Bjergtrold Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 På 15.2.2025 at 16:27 , Bjergtrold skrev: forhåbentligt lidt mere ro, regelmæssighed og hyppigere updates herfra Nå nu må jeg jo lige holde stilen Træning d 16.2 HIIT 8 x 20 sekunders løb Nåede ret sent ned i center og skulle jo nå dejlig og hyggelig gus x 3. Samlet for ugen 4 x styrke + 2 x HIIT + 20 minutters yoga + pilates Stats: Alkohol dag 148, kaffe dag 93, decaf dag 16, slik dag 3, chokolade dag 3, vægt 54.9 kg Skridt 11.371. Når næppe mange flere i dag. Gennemsnitlig søvn den sidste uge 8 timer og 30 minutter. Allerede fra i nat/morgen kommer jeg til at æde mig ind på timerne men i hvert fald fuldstændigt bevidst om, at det er noget af det bedste jeg kan gøre for mig selv = sove. Har fået bestilt tid hos læge dvs et lille kvarter, som jeg kunne få i midten af marts. Well det er jo vilkårene men føles lidt mærkeligt. Vi får se. Måske at jeg skal prøve at ringe til dem og høre om jeg kunne få lidt mere tid. Snart søde drømme til boardet Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted February 16 Report Share Posted February 16 Det er længe siden jeg har hørt afsnittet så jeg kan ikke garantere at det er super relevant for dig Bjergtrold, men jeg kom i tanke om at Manu Sareen har haft en læge inde i sin podcast, for at fortælle om foreningen Læger med ADHD (Episode 17): https://open.spotify.com/episode/5A9b6djUvn509kzbWNIH2x?si=d72b86a3b1a94fcb Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted February 18 Author Report Share Posted February 18 På 16.2.2025 at 20:44 , Davai skrev: Det er længe siden jeg har hørt afsnittet så jeg kan ikke garantere at det er super relevant for dig Bjergtrold, men jeg kom i tanke om at Manu Sareen har haft en læge inde i sin podcast, for at fortælle om foreningen Læger med ADHD (Episode 17): https://open.spotify.com/episode/5A9b6djUvn509kzbWNIH2x?si=d72b86a3b1a94fcb Tusind tak Davai Det er helt sikkert super relevant for mig. Jeg har ikke hidtil været så god til at lytte til podcasts men er blevet ret god til at høre lydbøger i toget og når jeg skal sove, så det er sikkert bare om at få det gjort. Senest fik jeg hørt en bog "ADHD hos piger og kvinder" af Lotta Borg Skoglund og den giver i hvert fald masser af genkendelse. Mange har travlt med at sige til mig, at det da bestemt ikke kan passe men bogen har fx et rigtig fint kapitel omkring det her med at præstere versus at fungere. Og ja jeg kan da ved flere lejligheder sagtens præstere men så er meget andet omkring mig ret kaotisk og jeg bruger mange kræfter på bare at holde lejlighed nogenlunde i skak. Jeg når ikke til at få sat ny lampe op, sørge for at jeg har cykellygter som virker, eller få afkalket brusenichen. Mit lys i min arbejdsstue er mangelfuldt og tror faktisk nogle gange, at jeg ville være mindre blokeret, hvis der var bedre lys. Jeg har ingen billeder på væggen og entre lyset var gået for 2 ud af 3 spots, uden at jeg fik det fikset hurtigt. Sådan noget som rensning af afløb kræver et langt tilløb og jeg når næsten at etablere fodspa inden det lykkes. Desuden så skriver bogen også om den gamle DAMP diagnose, som også omfattede motoriske udfordringer, hvor jeg er super klodset og fx opgav at tage et kørekort for nogle år siden. Nå ingen træning i går men masser af dejlig søvn og synes, at det lysner lidt inde i hovedet. Gårsdagens sollys og længere lyst i det hele taget, føltes virkelig godt. Dejlig dag til boardet Davai and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 18 Report Share Posted February 18 2 timer siden, Bjergtrold skrev: Gårsdagens sollys og længere lyst i det hele taget, føltes virkelig godt. Nemmerlig. Lige om lidt går det stærkt mod lysere tider. Og jeg foretrækker altid sådan et crispy højtryk med blå himmel og frostgrader end tre graders varme og blytung, grå himmel. Davai and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted February 20 Author Report Share Posted February 20 På 18.2.2025 at 09:43 , Henrik S. skrev: Nemmerlig. Lige om lidt går det stærkt mod lysere tider. Og jeg foretrækker altid sådan et crispy højtryk med blå himmel og frostgrader end tre graders varme og blytung, grå himmel. Enig kære superløber og skønt, at du har været ude at nyde det i frokostpausen som i går Både mandag og tirsdag blev nuldage. Begge dage rigtig tidligt oppe og ja masser af arbejde og også selvom, at alt er mere roligt nu. Masser af søvn som jeg efterhånden virkelig er begyndt at se på som ultimativ selvforkælelse. I går fik jeg så alligevel bimlet mig selv ned til lidt træning Træning d 19.2 Styrke Legday med PR i benpres med 8 gentagelser på 180 kg og følte mig også stærk i rumænsk dødløft, hvor jeg havde 6 gentagelser med 75 kg og uden at det føltes super tungt. Kunne godt have lyst til at undersøge, hvad mit max for 1 gentagelse egentlig er i øjeblikket. Da jeg i sin tid trænede med Johan nåede vi op på 82.5 kg men i øjeblikket har jeg jo "nemt" 6 gentagelser med 80 kg. Derefter super dejlig gus x 3. I forgårs faldt jeg i med lidt decaf men har ellers været god til sunde snacks snarere end slik og chokolade = way to go. Stats: Alkohol dag 152, kaffe dag 97, slik dag 7, chokolade dag 7, vægt 55.5 kg = tungt men prøver ikke at gå i panik. Tror at det er en blanding af muskler og så januars lidt for meget snackeri og for lidt søvn. Til sidst en super smuk lille sang https://www.youtube.com/watch?v=uuUP8RW0D78 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted February 24 Author Report Share Posted February 24 Træning d 20.2 Styrke Hurtig overkropstræning inden dejlig gus Restitutionsdag d 21.2, hvor jeg var tidligt oppe og bare kollapsede i min seng da jeg kom hjem. Træning d 22.2 Styrke Endnu en gang massiv bentræning med en masse vægt på både i squat og dødløft. HIIT 8 x 20 sekunders løb med fart på Og så masser af dejlig eftermiddagsgus Træning d 23.2 HIIT Igen 8 x 20 sekunders løb Og så gik jeg over i alm Løb 9 minutters langsomt løb. Vil så gerne i gang med at løbe lidt igen. Og tænker, at formlen må være; ikke for langt, ikke for hyppigt og ikke for hurtigt. Foreløbigt (7-9-13) synes jeg ikke, at jeg jeg har mærket en masse til hoften = positivt. Faldt i en masse snak både på vej ned til træning og med tidligere coach Stine, da jeg landede i "The Gym". Havde så en forestilling om at kunne træne overkrop hjemme men blev ikke lige. Anyhow også godt at skyde bentræningen lidt. Ja så håber på overkrop inden gus i dag og ben i morgen. Ikke sikkert at det lykkes men har arbejdet rigtig meget i weekenden og håber at kunne slippe afdelingen lidt tidligere og gøre nogle ting færdige i toget. Mht mad, så er jeg blevet meget opmærksom på, at der for mig er flere forskellige former for sult/spisetrang. Og også, at min formodede ADHD spiller en stor rolle. Når jeg vågner i morges er jeg definitivt rigtig sulten. Nogle gange midt på dagen, eller efter aftensmaden, så tror jeg mere, at det er sådan en reaktion på blodsukkerfald, når først jeg har fået noget at spise og bare har lyst til at spise videre. Til andre tidspunkter, så er det jo en fænomenal overspringshandling, hvis jeg er ved at gå i stå i en problemløsning. Og der er Ingen tvivl om at visse fødevarer helt klart "inspirerer" til bare at spise meget mere. Også derfor, at jeg er glad for at have erkendt, at slik og chokolade nok er nødt til at have en meget begrænset plads i min daglige kost og ikke er gode for mig at have inden for dørene. Har også en fornemmelse af, at de rigtig gode madvaner = uforarbejdede fødevarer og godt med frugt og grønt, medvirker til at holde mit sind mere stabilt. Ja så det er jo win win. Fik allerede i går planlagt og indtastet min mad for i dag, så det er nok way to go, inklusiv i forhold til ikke at skulle tænke over det. Og decaf udskejelsen blev heldigvis kort = dyrt at kyle glas i skraldespanden men kan ikke forvalte det. Elsker bare det bitre stads men mærker hurtigt effekt både på mave og søvn. Muligvis fordi, at der reelt er lidt koffein i det, eller I don't know, men duer ikke. Anyhow stats: Alkohol dag 156, kaffe dag 101, slik dag 11, chokolade dag 11, decaf dag 2, 54.7 kg Guess that's it Er i gang med at prøve at pakke til Norge men der er bare SÅ meget af det, som jeg skal have med, som jeg også bruger rigtig meget i hverdagen = min nuværende yndlingskjole, fleece, uld, badedragter (sauna på hotellet)... Ja de næste dage bliver nok travle men vil tilgengæld glæde mig til at kunne slappe af på fjeldet. Kan så se, at området hvor jeg skal hen er ramt af den samme mildning (hedder det det?) i vejret, som vi også har glæde af her. Jeg har jo købt ekstra uld, fordi at der så ud til at være to cifrede frostgrader for nogle uger siden og lige nu ligner det så overskyet med temperaturer lige over og under frysepunktet. Well om ikke andet er jeg faldet over en pragtfuld "Romantasy" serie af Rebecca Yarros = Hunger Games møder Game of Thrones, som møder Harry Potter og også lidt Twilligt romantik og lir = skøn skøn underholdning til køkkenrengøringen, food prep, gåture mm. Ja og kan sikkert også du til en overskyet dag med snestorm på Brekkeseter. Nå dejlig dag og uge til boardet Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted February 28 Author Report Share Posted February 28 Update Triller igennem solbeskinnede landskaber på vej til Kbh og i morgen fly til Oslo. Det er dejligt at være pakket og afsted men jeg er virkelig en lille hjemme fis i øjeblikket og har følt mig mærket af Nepal gate. Plejer altid at have lidt nervøsitet og rejsefeber men denne gang synes jeg virkelig, at det har været svært at få mig pakket sammen. Der har jo også haft været ekstremt travlt i en periode. Også selvom, at jeg synes, at jeg har nået meget de sidste dage og især i dag. Og der er også ting som er landet rigtig godt på min arbejdsplads. Jeg har fået sovet og spist betydeligt bedre på det seneste. Også selvom, at jeg har haft nydt noget slik og chokolade. Det er bare som om, at det går bedre, hvis de grundlæggende måltider er på plads. I går havde jeg min egen mad med til leder seminar i Viborg. Noget hvor jeg tidligere nok ville have givet op og spist en masse inklusiv eftermiddagskage. Nu er det bare hverdag, at jeg spiser mit eget og er p..ligeglad, hvad folk tænker. Da de andre fik kage spiste jeg lidt rugbrød med peanutbutter = også treat. I dag har jeg dejlig lakse/avocado rugbrødssandwich med til toget/aftensmad + rugbrød med peanutbutter + banan til dessert. Og både appelsiner og rugbrød med til tidlig morgen mad på hotel inden fly. Ellers lidt træning at opdatere. Både i går og onsdag svømning. I går i Viborg med en kollega, hvor vi efterfølgende plantede os i udendørs spa og også fik lidt sauna med = mega lækkert. Onsdag morgen styrketræning. Kun 3 øvelser men super tungt og dejligt at få skridtene med fra morgenstunden. Tirsdag var jeg ekstremt tidligt oppe og gik bare hjem i seng. Mandag nåede jeg et lidt tidligt tog i overensstemmelse med plan og dejlig overkropstræning inden gus. Stats: Alkohol dag 160, kaffe dag 105, decaf dag 5, 53.8 kg I dag fået lidt chokolade her i toget og regner også med at hygge mig på ferien med lidt chokolade ude på løjperne. Vil dog stadig prøve at efterligne de madvaner jeg har fået herhjemme, for har det bare grundlæggende så meget bedre. Ved, at der et eller andet ved det at rejse, som straks giver mig lyst til at vælte mig i kaffe og vin. Well men ville jo stadig ønske, at jeg var fortsat forbi de 300 dage mht kaffe og ja det var faktisk ikke en god dag da jeg drak vin på Jespers fødselsdag. Natten til i går var jeg meget tidlig vågen (2.30 ish) men følte mig alligevel frisk og veltilpas helt indtil kl over 20 og sov virkelig godt. Ja så der er bare god grund til at blive ved. Håber at kunne give lidt updates fra Brekkeseter. Vejret ser træls ud men jeg er indstillet på at tage det ovenfra og ned og bare prøve at hygge mig og få det bedste ud af det. En del af pakkerejsen er, at vi bliver tilbudt forskellige ture dagligt og hvis jeg kan følge med, så tænker jeg, at jeg vil nyde bare at skulle hænge på. Anyhow så plejer jeg jo at være ret veltilpas med at være ude i naturen og røre mig. Nogle dage ser det lidt snestormsagtigt ud og så vil det være en fordel at søge ned under trægrænsen men vi får se. Dejlig weekend til boardet vestjyden, Gregers TF, Henrik S. and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 6 Author Report Share Posted March 6 Update Ovenpå 4 vidunderlige langrendsdage, så havde vi i nat meget vildt stormvejr og voldsom tø. Alt det sne, som var faldet, er smeltet. Og løjperne er for praktiske formål ikke til at være på. Jeg mødte lige et par som havde prøvet og de beskrev, at skiene var helt umulige at styre. Ja så mentalt så har jeg nu indstillet på bare at chille de sidste dage. Jeg kommer muligvis ud at gå og vil i hvert fald gøre noget indendørs yoga og/eller anden træning. Er også godt øm i skroget ovenpå de foregående dage. Ikke så meget pga distance men særligt i går havde jeg problemer med ski som klampede = også pga skift mellem varme, kulde, varm smøre og frostsne oppe på fjeldet. Allervigtigst så har det været mega fedt overhovedet at kunne stå på ski. Det har slet ikke føltes svært og heller ikke selvom, at det er 17 år siden, at jeg sidst var afsted. Udstyret har fungeret helt perfekt og jeg har så meget lyst til at komme tilbage til den her form for ferie. Som jeg skrev fredag, så følte jeg mig noget usikker på at skulle afsted men allerede da jeg mødte Nadia i lufthavnen lørdag morgen, så vidste jeg, at det ville blive rigtig godt. Dårligt er jeg så kommet ind i flyveren førend, at jeg møder løbeveninde Susan fra de gamle Sparta dage og det viste sig, at hun også skulle her til Brekkesæter = mega mega hyggeligt og vildt med connection, også selvom, at der lige var gået 20 år, siden vi sidst hang ud. Da vi så bliver smidt af på parkeringspladsen heroppe, så går der ikke lang tid, førend at min all time yndlingsguide Line fra Nepal henter vores kufferter og hendes søde mand Martin, som jeg også kender fra Mera Peak og Himlung Himal turen er her også Ja så bare lutter godt selskab og i dag fik jeg så oveni hatten en værelses opgradering da et af parrene fra turen valgte at tage hjem og de selv foreslog, at jeg overtog deres værelse = eget bad og toilet + plads her i hovedbygningen. Det skal så også siges, at jeg i nat var lidt udfordret af vand som blæste ind i hovedet på mig gennem et utæt vindue, min seng har været ved at falde fra hinanden og jeg har brugt pandelampe pga manglende sengelys, så måske der alligevel var en eller anden højere mening med det hele. Nu har jeg gulvvarme, dobbeltseng og altan Og mine eks rejsefæller har overladt en masse rødvin til mig, som jeg jo så ikke drikker. Mht stats: Alkohol dag 166, kaffe dag 110, decaf dag 5 (drak lidt på hotel fredag og lidt her lørdag), slik dag 7. Har til gengæld spist kæmpe mængder chokolade og drukket en del varm kakao på fjeldstuerne rundt omkring. Kan se, at min søvn har været lidt påvirket af aftenernes store 3 retters menuer = mega lækkert men bare for meget mad til mig. Nå nu skal jeg finde ud af, hvad jeg så skal slappe af med. Har stadig rigtig god underholdning i bog og ja yoga måtten + en masse dejlig træning med downdog apps + mulighed for dejlig gåtur i forholdsvist godt vejr. Fortsat dejlig uge og snart weekend til boardet Spinderella, vestjyden, NielsS and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 10 Author Report Share Posted March 10 Lille update Fredag endte med at være en fantastisk god dag, hvor jeg på snesko besteg Formokampen = lille bjerg og først og fremmest var ude og på farten hele dagen i gradvist bedre og bedre vejr med tiltagende sol og flot udsyn til skønne landskaber. Også godt at opleve, at der er masser af muligheder i fjeldet og det også når langrendsføret driller. Også dejligt at være sådan helt brugt op = skiferie når det er bedst. Lørdag lang rejsedag hjem mod Århus. Alt gik fint og hjalp meget, at jeg snorksov meget af tog turen mellem Kbh og Århus. I går joggede jeg med rygsæk ned til dejlig gus og hyggelige samtaler med “the usual suspects” = altid en fornøjelse. Fik også ordnet virkelig, virkelig meget mht udpakning, tøjvask og bliven klar til ugen. Ja og alligevel så har jeg følelsen af at dumpe lidt i det her med at være “rigtig voksen”. Stuen sejler stadigvæk. Tiden såvelsom pengene forsvinder lidt for mig og ja det er selvfølgelig også baggrunden for, at det bliver godt og er nødvendigt for mig at række ud efter noget hjælp. Er ved at læse en ADHD bog af en psykiater, som i øvrigt skriver om sygdommen som en generel dysregulering, som kan sammenlignes med et overaktivt immunforsvar. Og i forlængelse af det selv nævner sammenfald mellem fx allergi/astma og ADHD. Lidt ligesom med bogen “Følelsesstorme” som jeg læste for nyligt. Det er umådeligt spændende. Han beskriver også ADHD som mangel på bremser. Og sjovt nok så kan jeg jo alligevel nogle gange føle mig helt apatisk. Nå stadig ingen tvivl om, at de adfærdsmæssige ting jeg har gang i er super gode og vigtige at fortsætte med. Stats: Alkohol dag 170, kaffe dag 114, decaf dag 8, slik dag 2, chokolade dag 1. Gus Buddy Tuan gav mig chokolade som tak for lån af nogle isolerende dimser til hans kili eventyr. Spiste lidt og kasserede resten da jeg kunne mærke, at jeg ikke kunne forvalte det. Måske jeg skal have en ny kitchensafe. Håber på noget træning og gus senere i dag. Dejlig dag / uge til boardet. Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 12 Author Report Share Posted March 12 På 10.3.2025 at 07:30 , Bjergtrold skrev: Håber på noget træning og gus senere i dag Well håbet var lysegrønt både mandag og i går men har bare haft været banke, banke træt og fortsat med store udfordringer jobmæssigt. Mandag aften kollapsede jeg bare og gik tidligt i seng. Vågnede så til gengæld ved midnatstid og fik ordnet rigtig, rigtig meget over nogle timer. Det er nok også en ADHD feature = det her med at kunne afvikle en uges arbejde på få timer, når det bliver tilpas "urgent". Somehow gav det mig sådan en "sej når det gælder" følelse og var dejligt alligevel at få nogle ekstra timers søvn og vågne op med god fornemmelse + i fin lejlighed. Også en betydeligt bedre job dag i går med nogle meget vigtige skridt frem mod bedre hverdag og så igen bare falden meget tidligt i søvn i sofaen = fortsat gennemsnitssøvn for ugen på over 8 timer og godt trods 3 tidlige tog morgener i træk. Nu får vi se om der alligevel kunne blive mulighed for et lidt tidligt exit og afsted til træning og eller gus i dag. I morgen aftale med egen læge fra morgenstunden og sparring med HR psykolog midt på dagen. Synes virkelig, at jeg er blevet bedre til at omfavne tanken om, at det er helt ok at sige højt, at jeg har behov for hjælp. Og er også blevet bedre til at italesætte det i dialog med venner og veninder. Nu hvor Norge var så vellykket, så kunne jeg godt mærke, at Nepal roomie Nadia gerne ville have mig med på trek i Nepal. Hun kender ejeren af Kipling og vi ville helt sikkert kunne få strikket en super, super fin tur sammen fx til Kanchentjunga = et helt vidunderligt smukt bjerg, som jeg har set fra trekket op over gletcheren ved Mera Peak. Og en del af mig er jo så eventyrlysten og impulsiv og samtidigt dårlig til at konsekvensberegne, at jeg bare har lyst til at kaste mig ud i det. Det er så meget lettere for mig at sige ja frem for nej. Og samtidigt så er det bare ikke smart, når jeg læner mig op af stresssygemelding og lige om lidt måske har en eller flere psykiatriske diagnoser. Ja så nu har jeg altså meget tydeligt skrevet, at jeg IKKE skal til Nepal. Jeg bliver nødt til at arbejde på "fuck it" opsparingskontoen og fokusere på en god hverdag med små hverdagseventyr og vaner som er sunde for mig. På samme måde, så havde jeg skrevet med Nepal buddy Steffen fra Himlung Himal turen om at han gerne ville besøge mig i Århus og det lød også super hyggeligt. For mig er det bare super, super stressende at skulle have overnattende gæster. Jeg har følelsen af at skulle ommøblere hele min lejlighed og alligevel være lidt flov over, at jeg ikke bor mere tjekket. Alt det som jeg ikke selv kan finde ud af at udbedre. Nu fik jeg meldt ud, at jeg gerne vil ses men mere bare nogle timer. Vigtigst at både Steffen og Nadia bare var super søde og forstående og at det ikke var så farligt at være ærlig. Ja så der er meget at lære = også en vigtig rejse. Vi får se hvad dagen bringer. Mad mæssigt har det haft været virkelig dejligt at være tilbage i egne gode vaner. Har nydt mine måltider men også været sulten når jeg nåede til aftensmaden = godt tegn på, at der i nuværende plan er et lille kalorie deficit = vejen til at smide lidt mere fedt. Har stadig ikke turdet at veje mig og det er skørt for ved jo, at vægt svinger og ikke siger så meget. I morgen check in hos Peter, så ingen vej udenom. Anyhow stats: Alkohol dag 172, kaffe dag 116, decaf dag 10, slik dag 4, chokolade dag 3. I går havde jeg helt absurd meget lyst til kaffe og var seriøst i forhandling med mig selv. Omvendt så kunne jeg jo potentielt nu have været helt oppe på omkring 450 dage, hvis jeg havde droppet at starte op i Nepal og ja det er bare lettere at lade være. Det samme med alkohol. Det havde været så hyggeligt og dejligt i Norge at snuppe en aperol til afterski, eller et glas vin til maden, men jeg havde det jo seriøst meget bedre af at lade være. Nå det var en del tanker fra toget men føles godt at tænke højt her. Dejlig dag til boardet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 12 Report Share Posted March 12 På 9.12.2024 at 07:19 , Bjergtrold skrev: Onsdag nåede jeg en lille smule overkropstræning inden møde med "The Gyms" husfotograf, som gerne ville have nogle vidnesbyrd fra nogle glade saunagus gæster. Af en eller anden grund havde jeg bildt mig ind, at der var sen sauna og det var så helt forkert. Nå endte i stedet med at hænge ud med nogle af de andre i biosaunaen, så det blev vildt hyggeligt alligevel. Jeg glæder mig helt klart til at skulle prøve spa og sauna, når jeg kommer ned på The Residence Mauritius. Og et rimeligt godt gym har de vist også. Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 16 Report Share Posted March 16 Stort tillykke med fødselsdagen Og også et stort tak for at dele træning og tanker i loggen Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 16 Report Share Posted March 16 Stort TILLYKKE Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted March 16 Report Share Posted March 16 Stort tillykke med fødselsdagen Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 17 Author Report Share Posted March 17 På 12.3.2025 at 07:53 , Oksen fra Århus N skrev: Jeg glæder mig helt klart til at skulle prøve spa og sauna, når jeg kommer ned på The Residence Mauritius. Og et rimeligt godt gym har de vist også. Det ser så skønt ud kære Okse. Ønsker dig en god tur og ville nu være hyggeligt, hvis du genoptog din log 22 timer siden, Gregers TF skrev: Stort tillykke med fødselsdagen Og også et stort tak for at dele træning og tanker i loggen Tak kære Gregers og kan jo kun skrive i lige måde. Det er dejligt at vi kan hjælpe hinanden 20 timer siden, Henrik S. skrev: Stort TILLYKKE Tak kære super løber 10 timer siden, vestjyden skrev: Stort tillykke med fødselsdagen Og mange tak kære Vestjyde Well både meget og lidt at opdatere. Træningsmæssigt svøm torsdag, hjemmestyrk overkrop fredag morgen og så solid bentræning søndag inden skøn sauna gus. Stats: Alkohol dag 177, kaffe dag 212, decaf dag 15, slik dag 4, chokolade dag 5, 53.9 kg Masser af tidspunkter fredag, hvor jeg var seriøst fristet af både kaffe og alkohol men synes, at jeg er blevet bedre til at indse, hvor stor betydning det har for mit fortsatte velvære at holde fast i de gode vaner. Og er også blevet bedre til at svare konstruktivt når folk fx spørger til, hvorfor at jeg har min egen mad med. Lørdag sagde jeg direkte til en meget sød kollega fra Sjælland, at mit sind simpelthen har brug for særlig plan. Og både mht Norge næste år og fremtidige 3 retters middage, så har jeg nogle strategier, som jeg kan se vil være gode. Nemlig meget tydeligt på mit bodybattery når jeg har spist for meget og for tæt på søvnen og det betyder ekstremt meget for den gode søvn. Allervigtigst i denne sammenhæng, at jeg er kommet betydeligt længere i min ADHD udredning. Meget meget vellykket besøg hos egen læge torsdag, hvor jeg blev mødt med masser af forståelse og velvilje og ikke blev affejet med, at jeg da var "velfungerende". Tværtimod så var egen læge super indsigtsfuld omkring det her med at være (på overfladen) "high performing" men samtidigt være helt ekstremt belastet og på konstant overarbejde. Også vigtigt at alene processen i høj grad har fået mig til at være mere åben og ærlig overfor flere mennesker og på den måde, så har jeg haft nogle virkelig gode samtaler med flere forskellige mennesker. Jeg kan mærke, at jeg ikke har så travlt med at skulle spille, eller maskere, at jeg har styr på en masse ting, som jeg åbenlyst ikke har. Det er umådeligt befriende. Der er også mennesker som mine forældre, som ikke vil forstå, eller røre noget svært med en ildtang men igen det er deres tab. Også rigtig god samtale med min bror omkring de ting i går og han er også i en meget spændende, omend anderledes proces. I hvert fald en rigtig god oplevelse af, at vi fremover i højere grad kan støtte hinanden. På sigt, så er det jo den familie jeg kommer til at have, så meget værdifuldt. Også god samtale med HR psykolog torsdag eftermiddag. Næste skridt at få taget blodprøver og så ny samtale med egen læge torsdag, hvor jeg har udfyldt forskellige skemaer. Han lød allerede som om, at han havde tanker om, hvilken psykiater han gerne ville henvise mig til, så på den måde, så føler jeg mig ikke længere i risiko for at blive afvist. Tror at det var alt for nu. Jeg håber som minimum at nå bare lidt saunagus i dag men hvis alt flasker sig, så kunne jeg måske også nå lidt overkropstræning. Ben er totalt smadrede, så der skal nok gå lidt tid, førend at jeg kommer tilbage til dem. God dag og uge til boardet vestjyden, Henrik S. and Gregers TF 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 17 Report Share Posted March 17 27 minutter siden, Bjergtrold skrev: Det ser så skønt ud kære Okse. Ønsker dig en god tur og ville nu være hyggeligt, hvis du genoptog din log Tak for de gode ønsker. Jeg glæder mig meget til at skulle afsted. Har ikke været længere væk end grænse-kioskerne, siden min mor døde. Jeg har en fornemmelse af, at jeg måske ikke har vildt mange år foran mig. Og den her tur er én af de få ting, jeg gerne vil nå. Mht. min log, så har jeg ikke længere det helt vilde at fortælle om.Men hvis jeg får gjort alvor af at købe en trehjulet elcykel, så kAN det da være, at det bliver aktuelt at fortælle om det. Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 20 Author Report Share Posted March 20 På 17.3.2025 at 07:56 , Oksen fra Århus N skrev: Tak for de gode ønsker. Jeg glæder mig meget til at skulle afsted. Har ikke været længere væk end grænse-kioskerne, siden min mor døde. Jeg har en fornemmelse af, at jeg måske ikke har vildt mange år foran mig. Og den her tur er én af de få ting, jeg gerne vil nå. Mht. min log, så har jeg ikke længere det helt vilde at fortælle om.Men hvis jeg får gjort alvor af at købe en trehjulet elcykel, så kAN det da være, at det bliver aktuelt at fortælle om det. Synes da at det lyder lidt dystert Okse og håber ikke, at du får ret Men god opgave for os alle sammen at være bevidste om, hvad der giver livskvalitet og jeres ferie lyder så lækker. Og jeg er helt sikker på, at vi er flere som gerne vil høre mere på den ene eller anden måde. På 17.3.2025 at 07:24 , Bjergtrold skrev: Jeg håber som minimum at nå bare lidt saunagus i dag men hvis alt flasker sig, så kunne jeg måske også nå lidt overkropstræning. Mandag gik heldigvis efter planen med et lidt tidligt exit og så overkropstræning og gus. Tirsdag blev en lang dag og endte med at sove så godt i toget, at jeg først vågnede, da vi var på vej ud fra Århus H igen Det var virkelig mærkeligt halvt at være i drømmeland og så samtidigt så vågen, at jeg kunne se, at jeg var på vej i helt forkert retning. Kom heldigvis af i Hinnerup med forholdsvis kort ventetid inden jeg landede trygt på Århus H igen. Til gengæld så træt, at jeg var nødt til at tage en taxa hjem og rigtig rigtig sulten men på en god måde efter rigtig mad. I går nåede jeg både ben træning og gus og i dag håber jeg på overkropspas inden gus. Først besøg hos min læge og (håber jeg) henvisning mhp udredning. Jeg har fået taget en masse blodprøver + udfyldt spørgeskema for at udelukke anden fysisk sygdom og det er der (ikke så overraskende) ikke noget der tyder på, at jeg skulle have. I går spiste jeg en dejlig lakridsstang til dessert men udover det, så synes jeg, at jeg har været ret god til at nyde gode sunde måltider. Det er et ekstra incitament, at jeg nu næsten tænker på mine gode madvaner som medicin, hvor mit humør og min tankeevne helt klart afhænger af, hvad jeg putter i munden. Det skal siges, at jeg har haft mange overvejelser omkring kaffe. Når jeg sidder i toget, så dufter de andres kopper så godt og jeg kan sagtens overbevise mig selv om, at jeg fortjener lidt ekstra forkælelse i tiden. Ja og så så jeg et klip med Dr Andrew Huberman, hvor han taler om det med afhængighed og om hvordan, at der typisk samtidig med, at vi gør noget, som giver os nydelse, helt ubevidst også bliver sendt et signal til smertereceptorer. Så allerede der ved vi instinktivt, at vi er nødt til at komme på jagt efter mere stof og at det bliver sværere og sværere for nydelsen at opveje tidspunktet, hvor vi får det dårligt og craver mere. Ja og det er jo ligepræcis sådan, at jeg typisk har det når jeg går i gang med kaffe. Jeg har ofte futtet rundt i butikkerne på jagt efter espresso kander + mælkeskummer + bønner og det velvidende, at jeg ender med at kassere hele l.. igen. Og ender med at mange af mine symptomer med fx lyd sensitivitet og kortluntethed, bliver meget meget værre. Ja så nu må jeg holde fast. Således stats: Alkohol dag 180, kaffe dag 124, decaf dag 18, slik dag 1, chokolade dag 8, 53.6 kg Dejlig dag til boardet Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 22 Report Share Posted March 22 På 20.3.2025 at 09:48 , Bjergtrold skrev: Synes da at det lyder lidt dystert Okse og håber ikke, at du får ret Men god opgave for os alle sammen at være bevidste om, hvad der giver livskvalitet og jeres ferie lyder så lækker. Og jeg er helt sikker på, at vi er flere som gerne vil høre mere på den ene eller anden måde. Tak. Dels har jeg jo ofte været hård ved mig selv, på flere måder (det har du sikkert også fornemmet på mine skriverier gennem årene), og dels er der en del i min familie, som har et uheldigt gen ifht. nogle specielle kæft-former. Det er bl.a. den sjældne form for brystkræft, som kan ramme mænd. Jeg kunne godt blive undersøgt, for at få klarlagt, om jeg har genet. Men jeg har valgt en fatalistisk tilgang, og ønsker ikke at vide det, da jeg ved, at jeg har en tendens til at overtænke tingene. Og har jeg genet, så kan der alligevel ikke gøres noget ved det, før jeg evt. kommer til at fejle noget. Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 (edited) På 22.3.2025 at 09:24 , Oksen fra Århus N skrev: Tak. Dels har jeg jo ofte været hård ved mig selv, på flere måder (det har du sikkert også fornemmet på mine skriverier gennem årene), og dels er der en del i min familie, som har et uheldigt gen ifht. nogle specielle kæft-former. Det er bl.a. den sjældne form for brystkræft, som kan ramme mænd. Jeg kunne godt blive undersøgt, for at få klarlagt, om jeg har genet. Men jeg har valgt en fatalistisk tilgang, og ønsker ikke at vide det, da jeg ved, at jeg har en tendens til at overtænke tingene. Og har jeg genet, så kan der alligevel ikke gøres noget ved det, før jeg evt. kommer til at fejle noget. Tusind tak for uddybning kære Okse og jeg er trods alt lettet over at læse, at der ikke lige nu er en konkret trussel, som hænger over dig. Og ja jeg ville måske have det på samme måde som dig mht evt arvelig disposition. Nu er det normalt slet ikke min stil at være jubelidiot men brystkræft hos mænd er heldigvis rigtig sjældent og hvis uheldet skulle være ude, så kommer mændene sig jo, ligesom mange af kvinderne med brystkræft også gør det. Og ja synes godt, at jeg kan huske, at du var livsnyder med hang til whisky og cigarer?? Eller husker jeg galt. Samtidigt så trænede du jo også ret ihærdigt og så er vi igen tilbage til, at det gælder om at få noget godt ud af livet. Apropos så har jeg i denne weekend virkelig haft følelsen af at have det bedre og jeg var tæt på at blive lokket med til fabelagtig mind/hike festival medio maj med vandreveninde Kira. Et arrangement som både bød på vandring, eksistentielle samtaler, sauna + vildmarksbad og så intimkoncert med Peter Sommer = en af mine danske yndlingskunstnere. Well og hvorfor har jeg så sagt nej til det + meldt fra til arrangement på Sjælland med yndlingsrejsefellas Nadia og Line medio april. Må bare erkende, at jeg har det bedre ovenpå weekend med perfekt dosis socialt liv i form af sushi med veninde Anette lørdag, en del træning og gus og så ellers hyggetid i mit eget selskab. Begynder efterhånden mere og mere at tro, at jeg kunne have en blanding af autisme og ADHD, hvor første er med et ekstremt behov for struktur og forudsigelighed og den anden samtidigt er med eventyr lyst. Kan også bare så tydeligt se, hvordan at mit nervesystem er på totalt overarbejde, hver gang at jeg skal noget nyt; møde nye mennesker og prøve at tilpasse mig, afkode hvad der forventes og måske allervigtigst; grundlæggende er i tvivl om hvem jeg egentlig er, når jeg holder op med alt det. Er begyndt at læse Alex Partridges bog "Now it all makes sense" - how an adult ADHD diagnosis brought clarity to my life. Ja og i bogen netop rigtige gode forslag til, hvordan at det er muligt at blive klogere på netop det svære eksistentielle spørgsmål. Jeg har altid tænkt, at det var et alment menneskeligt vilkår at stille sig selv den form for spørgsmål men ja mange andre mennesker er nok i virkeligheden langt mindre i tvivl om, hvad de har lyst til og synes om. Træningsmæssigt overkrop torsdag, ben lørdag morgen og så igen overkrop søndag + masser af dejlig gus og jog frem og tilbage med indlagte HIIT pas = 8 x 20 sekunder med fart både lørdag og søndag. Går selvfølgelig ikke så stærkt som på løbebånd men der er noget balance, modvind og trætte ben, som så udfordrer og ja tror at det er godt og dejligt at have følelsen af i højere grad at kunne løbe. Er super obs på ikke at overgøre det men ville være så skønt at kunne løbe en tur i skoven/på stranden til sommer. Ja så fortsætter ligeså stille. Fredag aften kom jeg i kø til skat og var super stolt af mig selv over at have overblik over fremmøde dage måned for måned til transportfradraget, som virkelig så ud til at rette godt op på årsopgørelsen i mit favør og så fik jeg at vide, at jeg ville blive kontaktet i løbet af 14 dage. Øv øv lige præcis den slags som stresser mig helt vildt. For hvad skal jeg så. Indsende tog regnskab, som ligger i Arrivas slettede gamle app. Og ville være typisk mig at ende med at gå glip af penge tilbage i skat pga et eller andet, som jeg ikke magter. Ja og jeg har jo troligt taget toget og kunne ikke drømme om at snyde med noget. Nå det er måske "bare" katastrofe / overtænkning. Ellers så endnu et godt besøg hos min læge torsdag. Han mener at ventetid på offentlig udredning er for lang og har anbefalet mig udredning på privat hospital + skrevet mail til en han kender. Nu kender jeg jo folk som er kommet til forholdsvis hurtigt med offentlig udredning. Men vil naturligvis starte med at gå med kontakt på Mølholm. Det koster ca svarende til en Nepal rejse. Men igen hvis jeg kunne få det bedre og få et mere roligt og afslappet liv, hvilket jeg egentlig allerede føler er på vej. Ja så er det jo investeringen værd. Af uransagelige grunde, så lå bodybattery både lørdag og søndag på mellem 5 og 10 flere døgn i træk men syntes, at jeg havde det godt. Blev bekymret for om det var noget af det kosttilskud jeg havde taget blå Tryptonat = blanding af aminosyre Tryptophan og Baldrian. I nat i hvert fald godt gang i opladningen og har det godt til morgen. Stats: Alkohol dag 184, kaffe dag 128, decaf dag 22, slik dag 4, chokolade dag 2, vægt? Coach Peter var i torsdags pludseligt bekymret for, at min vægt var faldet for meget og har opfordret mig til at være forsigtig med ikke at få nok mad. Well det var nye tider. Anyhow så tror jeg, at det er vigtigt, at jeg ikke får for lidt af rigtig mad. Dejlig dag og uge til boardet Min taske er pakket men muligt, at jeg bliver for træt senere. Vi får se. Og til sidst lidt afrikansk musik fra gus i går = virkelig stemningsfuldt https://www.youtube.com/watch?v=zBp8aA59weM Edited March 24 by Bjergtrold Davai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 24 Report Share Posted March 24 1 time siden, Bjergtrold skrev: Af uransagelige grunde, så lå bodybattery både lørdag og søndag på mellem 5 og 10 flere døgn i træk men syntes, at jeg havde det godt. Altsammen spændende læsning Jeg har i perioder gået med mit Garmin løbeur døgnet rundt for at tracke min færden og mit ve og vel. Jeg droppede det igen for en del uger siden, da netop Body Battery var helt off. Efter en virkelig lang, god nats søvn kravlede den kun lidt op ad skalaen, og jeg kunne ikke få den til at passe med, hvordan jeg selv syntes, jeg havde det. Tidligere har jeg ellers fundet den meget præcis og illustrativ, men den begyndte at køre galt i byen, syntes jeg. Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted March 24 Report Share Posted March 24 Har I ikke en sundhedsforsikring, der kan dække? Ved godt at det måske er lidt …. kan ikke finde det rigtige ord…. “selvmodarbejdende”, ligefrem at det offentlige hjælper jer ind i til konkurrenten i det private. Omvendte mangler I jo tit personale, så personalemæssigt være en fordel, at I kom til så hurtigt som muligt. Det sidste er i hvert fald tankegangen i DSB, der har sendt masser omkring, faktisk, Mølholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 25 Author Report Share Posted March 25 21 timer siden, Henrik S. skrev: Altsammen spændende læsning Jeg har i perioder gået med mit Garmin løbeur døgnet rundt for at tracke min færden og mit ve og vel. Jeg droppede det igen for en del uger siden, da netop Body Battery var helt off. Efter en virkelig lang, god nats søvn kravlede den kun lidt op ad skalaen, og jeg kunne ikke få den til at passe med, hvordan jeg selv syntes, jeg havde det. Tidligere har jeg ellers fundet den meget præcis og illustrativ, men den begyndte at køre galt i byen, syntes jeg. Tak kære super løber og ja selvom, at jeg normalt er forholdsvist naturvidenskabeligt funderet, så har jeg på det seneste spekuleret på om det astrologiske fænomen "Mercury Retrograde" har haft spillet mig et puds. En af perioderne i år er fra 14.3 til 7.4 og skulle netop for fisk være "helt i fisk" "lost the plot" som jeg læste et sted. Udover Garmin i weekenden, så har jeg en printer som ikke virker. Bestilt toner er ikke dukket op. Ligeledes min robot gulvvasker som ikke vil lade trods ny ladestation og nyt batteri. Køkkenvægten drillede også lørdag. Dog skyldtes det nu, at jeg kom til at drukne den da jeg afkalkede vandkoger. Den kom til sig selv men selvfølgelig først efter, at jeg havde købt en ny. Vores IT på job er også særdeles udsat med et større nedbrud i forrige uge, hvor patienterne måtte afvises ved hovedindgangen. Nå Body Battery blev nu ladet godt op til næsten 100 med 7 timers uafbrudt søvn i nat, så det var åbenbart mere mig i weekenden. 13 timer siden, Gregers TF skrev: Har I ikke en sundhedsforsikring, der kan dække? Ved godt at det måske er lidt …. kan ikke finde det rigtige ord…. “selvmodarbejdende”, ligefrem at det offentlige hjælper jer ind i til konkurrenten i det private. Omvendte mangler I jo tit personale, så personalemæssigt være en fordel, at I kom til så hurtigt som muligt. Det sidste er i hvert fald tankegangen i DSB, der har sendt masser omkring, faktisk, Mølholm. Godt spørgsmål kære Gregers men det har vi ikke og jeg har heller ikke en privat sundhedsforsikring. I forhold til, at jeg ikke er sygemeldt og masser af mennesker helt klart er mere forpinte end mig, så har jeg det nogenlunde ok med nuværende løsning. Det svære for mig har været overhovedet at forstå, at det er ok at bede om hjælp og ok at være interesseret i at få det bedre. Også selvom, at jeg jo ofte føler, at jeg skal huske at være taknemmelig over, at jeg ikke har en livstruende sygdom lige nu og at jeg jo møder rigtig mange alvorligt syge hver eneste dag og skæbner i det hele taget, hvor det bliver meget tydeligt for mig, at det gælder om at få det bedste ud af de kort vi nu engang har fået på hånden. Jeg kunne skrive meget langt og omfattende omkring det offentlige versus private men tænker, at det bliver for meget for loggen i dag og måske også en anden dag. Super træt i går aftes og meget tidligt oppe i dag. Tasken er pakket ligesom i går men tvivler på, at jeg når andet end bare at tage toget hjem og så tidligt i seng. I morgen hjemmearbejdsdag så mere håb om træning og gus. Dejlig dag til boardet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 25 Report Share Posted March 25 6 timer siden, Bjergtrold skrev: Nå Body Battery blev nu ladet godt op til næsten 100 Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted March 25 Report Share Posted March 25 På 24.3.2025 at 07:11 , Bjergtrold skrev: Tusind tak for uddybning kære Okse og jeg er trods alt lettet over at læse, at der ikke lige nu er en konkret trussel, som hænger over dig. Og ja jeg ville måske have det på samme måde som dig mht evt arvelig disposition. Nu er det normalt slet ikke min stil at være jubelidiot men brystkræft hos mænd er heldigvis rigtig sjældent og hvis uheldet skulle være ude, så kommer mændene sig jo, ligesom mange af kvinderne med brystkræft også gør det. Og ja synes godt, at jeg kan huske, at du var livsnyder med hang til whisky og cigarer?? Eller husker jeg galt. Samtidigt så trænede du jo også ret ihærdigt og så er vi igen tilbage til, at det gælder om at få noget godt ud af livet. Det med cigarer kan vi heldigvis lade ude af betragtning i dag. Det er +20 år siden, at jeg sidst røg en gar. Og i alt har jeg nok kun røget 20-30 stykker i mit liv. Jeg gider ikke sidde hjemme i min lejlighed og ryge en havaneser, Det var noget, man gjorde i en cigar lounge eller på et værtshus. Og med den lovgivning, der er i dag, er det under alle omstændigheder svært, Men ja, der har været perioder med en del druk, en del kvinder og af og til lidt gang i gaden, når vi var ude at smide ting i hovedet på nazisterne. Men de gange, hvor det kunne være gået rigtig galt, kan i virkeligheden tælles på en halv hånd. Sprut får jeg da lidt af, men det begrænser ofte sig selv, fordi jeg er tidligt oppe næsten hver dag, fordi jeg enten skal på kontoret eller på havet. Og når jeg har været oppe kl. 5, orker jeg heller ikke at tonse rundt i byen til langt ud på natten. Mit største problem i dag er nok, at jeg ofte er ved at arbejde mit halvt ihjel, Men det er nok bare sådan, jeg er. NielsS and Bjergtrold 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted March 27 Author Report Share Posted March 27 På 25.3.2025 at 17:29 , Oksen fra Århus N skrev: Det med cigarer kan vi heldigvis lade ude af betragtning i dag. Det er +20 år siden, at jeg sidst røg en gar. Og i alt har jeg nok kun røget 20-30 stykker i mit liv. Jeg gider ikke sidde hjemme i min lejlighed og ryge en havaneser, Det var noget, man gjorde i en cigar lounge eller på et værtshus. Og med den lovgivning, der er i dag, er det under alle omstændigheder svært, Men ja, der har været perioder med en del druk, en del kvinder og af og til lidt gang i gaden, når vi var ude at smide ting i hovedet på nazisterne. Men de gange, hvor det kunne være gået rigtig galt, kan i virkeligheden tælles på en halv hånd. Sprut får jeg da lidt af, men det begrænser ofte sig selv, fordi jeg er tidligt oppe næsten hver dag, fordi jeg enten skal på kontoret eller på havet. Og når jeg har været oppe kl. 5, orker jeg heller ikke at tonse rundt i byen til langt ud på natten. Mit største problem i dag er nok, at jeg ofte er ved at arbejde mit halvt ihjel, Men det er nok bare sådan, jeg er. Tak for mere uddybning kære Okse og det lyder da som efterhånden ret sunde vaner + forestiller jeg mig, både livgivende og sikkert indimellem barskt at være på havet fra morgenstunden. Ja og det med at arbejde meget kender jeg jo alt, alt for godt. Vil dog også skrive, at jeg mere og mere bliver bevidst om værdien af også at hygge mig i fritiden. De gode relationer og det at kunne hygge mig fx med gus, træning, en god bog, eller nussen rundt med husalfesysler. Når / hvis jeg får noget mere overskud, så vil jeg virkelig gerne i gang med at få gjort lidt her i lejligheden. Ikke fancy designerting men bare lidt billeder på væggen, noget lækkert lys og har jo faktisk nogle gode gus venner Tuan og Rune, som har meddelt, at de meget gerne kigger på tingene over en god portion sushi. Kan kun igen skrive, at det ville være hyggeligt, hvis du delte lidt igen i en log Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts