Kermit Posted June 1 Author Report Share Posted June 1 Ift. farverne, helt bestemt. Worst case så kan det klares andre steder. Dog bliver det hurtigt en udskrivning på lad os sige, 8000-10.000 kroner. Ridley kan noget, men er aldrig blevet helt overbevist. Husker det også som om deres geometri er lidt funky til mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 2 Author Report Share Posted June 2 Fik kørt en styrketræning i går, god power i både stænger og overkrop. Det er virkelig rart at have en krop der er nogenlunde tilbage til normalen, specielt nu hvor vi går pollensæsonen i møde Weekenden viste sig at være produktiv ift. at få solgt ud af lidt dele, og der er nu opsparet 5000 kroner til projekt ny ramme. Jeg brugte også en del af dagen i går på at kigge på de 3 alternativer, samt lige kigge på et par ekstra muligheder. Der er nemlig et mærke der hedder Seka, som jeg før har kigget på, som begyndte at spøge igen. Desværre har de nok også spillet sig selv ud igen, da prisen er 3-4000 kroner højere (ikke afgørende), men lider stadig af nogle issues. Quick Pro AR One cyklen er nok også ude. Derimod har Tavelo fået et nyk opad - det er klart den af cyklerne der virker mest gennemprøvet, testet og får rigtig god feedback. ER One rammen er stadig et ubekendt blad, men med nogle andre muligheder. Lige nu læner jeg mig mere mod Taveloen, men har bestemt ikke opgivet ER One modellen endnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 2 Author Report Share Posted June 2 Et andet dilemma er i øvrigt opstået, for midt juni skal jeg bikefittes. Det var jo tanken at det skulle være på Elves cyklen, men hvis jeg alligevel ender med at skyde den af, så er det måske spildte kræfter? Jeg kunne også gøre det på en af de andre cykler, for under alle omstændigheder skal bikefittet gennemføres. For jeg kan bruge det til at finde ud af hvilken størrelse cykel og frempindslængde der er optimal for mig ved næste cykel, men også for at få lavet nogle justeringer her og nu til min position som jeg kan føre over til den nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 2 Author Report Share Posted June 2 Lad os kigge lidt nærmere på rammerne jeg har kig på. Vi starter med Quick Pro ER:ONE. Quick Pro's "aero" ramme, der er blevet udviklet via vindtunnel modeller, og skulle gøre at den er mere aerodynamisk. Nogle påstande der ikke nødvendigvis holder vand, men som lyder godt på papiret. Cyklen er tiltænkt sprint og aero, hvor deres anden ramme er lidt mere all-round, så i den henseende passer den godt hvad jeg er på udkig efter. Forgaflen er meget voldsom når man ser den forfra, men tilbydes åbenbart også med en anden gaffel der er mindre markant og mere traditionel. En fordel er at de bruger en T47 threaded krankboks, frem for pressfit typen, hvilket giver mindre hovedpine ift. at banke lejer ind og ud af krankområdet, samt at pressfit lejer er notorisk berygtede for at knirke fordi tolerancerne skal være så bang on for at det ikke sker. Styret der kan købes med har et meget kinesisk navn: Quick Zephyr SSL. Selvfølgelig integreret og fås i bredder fra 340 til 420 mm, og længder fra 70 til 140 mm. Så du kan lave en løsning der får Henrik til at rive det sidste hår ud af hovedbunden - 140 mm lang frempind og 340 mm bredt. Der er lidt blandede anmeldelser af styret - en siger det er rigeligt stift, en anden siger det slet ikke er stift. Igen, alting med et gran salt. Dog er det et sted hvor jeg overvejer om man skal vælge et andet styr, der kan holde til lidt mere, specielt fordi jeg nok ender med en 130x380 løsning. Styret lader til at have et ret godt flare så man kan sidde smalt i grebene, og lidt bredere når man skal ned i bukningen. Der er få meldinger om hvordan cyklen faktisk kører, men det skulle læne