BLACKICE Posted February 4 Report Share Posted February 4 2 minutter siden, Kermit skrev: Jeg tror også jeg havde valgt at bruge min 600.000 på noget andet, men modsat synes jeg også det er fedt at gøre hvis man har midlerne og har taget tilløb i 15 år. Jeg tror personligt at jeg havde kastet pengene efter en sjov bil Mit gæt er, at hvis man brænder 600 løg på en klokke, så er der nok andre legesager man har "puttet i kurv" inden det :-D Oksen fra Århus N and Kermit 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 7 Author Report Share Posted February 7 Gårsdagens træning var ren og skær hygge med anaerobe intervaller. 4 blokke ala sidste torsdag hvor man kører noget ala: 15 sekunder 3 min hvile 45 sekunder 3 min hvile 60 sekunder 3 min hvile 45 sekunder 3 min hvile 30 sekunder 3 min hvile 15 sekunder 7 min hvile De nev lidt til sidst, men en fed omgang. Her til morgen var jeg nede og styrketræne for første gang i lidt over 2 uger. Skulle lige se hvordan siderne tog det, men det var faktisk kun i dødløft jeg var lidt generet af det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 10 Author Report Share Posted February 10 Og pludselig kom der hul igennem til jobsøgning. I forrige uge blev jeg indkaldt til to samtaler i to forskellige virksomheder samme dag. Ikke ligefrem drømmejobs, men heller ikke nogle af dem hvor jeg bare tænkte at det var bedre end ingenting. Den første samtale var bare på teams og den anden samtale var fysisk. Første samtale gik skide godt og det var en spændende virksomhed. Anden samtale var også en spændende virksomhed, men jeg fik derfra med en følelse af at jeg ikke anede om de elskede eller hadede mig Derfor blev jeg også noget overrasket da jeg knap var landet derhjemme, før der lå en mail om at de gerne ville se mig til en anden samtale i dag. Samtalen i dag var så med virksomhedens HR og CEO - de har en politik om at man skal forbi forskellige personer. En fin samtale, men jeg havde det lidt underligt efterfølgende for det er som sagt ikke drømmejobbet - som nok også er et fortærsket udtryk. Men hvor jeg før har søgt stillinger hvor jeg havde en glæde ved tanken om jobbet, så er der bare ikke rigtig noget her. Det er mere af nød end af reel lyst. Derfor blev jeg også lidt lammet da jeg et par timer senere kunne se at min tidligere chef havde skrevet at hun lige havde snakket med dem, og min telefon så ringede med deres nummer. For jeg vidste egentlig nok hvad det betød - at jeg reelt har fået jobbet. Jeg har brugt en del af min aften på at finde ud af hvorfor jeg reagerer som jeg gør, og det handler egentlig om en usikkerhed, især når tingene går lidt hurtigere end jeg er vant til eller hvad jeg føler er behageligt, og så har jeg tidligere haft en tendens til at træde hårdt på bremsen og sætte det hele i stå. Denne gang reagerer jeg anderledes og lader den rulle lidt mere, for jeg ved at jeg nok bare skal vænne mig til tanken. Så i morgen får jeg lige ringet til dem og hører om min antagelse er rigtig - er den det, så kommer det næste om under hvilke betingelser, og om vi kan lave en aftale. Kan selvfølgelig også være at han bare vil sige at han efter at have talt med min reference ikke vil tilbyde mig jobbet Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 11 Report Share Posted February 11 På 4.2.2025 at 20:22 , BLACKICE skrev: Mit gæt er, at hvis man brænder 600 løg på en klokke, så er der nok andre legesager man har "puttet i kurv" inden det :-D Det er jo lige netop det. Har man SÅ mange penge, så bliver det næppe nogensinde HELT nok. Dem, der HAR fået Ferrarien, den 150 fods motor-yacht, den 350 kvm. knaldhytte på Vedbæk Strandvej og den 22-årige, lysblonde trophy wife med H-skåls implants, er de 100% fulfilled? Jeg tror det ikke. Mit gæt er, at de stadig jagter et eller andet. Men bevares, hvis man virkelig hr en passion for ure, så kan det være lige så godt som alt muligt andet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 (edited) Nå, antagelsen var rigtig. Er blevet tilbudt et job, og venter egentlig bare på kontrakten for at se om vi kan blive enige Og et lille indspark om A-kasser. Var et smut forbi min A-kasse i dag, som man skal. 30 minutters kørsel til deres kontor, bliver mødt af en medarbejder der siger jeg skal huske at spritte af for hans kone er syg og han er begyndt at hoste. Han var ellers flink nok, men det eneste han havde at sige var noget omkring min LinkedIn url jeg ikke havde fået rettet. Ellers havde han ikke det store at sige. Farvel farvel 10 min senere og 30 min hjem. Lidt spild af tid, og det havde sgu nok været meget smart at tage sådan en samtale over teams i stedet for Edited February 11 by Kermit BLACKICE, Gregers TF, vestjyden and 1 other 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 Og faktisk også samtale nummer 2 hos en anden virksomhed...... Gregers TF and vestjyden 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 11 Report Share Posted February 11 Woop Woop. Congrats Faktisk for dårligt du ikke er connected med mig på LI Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 7 timer siden, BLACKICE skrev: Woop Woop. Congrats Faktisk for dårligt du ikke er connected med mig på LI Du har aldrig inviteret BLACKICE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 Havde en led træning i dag. Trainerroad sagde 3 sæt af 3x12 45 sekunders VO2max med 45 sekunders hvile. Hos mig var det omkring 331 watt i intervallerne. Lang tid siden jeg har svedt så meget Jeg fik en halv hjerneblødning undervejs og tænkte "Jeg kan da også lige nå at køre et Zwiftløb når jeg er færdig her". Så jeg meldte mig til Velotons X Braunstein. Fuld fart på fra starten af, og hupti wupti så var vi 12 ryttere i front ud af 26. Et par omgange senere kørte der en af sted der holdt hele vejen hjemme. Der blev rykket lidt i min gruppe undervejs, men det hele blev holdt samlet til sidst. Jeg fik startet en siddende spurt, og endte med at køre en relativ beskeden spurt som fik mig ind på 2. pladsen. Og så var der også udsolgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 12 Author Report Share Posted February 12 Jeg er så småt kommet på landevejen igen, men det er jo et håbløst tidspunkt at starte sådan noget pjat op. Normalt kører jeg jo bare sæsonen igennem, så man stille og roligt vænner sig til temperaturen, men denne gang har det været markant anderledes. Meget lidt kørsel udenfor i slutningen af sidste år, og så et par ture udenfor med alt for lang tids mellemrum her i 2025. Ikke desto mindre har jeg været ude 2 gange i denne uge, og er du gal vinden er kold. Selvom temperaturen siger omkring frysepunktet, så er windchill bare led. I dag blev det til en lille tur til Bregnerød og retur på lidt over en time - sgu lige før jeg glæder mig til 2 timers intervaller på hjemmetræneren i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 12 Report Share Posted February 12 8 minutter siden, Kermit skrev: Jeg er så småt kommet på landevejen igen, men det er jo et håbløst tidspunkt at starte sådan noget pjat op. Normalt kører jeg jo bare sæsonen igennem, så man stille og roligt vænner sig til temperaturen, men denne gang har det været markant anderledes. Meget lidt kørsel udenfor i slutningen af sidste år, og så et par ture udenfor med alt for lang tids mellemrum her i 2025. Ikke desto mindre har jeg været ude 2 gange i denne uge, og er du gal vinden er kold. Selvom temperaturen siger omkring frysepunktet, så er windchill bare led. I dag blev det til en lille tur til Bregnerød og retur på lidt over en time - sgu lige før jeg glæder mig til 2 timers intervaller på hjemmetræneren i morgen Jeg har sat cykling på landevejen på pause i de her uger, for den der østenvind er eddersparkeme ond Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 12 Report Share Posted February 12 Ja vinden er “lidt” kølig, men til gengæld er vejene knas tørre. Der hele er bare sovset ind i vejsalt. Jeg havde overvejet at køre i læ i det grønne bælte på Vestvolden, hvor der er læ for vinden, men vintercyklen fik jeg jo solgt. Heldigvis kan man så småt se en ende på vinteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 13 Report Share Posted February 13 20 timer siden, Gregers TF skrev: Heldigvis kan man så småt se en ende på vinteren. Ja tak, det må sgu gerne få en ende. Lige nu ser det knagende koldt ud i den tid, YR kan se fremad, men det må da løsne sit greb på ét eller andet tidspunkt. Jeg har fundet ud af, at jeg kan cykle udenfor uden problemer fra sådan en 4-5-6 grader og opad, men derunder bliver det godt nok lidt stramt. Fatter ikke, hvordan jeg overlevede som cykelrytter i de unge år, men dengang kørte vi jo på almindelige havelåger om vinteren, og enten hoppede vi af og løb lidt ved siden af cyklerne indimellem, eller også kørte vi i skoven og tonsede rundt på skovvejene og op ad bakkerne med cyklen på nakken. Alligevel kom jeg mange gange hjem med følelsesløse fødder og ankler, der skulle tøs op på radiatoren. For filan, det gjorde naller, når de blev vakt til live igen. Kermit and Gregers TF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 14 Author Report Share Posted February 14 Kørte en dobbelt session i går på hjemmetræneren. Først 40 minutter om morgenen, bare helt stille og roligt, og det var nærmest som om der slet ikke var hul igennem til stængerne. Som i slet ikke. Fylde på med lidt kulhydrater i løbet af dagen, og så var følelsen helt anderledes da jeg røg på hjemmetræneren om eftermiddagen. 2 timer med anaerobe intervaller som jeg har skrevet om før - 15, 45, 60, 45, 30 og 15 sekunder i hver blok med ca. 3 minutter mellem hvert interval, og så 7 minutter mellem hver blok som der var 4 af. God energi i stængerne, føles som om der var okay overskud hele vejen igennem. Her til morgen kørte jeg så styrketræning, og det var så også første gang i noget tid at jeg virkelig havde et seriøst overskud i det. Jeg havde jo mit uheld for nogle uger siden hvor jeg failede på 136 kg, og fik noget fiber i siderne der ikke rigtig var rart. Det er nu på et niveau hvor jeg virkelig skal trykke til for at mærke noget som helst. Så træningen i dag var den første hvor jeg var tilbage på nogenlunde før skaden. Nu er vi også så langt inde i februar at jeg skal begynde at sadle lidt om - pun intended. Cyklingen skal prioriteres mere, for det er her jeg helst skal lave resultater nu, så styrketræningen ryger ned på 1 gang om ugen, og så bliver det full body. Jeg skal mentalt forberede mig på at min udvikling på styrketræningen ikke kommer til at gå lige så hurtigt som før, men det skal nok gå. Samtidig går jeg lidt ned i repetitioner, så hvor jeg indtil nu har kørt noget ala 3x8 af hver øvelse, ryger det ned på 3x3 og så lidt højere vægt. Det er egentlig for stadig at få stimulansen, men ikke få trætheden. I morgen står den på 4x15 minutter over/under som bare lyder forfærdeligt Og så har jeg bestilt nogle vinterdæk til Elves cyklen. Jeg havde egentlig tænkt bare at køre på de dæk der sidder på nu, GP5000S, men jeg kender også dansk forår godt nok til at det er lige modigt nok både i marts og april. Styret er forhåbentlig også på vej, så cyklen snart kan bygges op. Samtidig har jeg tænkt mig for nu at give cyklen en seriøs vask og så enten smide en coating på, eller en spraycoating der kan hjælpe med at rengøringen bliver en anelse lettere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 14 Author Report Share Posted February 14 Sidste år købte jeg et ur fra et mærke der hedder Spinnaker. Jeg faldt for at det var lidt skævt, og havde en sjov historie. Den lilla og brændte orange farve var også mega fed. Et limited edition ur på 888 styk, og et design lavet af en kendt designer der hedder Seconde Seconde. "Desværre" har jeg aldrig følt at uret passede mig grundet størrelsen. Det er 40 mm, så lidt til den lille side, og lug to lug er det heller ikke særlig stort. Så jeg endte med næsten aldrig at gå med det, fordi det simpelthen føltes for småt. Heldigvis har jeg i dag fået det solgt til samme pris som jeg gav for det. Det giver lige lidt ekstra i kassen der skal gå til næste ur. Jeg har øjnene på et Tudor Pelagos FXD, men lurer samtidig på om jeg måske bare skal snuppe deres almindelige Pelagos der er lidt mere alsidigt. a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 4 timer på en hjemmetræner og så var der udsolgt. Trainerroad og Zwift har endelig fundet ud af at det er mega fedt med en integration så man kan køre sine Trainerroad intervaller direkte i Zwift. Jeg var lidt skeptisk inden start, fordi jeg egentlig ikke bryder mig særlig meget om ERG mode på Zwift. Jeg synes følelsen bliver alt for svampet, og mister lidt den road feel der ellers er masser af på moderne hjemmetrænere. Heldigvis fandt jeg ud at man faktisk godt kan slå funktionen fra undervejs hvis det er. Træningen startede med 2 timers intervaller. Efter en opvarmning var det igang med 4x15 minutter over under. 2 minutter under, og så 1,5 minut hvor hvor man gradvist hæver ydelsen til lige over ens FTP, og så 1,5 minut hvor man stille og roligt lader den falde tilbage til udgangspunktet hvor man så kører 2 minutter igen etc. Det var egentlig først den sidste blok hvor jeg syntes det begyndte at skrabe lidt på - der var der ved at være lidt tømt i tanken, men det gik. Jeg havde valgt at køre Four Horseman ruten på Zwift som vidst er den 3. hårdeste rute at køre. 90 km og lige over 2100 højdemetre. Efter den planlagte træning går den over i klassisk free ride, og jeg var lige begyndt på opkørslen til Alpe D'Zwift, som ikke overraskende er Zwift's kopi af Alpe D'Huez. Indtil da havde jeg kørt Volcano Climb og Epic KOM, og tanken om at skulle klatre opad i over en time, efter jeg havde kørt nogle okay hårde intervaller var ikke ligefrem fantastisk. Men 1 time og 10 minutter senere nåede jeg toppen og kunne så nyde de små 13 km nedkørsel der også er. Herfra var det egentlig bare mentalt at få klaret de sidste km som er på grus den første halvdel, og så asfalt til sidst. Da de 4 timer var nået var jeg også der hvor jeg ikke rigtig gad mere I alt 4 timer, 183 watt i snit og 207 i NP. 211 TSS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 15 Report Share Posted February 15 Min kammerat i Munchen har et Breitling A19350 , med æske, certifikat, originale lænke, og sort læder rem til salg. Jeg ved slet ikke om det er din smag. Inderste skive er sort, yderste er hvid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 15 Author Report Share Posted February 15 Cool ur, men bliver lige voldsomt nok til mig - lidt for bling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 Ugens træning er bogført til 15 timer og 32 minutter, hvoraf 3,5 timer var styrketræning. Lige omkring de 700 TSS. Af samme årsag er den kommende uge også en deload uge, og det er der nok behov for. Det betyder langt mere zone 2 træning, og ingen intervaller. Det kan også noget, og vil også sige at kroppen trænger til lidt hvile. Davai and Gregers TF 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted February 16 Report Share Posted February 16 On 2/14/2025 at 11:02 AM, Kermit said: Styret er forhåbentlig også på vej, så cyklen snart kan bygges op. Hvilket styr endte du ud med at bestille hjem? Har du haft nogle af alle de "nye" smalle styr med i overvejelserne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 16 Report Share Posted February 16 På 15.2.2025 at 17:39 , Kermit skrev: Cool ur, men bliver lige voldsomt nok til mig - lidt for bling Må indrømme, at jeg aldrig helt bliver fan af Breitling, sådan generelt. Tænker lidt over, om jeg tør tage mit Omega med til Mauritius. Tror nok, at jeg tager chancen. På et 5 star resort med internationalt klientel er mit 15 år game Seamaster helt klart ikke det dyreste ur. Og når vi er på stranden, kan det ligge i en safe desposit box på værelset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 17 Author Report Share Posted February 17 13 timer siden, Davai skrev: Hvilket styr endte du ud med at bestille hjem? Har du haft nogle af alle de "nye" smalle styr med i overvejelserne? Endte med Elves eget styr - det ved jeg trods alt passer til rammen De der ultra smalle styr siger mig ikke det store lige nu, kan være det sker. Men der er noget mentalt i at skulle køre med et 320 mm styr - det ser bare underligt ud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 17 Author Report Share Posted February 17 12 timer siden, Oksen fra Århus N skrev: Må indrømme, at jeg aldrig helt bliver fan af Breitling, sådan generelt. Tænker lidt over, om jeg tør tage mit Omega med til Mauritius. Tror nok, at jeg tager chancen. På et 5 star resort med internationalt klientel er mit 15 år game Seamaster helt klart ikke det dyreste ur. Og når vi er på stranden, kan det ligge i en safe desposit box på værelset. Synes faktisk Breitling har flere interessante modeller. Deres Avi serie er ret spændende og flot, Superocean modellerne kan også noget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 17 Report Share Posted February 17 3 timer siden, Kermit skrev: Synes faktisk Breitling har flere interessante modeller. Deres Avi serie er ret spændende og flot, Superocean modellerne kan også noget. Min kammerat har lige solgt et meget elegant Super Ocean. Jeg synes det er et pænt ur, men jeg har lidt en anke imod Diverne, og det er at de alle sammen ligner hinanden utrolig meget. Alternativt skal man gøre noget helt andet, og gå efter de små mikro brands. Der er mange der laver rigtig godt håndværk, til et fragment af priserne hos de store. Du kan sagtens finde ure til 3-5000kr, som har samme værk, som ure til 30.000kr feks Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 17 Report Share Posted February 17 Man kan ikke just kalde det et Mikro mærke. Men jeg tog engang det her ubrugte Citezen i bytte på et Roamer. Jeg har aldrig haft det på armen. Det er et fuldaautomatisk, mekanisk ur. Safir glas , 40 timers gang reserve. Jeg har det til salg for 1550......det utrolig meget ur for pengene, men det er jo ikke et navn der sælger biletter. Jeg har ikke haft det på armen en eneste gang.......... Men jeg synes mærker som Fortis, Glycine Nomos, Mido, Magrette, Junghans, er sjove alternativer til at købe et Seiko, eller Tissot Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts