Fit & strong - søvn, styrke og sund mad

Bjergtrold

Recommended Posts

På 2.12.2024 at 06:59 , Bjergtrold skrev:

NB kom lige i tanke om, at min badedragt vist hænger på tørrestativet, så skal vist være kreativ for at komme til gus.

Well endte med, at jeg kunne låne en badedragt så kom til gus mandag. Dog ekstremt travle dage og helt busted ovenpå vagt. Tirsdag var jeg oppe meget tidligt (kl 3) og kollapsede bare i sofaen da jeg kom hjem. Skulle ellers have haft svømmet med miss Spinderella men havde det ikke i mig.

Onsdag nåede jeg en lille smule overkropstræning inden møde med "The Gyms" husfotograf, som gerne ville have nogle vidnesbyrd fra nogle glade saunagus gæster. Af en eller anden grund havde jeg bildt mig ind, at der var sen sauna og det var så helt forkert. Nå endte i stedet med at hænge ud med nogle af de andre i biosaunaen, så det blev vildt hyggeligt alligevel. Torsdag ingen træning. Fredag, lørdag og søndag så omsider lidt under, over og tilsidst underkrop i går, hvor jeg også fik et enkelt HIIT sæt ind. 

Har tilgengæld prøvet at få optimeret på mad sådan at jeg automatisk får lidt mere frugt og grønt og er tættere på at ramme de 600 gram mod tidligere 300-400 i løbet af dagen. Forhåbentligt giver det så også lidt mere mæthedsfølelse. Ja og det så at jeg i mindre grad forgriber mig på majskiks med peanutbutter efter aftensmaden og på den måde vælter kaloriebudgettet.

Stats

Alkohol dag 79, kaffe dag 24, slik dag 2, 53.4 kg - spiste chokolade i går og fortsætter nok også med det. 

Kan heldigvis mærke, at jeg sover rigtig godt ovenpå kaffe rehab og er rimeligt vågen om morgenen og i stand til at hoppe ud af sengen og være i gang. Jeg har haft drukket en lille smule decaf de sidste dage men blandet sammen med en masse the, så zhe darkz zide har ikke helt taget mig og det skal den jo så heller ikke.

Tvivler på, at jeg når noget træning i dag men vi får se.

Dejlig dag / uge til boardet :hippy: 

23 timer siden, Bjergtrold skrev:

spiste chokolade i går og fortsætter nok også med det. 

Well og det skal jeg da så lige love for, at jeg gjorde :cry3:Ved ikke om det var manglende aftensmad søndag, hvor jeg var på cafe med god veninde og  spiste eftermiddagskage? Eller bare stress? Eller mørket? Kunne i hvert fald slet ikke stoppe i går og endte med at spise en hel plade ovenpå sund aftensmad. Well det er jo en proces og skriver det ligeså meget her for at blive klogere og om ikke andet, så er jeg altså ikke helt klar til at have chokolade i køleskabet. Kan åbenbart godt styre det nogle dage og andre ikke. Ja så det må tilbage i tælleskabet sammen med de andre ting. 

23 timer siden, Bjergtrold skrev:

Tvivler på, at jeg når noget træning i dag men vi får se

Og ja var super sent hjemme og trængte bare til at sove (og spise chokolade åbenbart) så 0 træning 

Stats: 

Alkohol dag 80, kaffe dag 25, slik dag 3, chokolade dag 1, 53.8 kg

Har pakket træningstasken i dag men vi må se hvad jeg når.

On 12/9/2024 at 7:19 AM, Bjergtrold said:

Kan heldigvis mærke, at jeg sover rigtig godt ovenpå kaffe rehab...

Ødelægger kaffen søvnen, ved at du har svært ved at falde i søvn, eller er det mere kvaliteten af søvnen der bliver påvirket?

Kan også relatere til det med chokoladen, det duer ikke at jeg har det liggende.
Først tager jeg måske et par stykker og tror at jeg kan styre det, men før jeg får set mig om så er hele pladen væk på en enkelt dag :)

19 timer siden, Davai skrev:

... men før jeg får set mig om så er hele pladen væk på en enkelt dag 

Ork, det er flot. En plade chokolade holder sjældent en hel dag hos mig :hmmm: Tricket er helt klart, at man slet ikke har det liggende i skuffen. Hvis det ligger og frister, kan jeg sgu ikke holde nallerne for mig selv.

19 timer siden, Davai skrev:

Ødelægger kaffen søvnen, ved at du har svært ved at falde i søvn, eller er det mere kvaliteten af søvnen der bliver påvirket?

Kan også relatere til det med chokoladen, det duer ikke at jeg har det liggende.
Først tager jeg måske et par stykker og tror at jeg kan styre det, men før jeg får set mig om så er hele pladen væk på en enkelt dag :)

:hippy:Tak for at dele mht chokoladen Davai. Godt at vi er flere som har det sådan.

Og ja det er både kvalitet og kvantitet mht søvn når jeg drikker kaffe. Plus en masse andre ting, som fx dårlig mave. Og ja nok vigtigst, så har jeg jo overvejelser mht om jeg i virkeligheden kunne have udiagnosticeret ADHD eller ADD. Jeg ved godt, at der er meget snak om, at det bare er en modediagnose og mange siger til mig, at jeg da har kunnet gennemføre en uddannelse, passer et arbejde og virker meget rolig og grounded. Ja og alligevel så har jeg jo kæmpet meget med manglende følelsesregulering, impulsivitet, jeg kan ikke finde ud af økonomi, jeg overspringshandler og har et meget svingende præstationsmønster. Plus at jeg lever alene, ja fordi at det bare er så meget lettere end at skulle prøve at få en mand til at passe ind i mine skøre rytmer og fx det at have rum til at gøre de ting, som jeg ved er gode for mig; søvn, gus, træning, den gode mad og ro til at være aLone. Anyhow så bliver alle de dårlige ting forstærket når jeg drikker kaffe. Jeg vågner tidligere og går i gang med at brygge kaffe og der skal mere og mere til. Senere på dagen er jeg meget mere irritabel, lydfølsom og er meget mere tilbøjelig til at føle, at jeg er omgivet af idioter. Nå anyhow så vil jeg hellere opgive kaffe og passe på mig selv med de ting som beroliger og stabiliserer mig, frem for at opsøge diagnose og evt skulle have medicin. Både psykiatere og psykologer er jo også meget optaget af, at der under alle omstændigheder skal rigtig meget adfærdsregulering til og at gode vaner kan gøre en stor forskel. Det er også derfor, at jeg har det nemt med erkendelsen af, at det er helt slut med alkohol. Det gør alt så meget lettere. 

Nå ingen træning kun gus i går men det er også bare så godt og sundt for mig og havde rigtig god dialog med coach Lagermand fra morgenstunden omkring det her med at være på rette vej mht at finde det sted, hvor jeg mentalt er i balance og med kognitivt overskud og at det også ofte er det som gør forskellen mht om jeg kan holde madplan eller ej. 

Stats: alkohol dag 82, kaffe dag 27, slik dag 5, chokolade dag 3, vægt 53.2

Og til sidst en lille smuk sang, som mange Swifties har brugt til at markere enden på den store Eras tour, som har haft været fantastisk på så mange måder. Mange gør det op i penge, jordskælv mv men for mig handler det i høj grad om et kæmpe community med vægt på relationer og det at være forenet om noget særligt. 

https://www.youtube.com/watch?v=F5TMU6916U8

Edited by Bjergtrold

13 minutter siden, Henrik S. skrev:

Ork, det er flot. En plade chokolade holder sjældent en hel dag hos mig :hmmm: Tricket er helt klart, at man slet ikke har det liggende i skuffen. Hvis det ligger og frister, kan jeg sgu ikke holde nallerne for mig selv.

Også tak for at du deler Henrik og mit problem er jo, at jeg i perioder godt har kunnet have det liggende og ja så til andre tidspunkter, så går det ikke :hippy: 

Edited by Bjergtrold

Nå kort update

Sidste uge blev rigtig travl, så nåede bare lidt overkropstræning onsdag. I går underkrop og til morgen overkrop. Har fået nyt program med rigtig mange super sæt og mange sæt i det hele taget. Det føles fedt og fx morgenens pull ups overbeviste mig om, at jeg faktisk helt sikkert er kommet i bedre form og er blevet stærkere. 

Nåede også 2 x HIIT med 8 x 20 sekunders løb både i går og i dag. 

Havde så meget overskud i går, at jeg prøvede at købe en lille pose rustne søm (bolsjer) for at se om jeg kunne nøjes med et par stykker. Well det gik lige så skidt som med chokoladen. 

Er dog blevet meget bedre til at få det hele med ind i Lifesum og på den måde kan jeg se, at verden eller kaloriebudgettet ikke nødvendigvis vælter. Der er bare ikke meget mæthed i sukker ovenpå hård bentræning. Eller i de Bastogne kager jeg egentligt investerede i til kommende tirsdags the hygge med bjergveninde K. Well har kun smagt et par stykker men de løber godt nok hurtigt op og det helt uden mæthedsfornemmelse. 

Endte med at kassere decaf (igen, igen, igen) da jeg kan se, hvordan det alligevel driller min mave. 

Må nøjes med at nyde al den gode the. 

Stats:

Alkohol dag 85, kaffe dag 30, slik dag 1, chokolade dag 6, 53.5 kg 

Nå har alt for meget arbejde at nå men kom egentlig til at dvæle lidt ved julefilmen "Our little secret" på Netflix. I går så jeg "Black Doves" færdig, som jeg absolut fandt meget underholdende. 

Er lykkedes med at gøre en hel del mere klar til jul men pga sygdom har jeg fået ekstra vagt næste weekend. Det er lidt uvist, hvad det betyder for de arbejdsdage, som jeg i forvejen har henover julen og lidt stramme tider vil jeg nok indrømme. Well må bare prøve at få sovet, spist og trænet og så håbe, at det går. 

Snart god næste uge til boardet :hippy: 

Ikke meget træning. Har haft været lidt social + en del i sauna og i dag fik jeg så taget hul på noget hjemmestyrke, hvor jeg nåede lidt ind imellem en god del arbejde. 

Det er jo ikke tungt herhjemme men kroppen syntes at have godt af at blive brugt. Jeg tror, at jeg har en masse væske i kroppen. Er tung og ja Body Battery er meget lavt + knapt steget i nat. Mystisk og sygdom lige nu vil passe meget dårligt. 

Glæder mig til svøm med miss Spinderella senere i dag. Og det også selvom, at jeg føler mig lidt som en pumpet og strandet hval lige nu. 

Coach P er heldigvis god til at støtte og ja kommer med virkelig mange guldkorn ved hver eneste check in.

Snart dejlig juleferie til dem som snart måtte have det

:hippy: 

Uhhh som tiden er fløjet afsted. Masser af julevagts arbejde men heldigvis også tid til at få sovet trænet og hygget. 

Torsdag i sidste uge dejlig svøm med miss Spinderella og dejlig middag efterfølgende. Fredag lykkedes det mig at få trænet overkrop inden lidt sen sauna. Søndag tidlig morgentræning inden vagtstuegang. Blev vist også til HIIT i form af 8 x 20 sekunders løb både fredag og søndag.

Mandag overkropstræning. Tirsdag vagtstuegang i Gødstrup og var helt sofa smadret grydeklar, da jeg endelig kom hjem. Vagten frem til onsdag morgen var heldigvis overraskende lidt belastet. Onsdag ben træning som jeg stadig kan mærke og i går et quick and dirty overkropspas. I dag og i morgen job men har pakket tasken til i aften, hvis jeg skulle ende med at være overraskende frisk. 

Føler egentligt, at jeg har det virkelig godt i min lille boble med rutiner, lidt hverdags luksus i form at gus, travlt på job men spændende og så hyggelige aftaler med søde veninder. Lørdag var jeg fx til et solhvervs arrangement på skønne Moesgaard med veninde T og jeg har faktisk også mødt søde nye mennesker nede i "The Gym". Ja og så pludselig begynder bjergtrold F at skrive, at jeg er så klog og spændende og at han er betaget af mig og min personlighed + "at de interessante kvinder åbenbart bor i Jylland". Det er jo sødt men helt ærligt, hvor mange gange har jeg ikke været op og ned af den hat det sidste år og uden, at det alligevel rigtig har haft ført noget med sig. Jeg kan virkelig godt lidt manden men føler mig virkelig skør over pludselig at være parat til at krydse bæltet flere gange på få dage, overveje at fejre nytårsaften sammen, bla bla bla. 

Og hvis vi alligevel bare skal være venner, så er det måske lidt meget at bruge mentale ressourcer på at skrive lange beskeder, som vi fx gjorde sidste år til nytår og som der allerede nu bliver lagt lidt i kakkelovnen til. Altså det er som om, at det er sådan lidt "on demand", comfort artigt lige at kunne hente noget opmærksomhed hos mig og alligevel ikke rigtig være til noget. Jeg har jo grundlæggende bare passet mig selv og ikke selv opsøgt den opmærksomhed. Kan faktisk mærke, at jeg har det super godt med bare at kunne hygge mig i mit eget selskab. Have travlt med mine egne planer. Når jeg sådan bliver rystet lidt mentalt, så får jeg bare lyst til at vælte mig i store café latter, champagne og chokolade. Nøjedes så dog med lidt chokolade og slik i går = begrænset skade.

Anyhow stats: 

Alkohol dag 96, Kaffe dag 41, slik dag 1, chokolade dag 1, vægt 54.4 kg 

Og til sidst en lille sang som er flyttet ind hos mig 

https://www.youtube.com/watch?v=k-k2_Liofy8

Dejlig weekend til boardet og lidt for tidligt at skrive godt nytår allerede :hippy: 

Edited by Bjergtrold

Well ikke noget træning at opdatere men lykkedes mig at komme hjem i går og have en del energi til at få pakket, sovet, arbejdet lidt fra morgenstunden og nå tog :hippy:

På sin vis det bedste bevis på hvor god proces hos Lagermand har været for mig. Ofte var det tidligere helt umuligt for mig at slæbe mig hjem fra tog, endsige nå noget fornuftigt. Mentalt skal jeg vænne mig til, at dagen ikke behøver at være slut kl 19.30 og heller ikke selvom, at jeg haft været med tog i Gødstrup. Selvfølgelig betød det også noget, at jeg var godt udsovet ovenpå 1. og 2. juledag. 
Har pakket til træning i morgen tidlig men når ikke noget i dag.

Stats

Alkohol dag 97, kaffe dag 42, slik dag 2, chokolade dag 1. Fik nogle små chokolader i går og ja det var godt. Vægt 55 kg men ifølge vægt, så er der noget muskelgods i det = lavere fedtprocent. Well det svinger jo men jeg fortsætter det gode arbejde. 
Til sidst en lille formidabel perle fra Fleetwood Mac :hippy:

https://m.youtube.com/watch?v=WM7-PYtXtJM

Dejlig weekend til boardet 

:strat: Godt nytår folkens

Her årets sidste post. Ikke at der har været meget træning. 
Kom sent i seng lørdag, så prioriterede søvn inden fødselsdagshalløj. Gik / joggede så 8 km til gus og resten af festlig fødselsdagsfest hos min bror. 
Mandag blev store rejse / ompakningsdag men nåede dejlig aften gus og hygge. I dag ben dag og årets sidste gus inden afgang til Hillerød for bjergtrolde træf og klar intention om bare at have en hyggelig aften :hippy:

Jeg har både egen alkoholfri vin og decaf med og i går var jeg ved at falde i søvn midt i sushi middag med veninde. Ja så måske jeg er verdens kedeligste nytårsgæst. 
Håber i hvert fald, at alle kommer godt ind i 2025 og pas på jer selv

:hippy:

23 timer siden, Henrik S. skrev:

I lige måde! :rudolph:

Tak kære Henrik 

Update fra årets første træning i går 

Styrke

Overkrop og det mere udfordrende pas, hvor jeg starter med pull ups supersettet med military press. 

HIIT

8 x 20 sekunders løb. Er begyndt at skulle helt ned omkring 3.30 for virkelig at føle, at jeg giver den gas = et godt bevis på, at det er de her sprint sessioner, som skal til for at løfte konditionen. Til gengæld er jeg nok ikke super udholdende og bør nok få lagt nogle crosstrainer sessioner ind. Skal jo til Norge om 2 måneder og stå på ski. 

Stats: 

Alkohol dag 104, kaffe dag 49, slik dag 5, chokolade dag 2, 54.3 kg 

Nytår i Hillerød superhyggeligt og afslappet og jeg holdt mig vågen og holdt mig fra alkohol. Sidstnævnte også med credit til F som havde købt alkoholfri rosé til mig og på ingen måde prøvede at overtale mig. I sådan en situation havde det ellers helt klart været nemt at falde i. Og da jeg vågnede om morgenen d 1.1 havde jeg faktisk alligevel lidt migræne og var smadret med et bodybattery på 20, hvor det blev hele dagen. Ikke fordi, at jeg ikke hyggede mig men er jo bare alligevel krævende at rejse igennem landet, være spændt, alt for længe vågen og på med dybe samtaler + det underliggende "will we, won't we"... Og hvor er jeg bare et sted i mit liv, hvor jeg værdsætter at komme hjem, få sovet, komme i gus og bare prøve at få lidt styr på sagerne. Må erkende, at jeg er blevet en halvgammel og kedelig lille trold og må sige, at jeg elsker det :hippy: 

Dejlig dag og (heldigvis) snart weekend til boardet :hippy: 

Update

En del træning de sidste dage og det kan virkelig mærkes i skroget. Omvendt så har det haft været nu, at jeg havde tiden til det og ja vagt fra i morgen tidlig og så ved jeg aldrig helt, hvordan at dagene bliver skruet sammen. Håber dog stadig på en masse gus. Og forhåbentligt også noget træning. 

Træning d 3.1

Styrke

Benpas 

Der var ikke officielt gus på programmet men masser af søde mennesker i The Gym's relax afdeling, så super hyggeligt på en meget afslappet måde. 

Bagefter vandrede jeg afsted til at få klaret nogle ærinder, så antal skridt kom et pænt stykke over de 10.000 = super godt. 

Træning d 4.1

Styrke

Overkrop 

Derefter dejlig gus fra kl 12

Træning  d 5.1

Styrke

Endnu et ben pas. Ben ikke restituerede ovenpå pas fredag aften, så tog det lidt let. 

HIIT

8 x 20 sekunders løb. Igen ikke helt så hurtigt som forleden pga trætte ben. Bagefter virkelig skøn gus. 

Nu har jeg nogle arbejdsopgaver men skal virkelig passe på, at jeg ikke bare falder i søvn i sofaen ligesom i går eftermiddags. Og så gik jeg ikke engang sent i seng. 

Nå håber om ikke andet, at jeg er godt udsovet til vagtuge. 

Stats:

Alkohol dag 106, kaffe dag 51, slik dag 1, har spist en masse chokolade men må lige back on track. Kan ikke rigtig forvalte at have det i huset. Det samme gælder slik, hvor jeg i går købte en pose bolsjer. Et stykke hen ad vejen, så spiste jeg kun lidt men i sidste ende, så er hele posen jo væk. Vægt 54.0 kg 

Fredag kasserede jeg noget decaf men kun for at købe endnu mere fredag aften og i går købte jeg en anden udgave. Har også meget lyst til rigtig kaffe. Sådan er det bare. Ved ikke rigtig om jeg kunne forvalte bare en lille smule engang imellem? Well kender jo svaret og det er jo baggrunden for, at jeg var af så længe og det gik jo i sidste ende. Måske der bare har haft været så meget hurlumhej i de her uger. Håber at alt bliver lidt mere tilbage til normalen og rutinen. Fredag var jeg så voksen, at jeg fik taget hul på Nepal rejseforsikringsting og jeg er også i gang med en økonomisk kortlægning, hvor jeg prøver at tage det hele lidt ad gangen. Konsistens over perfektion, som jeg jo nu har lært fungerer rigtig godt, fx både med mad og træning. 

Jeg er stadig med i  downdog "yoga" challenge men har haft valgt meditation ca 12 min dagligt og de første dage faldt jeg (indrømmet) lidt i søvn. Må hellere prøve igen i dag og nu er min luftveje også helt skønt oprensede af dagens mentol krystaller fra gus.

Stay strong derude :hippy: 

Posted (edited)

Træning d 7.1

Styrke

Overkrop i crowded center men synes, at jeg er blevet god til at sno mig og få gennemført program så nogenlunde.

Yoga

12 minutters dejlig hatha. Også selvom at jeg næsten savnede dagens meditation. Og er glad for at være med i challenge stadig. Et godt eksempel i forhold til det med at få nye vaner = det gælder om at gøre dem så lette som muligt. Og så er det faktisk belønnende i sig selv bare at fortsætte og summe dagene op.

Bagefter super dejlig gus.

Mandag var jeg alt alt for træt og smadret til noget som helst. Kom dog ikke engang tidligt i seng men fik lidt styr på nogle ting inklusiv vagt. Og så var størstedelen af togene i går morges aflyst, så også lidt et puslespil at sikre, at jeg kom på arbejde i bare nogenlunde tid mv mv. Til gengæld så gav alle forsinkelserne anledning til en masse  snak i toget, som efterhånden også er blevet lidt et hygge / socialt rum. 

Stats: Alkohol dag 108, kaffe dag 53, slik dag 3, decaf dag 2, har igen spist en del chokolade men ja har haft det inde i regnskabet og prøver at finde "win or learn" mindsettet, som fx at jeg i går aftes var super sulten efter at have misset frokost med fx god kylling og grøntsager.

Mave bøvler lidt = bekræfter mig i, at jeg gør det rette med at have puttet decaf højt, højt op i et skab. Kommer formentligt til at drikke lidt igen på et tidspunkt men skal være med pauser. 

Tilsidst en fin lille sang som bjergtrold F sendte til mig søndag aften. Jeg er meget optaget af at hygge mig med alt muligt andet og skærmer nok mig selv lidt ved ikke selv på nogen måde at være udfarende. Muligt at Kierkegaard taler om at miste fodfæste for en stund og at det er godt at vove noget og at vi mister os selv ved ikke at vove. Men altså jeg har haft tilbragt så stor en del af mit liv udenfor min komfortzone og gjort skøre impulsive ting. Lige nu har jeg brug for noget andet og hvis F virkelig er/var interesseret, så opdager jeg det vel på et tidspunkt. Selvfølgelig har der måske været nogle tegn... men igen det skal være meget konkret og vedholdende, hvis jeg skal bevæge mig ud isen. Går jeg glip af noget, ja måske men så må det være sådan. 

https://www.youtube.com/watch?v=gnhXHvRoUd0

Dejlig dag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold

Der gemmer sig da en lille cliffhanger i det sidste afsnit :rolleyes:

Apropos alkohol :beer:

Det er flot med 108 dage uden! Berlingskes Søren Frank har - hvad der er meget ambitiøst som mad- og vinanmelder - haft et alkoholfrit efterår. Nu ved jeg ikke, om du kan læse vedlagte, men han har nogle gode tips om alkoholfri vin, gin og øl: https://www.berlingske.dk/gastronomi/soeren-frank-klarede-aarets-vildeste-fester-uden-at-roere-alkohol-hans

Politiken har også lige testet alkoholfri øl: https://politiken.dk/danmark/art10141850/Den-bedste-dufter-mest-af-øl-den-dårligste-lidt-af-candyfloss

Jeg er lidt obs på de artikler, fordi jeg er virkelig glad for en kold øl til maden, men den skal ikke nødvendigvis være med alkohol.

På 8.1.2025 at 08:25 , Henrik S. skrev:

Der gemmer sig da en lille cliffhanger i det sidste afsnit :rolleyes:

Tak kære Henrik og ja det har godt nok (alt for) længe haft været en lang cliffhanger og jeg har haft travlt med at bilde mig selv ind, at jeg var cool, i stand til at "go with the flow" og ja alligevel, så har det haft fyldt alt for meget og det uden at der egentligt var et perspektiv i det. Har jeg haft turdet at spørge direkte? Nej og det er vel fordi, at jeg inderst inde vidste, at det ikke var andet end varm luft og floskler. Men altså lille smukke og kloge Enhjørning var kort tilbage i min verden :heartpump: og udfordrede mig på det her med at spørge. Ja og det føltes faktisk også empowering at være ærlig og også befriende at få en slags ærlig (omend floromvunden) - "ja du er sød og dejlig, men det er ikke det jeg ser for mig" tilbagemelding. Well så kan jeg slå det ud af hovedet og koncentrere mig om at være glad. Det føles faktisk lidt hårdt og sørgeligt oveni alt det andet, som jeg også har haft oplevet de sidste døgn. Ja men på sigt, så håber jeg, at det bliver bedre....  

Og dagens passende sang fra sauna gus 

https://www.youtube.com/watch?v=AqN4ylZLlXY

På 8.1.2025 at 08:25 , Henrik S. skrev:

Det er flot med 108 dage uden! Berlingskes Søren Frank har - hvad der er meget ambitiøst som mad- og vinanmelder - haft et alkoholfrit efterår. Nu ved jeg ikke, om du kan læse vedlagte, men han har nogle gode tips om alkoholfri vin, gin og øl: https://www.berlingske.dk/gastronomi/soeren-frank-klarede-aarets-vildeste-fester-uden-at-roere-alkohol-hans

Politiken har også lige testet alkoholfri øl: https://politiken.dk/danmark/art10141850/Den-bedste-dufter-mest-af-øl-den-dårligste-lidt-af-candyfloss

Jeg er lidt obs på de artikler, fordi jeg er virkelig glad for en kold øl til maden, men den skal ikke nødvendigvis være med alkohol.

Og tak kære Henrik. Og ja hvis det ikke havde været for den ene dag i september, så havde det nok snarere været 200 dage og ja alkohol er ikke svært for mig at undvære sammenlignet med kaffe. 

Igen i dag har jeg måttet putte decaf op i højt skab for får ondt i maven. Kunne også smide det ud men er lidt for nærig her i januar måned. 

Stats:

Alkohol dag 113 kaffe dag 58, slik dag 3, morgenvægt 53.7

Der er også blevet trænet (lidt) svøm torsdag, benstyrke i går + HIIT og i dag et halvt overkrops pas men havde travlt med at skabe den her klarhed, som nu er kommet til mig på flere fronter.

Uendeligt meget arbejde men sidder lige lidt og stener :hippy: 

Træning d 13.1

Styrke

Ben 

Træning d 14.1

Styrke

Overkrop

Yoga 

20 minuters dejlige hatha med fokus på hofteåbning. Virkelig dejligt. Vil virkelig gerne meget mere af det. 

Begge dage dejlig gus omend jeg mandag aften var meget træt og synes, at jeg blev / var noget dizzy bagefter. Gusmester Katrina har det med at brænde Palo Santo = røgelse af ved gusens start og det er som om, at mine luftveje ikke er særligt vilde med det. Eller også var det bare varmen, det sene tidspunkt, eller det forhold at weekenden i det hele taget og søndagen i særdeleshed, bare trak nogle tænder ud. Var egentligt voldsomt ked af det. Ikke så meget pga F men mere pga min (åbenbart) fortsatte tendens til at miste mig selv i processen. Hellere at ville idylisere frem for at lytte til min stærke intuituition og indre fornuftens stemme. Selvfølgelig var der masser af tidspunkter undervejs i F gate, hvor vi havde beskeden kontakt og det ikke rigtig fyldte noget. Men ja særligt på det seneste, så har jeg jo haft tanket noget energi og haft nogle drømme om, at jeg måske også kunne få lov til at dele nogle oplevelser med en anden. Det er befriende at mærke, at jeg har lov til at gå "no contact", når det er hvad der føles bedst for mig. Jeg skal holde op med at tro, at jeg er forpligtet til noget som ikke er godt for mig. Er jo super god til at gøre ting aLone og meget stolt og glad over de ting, som jeg er blevet bedre til på det seneste. Jeg nyder al min gode mad, træningen, god søvn og er blevet meget bedre til at hygge mig med at rydde op og fx nu pusle med udgifter, indtægter og prøve at planlægge diverse indkøb, træning og arrangementer bedst muligt. Og jeg har ikke længere lyst til på nogen måde at være hooked på noget, som ikke har sin gang på jord. Så hellere glad for mig selv og mit liv :hippy: 

Nå planen at nå noget bentræning senere i dag og så tidlig gus. Var (meget) tidligt oppe og er gennemsnitligt i en times søvnunderskud den sidste uge, så tidligt i seng. Fred og ro inden weekenden og ny vagt skyller ind over mig. 

Dejlig dag til boardet og genhør med fin lille single sang 

https://www.youtube.com/watch?v=G7KNmW9a75Y

På 15.1.2025 at 12:52 , Bjergtrold skrev:

Det er befriende at mærke, at jeg har lov til at gå "no contact", når det er hvad der føles bedst for mig. Jeg skal holde op med at tro, at jeg er forpligtet til noget som ikke er godt for mig. Er jo super god til at gøre ting aLone og meget stolt og glad over de ting, som jeg er blevet bedre til på det seneste. Jeg nyder al min gode mad, træningen, god søvn og er blevet meget bedre til at hygge mig med at rydde op og fx nu pusle med udgifter, indtægter og prøve at planlægge diverse indkøb, træning og arrangementer bedst muligt. Og jeg har ikke længere lyst til på nogen måde at være hooked på noget, som ikke har sin gang på jord. Så hellere glad for mig selv og mit liv

Citerer lige mig selv. Nok lidt som et mantra for det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes, at jeg oplever nogle hårde dage med meget mere modstand og trælse oplevelser. Er i hvert ikke længere på nogen måde people pleaser. Vil grundlæggende gerne være ordentlig men kan også godt se, at jeg i jagten på min egen sindsro og sigen fra, helt sikkert sårer andre, mister folk, som jeg havde håbet at have i mit liv på en eller anden måde, ja måske altid. Bare i løbet af de sidste 3 uger måske 3-4 personer. Synes ikke, at det er nogen særlig fed track record. Og stadig, så er jeg nødt til at være tro mod mig selv og holde fast i at sige nej til ting og relationer, som overskrider mine grænser, og er parate til at bruge mig, som ja en slags trøstebamse. 

Onsdag blev en meget lang arbejdsdag uden træning. Torsdag bentræning og sauna. Fredag meget meget tidlig start, vagt og ekstremt pres. Lørdag ok dag i Gødstrup men kom sent hjem og røg udmattet om på sofaen med Downtown Abbey. Søndag morgen omsider mere udsovet og mig selv inde i hovedet. Overkropstræning, HIIT + sauna oveni stuegang og så mere arbejde hjemme igen. 

Havde overvejet at nå morgentræning inden afgang til møde i Middelfart men havde mere brug for at nå en hel masse arbejde og oprydning og komme nogenlunde roligt ud af døren. Har taget yoga måtten med og drømmer om at få gjort noget af det. Og også vandrestøvlerne for noget aften / morgen vandring. Og har tog billet, så jeg gerne skulle kunne nå noget gus i morgen eftermiddag. Onsdag eftermiddags svøm med miss Spinderella men drømmer om noget styrketræning fra morgenstunden. Opdagede i går at GoCollective åbenbart har gang i noget sporarbejde de næste (minimum) 3 uger og på den konto er jeg nødt til at tage tog lidt i 5 for at kunne nå på arbejde i tide. Plus at turen kommer til at tage mere end 2 timer hver vej. Well må prioritere at få udnyttet tog tiden fornuftigt, inklusiv måske at sove lidt på turen hjem. 

Har spist noget slik og chokolade de sidste dage men modstod fristelsen til at købe mere decaf fredag aften. Det gør heldigvis en positiv forskel at være helt tilbage på the. 

Stats: Alkohol dag 121, Kaffe dag 66, decaf dag 3, vægt 53.7 kg 

Torsdag gode nyheder på den måde, at Tryg dækkede omkostninger til fly og helikopter i forbindelse med mit exit fra Nepal og Mera Peak turen. 

Og en lille rammende sang

https://www.youtube.com/watch?v=BY3izAZX9ZQ

Dejlig uge til boardet :hippy:

Over fire timers daglig transporttid :crazy: Så er det vist om at holde noget disciplin, så det ikke bliver spildtid det hele. At folk bakker ud af ens liv, fordi man begynder at være tro mod sig selv, er heller ikke særligt hyggeligt.

Godt at læse, at du alligevel har fat i den lange ende.