sig opad deres allround cykel, hvor den skulle være relativt kompromisløs. Hvis det betyder at den styrer stabilt, virker stabil, og kan holde til outputtet så er det ret meget mig. Kigger jeg på geometrien, og sammenligner med min S-Works SL6, så er der nogle forskellige ting der er anderledes. Reach er en anelse længere på Quick Pro'en med 2 mm, og stack er 6 mm lavere. Så mere eller mindre identisk. Kronrøret er 1 grad lavere, så 72 kontra 73 hos SL6'eren, hvilket også er med til at give en aksellængde der er 9 mm længere end SL6'eren. Det er mindre end min Elves, men spiller lidt ind i at den er mere stabil og mindre responsiv. Hvad vejer den så? En medium står opgivet til 840 gram uden maling. Jeg har set en medium bliver vejet til lige under 900 gram, hvilket er ret solidt. Forgaffel er omkring 430 gram, så det giver mulighed for at lave et nogenlunde samlet produkt når det kommer til vægt. Og partytricket er at det lader til at man kan få speciallakeret cyklen direkte fra fabrikken, til en fornuftig pris. Og i modsætning til Elves, så virker det som om de har ret mange muligheder, og ikke nødvendigvis er begrænset af skabeloner. Udseendet deler nok vandene en anelse, men jeg synes egentlig den ser ret cool ud. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om bumpet på skrårøret, og Quick Pro er jeg ikke fan af. Giv mig et Quick på skrårøret, så kører vi. Og så er der prisen. 2000 dollars og 200 dollars ekstra hvis der skal deres styr med. Det er til den høje ende, men det virker også som om man får meget for pengene. En aerocykel med en vægt på omkring 900 gram er bestemt godkendt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted June 3 Report Share Posted June 3 10 timer siden, Kermit skrev: ... 340 mm bredt. Der vanker betragtelige bøder fra Kong Eddy til alt, der er smallere end 40 cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 3 Author Report Share Posted June 3 Og så med grebene vinklet indad også Minor setback på Quick Pro rammen. Panda Podium, som er den mest respekterede forhandler, giver ikke mulighed for at specialmale den. Det er en streg i regningen. Ciclisti som er en belgisk webshop (tror jeg), sælger den også og med mulighed for at få den specialmalet. Dog er deres basispris, uden lakeringen, markant højere. Så hvis vi omregner til DKK, for alles skyld, så koster standardramme plus styr hos Panda Podium 14.300 kroner. Hos Ciclisti koster den 20.150 kroner - uden lakering. Hvis vi bare siger at lakeringen koster 2000 kroner ekstra, så er den reelle forskel omkring 8000,- Så er spørgsmålet om det i virkeligheden er sjovere at få den lakeret et andet sted...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 3 Author Report Share Posted June 3 Og ramme nummer to: Tavelo Arow. En mere "traditionel" aero ramme, der kan lede tankerne lidt hen mod Factor, uden at de dog skulle være tæt på identiske når man ser på dem. En tried and true model, hvor der efterhånden findes en del erfaringer i hvordan den kører. Overordnet set skulle den køre helt igennem fremragende, meget kontant og direkte i sin styring, og en køreoplevelse der er meget harmonisk. Ift. aeroness, så har de nogle claims, men ikke noget der er blevet testet i en vindtunnel. Ift. Quick Pro rammen, så er udseendet her mere harmonisk og mindre radikalt. Formen på rørene gør også at vægten sniger sig opad, og den står til en opgivet vægt på 990 gram for en størrelse medium. Så en reel vægt omkring de 1050 gram er nok ikke ved siden af. Har dog set eksempler på cykler der er blevet bygget op til omkring 7,4 kg, uden at man er gået helt retardo. En "ulempe" ved Tavelo rammen er at den har en BB86 krankboks, som gør at det er pressfit lejer der skal ind - kontra BSA på Quick Pro'en. En fordel Tavelo har er deres styr. Det bliver rost til skyerne i alle anmeldelser. Det er stift, ergonomisk og ser virkelig godt ud. Prisen er også til den "gode" side med 300 dollars. Styret findes også i et utal af størrelser, fra 360 til 420 i bredden, og 80 til 140 mm i længden. Geometrien er lidt spøjs, for reach er nærmest identisk med min SL6. Der er faktisk kun 1 mm forskel. Derimod er stack markant lavere end SL6'eren - hele 15 mm lavere. Så det er en meget lav forende, også ift. Quick Pro'en. Akselafstanden er 5 mm længere end SL6'eren, så alt i alt en ret solid pakke. Intet partytrick ift. speciallakeringer. Der er en håndfuld forskellige lakeringer at vælge imellem - nogle kedelige, nogle lidt mere sprælske, uden at det dog tager overhånd. Men det kan også være lige meget hvis jeg alligevel ender med at få det hele lakeret et andet sted. Så vi kan sige at partytricket her er prisen - for den er virkelig solid. 12.400 DKK for ramme inklusiv styr. Det er virkelig en skarp pris, for en cykel der måske er lidt mere allrounder end full on aero, men også en cykel der får rigtig mange roser med på vejen af dem der har testet den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 3 Author Report Share Posted June 3 Inden jeg skrev opslaget om Taveloen, var jeg egentlig ret sikker på at jeg havde besluttet mig for Quick Pro'en. Men mens jeg sad og skrev, blev jeg igen draget ind af Taveloen, og den samlede pakke. Jeg aner faktisk ikke helt hvor jeg ender henne med de to muligheder. Jeg synes begge er super interessante, og har hver deres pros and cons. Det der tiltrækker mig ved Quick Pro'en er at det er en BSA krankboks, den virker umiddelbart mere aero, og så er den lige en anelse lettere. Jeg ved godt at vægt ikke er så vigtig som det har været, og det er trods alt også en aero cykel, men et par 100 gram sparet, er også værd at tage med. Der hvor jeg er usikker på Quick Pro'en er dens manglende info. Er den reelt set aero? Kører den godt? Og er styret stift nok til en sprint? Modsat har vi så Taveloen. Det der tiltrækker mig ved den er at den er gennemprøvet. Jeg ved hvad jeg får der - en solid pakke der egner sig godt til ræs. Den kører godt. Den er stiv. Og så er prisen selvfølgelig også en medvirkende faktor. Den er trods alt omkring 2000 kroner billigere end Quick Pro'en. Men, for der er selvfølgelig også et men. Taveloen virker også mere traditionel, måske endda lidt gammeldags. Den har pressfit krankboks, og så er der vægten. Den er lige, lad os sige 150-200 gram tungere end Quick Pro'en. Den er svær, men jeg læner måske en mere mod Quick Pro'en, og mangler bare en form for validering af at den er solid. Har derfor lige rakt ud til en rytter der kører på den, og godt nok er han sponsoreret af dem, men det kan måske give en idé om den er helt væk eller ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 Solid træning i går på landevejen. Simpel opskrift: 3x8 min ved 285 watt, og så 1x9 min ved 285 watt. Intervallerne så således ud: 08.01 - 295 gennemsnitswatt 08.29 - 291 gennemsnitswatt 09.02 - 293 gennemsnitswatt 09.02 - 290 gennemsnitswatt Herfra var det egentlig bare at cruise lidt, og have en anelse tryk i pedalerne. Fra Farum og hjem fik jeg kørt et par mediumlange sprinter og så en enkelt kort. En meget klassisk hverdagstræning for mit vedkommende. 2 timer og 18 minutter, 73,1 km, 31,66 km/t i snit og 204 watt i snit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 Et tilbagevendende tema i loggen er vægt - den skal ned. En meget stressende periode er for alvor ved at slippe sit greb igen - min recovery er god, min HRV høj igen, og min hvilepuls faldet ned på det niveau hvor den gerne skulle være. For mig inkluderer stress rigtig dårlige madvaner. Jeg spiser enten ingenting, eller alt det forkerte fordi det skal gå hurtigt. Så der er røget alt for meget slik, kage og sodavand ind, og det har sat sig. Så jeg har tænkt mig at lave nogle små, men forhåbentlig effektive tiltag. Stå mere op på arbejdet. Det kan måske gøre at jeg forbrænder et par hundrede ekstra kcal om dagen. Mealpreppe min frokost igen. Vores frokostordning herude er ikke særlig spændende, og det er ofte at jeg ikke får nok at spise, hvilket så gør at jeg senere på dagen spiser alt det jeg ikke bør gøre. Mere protein. Generelt skal der bare mere protein på bordet, og her i første omgang kommer det i form af shakes inden sengetid. Læste et sted at det kunne være en god måde at få sin protein ind, og samtidig være med til at kroppen føltes friskere dagen efter. Skære ned på lortet. Mindre slik, mindre kage, og mindre sodavand. Forsøge at undgå at spise efter aftensmaden. Og kan træningen så samtidig være mere kontinuerlig og stabil, så er der nærmest ikke et øje tørt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WBO Posted June 4 Report Share Posted June 4 Men en shake inden sengetid kan altså nu godt have en negativ effekt på din restitution. Så skal kroppen jo igang med at fordøje, og det øger din puls. Så hvis du begynder på det, så kan du nok medregne en stigning i hvilepuls og en nedadgående kurve i HRV - men det kan du jo eksperimentere med. Jeg ville dog anbefale at kører en ind som en slags dessert efter aftensmad, eller kører det som mellemmåltid i løbet af dagen*? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 En shake inden sengetid for mit vedkommende er omkring 1,5 time inden jeg går i seng - indtil videre har jeg ikke set nogen negativ effekt af det - hverken på hvilepuls eller HRV, men holder øje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted June 4 Report Share Posted June 4 23 minutter siden, Kermit skrev: Skære ned på lortet. Mindre slik, mindre kage, og mindre sodavand. Forsøge at undgå at spise efter aftensmaden. Min vægt har længe ligget et par kilo over det, den lå på tidligere. Men jeg har fået stoppet himmelflugten ved stort set aldrig at købe noget til 'slikskuffen', skære ned på kage og kun sjældent drikke sodavand, så du er inde på noget af det rigtige. Alene det kan bidrage til, at nålen på vægten begynder at pege den rette vej igen. Jeg spiser aldrig noget efter aftensmaden og drikker højst en kop te. Rent intuitivt ville jeg holde mig fra en proteinshake om aftenen, men der må du jo prøve dig frem. Det skal så siges, at jeg ikke har problemer med at falde i søvn, selv om jeg er lidt småsulten, og maven rumler, så det er ikke noget stort offer. Nu er jeg jo en del ældre end sådan en ung fløs som dig, og i min alder er det rent ud sagt forbløffende, hvor lidt mad man kan/skal nøjes med for at holde vægten nede. Jeg var mest udfordret i alderen 35-45 år cirka, hvor jeg stadig spiste som en sportsmand, men havde travlt med arbejde og familie. Der strøg vægten godt nok i vejret, før jeg blev opmærksom på det og strammede garnet lidt igen. Lige nu er jeg stille og roligt ved at arbejde mig ned under 78 kg igen, selv om det går lidt langsomt. Har længe ligget omkring 79 kg, og det er i den høje ende for mig. Har som nævnt fået stoppet vægtstigningen, og nu går det den rigtige vej, men som aldrende motionist er det som at vende en supertanker. Jeg trøster mig med, at InBody-vægten i PureGym ligger stabilt omkring 16-18 i fedtprocent. Den er sikkert ikke voldsomt præcis, men er god som et tjek på, at man ikke er på vej til at blive 'tyndfed'. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 Jeg tror faktisk jeg har taget en beslutning. Skrev lidt med Panda Podium her til morgen for at få lidt mere info. Taveloen er lidt mere allround, hvor ER:ONE er true aero. Styret er blevet testet af en rytter på holdet, der banker op mod 1800 watt ud, uden problemer. Så jeg tror egentlig det ender med en Quick Pro ER:ONE. Og der faldt også et tema på plads ift. lakering i går. Jeg har siddet og samlet en masse forskellige billeder, for at se om der var noget der tiltrak mig mere end andre. I løbet af aftenen var det som om den var der. Temaet kommer til at være Popart møder neon Miami Vice. Så nogle grafiske elementer med prikker, streger og tern der kan bryde lidt, og så kombineret med hi-vis pink, lilla, turkis og hvad jeg ellers kan finde på. Jeg prøver lidt senere om jeg kan lave et moodboard så det måske giver lidt mere mening, men inspirationen blev reelt set hentet ved at kigge på en gammel MAAP trøje, som var det der i sin tid fik mig til at elske MAAP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted June 4 Report Share Posted June 4 Det kan være du er heldig, at ham rytteren du har skrevet til, har mulighed for at sætte dig op med et bedre tilbud på rammen end du får fra Pandapodium :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 (edited) Så er der en form for moodboard. Har prøvet at kigge farver, hvilken sammensætning de skal have og sådan, og så hvilke detaljer jeg synes ser interessante ud. Edited June 4 by Kermit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 4 Author Report Share Posted June 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 5 Author Report Share Posted June 5 Hoppede på min S-Works SL6 i dag og kørte afsted for at køre et par simple intervaller. Allerede efter de første minutter stod det klart at min Elves skal videre. Det er ikke fordi den kører dårligt, men SL6'eren er bare meget mere mig. Den kører langt mere direkte - nogle vil nok kalde den twitchy fordi hver eneste lille bevægelse med styret gør at den skifter retning. Jeg elsker det. Langt mere selvsikker i sving og sådan noget. Kørte nordpå og skulle så køre 5x5 minutter intervaller med 285-295 watt i snit. Ret simpelt, og meget overskueligt. Oppe ved Hillerød begyndte det at dryppe lidt, men ikke noget voldsomt. Der var lidt våde veje, som tørrede op da jeg kom ned til Karlebo igen, og da jeg ramte lidt udenfor AB's baner, var vejene HELT våde. Fik kørt et par timer med okay output. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 6 Author Report Share Posted June 6 Jeg hører en del podcast, og er i den forbindelse også faldet over Café Eddy med Bastian Emil og Brian Holm. Ærligt, så hører jeg det faktisk mest pga. Brian Holm, for jeg kan virkelig ikke udstå Bastian Emil. Jeg ved han har mange fans rundt omkring, men jeg synes simpelthen at han er for meget en karakter og ikke et rigtigt menneske. Han virker for meget som en der prøver at være den nye Leth, men uden substansen. Det er ikke unormalt at Bastian Emil har skrevet en form for digt til hvert afsnit - det er i sig selv lidt for meget til mig. I seneste afsnit skal de tale om deres yndlingsitalienere, og snakken falder på filminstruktører fra 40'erne. Kom nu, nævn da nogle cykelryttere i det mindste. Der bliver talt om tøj og mode, og om hvordan alting er bedre i de civilisationer hvor man sidder på en cafe og læser en fysisk avis. Det slog mig faktisk hvorfor jeg overhovedet hører den podcast? Igen, primært fordi deres belysning af cykelsporten og de gæster de har inde. Programmet bliver helt anderledes når Peter Piil er med, og tager styringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 7 Author Report Share Posted June 7 Helt igennem forfærdelig træning i dag, men den blev gennemført. Skulle køre et trappeinterval hvor hvert trin varede 7 minutter og sluttede af lige under FTP. Hoppede på cyklen og drønede ud mod Flyvestationen. De første 7 minutter var overkommelige med 210 watt der skulle holdes. De næste hed 218, stadig okay. Så tog den et spring til 236 watt der nev lidt, og de næste 7 minutter var omkring de 255 watt. Sidste interval hed 285 watt, og der var kroppen ved at være træt. Intervallet blev gennemført, så blev der kørt en ekstra runde hvor jeg lige rullede af, inden jeg drog mod vest. Ud til Søsum, op til Slagslunde, og så ind til Ganløse. Forbi Lynge grusgrav, og så tilbage ud mod Mølleåens Golfbane og Krogenlund, og så retur ind mod Farum. Herfra var det bare igennem Hareskoven og hjem via AB. I alt lige over de 80 km og 2 timer og 45 minutter i sadlen. Ifølge min Whoop har mit system nærmest aldrig været bedre. Kører grøn recovery for 6. dag i streg, og min recovery har ligget omkring de 90%. Det har jeg aldrig oplevet før. Hvad der spiller ind aner jeg ikke, men det eneste jeg reelt har lavet om er protein inden sengetid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 7 Author Report Share Posted June 7 Det der har været et stressmoment de seneste 4-6 uger lader til at have fået en afslutning. Der er stadig nogle ubekendte, en også nogle muligheder. Det vigtigste her og nu er at der er blevet taget en beslutning der falder ud til min fordel. Det sætter jeg alt andet lige ekstrem stor pris på. Som Blackice har været rigtig god til at understrege på det seneste "A change is an opportunity", og der er bestemt sket en ændring. Nu giver jeg det et skud for at se om jeg kan være med til at præge ændringen og give mig selv muligheden. Jeg har fået solgt lidt ud i cykelgarderoben for at få råd til en ny cykel, og hold nu op hvor jeg ikke savner at sælge ting til private personer. Jeg har en konkret sætning jeg bare hader som pesten, men som alt for ofte bliver nævnt "Hvad er din mindstepris?". Jeg ved godt at det er et ønske om forhandling, men jeg synes bare det er så ekstremt dovent. Hvis du synes prisen er for høj, så spørg om prisen er til forhandling, eller kom med et bud. Så kan vi tage den derfra. Men det andet svarer sgu lidt til at møde en pige i byen og spørge om hun vil med hjem og knalde. Det kan godt være det er en taktik der virker, men den er sgu ikke særlig elegant. Jeg valgte også at smide min Elves til salg, og den røg her til morgen - faktisk til lidt mere end jeg havde regnet med. Havde sat rammekittet til 6500,- med en minimumspris fra min egen side på 5000,-. Den endte med at ryge for 6000. Så nu er vejen banet for den nye ramme. Jeg venter dog til efter mit bikefit med at bestille den. Jeg ved godt hvilken størrelse jeg skal have, men om styret skal være med 120 eller 130 mm frempind er jeg lidt usikker på. Heller ikke en dum idé at få trænet tålmodigheden lidt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Sunday at 06:07 AM Report Share Posted Sunday at 06:07 AM 16 timer siden, Kermit skrev: Det der har været et stressmoment de seneste 4-6 uger lader til at have fået en afslutning. Der er stadig nogle ubekendte, en også nogle muligheder. Det vigtigste her og nu er at der er blevet taget en beslutning der falder ud til min fordel. Det sætter jeg alt andet lige ekstrem stor pris på. Som Blackice har været rigtig god til at understrege på det seneste "A change is an opportunity", og der er bestemt sket en ændring. Nu giver jeg det et skud for at se om jeg kan være med til at præge ændringen og give mig selv muligheden. Jeg har fået solgt lidt ud i cykelgarderoben for at få råd til en ny cykel, og hold nu op hvor jeg ikke savner at sælge ting til private personer. Jeg har en konkret sætning jeg bare hader som pesten, men som alt for ofte bliver nævnt "Hvad er din mindstepris?". Jeg ved godt at det er et ønske om forhandling, men jeg synes bare det er så ekstremt dovent. Hvis du synes prisen er for høj, så spørg om prisen er til forhandling, eller kom med et