i stedet for. Jeg får besøg omkring hvert tredje år, så går pænt meget i panik over det. Også derfor den totale hovedrengøring, der trak ud til 23:45. Det var træls at skulle op kl 5:10. Jeg blev ellers færdig til tiden på arbejde, men fik ikke cyklet da de kom - men de havde kage med, så pyt Jeg fik mit sidste arbejdstøj i dag, så tror jeg går i vaskekælderen og vasker, så lånetøjet kan komme i omløb til andre. Men mon ikke lige et par hurtige sæt basal styrketræning, mens det vasker. Og jeg stresser allerede over april. Udover et kursus i arbejdsmiljø og en MUS, skal jeg også på to-dages rengøringskursus i Knudshoved. Og til eksen i en weekend. Og til kiropraktor. Det er liiige kompakt nok til min smag, med alle de aftaler. Bedstemor med slaw i https://www.instagram.com/reel/DH2fpXIRkio/?igsh=ZXRzMW10MWRuNnQ2 Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 2 Author Report Share Posted April 2 87,4 kg Sikke et vejr. Fik “fusket” mig til en let dag med kun 11500 skridt. Vi er blevet opfordret oppefra til at vaske vinduer, nu forårssolen skinner. Når der er langt over 50 meter glas, så tager det sin tid, så jeg vaskede den station med mest glas, og lod de andre sejle lidt. Jeg sparede også en hulens masse trapper på den konto. Så tadaaaa - ud på cyklen. Nok en bid over en time. Jeg syntes der var vel mange watt (i forhold til nuværende form), så stoppede to gange for at kalibrere, og havde også drukket alt for meget vand inden jeg kørte, så måtte også lige tømme blæren. Jeg har ikke gidet “tømme cykelcomputeren ud” på de ture jeg har kørt i den sidste måned. Det siger vel lidt om hvor “lallet” jeg går til cyklingen for tiden. Skide hyggeligt at køre i korte rør Der skal trækkes https://www.instagram.com/reel/DHwJfbaMqXw/?igsh=MTJ4bzRpMHNseDRvZQ== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 2 Author Report Share Posted April 2 Og omvendt-ish https://www.instagram.com/reel/DHwBEnbMHc3/?igsh=MTR3NDVxdWJ1MHN3dA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted April 3 Report Share Posted April 3 På 1.4.2025 at 18:59 , Gregers TF skrev: 87,6 kg Ellers synes jeg hele tiden at der kommer noget i vejen. Min altanrengøring i går greb om sig, så jeg gjorde hele lejligheden hovedrent. Især fordi…. Kollegaen m frue skulle komme torsdag og hente noget til en cykel, men de kom i dag i stedet for. Jeg får besøg omkring hvert tredje år, så går pænt meget i panik over det. Også derfor den totale hovedrengøring, der trak ud til 23:45. Det var træls at skulle op kl 5:10. Jeg blev ellers færdig til tiden på arbejde, men fik ikke cyklet da de kom - men de havde kage med, så pyt Jeg fik mit sidste arbejdstøj i dag, så tror jeg går i vaskekælderen og vasker, så lånetøjet kan komme i omløb til andre. Men mon ikke lige et par hurtige sæt basal styrketræning, mens det vasker. Og jeg stresser allerede over april. Udover et kursus i arbejdsmiljø og en MUS, skal jeg også på to-dages rengøringskursus i Knudshoved. Og til eksen i en weekend. Og til kiropraktor. Det er liiige kompakt nok til min smag, med alle de aftaler. Bedstemor med slaw i https://www.instagram.com/reel/DH2fpXIRkio/?igsh=ZXRzMW10MWRuNnQ2 Åhhh ja det er frygteligt med uanmeldte gæster for personer som os.Det værste for mig er når jeg føler, at jeg har gjort mig umage i dagevis og opgraderet fuldstændigt og så fx min familie alligevel har travlt med at kommentere på alt, hvad der er galt Imponerende som du har omfavnet dit nye job + liv Gregers og fortsat masser af god vind herfra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 5 Author Report Share Posted April 5 Taaaak. Og nu kan jeg ikke finde opladeren til min Bluetoothhøjttaler Det lyder ikke rart med de kommentarer du får - og da noget man burde holde i tankerne, hvis jeg kan tillade mig at skrive ærligt. I forgårs fik jeg kørt “Runden”. Jeg lagde alt for hårdt ud og viste godt at dampen ville gå af. Men efter et kvarter mere går jeg helt kold, og det var ikke planen. Fik kæmpet mig hjem og kunne spise en ko i sovs til knæene. Endte på 3900 kcal, og så var de 86,7 kg fra morgenvejningen ødelagt. Natten: jeg er begyndt at vågne 23:45 i stedet for 3:15. Da jeg lige var oppe, var benene enormt trætte. Tåbelige mig (tidspunkt) vælger at rigge kompressionsbukserrne til og ligger/sover i dem i 40 min. Da jeg skulle ud af dem, fik jeg krampe i venstre baglår. Da jeg møffer rundt, halv fanget i bukserne, fik jeg også krampe i det andet baglår. Resten af natten OK. I går: Fint cykelvejr men jeg var træt. Jeg er ikke kommet i seng før kl 22 en eneste gang i løbet af ugen, og det er altså for sent. Jeg opgiver cyklingen og tager i DSBs motionscenter, hvor jeg også vil teste kravebenet med bænkpres, nu det tager armstrækkerne fint. Igen-igen er håndværkerne ikke færdige til tiden, så der var stadig asbest-lukket. Hjem igen Fik nappet den vanlige omgang hjemmetræning. Det lykkes for første gang nogensinde at ramme en fail i bulgarsk splitsquat, så måtte sætte vægtene for at kunne komme op igen. 3500 kcal og er i dag 100 gram tungere - 87,5 kg Jeg ville have sovet igennem for at indhente mit søvnunderskud, men vågnede 5:20 og kunne ikke sove mere. Stod op ved 6-tiden. Let DOMS i ben og mere mærkbart i baller. OT herfra: Rengøring+reflekstøj fylder meget mere end lokoførertøj, så jeg har måttet omrokere i mit klædeskab og bed-rollers (jeg savner et dansk ord ) og smide en del til genbrug, som jeg ikke brugte. Når dette er skrevet, skal det varme cykeltøj også gemmes væk. Jeg har været i Heino Cykler og købt nye cykelsko. Jeg kører ellers i mine vintersko. som er i et “forkert” mærke, og de sidder altså underlig på fødderne. Jeg har ikke trykket “køb” endnu, men er næsten sikker på at købe en kassette, så gearene ikke er så spredt som nu. Spredte gear var mit hovedargument for ikke at købe en moderne cykel, indtil der kom en kassette med tættere gear. Jeg fik sådan en af kollegaen, som kompensation for at tricyklen (til at sælge videre) var for dyr en fødselsdagsgave for ham at få. Men da jeg røg på hospitalet, og han hentede min cykel på skadestuen, tog han kassetten af og satte den på sin egen cykel. Så når jeg kører ca. 33 i timen, kan jeg vælge mellem 88 eller 96-ish RPM. I forgårs da jeg var træt var det ekstra tydeligt, at det er noget værre lort at køre med. Jeg satser på at min opsparing er stor nok, til at jeg kan tære på den til den slags indkøb. Jeg kommer også snart til at købe ny iPad, da jeg har skullet slette en masse for at gennemføre de sidste to system-opdateringer. Den går også i baglås et par gange om ugen, så jeg skal genstarte den. Til gengæld redder min lorteløn mig…: Under min underbo åbner snart en is-butik med vafler og softice. DET kunne blive farligt for vægten, men det har jeg heldigvis ikke råd til nu. Der er forsvundet 2 cm lår, siden jeg begynde som rengøringskone. Det er formodentlig ikke muskelvæv det hele så hurtigt, men jeg skal stramme op på at få styrketrænet, de gange jeg ikke får nusset mig på cyklen. Mine lægge er også styrkemæssigt faldet af på den, nu jeg træner dem så sjældent. 2 af 3 af mine stationer klarer sig nu med vedligehold, så det BURDE kunne lade sig gøre at komme mindre træt hjem - og til tiden Så enkel og så alligevel en af sjovere kattevideoer: https://www.instagram.com/reel/DHgYOlkgOxg/?igsh=MTFhejBzZGlxNDczbg== Bjergtrold and kahlua-kalv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 6 Author Report Share Posted April 6 86,7 kg - men jeg har desværre nok spist vel meget i dag. Vågnede ved vækkeur kl 6, og har været mega træt hele dagen. I aften handler det om ikke at komme senere i seng end 21:30 og gerne før. I dag kl 12: Tåhævninger på et ben: 5/4 sæt + 18 kg Eftermiddag. Får sat klamperne på de nye cykelsko til lyden af musik. Det er første gang i over en måned, jeg har hørt musik, andet end det de spiller på P4 og NPO1. Det var dælme hyggeligt!!! Ved 17-tiden får jeg taget mig sammen til at cykle, trods det ikke er helt så varmt som jeg havde troet at det ville blive. Og mere blæsende. Jeg får kørt to opvarmingsantrit og så 4 x 4/4 minutter. For et år siden har det været en deprimerende katastrofe med lige over 300 watt i dem, men som tingene er nu, (havde regnet med 275 w da jeg tog hjemmefra), så skal jeg ikke brokke mig. Fik også klemt pulsen over 160, hvilket også er en lille milepæl. Var ikke i nærheden af tidligere års painface og pulsen faldt lynhurtigt mellem intervallerne, så måske - bare måske - er der faktisk lidt mere at komme efter? Og er der ikke, så betyder det ikke en skid. Det måtte bare godt blive varmere, nu der kun et 2 1/2 måned til Sankt Hans og en lang vintersæson igen banker på. Da jeg kom hjem, var jeg godt gennemkold, og i stedet for et varmt bad, ville jeg varme mig op indefra: Kropshævninger, lats-greb: 3 sæt Armstrækkere: 3 sæt Arnoldpres: 3 sæt Ikke sært, at jeg ikke kommer fra arbejde til tiden. Jeg kom til at fortsætte i går og fik ryddet både skab i entree og klædeskabet, der både bruges til tøj, værktøj og cykelstumper. Det sidste var der mange overflødige af, med den nye cykel. Fandt bl a også 5 DSB-huer (2 nye stadige i pose), 2 cykel-vinterbukser fra da jeg ny i Avedøre, næstenlige så gamle bibshorts gemt som reserve, og endda en grøn cykeltrøje fra dengang Kermit og jeg kørte rundt i Hørsholm Cykel Motion. 14 køkkenaffaldsposer blev smidt ud. Det er vist godt at jeg ikke bor i hus, med mine tendenser til at gemme til dårlige tider. Tysk muscle memory anno 1973 https://www.instagram.com/reel/DHwfHNJqI6w/?igsh=bzJ6cnBiZWx2NWdw Kermit, Henrik S., Bjergtrold and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted April 7 Report Share Posted April 7 12 timer siden, Gregers TF skrev: Tysk muscle memory anno 1973 https://www.instagram.com/reel/DHwfHNJqI6w/?igsh=bzJ6cnBiZWx2NWdw Uh ja, den er ond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 7 Author Report Share Posted April 7 86,5 kg Færdig til tiden på arbejde. Jeg var dog ikke hurtig til at komme på cyklen, men så fik AI lige overrasket mig. Jeg ville spørge ind til Trumps toldcirkus, og så foreslog den en læse-let oversættelse på hollandsk. Jeg har enkelte gange bedt om forklaring på udtryk der ligger tæt på hinanden, når jeg ikke har kunnet gennemskue detaljen. Det bryggede den videre på. Snedig nok. Men også lidt skummelt, når hukommelsen står til at være slået fra. Jeg fik kørt rundt om Kalvebod Fælled. 8 antrit på 10 pedalomdrejninger, hvert halvandet minut. Jeg er for gammel til “at lade benene op” hvis jeg kører 6/54, men to minutters pause er for meget. Det her virkede fint. Efter en lille pause blev det til fire siddende høj-RPM-spurter på 10 sek. Og så i hegnet på Col de Kalveboderne. Fik 167 i puls, og det er tæt på max, bedømt efter iltgælden og benenes tilstand på toppen. Det er næppe optimalt at køre sådan dagen efter vo2max, men jeg har kun een dag om ugen, hvor jeg kan køre med friske ben. Og jeg synes at den skal reserveres til reel intervaltræning, eller en længere tur med kollegaen, hvis han ellers gider. Han er oppe på 34 i snit, trods masser af kørsel på Køge Landevej med kryds og rundkørsler, så tempomæssigt er han stukket helt af. Når det at tage en blodprøve bliver til “kunst” https://www.instagram.com/reel/DHl4BAKhQwy/?igsh=NXVhMWN4MWhjMHpu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted April 8 Report Share Posted April 8 On 4/6/2025 at 8:34 PM, Gregers TF said: Fandt bl a også 5 DSB-huer (2 nye stadige i pose)... Det er vist godt at jeg ikke bor i hus, med mine tendenser til at gemme til dårlige tider. Hvad er det for nogle huer Gregers, og er de røget ud? :) I forhold til hus hvis man har tendens til at gemme lidt for meget, så skal man i hvert fald holde sig væk fra at have en kælder - her har vi det med at deponere ting i kælderen, selvom det burde ryge direkte til genbrug eller ud :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 8 Author Report Share Posted April 8 Huerne er borte - de var nu heller ikke super varme, da lokoførere jo primært sidder og hygger sig i et varmt førerrum. Uh, kælder Nej, det tør jeg slet ikke tænke på OT Godt: Supermarkederne kører åbenbart på hinanden for tiden, hvad angår rugbrød. Igen i denne uge er der gode rugbrød på tilbud. Det er en del mere spændende end det vanlige schwartzbrot og lign til 7-8 kroner. Mindre godt: Fyraften falder 13:54. Men den var 17:21 da jeg var færdig for i dag. Men så er der vasket vinduer på en station mere. Min fridag på fredag er røget. En kollega får besøg fra Thailand og kunne ikke få fri, så jeg var flink og tog hans vagt. Skotten på taget - en klassiker man ikke bliver træt af https://www.instagram.com/reel/DGbJ2PANo8p/?igsh=bWFjdnR1NGRhZ2M= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted April 8 Report Share Posted April 8 3 timer siden, Davai skrev: I forhold til hus hvis man har tendens til at gemme lidt for meget, så skal man i hvert fald holde sig væk fra at have en kælder - her har vi det med at deponere ting i kælderen, selvom det burde ryge direkte til genbrug eller ud :) Gælder det ikke generelt, at kvadratmeter har det med at fylde sig op helt af sig selv? Loftsrum, pulterkammer, depotrum - let's face it, det er sjældent de står gabende tomme ret længe Vi har også haft hus med kælder, og hold nu kæft, hvor gav det mange ture til genbrugspladsen, da vi skulle flytte fra hus tilbage til lejlighed. Bilen kunne finde vej af sig selv til sidst. Det var fygteligt Nu er vi nødt til at være mere disciplinerede, og det er rart. Dog kan jeg savne garagen til vores hus, der var lavet om til værksted/cykelværksted. Det var fedt, at man bare kunne lade tingene ligge. Davai and Gregers TF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 10 Author Report Share Posted April 10 Endnu en morgen omkring 86,5 kg - det begynder at ligne tendens. God varme, så cyklen var planen. Men det gik i ged på arbejde. Kursus fra 9-12 og jeg foreslog at tage min første station inden, selvom der var lagt op til jeg skulle nøjes med kursus. Så jeg mødte 6:30 og fik to stationer, der plejer at skulle nås inden 11. Jeg fumler i hovedet og synes at jeg skal på kursus kl 12, og tager mig god tid. 8:41 går det op for mig at det kl 9, så i løb for at parkere rengøringvognen, og når bagefter lige at hoppe på toget og er fremme 8:56. Men den anden station er jo sprunget over og jeg får løn til 13:54, så jeg tager derhen. Der er overraskende lidt oprydning, så 13:25 vil jeg lige smage på det ene hængeparti derude, og tager skrumlet af en rengøringsvogn ned i den store gangtunnel og går i gang. Og så sætter elevatoren sig fast - og der er nu kun trapper op til mit rengøringssum. “Heldigvis” er der en famile fanget derinde, så hjælpen kommer hurtigt og de fikser også elevatoren. Og jeg bliver faktisk også færdig, men klokken er blevet 15:15 og jeg er træt, sulten og tørstig og magter ikke vind + cykel. Så styrketræning i stedet (Forleden fik jeg holdt mig 90 grader i ringene i 1m 10s. Det er bedre end længe, så jeg takker min lave vægt.) Kropshævninger: 4 sæt - to med hvert sit greb Armstrækkere: 4 sæt - for første gang siden jeg besvimede, var der over 50 Stående læg, et ben: 6/4 sæt bw+20 kg - til gengæld ikke prangende med reps Arnold pres: 2 sæt Laterals: 2 sæt Mavebøjniner: 2 sæt Vipers: 2 x 30 - der er åbenbart core-træning i at gøre rent, for det var markant lettere end normalt Bicep curl: 2 sæt - er tilbage på 18´erne igen Fransk pres: 2 sæt I stedet for insta, kan jeg berette om godt sure miner blandt S-bane-førerne. 1 Vi røg jo i et storrums-pauselokale, som alle hader fordi der er støj, ingen fællesskaber og derfor småt med hygge. For et par måneder siden var der stor glæde, da ledelsen besluttede, at man skulle tilbage i de gamle lokaler. Nu har man fundet ud af, at man vil banke vægge ned, så de gamle lokaler bliver store, i stedet for flere mindre og hyggelige opholdsSTUER. 2 Ordningen med faste ture (morgen, middag, aften, nat, blandet, evt. kombineret med et geografisk depot) bliver afskaffet, og et computerprogram skal dele vagter ud. Det har været testet, og de ønsker folk har kunnet lægge ind, blev ikke i ret høj grad efterkommet. 3 Det var aftalt, at man kunne gå fra S-tog til “Fjern & Regional”, kun med en omskoling, og man kunne skifte fra S-tog når man havde lyst, og det var ens tur i køen. Den aftale har man valgt at lade udløbe i 2027. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 12 Author Report Share Posted April 12 86,6 kg BaneDanmark klagede i fredags over visne blade på den af mine stationer der ligger efter frokost. Så uanset hvilket dag jeg ville skulle lege havemand, ville jeg komme for sent hjem, så jeg fik det overstået: 2 timers overtid. Det var ellers en let weekendvagt uden bræk. Kun pis, knuste flasker og så en lundelort der var så flydende at den skulle vaskes væk, krævede vand og tog ret lang tid, så kun 20 minutters overtid på selve vagten. Så klokken blev 18, før jeg omsider fik tvunget mig på cyklen. Udtur over diget kørt som 30/30. Lidt pause og så 3 styk 2-minutters-intervaller hjem i medvinden. Pauserne blev lange, så det passede med overhaling af andre. Jeg ville have spurtet på Avedøre Havnevej, men så skulle jeg overhale en civl-cyklist midt i spurten, og det tør jeg ikke. Nu skal i morgen bare overstået, så jeg kan holde fri på mandag. Så kan mine to nye dårligdomme også få en pause. Seneskedehindebetændelse (tror jeg det er) i venstre tommeltot, af at gå med haps-tangen i mange timer. Ondt i hånd/finger pga hapstang er ikke ualmindeligt. Og så er min ene forfod vist faldet sammen - det har den truet med i et par år, hvor den har “snakket lidt” i perioder. Det føles som om jeg går på en kugle under “trædepuden” og jeg er periodisk følelsesløs i en tå eller to. Indtil nu har det været en periodefejl, men nu har været næsten 3 døgn. Så det skal jeg lige have nogen til at kigge på. Her savner jeg at have en hverdagsfridag hver uge, nu jeg ikke på forhånd ved om det lykkes at være færdigt til tiden. Heldigvis har jeg ferie i starten af næste måned. Men stadig meget bedre end at være pakkebud https://www.instagram.com/reel/DIWFb3Wo6fl/?igsh=MXJjZDMzMHozY2hlNQ== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 13 Author Report Share Posted April 13 Jeg er for træt til at opdatere, så det må blive i morgen. Men snublede over denne - grundlæggende indførsel til stationsservice - eller SOSU https://www.instagram.com/reel/DICFvFsMJNI/?igsh=MTR0YmNhN2IwM2p1eg== Den lille fyr har måske lugtet lunten - eller er det en reinkarnation der ikke gik gik som ventet? https://www.instagram.com/reel/DIBAxVLyCkU/?igsh=MTF1aG02bWJma21iYg== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts