Got legs?

Kermit

Recommended Posts

1 time siden, Kermit skrev:

Men der er også malurt i bægeret.

Ja, det vil der altid være, når en rytter bliver så suveræn som ... ja, aldrig før, med mindre vi går tilbage til Merckx og måske Hinault, der også kørte hele sæsonen og vandt både klassikere og GT's (her fraregner jeg Armstrong, der fokuserede 100 procent på TdF).

Jeg har sgu ikke rigtig nogen mening om det, bortset fra at jeg - uden at tænke synderligt over det - har 'stemt med fødderne' og set meget lidt cykelløb hen over året. Det blev simpelthen for uinteressant til sidst.

Men det hører vel også med i billedet, at mange af hans primære konkurrenter har haft en dårlig sæson, været udsat for styrt og generelt ikke har ramt samme form som tidligere, så forklaringen er måske mere nuanceret.

Indtil videre må han bevare 'benefit of the doubt', og så må vi se, hvordan næste år folder sig ud. Man må håbe, at der kommer flere udfordrere, og at førstepladserne bliver delt mere generøst ud, for ellers kan selv en charmetrold som Pogacar komme til at skade cykelsportens fascinationskraft.

Som nævnt i Henrik S's log, så har Bagerstop lige lavet en podcast over de 10 mest eksklusive cykelmærker. Listen bærer præg af at definitionen på "eksklusiv" ikke rigtig er blevet klart defineret. Både Scott, Specialized, Canyon, Cervelo,  Factor, Pinarello og Cannondale er på listen, og for mig er det godt nok ikke særlig eksklusive mærker. Det er ret standard i de danske cykelfelter. Er det dyre mærker? Ja bestemt. Heldigvis bliver Look og Enve også nævnt på listerne, så det giver da trods alt lidt troværdighed. 

Det fik tankerne over på hvad jeg egentlig selv ville køre rundt på, hvis penge ikke var en udfordring. Jeg ville nok ikke vælge noget særlig eksklusivt, men derimod gøre det eksklusivt. Første tanke hedder noget S-Works Tarmac SL8, som jeg synes er en af de flotteste og mest funktionelle rammer på markedet. Enve 6.7 bygget op på nogle CarbonTI eller Industry Nine nav, komplet SRAM Red AXS gruppe med wattmåler og aeroklinge. Pris? Alt for mange penge :tongue: Og så skulle rammen selvfølgelig males i en eller anden vanvittig farve. Lige i øjeblikket har jeg en forkærlighed for lilla, måske i noget marmor mønster, og så med orange logoer. Faktisk noget ala denne, bare mørkere lilla og dybere orange. 

Purple Fade Marble Gravtron – Squid Bikes

Led træning i går. Lagde ud med FTP træning, stille og rolig opvarmning, og så stod den på 4x noget ala det her: 
30 sekunder sweet spot
15 sekunder VO2max
30 sekunder sweet spot
15 sekunder VO2max
30 sekunder hvile
15 sekunder VO2max 
30 sekunder sweet spot
15 sekunder VO2max 
30 sekunder sweet spot

og så 5 minutters hvile mellem intervallerne. 

Derefter kørte jeg DBR's tirsdags løb, samme rute som sidst. Det virkede lidt mere overskueligt denne gang, med knap så meget pres på. Min plan var som sidst egentlig bare at sidde med og så forsøge på den sidste stigning. Der var dog godt udsolgt, og jeg følte ikke jeg havde samme kick som sidst. Jeg endte med at blive 4'er iflg. Zwiftpower, hvilket samtidig gav et bump op i det nye rangeringssystem så jeg nu hører til i B klassen. Jeg føler efterhånden at jeg er blevet ret god til at køre løb i Zwift, hvornår man skal træde og hvornår man skal hvile, for reelt set at bruge så få ressourcer som muligt. 

B klassen skal nok byde på nogle klø, men det tager vi til den tid. Det heldige/uheldige i timingen er at DBR's liga starter onsdag i næste uge. Det uheldige er at jeg ikke skal køre C klassen, det heldige er at jeg nok var rykket op i løbet af kort tid, og så ikke kunne deltage i den samlede stilling. 

Træning i går. Lagde ud med en omgang FTP som egentlig hed 5x5 30/30 hvor det var omkring 360 watt i på intervallerne. 4 minutters hvile mellem hver blok. Det var den første time. Så lidt mere stille og roligt, og så en debut i B klassen, hvor jeg teamede op med en af mine gode venner. 

22 km på London Flat, som er en dejlig flad rute. Lidt længere end jeg lige havde regnet med, men det gik. Men med kun 8-9 til start, så var det ret anarkistisk fra starten af. Jeg var godt stegt allerede efter de første par ryk, men hang på det meste af tiden. Lige efter vi var kommet ud på næstsidste omgang måtte jeg dog slippe og lå kun med en italiener. Han var jævnt irriterende og lå konstant bag mig, og kom aldrig frem. Hvis jeg så rykkede, så rykkede han med, men holdt sig stadig lige bagved. Da vi ramte de sidste 2 km så jeg at han var begyndt at give lidt afstand, og tænkte at han måske gjorde klar til et ryk. Så jeg kom ham i forkøbet og rykkede afsted og fik plantet ham. Jeg tror jeg blev 7'er ud af 8, og med den nye racing score røg jeg så ned i C klassen igen :tongue:

Mine w/kg var 2,9 hvor alle andre var et godt stykke oppe i 3'erne. Top 3 var 3,8 4,2 og 3,6 w/kg. I alt lige over 2 timers træning med god intensitet. 

Samtidig har DBR annonceret deres cup, som dog "kun" bliver 6 afdelinger, og denne gang om onsdagen, frem for mandagen. Jeg ligger som sagt lige på grænsen mellem B og C, men stiller op i B klassen. Det er lidt trist at køre et par løb, og så blive tvunget op i B klassen, hvor man så ikke får sine point med. Jeg har egentlig ikke de store forventninger i år - formen er god, virkelig god faktisk, men jeg ved også godt at jeg ikke hører med i toppen af B klassen. Så det skal bare være solid træning, og hvem ved, måske en top 10 placering i et af løbene. 

Tidligt op lørdag og ud på vejene til endnu en omgang FTP intervaller. Kørte ud til Flyvestationen, da det var det mest oplagte sted at køre intervallerne. Det var 3 sæt af følgende: 
15 sekunders acceleration
4.45 lige under FTP
1 minut hvile
4.45 lige under FTP
1 minut hvile
4.15 lige under FTP
30 sekunders acceleration

Og så 10 minutter mellem hvert sæt. Det var en led omgang, og kæmpede også lidt med en siver på baghjulet, jeg dog kunne holde nogenlunde kørende ved bare at pumpe fra tid til anden. 

Efter intervallerne kørte jeg lidt vestpå ud mod Søsum, så over Slagslunde op til Uvelse, og så tog jeg beslutningen om at køre en runde på Ordrups rute. Det var en fejl, for den var alligevel meget længere end jeg lige havde regnet med, så der var lidt stress på for at komme hjemad. 

Det var så bare ind mod Farum og hjemad. Lige et par stop på vejen for at få luft i bagdækket, Der var bare helt udsolgt til sidst, men det endte så også med at være 3 timer og 50 minutters træning. 

Søndag blev det så til 50 minutters styrketræning. 

Og så sker der lidt nyt i klubregi. Jeg satser stadig på at køre for Ordrup næste sæson, og jeg forestiller mig også at jeg skal køre licens igen. Men man har valgt at køre ny leverandør af tøj og også nyt design på tøjet. Jeg fik designet at se for nogle dage siden, og det fornærmer ingen, men det er sgu heller ikke fedt. Det nuværende design er vidst 8 år gammelt efterhånden, og det syntes jeg egentlig var ret fedt. Men sådan er det - også sjovt at være med i en klub der er blandt de ældste i landet, og som bare ingen visuel identitet har :tongue:

Da jeg startede omkring 2011 var man vidst lige kommet over på det grøn/røde design, der bestemt ikke var kønt. Det afløste så noget pink/hvid man havde kørt med inden da? Før det er jeg lidt på bar bund, men synes at kunne huske noget gult? Måske Henrik er bedre i analerne her. 

Der må det sgu kunne noget at køre for ABC hvor man bare har haft de samme farver siden altid. 

Med et designskifte er der selvfølgelig også en opfordring til at alle medlemmer anskaffer sig det nye tøj, og mere eller mindre smider det gamle ud. På sin vis forstår jeg det godt, for har man nye sponsorer og nyt design, så vil man gerne vise det frem på bedst mulig måde. Og så nytter det ikke noget at kun halvdelen af gruppen kører i det nye, og den anden halvdel kører i tøj fra forskellige årgange med forskellige sponsorer på - som måske ikke længere støtter klubben. Modsat kan jeg godt forstå at der sidder nogle mennesker derude, der måske har købt tøj for 3-4000 kroner, som nu skal ud og købe nyt tøj igen, fordi de ikke må bruge det gamle. Til denne sæson købte jeg et Castelli speedsuit til 1600 kroner - det døde da jeg styrtede, men jeg havde godt nok været ærgerlig hvis det ikke længere måtte bruges, eller hvis jeg havde købt et nyt i løbet af sæsonen som jeg kunne køre 4-5 løb i, og så skulle der et nyt sæt til. 

Det nye design bringer også en ny producent med - Nalini. Vi har indtil nu kørt i Castelli, som jeg har været super glad for. I de efterhånden 12-13 år jeg har været i klubben har vi fået tøj fra Craft, Nalini, Bioracer, Castelli og nu tilbage til Nalini. Castelli har været ret sløje i deres levering, og igen i år blev tøjet først leveret lige inden første licensløb på Sjælland, selvom det var lovet til levering i marts. Om Nalini er bedre ift. levering skal jeg ikke kunne sige, men sidst vi havde Nalini var jeg ikke imponeret. Helt konkret kan jeg huske at jeg kørte 4-5 gange i deres bibs, og så blev de solgt fordi de ikke var særlig gode for mig. Husker det også som om der var en del problemer med lommer der blev slappe og syninger der gik op. Så det bliver super spændende at se om det er blevet bedre til den kommende sæson. 

Jeg kan egentlig være lidt ligeglad, for jeg skal sådan set bare bruge et sæt til at køre løb i :tongue:

Der må det sgu kunne noget at køre for ABC hvor man bare har haft de samme farver siden altid. 

Det er super smart, for det kan sgu da hurtigt blive noget af en udskrivning. Meeen mon ikke mange alligevel gemmer deres gamle tøj og bruger det til solotræning og den slags?

Lyder ellers spændende med licensløb til næste år :beerchug:

At undgå at styrte og brække noget :tongue: Ej, målsætningen er sgu nok egentlig bare at køre med i den sjove ende af C klassen - så vil jeg være ret tilfreds. 

Selvfølgelig omkring denne tid jeg begynder at kigge ind på målsætning for næste år, men det må jeg lige vende tilbage til. 

Gad vide om niveauet er anderledes "derovre" - nu kom jeg godt nok på podiet sidste år, som det eneste resultat at skrive hjem om (havde dog kun 4-5 løb i alt), men har også ligget og suttet efter feltet i d flere gange - og jeg har en FTP på omkring 340 og vejer 78 in-season. Synes virkelig niveauet er højt til de løb efterhånden. Hvordan var din fornemmelse i c klassen sidste år?

Synes det er svært at vurdere niveauet i C klassen, specielt i de første løb. C klassen er reelt ikke så meget anderledes end D klassen - forskellen ligger primært i lidt mindre felter, og så at dem der er i C har fået fjernet de værste usikkerheder. Jeg fik 2 løb i C klassen, og selv med min nærige form, så sad jeg med, og havde jeg ikke kæmpet med kramper så var jeg kommet hjem med feltet i alle løb. Min FTP har ikke været over 300 i hele sæsonen, og jeg har nok vejet 8-9 kg mere end dig. Så ligesom med så meget andet, så handler det om hvordan man disponerer sine kræfter. 

Med over 4 w/kg har du i hvert fald motoren til at køre i C, og nok også et pænt stykke i B. Da jeg kørte B var min FTP nok omkring 320 watt og min vægt omkring 78-79 kg. 

Stængerne var helt flade i går, men valgte alligevel at drøne en tur på hjemmetræneren. Skulle lave en benåbner, men valgte at køre ruten til aftenens løb, køre den første stiginng med solidt pres i pedalerne, og så køre et løb bagefter. Det var kun 16 km på en relativt flad rute med 8 andre ryttere. Jeg endte med at blive 8'er - jeg blev simpelthen bare kørt baglæns efter en omgangs penge og de andre satte tempo med 5 w/kg. 

Jeg er spændt på hvordan aftenens løb kommer til at være. Min Zwift racing score er faldet til 490 og grænsen mellem C og B ligger på 520 - som sagt gider jeg bare heller ikke køre 2 løb, og så blive tvunget op i B og miste pointene. Så det bliver B fra start, og så håber jeg at stængerne udvikler sig positivt i løbet af de næste mange onsdage. 

I går var der debut i DBR's liga, og allerede inden starten følte jeg mig slået. Det nye rangeringssystem gør at jeg ligger lige på kanten af C og B, men vælger at køre B. Men det er mod ryttere der kører tæt på 4 w/kg, hvor jeg ligger på de 3 w/kg - det er bare en markant forskel. Men under alle omstændigheder er det god træning. 

Der var ikke så meget tryk på i starten som jeg havde frygtet, og med 92 til start var det et pænt stort felt der blev sendt afsted. Da vi bevægede os ind på den kuperede første halvdel stod det dog også klart at der blev trykket igennem. Jeg røg længere og længere bagud, og måtte til sidst kapitulere i forsøget på at følge med frontgruppen. Der blev bare kørt hurtigt. Jeg fandt en gruppe med en 4-5 andre ryttere som jeg fulgtes med, og vi fik hentet et par ryttere på ruten også. 

På den næstsidste stigning lagde jeg pres på, og kom afsted sammen med en anden. Vi holdt den kørende på nedkørslen, men kunne se at dem bagfra var på vej op. Derfor droppede jeg lidt trykket og lod dem komme op. Kort efter kom der en sprint hvor der var en der prøvede at køre væk, hvilket han gjorde, men da han så efterfølgende ramte den sidste stigning gik han kold. På stigningen rykkede jeg igennem og fik et hul. Herfra var det bare at æde så meget som muligt, og det lykkedes også at holde de andre bag mig, så jeg kunne komme i mål som nummer 85. 

Kigger man på w/kg var jeg den rytter med det næstlaveste w/kg, og alligevel formåede jeg ikke at blive næstsidst. 

Jeg kørte løbet på 38 min og 53 sekunder, 265 i gennemsnitswatt og 295 i NP. De første 5 minutter blev kørt med 328 watt i snit. De sidste 5 minutter med 291 watt i snit, og 353 i NP. 

Fredag og lørdag blev nuldage. Familien har hostet og hakket lidt, og jeg har også selv haft en lidt underlig fornemmelse i kroppen, som umiddelbart bare aldrig blev til mere. Så i går tog jeg en gang styrketræning, fik det lidt underligt efterfølgende, men så gik det også over. 

Så nu håber jeg at det var det, og så er vi tilbage til normen med træning. 

Mit styr burde også lande i dag, så Elves cyklen kan blive bygget op igen. 

Så nu hvor der ikke gik træning i den, så brugte jeg i stedet en stor del af min formiddag i går på at vaske vores ene bil. Det kan jeg virkelig bruge lang tid på. Fik også sat vinterhjulene på, givet den en grafitcoating og frisk rudeforsegling. 

Jeg overvejer i øvrigt at droppe ideen om at køre B i DBR ligaen. Det er bare ikke skide sjovt at blive sat efter 10 km, og så skulle rode med at køre alene. Så hellere hoppe fra gruppe til gruppe i takt med at man bliver rykket op eller ned, og så skide hul i det samlede klassement. 

Jeg overvejer i øvrigt at droppe ideen om at køre B i DBR ligaen. Det er bare ikke skide sjovt at blive sat efter 10 km, og så skulle rode med at køre alene. Så hellere hoppe fra gruppe til gruppe i takt med at man bliver rykket op eller ned, og så skide hul i det samlede klassement. 

Det skal være sjov, ellers er det nærmest fjollet at køre løb... Ingen grund til at lave træning som er demotiverende i længden imo.

Helt enig - jeg endte så med at køre et andet løb i går der rampede mig op i B klassen igen :tongue: så løbet i aften bliver i B igen. 

Nå, jeg mødte ind i går morges til en mødeindkaldelse der var sendt sent mandag, med titlen "møde". Kun mig og min chef. Det giver altid lige uro i maven. Mindre blev uroen ikke da jeg kunne se at det i øvrigt også var markeret som privat, så andre ikke kan se hvad mødet indeholder. Da vores kundeservice mødte ind kunne jeg høre de snakkede om et møde de skulle have med min chef en halv time efter mit møde var startet, og mit møde var beregnet til en time - så der var noget der ikke stemmede. Med andre ord lurede jeg endnu mere at det nok var en opsigelse jeg skulle ind og modtage. 

Hen til mødelokalet, træde ind, se min chef og vores HR, og så var den ret sikker. I det mindste gik jeg ind til det velvidende at det var det der skulle ske, og det gjorde faktisk en kæmpe forskel. Og ganske rigtigt - der lå en opsigelse klar. Vi opkøbte en af vores konkurrenter tidligere på året, og efter deres analyser havde man fundet ud af at man ville nedlægge min stilling og i stedet fortsætte i andet regi (med andre ord valgte man at benytte sig af de to i marketing fra det opkøbte selskab i Odense, end mig og en anden). Det positive for mig er egentlig at jeg rent mentalt var på vej videre, men derfor er det stadig ubehageligt at blive opsagt, specielt fordi det skaber en usikkerhed når der ikke er en anden løsning klar. 

Men så kunne jeg i det mindste begynde at søge langt mere åbent, og bruge en stor del af min tid på at søge mit næste job? Nej. For selvom jeg har 3 måneders opsigelse, så forventer de at jeg arbejder i hele perioden frem til og med 31. januar 2025. Der undslap et "Mener I det seriøst?" da de fortalte mig det, og det gjorde de. Jeg bliver så "belønnet" med en ekstra månedsløn såfremt jeg gør det, og gør det tilfredsstillende. 

Jeg er tilgengæld blevet tilbudt et outplacement forløb, som jeg har valgt at takke ja til - som sagt var jeg mentalt på vej videre, og tænker at det forløb kan hjælpe mig med at skærpe min profil og hvilke stillinger jeg skal gå efter yderligere. 

Men fuck hvor er det bare nederen. Og de er nogle røvhuller - så er det sagt :tongue:

Det er altid en ubehagelig oplevelse sådan noget. Jeg nåede lige at tænke - heldige asen, så kan han bruge de næste 3 mdr på at nyde julen og komme i skarp form!

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor virksomheder med respekt for sig selv, kan finde på at bede en fyret medarbejder om at arbejde i fritstillelsesperioden.

Jeg skulle hvertfald ikke nyde noget af at risikere disharmoni i mit team, ved at have en medarbejder som allerede "mentalt" er væk. 

Jeg gad også virkelig godt vide hvad årsagen til det er. For mig giver det minus mening, for som du selv siger, så er jeg mentalt væk. Det er kæresten der har slået op med dig fordi der var en anden hun hellere ville se, men du skal stadig blive ved med at bo i hendes lejlighed. 

Nu har jeg prøvet at blive opsagt 4 gange (virkelig ikke en god ting for ens selvtillid), men ud af de 4 gange er det her første gang jeg er blevet bedt om at arbejde i hele min opsigelsesperiode. Første gang ønskede man at jeg arbejdede den første måned for at lave en form for overlevering til de øvrige kolleger, hvilket jeg kan forstå, derefter var jeg fritstillet. De to andre gange er jeg blevet fritstillet på stedet, og den ene gang havde de faktisk lukket mig ude af systemerne da jeg gik ind til samtalen. Så ingen adgang til mail, teams, noget som helst. 

Jeg ville jo reelt set kunne fucke så ufatteligt mange ting op, hvis det var det jeg ønskede. Jeg har adgang til hjemmeside, facebook side, Instagram, Trustpilot, Google, det hele. Jeg kommer ikke til at gøre noget, for sådan er jeg ikke som person, men hvis jeg ville det, kunne jeg skrive alle mulige steder at man skulle vælge et andet sted, uden at nogen ville opdage det lige med det samme. 

Når det så er sagt, så kommer jeg til at lave mit arbejde, men som jeg sagde til direktøren for det outplacement selskab jeg snakkede med i går, så kommer jeg kun til at støvsuge hurtigt - jeg kommer ikke ud i krogene og tørt karmene af. Min indsats bliver reel og stabil, men minimal, for jeg skal bruge så meget energi som muligt på at finde mit næste job. Og hvor jeg tidligere har været vant til at fokusere på at sende ansøgninger og sådan, så skal jeg nu jonglere job, ansøgninger, OG et outplacement forløb.