bud. Så kan vi tage den derfra. Men det andet svarer sgu lidt til at møde en pige i byen og spørge om hun vil med hjem og knalde. Det kan godt være det er en taktik der virker, men den er sgu ikke særlig elegant. Jeg valgte også at smide min Elves til salg, og den røg her til morgen - faktisk til lidt mere end jeg havde regnet med. Havde sat rammekittet til 6500,- med en minimumspris fra min egen side på 5000,-. Den endte med at ryge for 6000. Så nu er vejen banet for den nye ramme. Jeg venter dog til efter mit bikefit med at bestille den. Jeg ved godt hvilken størrelse jeg skal have, men om styret skal være med 120 eller 130 mm frempind er jeg lidt usikker på. Heller ikke en dum idé at få trænet tålmodigheden lidt. Så skulle du prøve at sælge en brugt bil på marketplace. Jeg har solgt 3 biler, og 1 motorcykel på marketplace, siden December 24. Der er bestemt udemærkede købere, og jeg begynder at kunne se på måden de kommunikerer på, om det er værd at bruge tid på eller ej. Men der er også nogle der er fuldstædnig væk fra vinduet . Rekorden var en, der starter dialogen ved at sende et bud på cirka 50% af hvad jeg har bilen til salg for. Jeg undlader at svare, for det er simpelthen for dumt. Så sender han efter lidt tid nogle spørgsmålstegn i chatten, og intet andet. Så skriver jeg, at det er jeg ikke interesseret i at sælge for. Så kommer den klassiske "Hvad er din sidste pris?". Jeg svarer, at vi er for langt fra hinanden til at det giver nogen mening. Så får jeg "idiot" retur......... Klasse fyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted Sunday at 07:24 AM Report Share Posted Sunday at 07:24 AM 1 time siden, BLACKICE skrev: ... og jeg begynder at kunne se på måden de kommunikerer på, om det er værd at bruge tid på eller ej. Det samme her. Har i perioder brugt DBA meget (Marketplace knap så meget), og jeg har ofte en fornemmelse allerede i den første besked, om der er salgspotentiale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted Tuesday at 09:47 AM Author Report Share Posted Tuesday at 09:47 AM Ooooh, dagens dilemma. Der er netop sat en S-Works Venge til salg fra 2020. Prisen er ret fin, den er udstyret med SRAM Red, Zipp 303, og Quarq wattmåler. Det er selvfølgelig en "ældre" aero cykel, men til gengæld er den solid. Så spørgsmålet er om jeg i stedet skal kaste kærligheden på den, splitte den for dele, og så egentlig beholde rammen til at bygge op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted Wednesday at 06:33 AM Author Report Share Posted Wednesday at 06:33 AM Lidt generel update herfra. Ramme - Venge rammen røg i går, og det var nok også til det bedste. Jeg var usikker på om der var nok forgaffel på og hun var ikke så meddelsom. Så videre i teksten. Stress/frustration - en lang historie kort. Min chef og jeg har tidligere været gået skævt af hinanden og det kulminerede for nogle uger siden. Så meget at det endte hos den øverste direktør. Det har været nogle frustrerende uger hvor der skulle tages en beslutning, og hvor jeg egentlig også selv var indstillet på at sige min stilling op hvis de valgte at gå en anden vej - udelukkende for at passe på mig selv mentalt. Heldigvis kom der en løsning på det, der betyder at min chef ikke længere er min chef, og samtidig sidder et andet sted nu. Det gør så også at jeg lige nu er den eneste i marketing. Jeg er på som et barselsvikariat til og med november. Hende der er på barsel kommer først tilbage 18. december, så det hedder reelt set nok først start januar. Min anden kollega er på orlov, og meldingen er at vi nok ikke ser hende foreløbig. Så har vi en studentermedhjælper der startede 1. maj, men som har holdt mere ferie end arbejdet, så aner ikke om det er en ressource eller en frustration. Det passer mig egentlig fint nok, for jeg ser det her som en mulighed for at komme ind og præge marketingafdelingen og få bygget den op igen - den trænger i hvert fald til en kærlighed hånd. Forældre - ikke noget jeg taler voldsomt meget om, men jeg har stadig begge mine forældre, om end de ikke fungerer særlig godt. Jeg har en far der egentlig er alkoholiker, og en mor der er så nedslidt og samtidig mener at det er alle andres skyld. De har lige været på ferie på Kreta hvor min mor blev indlagt med vejrtrækningsproblemer. Hun lider åbenbart af KOL, hvilket min far fik sagt som det mest naturlige. Frem for at gøre noget proaktivt mod det, som f.eks. at få motioneret lidt og holde op med at ryge, så ligger det hende ekstremt svært. Samtidig har hun en ekstrem dødsangst og er bange for livet. Deres ferie blev lige forlænget en uges tid mens hun var på hospitalet. I samme periode valgte min far så at begynde at drikke igen. Han har altid drukket meget, men for nogle år siden begyndte han at få nogle anfald når han drak der mest af alt mindede om epileptiske anfald. Han er blevet undersøgt for alt muligt, men lægen sagde at det var pga. alkohol. Så efter det var han forbi et misbrugscenter og fik noget hjælp til at håndtere det bedre, og det hjalp gevaldigt. Han begyndte at drikke alkoholfri øl, men pludselig blev det til at han jo godt lige kunne drikke en øl til min mors fødselsdag, så en øl når det var fredag etc. Så for et par måneder siden var han faldet i igen. Mine forældre formår på ingen måde at kommunikere med hinanden, så jeg skal ind over alting. Så jeg talte med min far og han ville komme på rette køl - foreslog ham også at han skulle droppe alkoholfri fordi det stadig fungerer som en påmindelse. Igen gik det godt indtil de så tog på ferie, og den første melding jeg fik dernede fra var at de sad på altanen og nød et glas vin og en kold øl. Flash forward til i går hvor min far ringede til mig og fortalte at han var faldet i igen, og at de ikke kunne hente vores unger, og at jeg lige skulle ringe til min mor. Helt fint. Ringede til min mor der så sig selv som offeret. Prøvede at forklare hende at han jo ikke gør det af ond vilje, og at det er vigtigt at hun taler med ham og prøver at omfavne ham i det, for det må være pissehårdt at skulle afvænne sig med sådan noget. Et par timer senere ringede min mor så og fortalte at min far var gået hjemmefra, og havde skrevet til hende at han ville tage sit eget liv. Super. Jeg kørte afsted fra arbejde for at se om jeg kunne finde ham et eller andet sted i nærområdet, men det var jo som at finde en nål i en høstak. Da jeg kom frem til området de bor i var der nok gået 20 minutter siden min mor ringede, og jeg ringede til hende igen for at høre om de evt. havde noget find my iphone. Det havde de ikke. I snakken siger min mor så "Det kan også være han er gået i kælderen....." og så sluttede sætningen bare der. Så jeg måtte bede hende om at gå ned og kigge efter ham. Det er lidt det niveau vi er på, desværre. Efter at have kørt rundt i en lille times tid kørte jeg hjem. Et par timer efter ringede min mor om at han var kommet hjem igen i ynkelig forfatning, havde været super ked af det, og nu lå og sov. Jeg forstår mange aspekter i alt det her. Jeg forstår godt min mors frustration over min far. Jeg forstår godt at min far kan falde i. Jeg forstår også godt at han har haft lyst til at tage sit eget liv, for han har kæmpet med det her i mange år, og kan åbenbart ikke slippe det. Og jeg kender min mors retorik, så tænker ikke at hun ligefrem har grebet ham med fløjlshandsker. Anyways, jeg er relativt afbalanceret i det, bare en anelse irriteret over at jeg altid skal løse deres problemer. Henrik S., Gregers TF, Bjergtrold and 3 others 1 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts