Gregers TF Posted Monday at 06:44 AM Author Report Share Posted Monday at 06:44 AM Hele 7 logbøger med aktivitet her fra morgenstunden. Det er altså svært hyggeligt, at MOL er blomstret op igen Vægt steget til 87,4 kg. Velfortjent, da jeg er gået amok i usunde ting i går og forgårs. Basaren under mig, har østeuropæisk (og billigt) slik. Det er meget skum og luftige kiks, så det fylder meget. Men jo stadig kalorier”. Men jeg har simpelthen været så træt, at jeg har hungret efter tarvelige carbs. Jeg er for gammel/i for dårlig form til syv arbejdsdage i træk - og med interessetimer. Det gør jeg nok ikke ret frivilligt igen. I dag har jeg fri. Det blæser næsten ikke, så perfekt cykelvejr. Lår og baller skriger bare efter en hviledag efter en masse skridter og trapper. Jeg tror ikke det er gavnligt at de slet ikke får ro. I går mens jeg jeg ventede på tøjet i vaskekælderen. Ikke meget men jeg tror ikke rigtigt at kroppen kunne absorbere mere, så smadret jeg var. Kropshævninger: 2 sæt Armstrækkere: 2 sæt Stående læg, et ben: 5/4 sæt BW Arnold pres: 2 sæt Bulgarsk splitsquat:3 x 10x20 - mentalt orkede jeg ikke at køre ben tungt Jeg skal også lige give lejligheden lidt opmærksomhed. Nu den lige er gjort hovedrent, er det en skam, hvis den skal sejle allerede nu, og i dag har jeg ingen undskyldning. Føj for…. https://www.instagram.com/reel/DGJGSIiRNVX/?igsh=MXcxamNvbGxrMW04bQ== Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted Tuesday at 08:51 AM Report Share Posted Tuesday at 08:51 AM På 13.4.2025 at 21:45 , Gregers TF skrev: Den lille fyr har måske lugtet lunten - eller er det en reinkarnation der ikke gik gik som ventet? https://www.instagram.com/reel/DIBAxVLyCkU/?igsh=MTF1aG02bWJma21iYg== Ha, haaa, det er sgu altid godt at møde verden med en vis portion skepsis for at være på den sikre side. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted Tuesday at 07:34 PM Author Report Share Posted Tuesday at 07:34 PM Egentlig en nem dag, da jeg var til MUS et stykke togkørsel væk. Efterfølgende lidt mentalt udfordret, da jeg havde ham der begyndte i går med ud på min sidste station. Han mangler nogle sikkerhedskurser, men er skråt ligeglad og gør hvad der passer ham, selvom han flere gange får at vide at han ikke må, og det slet ikke var det som var aftalt på forhånd. Han vendte også rundt og begyndte på sit eget show, mens jeg talte til ham. Og jeg skal have ham med rundt hele torsdagen Alt for, jeg kom på cyklen, for varmen var på vej væk. Fik kørt med halvstram kæde over fælleden, roligt på tværs og så ville jeg køre antrit på diget. Fik kørt to, da jeg er drejet op i sidevinden, der var pænt giftigt i vindstødene. Så skulle jeg ikke risikere noget. Der lå tre gutter foran, der kørte i min zone to. Jeg gad ikke overhale, for så ville de sikkert køre race og den leg gider jeg ikke igen-igen. Da jeg mangler 3-4 minutter i at være hjemme, møder jeg hende var var min “uhelds-makker” i Hvidovre Cykelklub. Der er jo sket en del, så de blev en halvlang snak. Imens, kommer motionstræneren så forbi, og det blev så endnu en lang snak. Man skal nok ikke få den i hovedet https://www.instagram.com/reel/DHw-Es5vsGZ/?igsh=NXQzZmNjNzNtdWI4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted Wednesday at 07:27 PM Author Report Share Posted Wednesday at 07:27 PM 86,0 Virkelig hyggelig dag på arbejde. Får ros af en gut på Rødovre Station. Og så har jeg ikke tal på hvor mange tog, der har “checket hornet” når de er kørt forbi, eller hvor der vinket, så armene har været ved at falde af. Eller jeg er blevet vinket hen til en siderude, så føreren kunne hilse rigtigt på. Det oplever jeg dagligt, men i dag var det bare “hele tiden”. Lavede et “takke-opslag” i lokoførergruppen, og det er vist den tråd i år der har fået flest likes, Og god vind fra morgenstunden, så skodder, slikpapir osv blæser i sporet, så jeg ikke skal hapse det - det sparer en masse tid og skåner min seneskedehindebetændelse. Så kun 11000 skridt i dag og heller ikke synderlig mærket i bentøjet. Alligevel skrider tiden lidt, da jeg omsider kommer på cyklen, men har taget varmt tøj på, så jeg kan køre Amagerrunden. Efter nogle minutter opdager jeg, at jeg ikke har cykelbriller på, men synes ikke at der er tid til at hente dem, så fortsætter. Efter nogle minutter slukker wattmåleren og tænder så på halve watt - ergo den er ved at løbe tør for strøm. Det går jo fint Insekterne sugede den sidste varme over asfalten, så jeg kørte gennem den ene sværm efter den anden. Og fik en masse i øjnene. Så jeg opgav og vendte via Avedøre Holme og fik kørt et par 10-sek-spurter. Sølle 31 minutter kunne det blive til. Jeg havde desværre spist rigeligt, som nu ikke blev brændt af. Men jeg skal til påskefrokost hos kollegaen i morgen, så egentlig fint med lidt mullertræning op til en nuldag: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb Armstrækkere: 4 sæt Bicepscurl: 3 sæt Stående læg: 7/5 sæt + 18 kg Arnold pres: 3 sæt Bulgarsk split squat: 5/4 x 12x36 Fransk pres: 3 sæt - tror der var ny rep-PR i nyere tid (omend mine triceps desværre ikke bærer præg af det) Mavebøjninger: 3 sæt Kultur a la Østrig https://www.instagram.com/reel/DIeVdPWtxcL/?igsh=MXJjanhyZnc3MnV6aw== Bjergtrold, Davai and Henrik S. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted yesterday at 03:34 AM Author Report Share Posted yesterday at 03:34 AM 85,4 kg i første vejning. Min billige vægt til 99 kr lægger altid 300 gram mere på i evt efterfølgende vejninger, men den viser under alle omstændigheder under 86 kg. Jeg talte 3780 kcal i går, så det var jo ikke fordi jeg sultede mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted yesterday at 09:20 AM Report Share Posted yesterday at 09:20 AM On 4/8/2025 at 7:49 PM, Gregers TF said: Huerne er borte - de var nu heller ikke super varme, da lokoførere jo primært sidder og hygger sig i et varmt førerrum. Jeg tænkte strakt på nogle ældre dsb huer, sådan med øreklapper på, der rigtig kunne holde en varm under en isvinter :D Det lyder til at du hurtigt har fået omstillet og fundet dig til rette i din nye hverdag Gregers, det er dejligt at læse :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted yesterday at 10:38 AM Report Share Posted yesterday at 10:38 AM Ja, det er på mange måder en beundringsværdig arbejdsmoral du udviser Håber det giver en indre glæde at være så samvittighedsfuld!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago På 16.4.2025 at 21:27 , Gregers TF skrev: 86,0 Virkelig hyggelig dag på arbejde. Får ros af en gut på Rødovre Station. Og så har jeg ikke tal på hvor mange tog, der har “checket hornet” når de er kørt forbi, eller hvor der vinket, så armene har været ved at falde af. Eller jeg er blevet vinket hen til en siderude, så føreren kunne hilse rigtigt på. Det oplever jeg dagligt, men i dag var det bare “hele tiden”. Lavede et “takke-opslag” i lokoførergruppen, og det er vist den tråd i år der har fået flest likes Og et af de mest livsbekræftende indslag jeg har læst længe kære Gregers Jeg er både sikker på, at du gør det exceptionelt godt i dit nye job og også, at du både er meget savnet og respekteret af dine tidligere kolleger. Fedt at der stadig er en snitflade og noget socialt på den måde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts