1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      399.2k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (258,131 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 287 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Jeg prøvede desperat at nå min træning trods travlhed op til at vi kører på ferie i morgen. Det var sygt hårdt, så jeg nåede kun to store løft. Måske også utopi at tro at jeg kunne nå dødløft og military press også.  Måske kan jeg nå det i morgen kl. 5 inden familien vågner. Hvis jeg kan undgå at blive slået ihjel af min hustru... I øvrigt var garagen kølig, og så tænkte jeg for air con og satte den på 19 grader, så jeg kan ikke rigtig brokke mig over varmen, egentlig. Widegrip pulldown: 5 x 57,5kg 5 x 67,5kg 5 x 75kg straps Det var sygt tungt, men jeg fik mig kæmpet igennem. Det viste sig så, at jeg havde set forkert, og de tre tal rettelig skulle have været løftet for 5, 3 og 1 rep. Hold nu kæft...  Squat: 5 x 60kg 5 x 82,5kg 5 x 95kg - bælte lukket 5 x 107,5kg - bælte åbent (fejl, men det var nu ok) Sygt, sygt tungt. Det kostede nok lidt på dybden - og med "nok" mener jeg, at det gjorde det.  Bænkpres: 5 x 70kg 5 x 80kg 5 x 90kg - med sikkerhedspinde Det var crazy tungt. Men jeg er sgu meget, meget tilfreds. Der burde være til mere end 100kg for en rep næste gang.  Jeg trænede i øvrigt alene og havde sat sikkerhedspinde under. De sad 1-2 cm for højt, hvilket fuckede mit løft max op, da jeg sgu helst vil have pausen på brystet eller 1mm fra brystet. Bortset fra det var der virkelig god pressestyke
    • Det er OK, det siver stille og roligt ind. At det er nu, jeg får min hurtigste tur efter efterhånden en hel del ugers mikroskopisk indsats på cyklen, er bare underligt. Kaos på arbejde med først for få på job, to ledere på ferie og nu er butikschefen syg. Har fået et par lange gode snakke med en anden leder, der er max presset. Distriktschefen vil ikke have at jeg drukner i timer, så min fridag i dag beholdt jeg. Det ærgrer jeg mig nok over i morgen. Nå… Jeg vågnede sulten nogle gange i nat og klokkede ind på 93,5 i morges. Også lidt mere tørstig end ellers, men… vægten var omsider under 94 kg. Jeg skulle have vasket tøj og handlet og tiden gik. Men endelig kom jeg på cyklen. Benene var i forvejen trætte, så jeg forventede ikke det store. Med udsigt til en moderat tur, blev den længere end normalt, nemlig 1 t 19 minutter. Ud til klinten og retur. Bakkerne derude er aaalt for lange til min lave puls, så jeg var nede i første gear et par gange. Men fantastisk vejr, dejlig natur, og super dejlige ude-på-Lars-Tynsdskids-veje, og så var det fedt alligevel. De her tre ture, har sendt benene totalt til tælling - nøj, de er trætte. Det har bestemt været “sjovt” at udsætte kroppen for uvant belastning, meeeen nu skal jeg til at flytte nogle vægte, så jeg ikke falder for meget tilbage. Hold min vodka https://youtu.be/xJW18tVmN94?is=UWVOOs206zOMehyl
    • Uha ja, også her. De skal sgu bare give den gas Jeg synes bare, den er lige stram nok, når der bliver lagt fyrværkeri (i 30 graders varme og høj solskin) oven i ligningen. Selve fejringen er skam fin. Som du selv skriver: Lige om lidt er de spredt ud over Danmarkskortet.
    • Jeg deler din frustration over larm i det offentlige rum, Henrik. Og så forstår jeg ikke pointen med fyrværkeri nu, hvor det jo er lyst det meste af døgnet.  Men ellers vil jeg sige at jeg har et soft spot for studentervognene. Jeg synes de har fortjent at fejre deres første uddannelsesmæssige milepæl, og under dem en kæmpe fest med deres venner, inden deres veje skilles (og så er jeg med på at de ikke bliver spredt for alle vinde, som vi gjorde i sin tid, fordi de har alle muligheder for at holde kontakt via sociale medier mv).
    • Generelt er der skruet vildt op for lydniveauet af det meste - og nej, det er ikke (kun) fordi jeg er blevet ældre. Soundbokse i parker, større og større DeWalt-højttalere på håndværkerbyggepladser, kæmpe anlæg i biler (og nedrullede vinduer) og så en ny ting, der er kommet til inden for de senere år: store musikanlæg på motorcykler, der blæser lyden ud over omgivelserne - go figure! Nå, vi tager på landet om lidt, hvor det mest er fasanerne, der larmer. 
  • Recent Status Updates