Got legs?


Kermit

Recommended Posts

Nå, men lad os tale om noget andet nu hvor der ikke sker skide meget med træningen. Lørdag var jeg ude og prøve biler med en veninde, fordi hun skal have ny bil. Et af stederne havde de en BYD Seal stående, som jeg har holdt lidt øje med henover den sidste tid. Den ser super flot ud, og det skabte lidt tanker hos mig. Søndag blev hele familien derfor slæbt med til forhandleren så vi kunne prøve en tur i den. Da vi var færdige havde jeg egentlig besluttet mig for at vi skulle have sådan en, og heldigvis var min kone med på ideen. Men hvorfor stoppe der? Jeg har de seneste par måneder også leget med tanken om at sælge vores Mini. Det er en super sjov bil at køre i, men det er samtidig en bil der er super dårlig støjisoleret (det er trods alt en cabriolet, så det er ikke overraskende). Den er en sjov sommerbil, men vi har også brug for en bil nummer 2 om vinteren. Samtidig har jeg savnet at have en Alfa, og det samme har min kone faktisk. Så nu ryger både Tesla og Mini til salg, og så må vi se hvad de kan hive ind. 

Er BYD'en en bedre bil end Teslaen? Well, det kommer an på hvordan man definerer bedre. Teslaen er hurtigere fra 0-100, hurtigere på toppen, føles mere aggressiv i sin acceleration, lader hurtigere på en supercharger, har bedre software, har større bagagerum og har sikkert også en bedre app. 

Men BYD'en er stadig hurtig (0-100 på 3,8 sekunder), har Android Auto/Apple Carplay, og virker bare mere som en luksusbil indvendigt. Der er rigtig læder, der er varme og køl i sæderne, der er ratstilke og knapper til nogle af de mest brugte funktioner, og generelt føles den bare markant bedre bygget. Og jeg følte at den kørte bedre end Teslaen. Da vi købte Teslaen skulle den erstatte Alfaen, men vi fik en sjov bil i vores Mini JCW, så jeg behøver ikke på samme måde en bil der kan det hele. Dog skal vores primære bil stadig være sjov at køre i, have overskud, men mest af alt skal den føles lækker, og meget kan man sige om Teslaen, men lækkerhedsfølelsen er der sgu ikke. 

Og jeg er på ingen måde tech interesseret, så pruttelyde og gaming lever jeg fint uden. 

Link to comment
Share on other sites

Ja, BYD står stærkt på markedet lige nu. Den lille BYD Dolphin er også en attraktiv pakke i Polo-/Golf-klassen. Jeg mangler stadig at gøre op med mig selv, hvordan jeg ville have det med at købe bil fra Kina. Men efterhånden bliver det jo sværere og sværere at komme udenom.

BYD-Dolphin-Road.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes det bliver sværere og sværere at undgå ting fra Kina. Min iPhone er fra Kina, vores nuværende Tesla Model 3 er produceret i Kina med kinesiske dele, Tesla køber endda batterier fra BYD. 

Men det er noget man må gøre op med sig selv. Jeg har egentlig ikke det store problem i det, bare det ikke går hen og bliver for meget kinesisk blingbling og "luksus". 

Ligeledes er min nye cykel fra Elves også fra Kina, den er lige landet, og den var nærmest pakket bedre ind end jeg har oplevet andre mærker fra vesten. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har været igennem et sandt sygdomshelvede i januar. Ungerne har været syge på skift, jeg har været syg i næsten 14 dage, min kone tog en gang halsbetændelse, og har samtidig et super dårligt knæ og en diskusprolaps. Det hele kører med andre ord. Den ene unge fik faktisk også konstateret halsbetændelse tidligere på ugen. 

Needless to say, der har sgu ikke været meget træning. Men det kommer der forhåbentlig her i den kommende tid. 

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Gregers - den har faktisk fået markant bedre respons fra fællesskabet end jeg havde regnet med :bigsmile: Troede egentlig der var for mange konservative derude, men de er åbenbart skubbet til side. Den er næsten færdig. Jeg skal egentlig bare at have justeret droppet færdigt, derfor der lige er en spacer over styret, og når jeg har styr på det, så bliver det skåret af også. 

May be an image of bicycle and text

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdateringer herfra, uden det store at berette. Jeg kører sygdom nu på 3. uge. En genstridig forkølelse der aldrig rigtig udviklede sig til snot og sådan, men som bare har resulteret i en seriøs gang hoste. Jeg prøvede lørdag at hoppe på hjemmetræneren for at rulle en tur, men selv det var "hårdt". Jeg ved sgu ikke lige hvad det er der sker for tiden, men jeg er godt nok træt af det. Måske det bare skal kureres ved at starte stille og roligt op med lidt træning igen - kan i hvert fald mærke frustationen banke på over manglende træning. 

Elves'en er mere eller mindre bygget færdig nu. Jeg fik monteret en hide my bell cykelcomputer, og sat de sidste klingebolte i - mekanikeren havde sat 2 af 4 i, da den skulle bygges. op. Det kribler i alle fibre for at komme ud og teste den ordentligt på vejene, men samtidig er jeg totalt nidkær omkring den, så jeg vil ikke køre ud mens det er vådt på vejene. Måske løsningen i starten bliver at købe noget konverteringskit til min Tacx Neo så den kan køre thruaxle, men uden at have kigget priser, så tænker jeg også at det hurtigt bliver en udskrivning på 1000-1500 kroner inden jeg har set mig om. 

Vores nye bileventyr er også sat lidt på hold. Vi havde to biler, en Mini Cooper og en Tesla Model 3. Mini Cooperen er blevet solgt, og i stedet har vi bestilt en Opel Corsa 100 hk hjem til leasing, der forhåbentlig kan afhentes i denne uge, hvilket lyder helt perfekt med snevejr på vej :D Jeg tænker den bliver leveret på sommerdæk. Teslaen havde vi sådan set også en køber til, og alt var klar, så jeg tog fat i BYD for at sætte den process igang. De har valgt Nordania som leasingselskab, så vi skulle selvfølgelig igennem en godkendelsesprocess. Efter en del bøvl og snak med deres support, kom vi også igennem det hele, og så fik vi en mail med afslag. 

Jeg endte med at ringe til Nordania og fik snakket med en af deres medarbejdere, der egentlig forklarede at vores økonomi var super, men ikke super nok. Pga. finanstilsynets regler (det lyder som sådan en man hiver frem når man skal dække af) skulle de kunne folk ned i nogle kasser når de skulle lease, og fordi vi ikke passede ned i alle kasser, så fik vi afslag. Hun sagde faktisk også at man skulle være millionær for at blive godkendt. Så trods et rådighedsbeløb på ca. 27.000 om måneden, så var det ikke nok. 

Jeg har efterfølgende hørt lidt historier, også om en kvinde der fik afslag, og fik ud af dem at det var pga. deres statistik at hun fik afslag. Det vilde er at vores nuværende billån er hos Nordania finans, og den nye bil bliver faktisk billigere. Vores bank er Danske Bank som ejer Nordania. Vores pension er hos Danica, som er ejet af Danske Bank. Vores realkreditlån er hos Realkredit Danmark, som er ejet af Danske Bank. Vi kunne ikke være fedtet mere ind, og alligevel får vi afslag. Jeg valgte at prøve at se om vi kunne blive godkendt hos BMW og Tesla, og det kunne vi sagtens. 

Så lige nu har jeg givet sælgeren, som også er super frustreret over Nordania og har andre kunder i samme situation, måneden ud til at finde en løsning. Ellers kan det være vi hopper over i noget andet. Hvem ved, måske en BMW i4? :O

Link to comment
Share on other sites

Endelig ved at være ovre det værste forkølelse, så tog en let styrketræning i onsdags. I et uopmærksomt øjeblik i et dødløft tabte jeg opspændet og fik et vrid i lænden. Det blev så værre i løbet af dagen, og jeg har for alvor stramhed i lænden. Prøver at strække ud, få lidt kulde og varme på og sådan, og så håber jeg at det snart går over igen. Tog lige 25 minutter meget let på hjemmetræneren i går, for egentlig bare at få lidt bevægelse ind i kroppen. 

Vi har fået leveret den nye Opel Corsa, som er en imponerende lille bil til prisen. 

Samtidig har jeg også fået undersøgt lidt med BMW, og vi er faktisk godkendt til at lease en BMW i4 M50, som faktisk er dyrere en BYD'en. Jeg har virkelig været tiltrukket af BMW'en siden den kom på markedet, og nu er den indenfor rækkevidde. Det er egentlig bare at bestille en hjem, og så leve livet. MEN, for der er et men. Hvor de fleste bilfabrikanter efterhånden fylder bilerne med det ekstraudstyr man alligevel skal have, så er BMW stadig old-school og tilbyder dem relativt "skrabede". Der er selvfølgelig mange fede ting i bilen, men vi snakker om en bil der koster fra 620.000 og op. Den kommer standard på 18" fælge - en bil med 544 hk på 18" fælge? Ej. 19" burde være standard. Nøglefri adgang? Ekstraudstyr. Elsæder? Ekstraudstyr. Ratvarme? Ekstraudstyr. Trådløs opladning af mobiltelefon? Ekstraudstyr. Ambient lighting? Ekstraudstyr. Lædersæder? Ekstraudstyr. 

Behøver man det så? Nej, bestemt ikke. Elsæder har aldrig sagt mig noget, men jeg kan se det smarte ved at man kan have forskellige profiler, så sædet automatisk passer til mig eller til min kone. 

Til sammenligning får vi det hele i BYD'en som standard, inklusiv en hel masse andet som varme i alle sæder, glastag, headup display, køl i forsæderne, lædersæder etc, og så endda billigere. 

Jeg var egentlig nået frem til at vi gik med BMW'en, for nu havde jeg egentlig mulighed for at komme over i en BMW som jeg har haft i tankerne de sidste par år, men så begyndte jeg at nørde BYD'en igen, og køredynamisk er der ikke den store forskel på de to. Men det er rart at vide at der er et alternativ i BMW'en, som vi faktisk er godkendt til. 

Vi har muligheden for at bestille BMW'en hjem nu, for der er pt. 3-4 måneders leveringstid, så hvis det er at BYD ikke lige får styr på deres leasingpartner i den nærmeste fremtid, så kunne bestillingen allerede være lagt på en BMW. Modsat har jeg det ikke skide godt med at lave en bestilling på en bil, hvor jeg allerede har en fod på vej ud i en anden retning. Trods at dem jeg har snakket med om det har sagt at sådan er det jo så bare - der kom et bedre tilbud. Vi kan sagtens komme ud af aftalen med BMW inden levering.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, lidt træning har der også være. Begyndte at træne lidt i løbet af sidste uge, med lidt cykling på hjemmetræneren uden de store problemer, og så en let omgang styrketræning om fredagen. Ooooooooooog så blev det lørdag, og så fik jeg det bare super dårligt. Feber, kvalme, dårlig mave uden opkast eller diarre, og muskelsmerter for fuld smadder. Piller og flere piller både lørdag og søndag, og i dag har jeg egentlig haft det nogenlunde okay. 

Så skal vi sige at nu har det været nok, og så kører vi uden skader og sygdom resten af året? :D 

Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde på højkant igen, og har fået trænet uden gener. Tirsdag fik jeg mulighed for at køre en tur udenfor på min Elves cykel. Et par unbraco nøgler i baglommen, og så ellers afsted. Først og fremmest var det sygt lækkert at komme ud i den friske luft og rent faktisk føle at man kørte på cykel, men den første tur på en ny cykel er altid sådan et had/kærlighedsforhold for mit vedkommende. Selvom jeg har brugt timer på at indstille cyklen så godt som muligt, så går der altid justering i det. 

Så det blev til en håndfuld stop med lidt justering af saddel, både ift. setback og ift. højden. Blev i alt til en lille 1,5 time. 

Da jeg så kom hjem målte jeg lige efter på de to andre cykler jeg har, som jeg ved sidder lige i skabet, og kunne se at den nye cykel nu havde en markant anderledes indstilling. Så der blev lige igen brugt nogle timer på at ramme indstillingen helt perfekt. 

Torsdag blev det til en omgang Zwift fordi vejret ikke var til andet.

Lørdag var jeg så sikker på at jeg havde indstillet den nye helt rigtigt, så jeg kørte i små 3 timer uden at justere noget som helst, men bare nyde forårsstemningen, og lære cyklen lidt bedre at kende. 

Og søndag blev det så til en omgang Zwift med et løb på lidt over en time. Trætte stænger, og en rute der slet ikke passede mig med Volcano Climb ca. halvvejs, men kom da hjem i den bedre halvdel af feltet. Sad med i frontgruppen da vi ramte stigningen, og der kunne jeg bare ikke følge med. 

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig rigtigt - og brugte faktisk også min aften i går på at se netop det indslag :bigsmile: Hans anmeldelse rykker dog ikke ved det faktum, at vi nok hopper over i en Seal i den nærmeste fremtid. Der har været en del kommentarer omkring hans video i Seal gruppen, og en af de ting der bliver nævnt er at batteriet ikke bliver kalibreret rigtigt hvis det ikke jævnligt er blevet ladet op til 100%. Så hvis vi antager at den har været runden mellem danske motorjournalister, og ingen har ladet den op til 100% jævnligt, så får bilen svært ved at vurdere kapaciteten. 

Men ja, den får sgu nogle hug med på vejen :eh: Dog er en del af hans kritikpunkter noget han selv kunne have klaret - f.eks. den med genvejstasten til sædevarme og sluk af lyde ved fartoverskridelse. Vi har sjældent det store behov for at køre langt i bilen - vil skyde på at 95% af vores opladninger sker i indkørslen, så rækkevidde er ikke et issue for os. Jo, det er da rart når vi så skal ud og køre langt at den kan det, men om den kører 330 km eller 400 km på en opladning er bare ikke så stor en dealbreaker når det sker 5 gange på et år.

Nu har jeg kørt Alfa i en del år, så jeg er egentlig vant til at jeg ikke har den "bedste" bil. For mig er der intet der rører Tesla Model 3/Y til sokkeholderne når det kommer til elbiler. Det er bare de bedste elbiler punktum. Men for mig er der andre ting der gør sig gældende når jeg skal vælge en bil, end bare hvad der er det "bedste". Måske fordi jeg er bilentusiast, så går jeg mere op i andre ting end hvad man kan forklare via et Excel ark. I BYD'en er kabinen f.eks. langt mere intim, har fysiske knapper, har lækre sæder, og så synes jeg udseendet er meget pænere end en tilsvarende Tesla. Den vægter bare højere for mig lige nu. 

Men går egentlig bare og venter på svar fra forhandleren, som lige er kommet retur fra ferie, om hvordan vi kan gøre det smartest. De har flyttet alt andet leasing over til Jyske Finans, pånær på Seal'en, hvor aftalen med Nordania lader til at fortsætte måneden ud, og så har jeg hørt lidt rygter om at den kommer over til Jyske. Så vi står egentlig og skal have fingrene i en sort Seal med sort indtræk - og den bliver kun sort fordi de øvrige farver er lidt til den kedelige side for os, så vi får den folieret. I lilla :sleepy:

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

I går gjorde jeg noget jeg ikke har gjort i 5-6 år efterhånden - bestilte en licens hos DCU. Så nu er den reelt set bestilt, og så fandt jeg ud af at min gamle chip var løbet tør for strøm, og det er selvfølgelig ikke en man kan lade op igen. Så ny chip bestilt hos DCU her til morgen, så jeg efterhånden nærmer mig noget der ligner cykelløb igen. 

Det er en pebret affære, for foruden kontingent i cykelklubben, og selvfølgelig noget aktuelt cykeltøj at køre i, så koster en licens 1045,- og en chip koster 650,-. Chippen har en forventet levetid på 5-7 år. Og så koster det 140,- at stille til start, og 280,- ved for sen tilmelding. Da jeg kørte mit første løb tilbage i 2012 eller sådan noget kostede det 75,-. 

Men skulle jeg have kørt 3-4 motionsløb i løbet af året, så havde det sgu nok kostet nogenlunde det samme. 

Link to comment
Share on other sites

Det ville i hvert fald være en skam at kalde det det. Min Elves er jo ikke ligefrem dyr, men vil skyde på at den ender i 25-30k når den er færdig, og det er så med wattmåler og det hele, men det er jo også nærmest et must for en moderne cykelrytter i 2024. I hvert fald hvis man skal køre licens. 

Jeg mener at speedsuitet jeg har købt kostede 1600,- og det er endda med klubrabat. 

Så 1045,- i licens. 

650,- for chip. 

140,- pr. start. 

Det samme ses jo ved motionsløb - husker det som om en start kostede 250-300,- til de store motionsløb for 12-14 år siden. Nu er early bird jo omkring 600,-. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i det hele taget, at mange 'oplevelsesting' er stukket af i pris, fra biografbilletter til koncertbilletter. Har lige tilmeldt mig to halvmaratonløb, og selv om jeg ikke lige kan huske prisen i hovedet, så noterede jeg mig, at det var blevet en pebret affære. Går ud fra, der gælder det samme for cykelmotionsløb.

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt bestemt ret i. Prøv at tænke på hvad en billet til Tivoli mon koster. Bare entré og hvad der ville være "normalt". 

Den koster 155, og 165 i weekenden. 

Skal du have turpas? 

259 kroner. Så én person over 8 år skal betale 414 kroner for entre og turpas i Tivoli. Det er altså også en slags penge. 

Link to comment
Share on other sites

En god solid træning i går. Lagde ud med et Zwiftløb, hvor jeg kom ind på en 4. plads ud af 50 startende eller noget i den dur. Løbet tog lige over 40 minutter, og så tog jeg en god solid restitution efterfølgende, og så sluttede jeg af med 2x10 40/20 med 8 minutters hvile imellem. 

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis man stiller op i flere sæsoner og mange løb, så ender det med at være ret billigt.  Nogle af de store motionsløb koster over 1000 nu. Det satme dyrt for at cykle en tur med lidt flagvagter og depot.

Der giver DGI og DCU tilbud noget mere for pengene imo. Man behøver jo ikke bruge mere end 10kilo for at have noget ret godt gear, som er konkurencedygtigt.

 

Hvilken klasse vil du stille op i?

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var endnu en tur på hjemmetræneren. Planen var at køre 5x30 sekunder max med 5-9 minutters hvile imellem. Men inden vi nåede så langt, valgte jeg lige at køre et kortere løb. 19 km, under 100 højdemetre, og 114 ryttere til start. Det startede som lyn og torden, og der var allerede meget snak i chatten om ryttere der stillede op i forkerte kategorier, så allerede fra starten af var der meget pres i pedalerne. De første 8 minutter lå jeg således på lige omkring 280 watt i snit, hvilket er lige omkring 3,7 w/kg. 

Det fortsatte faktisk med stram kæde mere eller mindre hele vejen, og det var begrænset hvor meget hvile der var at hente. I slutningen kom der et par små korte bakker der lige trak lidt tænder ud, og så nærmede vi os sprinten. Med omkring 1 km tilbage kom der pres i pedalerne for alvor for at køre mig lidt frem i feltet, og med 300 meter tilbage åbnede jeg min spurt. Der lå en rytter lidt længere fremme der blev halet ind få meter før målstregen, og så havde jeg en der kom en anelse bag mig med god fart. Jeg nåede dog lige præcis at klemme mig foran ham, og kunne snuppe en flot guldmedalje. 

Super fed følelse med en måned til sæsonstart, og altid rart lige at tanke lidt selvtillid om at formen ikke er helt skæv. 

Herefter en halv times tid hvor jeg bare trillede meget roligt, inden jeg kastede mig ud i de 5x30 sek med ca. 8 minutters hvile imellem hvert interval. 

I alt endte jeg på lige omkring de 2 timer og 20 minutter på cyklen, med en god spand intensitet. Faktisk ramte jeg 199 TSS, og trods avg. power på 153 watt, sagde min normalized power 245 watt!

Link to comment
Share on other sites

Første forårsdag, i hvert fald ifølge kalenderen, og det betyder også at jeg kommer til at ændre lidt i mine træningsplaner. Hvor jeg henover vinteren har kørt 2x styrketræningspas om ugen (eller i ugen hvis man er fra Jylland :tongue:) så bliver det skåret ned til 1 gang om ugen. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal placere styrketræningen om søndagen eller jeg skal flette det ind i løbet af ugen. 

Og selvom jeg kommer til at styrketræne en gang mindre om ugen, så satser jeg stadig på at have nogle lette styrketræningspas løbende - hvor jeg lige laver nogle bulgarian split squats eller donkey kicks i løbet af ugen. Men det bliver primært squat, dødløft og bænkpres der kommer til at fylde i træningsplanen. 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Kermit skrev:

Træningen i går var endnu en tur på hjemmetræneren. Planen var at køre 5x30 sekunder max med 5-9 minutters hvile imellem. Men inden vi nåede så langt, valgte jeg lige at køre et kortere løb. 19 km, under 100 højdemetre, og 114 ryttere til start. Det startede som lyn og torden, og der var allerede meget snak i chatten om ryttere der stillede op i forkerte kategorier, så allerede fra starten af var der meget pres i pedalerne. De første 8 minutter lå jeg således på lige omkring 280 watt i snit, hvilket er lige omkring 3,7 w/kg. 

Det fortsatte faktisk med stram kæde mere eller mindre hele vejen, og det var begrænset hvor meget hvile der var at hente. I slutningen kom der et par små korte bakker der lige trak lidt tænder ud, og så nærmede vi os sprinten. Med omkring 1 km tilbage kom der pres i pedalerne for alvor for at køre mig lidt frem i feltet, og med 300 meter tilbage åbnede jeg min spurt. Der lå en rytter lidt længere fremme der blev halet ind få meter før målstregen, og så havde jeg en der kom en anelse bag mig med god fart. Jeg nåede dog lige præcis at klemme mig foran ham, og kunne snuppe en flot guldmedalje. 

Super fed følelse med en måned til sæsonstart, og altid rart lige at tanke lidt selvtillid om at formen ikke er helt skæv. 

Herefter en halv times tid hvor jeg bare trillede meget roligt, inden jeg kastede mig ud i de 5x30 sek med ca. 8 minutters hvile imellem hvert interval. 

I alt endte jeg på lige omkring de 2 timer og 20 minutter på cyklen, med en god spand intensitet. Faktisk ramte jeg 199 TSS, og trods avg. power på 153 watt, sagde min normalized power 245 watt!

Hvor sjovt - vi stillede op i samme løb - jeg kørte blot A. Det var en lækker flad rute ja :D Jeg endte med at vinde feltets spurt i A. 

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdateringer herfra. Fredag havde jeg 2 timer i zone 2 på Zwift - og selvfølgelig en unge der blev ringet hjem med opkast og feber. Hurra for det. Han nåede også at kaste op en enkelt gang da vi var kommet hjem, og dejsede så om i sofaen i 4 timer før han vågnede igen. 

Lørdag havde jeg egentlig planlagt 3 timer på hjemmetræneren, og kørte et DBR løb på 100 km. Men der var ingenting i stængerne. Ingenting. Så efter 2 timer valgte jeg at hoppe af cyklen, også fordi jeg ikke havde lyst til at presse citronen mere end højst nødvendig når nu der åbenbart stadig er sygdom i omløb i familien. 

Resten af dagen blev tilbragt på sofaen med lidt Formel 1 og Strade Bianche, som aldrig rigtig blev det cykelløb jeg havde håbet på. Pogacar var simpelthen for dominerende. 

Om aftenen fandt vi så ud af at søn nummer to havde fået børneorm - hurraaaaaa. 

Søndag droppede jeg at træne for at være på den sikre side, men fik så i stedet for solgt vores Tesla. Det gik faktisk okay nemt, med et par små udfordringer. Så lige nu har vi kun vores Opel Corsa vi har haft i en måneds tid nu, mens vi venter på at BYD'en bliver klar til leasing for os. 

Ingen træning i dag heller, da vi har et længerevarende arrangement på arbejdet i dag der først slutter kl. 17 - men ingen fredag uden sygdom: min kone skrev at de havde ringet fra børnehaven om at søn nummer 2 nu også havde feber. 

Og bare for at fortsætte elendigheden, så skal søn nummer 1 have fjernet polypper i næste uge. Han fik også fjernet dem for et år siden, nærmest på datoen, men de er åbenbart kommet igen, og gør at han snorker som en voksen mand og ofte glemmer at trække vejret når han sover. Desværre er han hundeangst for at blive opereret, så vi skal lige have fundet en metode at få ham rolig på inden operationen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.