Armoured female Posted January 14, 2008 Author Report Share Posted January 14, 2008 Søndag:Swissball styrketræning - 1 timeHoldtime med dels nogle meget hyggelige smidigheds- og balanceøvelser, dels lidt ondskab i vandret stilling Squash - 45 minBoldøjet var som sædvanlig væk efter 2 mdrs stilstand, så jeg måtte ud og løbe.. Det gik heller ikke særlig godt på grund af de ONDE doms fra styrketræningen i fredags Det var vist meget godt jeg startede lidt forsigtigt ud Vi røg da ud i 5. sæt, som jeg så tabte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 24, 2008 Author Report Share Posted January 24, 2008 Jeg får ikke opdateret så konsekvent, men her kommer da lige et eksempel fra i går:StyrketræningCrosstrainer opvarmning - 5 minAlt er 3 sæt á 10 reps:Dødløft - 55 kgBænkpres - 47,5 kgPulldowns m. underhåndsgreb - 55 kgMilitærpres - 22,5 kgDB rows - 18 kgStivbenet DL - 45 kgOg såKickboxing - 1 timeSamlet varighed lige små 2 timer.Kcal indtag: 2205 kcal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 24, 2008 Author Report Share Posted January 24, 2008 ...og opdatering fra idag UV-rugby - 1 1/4 timeJeg har løftet mig ud af min kolde sukkertyrker (som giver mig hovedpine ved især UV-rugby ) og der var fuld knald på både opvarmning og spil Dagens kcal: 1962.Det var så 2. dag med kcal tælling, og det lykkes lidt bedre at ramme de ca. 2000 kcal, som jeg for 3 år siden smed ½ kg om ugen med. Men kostændringen har stået på siden jeg kom hjem for et par uger siden, og selvom sukker-seponeringen ikke var særlig konsekvent, så sad der alligevel ovennævnte migrænoide hovedpine og lurede i en hel uge. Det kostede en kamp i Ribe Så ka jeg lære det For praktiske formål bliver der ikke nogen kcal tælling fra om to uger og de næste 7 uger frem, da andre laver mad til mig. Men hvis jeg holder mig fra slik og desserter, så holder jeg nok status quo.Et langsigtet mål (til sommer) kunne være 65 kg, men så bliver jeg også en velhakket mager jagthund (det er minus 10 kg, og jeg er egentlig ikke en tyksak). Uh, alle de chinups jeg så kunne tage Umiddelbart vil jeg være tilfreds med et (synligt) vaskebrædt. Det var tæt på ved 70 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 25, 2008 Author Report Share Posted January 25, 2008 ...og igen idag - Mwuhahahhaahr StyrketræningOpvarmning - crosstrainer 5 minSquat - 10x2 x 35 kgPulldowns - 10x3 x 60 kgDB Bænkpres - 10x2 x 19 kgCleans - 8x3 x 40 kgCable rows - 10x3 x 45 kgUpright rows - 8x3 x 45 kgOg så:Spinning udholdenhed - 1 timeDagens kcal indtag: 2043.Det spiller bare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 26, 2008 Author Report Share Posted January 26, 2008 Idag: O-løb - 5,4 km...på 1:03.17. Benene føltes som to blystænger som netop var blevet trukket op af et fad med saltsyre.. Måske squat og spinning dagen før har en rolle at spille her - især når det er ca. 3 måneder siden jeg sidst har cyklet for alvor Til gengæld holdt achillessenerne sig i ro.Løbet var lige på kanten af Svanninge Bakker (skønt terræn), og vi fik sågar et lille afbræk uden regn Jeg røg forbi svømmehallen hvor triathlonklubben træner, for at se om jeg lige kunne fyre 1000 m crawl af. Men der var dømt kødsuppe Dagens kcal: 1120.....men så er aftensmaden incl. rødvin, samt det slik jeg skal æde i biffen heller ikke talt med. Jeg når nok lige på den forkerte side af 2000 kcal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 28, 2008 Author Report Share Posted January 28, 2008 Søndag:Squash - 45 minEn omgang hvor både makker og jeg var flade.. Sørgeligt, sørgeligt.Derefter hen til nogle venner og se EM finalen. Holdets indsats nåede helt ind i hjertekulen på selv en håndboldignorant som jeg Principielt vedlægger jeg ikke dagens kcal indtag Idag:UV-rugby - 45 minEn ca. 16 årig knejt og jeg tog målspanden ovre på vores hold.. Godt med friske kræfter, men da to af vores backer stak halen mellem benene, fik vi nok at se til Det var tæt på at sofaen havde fanget mig igen Dagens kcal: 1743.Jeg skal vist lige have dampet et større glykogendepot af.. Jeg var ikke engang sulten på noget tidspunkt idag (mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kcal) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 29, 2008 Author Report Share Posted January 29, 2008 (edited) Idag:StyrketræningCrosstrainer - 5 minDødløft - 10x3 x 60 kgBænkpres - 10-10-8 x 50 kgPulldowns, underhånd - 8x3 x 65 kgMilitærpres - 10-8-8 x 25 kgDB rows - 10x3 x 20 kgSLDL - 10x3 x 40 kgPushups - 5x3Preachercurls - 10x3 x +10 kgCrosstrainer - 10 minLøb - 2 min x 4Jeg er begyndt at nå failure før de 10 reps i nogle af øvelserne (kører et progressivt program). Men eftersom jeg alligevel skal træne et nyt sted om lidt over en uge, så nøjes jeg blot med at prøve at nå 10 reps i 3 sæt med samme vægt i næste uge.Det "nye sted" er en tur mere til Helmand Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t: Edited January 29, 2008 by Armoured female Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 30, 2008 Author Report Share Posted January 30, 2008 Glemte lige kcal fra i går: 2067.Og i dag:RestitutionsdagKcal: 1806.Ugemåling: Vægt 74,9 kg (minus 0,4 kg)Talje 76 cm (minus 2 cm)Str. 40, here I come Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoosier Posted January 30, 2008 Report Share Posted January 30, 2008 Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t:Wuhu! Tillykke med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 30, 2008 Author Report Share Posted January 30, 2008 *Tark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted January 31, 2008 Author Report Share Posted January 31, 2008 Idag:UV-rugby - 1 timeIdag spillede jeg angreb, og så kom der straks andre boller på suppen rent konditionsmæssigt - hidtil har jeg spillet målmand, hvilket indebærer en lav puls det meste af tiden. Puha jeg var fla' Men en fed træningsaften, selvom vi ikke rigtig kunne få det til at hænge sammen rent holdmæssigt på vor side. Jeg er ved at genvinde kærligheden til UV-rugby, tror jeg Dagens kcal: 1912.De næste tre dage har jeg 4 arrangementer med kniv og gaffel.. Så der rammer jeg nok over de 2000 :4mewantfood:Jeg har ikke været så flink til at spise i løbet af i dag, og sidder nu med proteinshake og en lille nougat-marcipan sandwich og indhenter de 1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clayman Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Det "nye sted" er en tur mere til Helmand Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t:Hey, hvor cool ! Teløk mæ'et Hvor længe skal du opholde dig dernede sydpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted February 1, 2008 Author Report Share Posted February 1, 2008 Hej Lermand! Tak for det Jeg skal kun være der 7 uger denne gang.. Det går nok lige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Hej Lermand! Tak for det Jeg skal kun være der 7 uger denne gang.. Det går nok lige God tur! Camp Bastion er så dejlig på denne tid af året Når du forbi Sandfort også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dochylle Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t: :4band: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) Sådan -tillykke miss L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted February 1, 2008 Author Report Share Posted February 1, 2008 Musashi: Camp Bastion var i hvert fald et rent feriehit da jeg tog afsted sidst med stormvejr og regn (lidt som DK i dag) - min sølle ørkenuniform nåede at blive drivvåd og gennemblødt af at sprinte 100 m over en åben plads til pickupbilen Og Herkules'en til Kandahar kunne ikke lette selvom den var igang med at gasse op på runway'en.. de tog en om'er 30 min senere som lykkedes. Og Sandford - i modsætning til sidst har de fået en varmeblæser ind i sanitetens hønsehus, så der er faktisk rarere end i Bastion. Bastion 2s telt-heatere slår ud hvis udendørstemperaturen kommer under minus 4 grader.. Hvor kikset er det? Håber jeg må komme til Sandford igen, men det er nok een af de nye læger som står for tur. Jeg må se om jeg kan skræmme hende lidt Dochylle og Arne: Tak gutter! Det bliver rart at få sat lidt skub på karrieren igen. Jeg havde egentlig først tænkt mig at starte i introduktionsstilling til 1.9, men da Forsvaret overhovedet ikke vil se mig (men gerne give mig løn) de næste 4 måneder, så kan jeg jo ligesågodt lave noget fornuftigt i mellemtiden. Jeg kommer dog ud og flyve lidt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi Posted February 2, 2008 Report Share Posted February 2, 2008 Musashi: Camp Bastion var i hvert fald et rent feriehit da jeg tog afsted sidst med stormvejr og regn (lidt som DK i dag) - min sølle ørkenuniform nåede at blive drivvåd og gennemblødt af at sprinte 100 m over en åben plads til pickupbilen Og Herkules'en til Kandahar kunne ikke lette selvom den var igang med at gasse op på runway'en.. de tog en om'er 30 min senere som lykkedes. Og Sandford - i modsætning til sidst har de fået en varmeblæser ind i sanitetens hønsehus, så der er faktisk rarere end i Bastion. Bastion 2s telt-heatere slår ud hvis udendørstemperaturen kommer under minus 4 grader.. Hvor kikset er det? Håber jeg må komme til Sandford igen, men det er nok een af de nye læger som står for tur. Jeg må se om jeg kan skræmme hende lidt Øv, nu bliver jeg helt misundelig. Savner det sgu lidt.Hav en god tur og pas på dem omkring dig og dig selv!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted February 2, 2008 Author Report Share Posted February 2, 2008 Musashi: Jotak! PS: Forsvaret vil GARANTERET gerne have dig tilbage.. De er lidt kede af alle de yngre officerer som smutter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted February 2, 2008 Author Report Share Posted February 2, 2008 Træning i går:StyrketræningCrosstrainer - 5 minSquat - 10x3 x 35 kgDB Bænkpres - 10x3 x 20 kgPulldown - 10x3 x 60 kgFlyers - 10x3 x 5 kgSeated rows - 10x3 x 40 kgEtbens bækkenløft - 5x2KropskærneøvelserSquash - 45 minJeg havde glemt min træningslog, men fandt dog på nogle passende vægte alligevel.Squat og squash samme dag... Hvornår lærer jeg det Al eksplosivitet i lårene (som man har rimelig meget brug for i squash) er fuldstændig tappet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted February 3, 2008 Author Report Share Posted February 3, 2008 Lørdag:O-løb - 5,3 km..på 1:07:51. Jeg brugte så også 5 min på at pille en torn ud af sålen på min løbesko Bortset fra det, så gik det glat trods de ømme lår - jeg er ved at finde formen igen, og achillessenerne (stadig fyldt med arvævsklumper) tager det ganske pænt. Det var et fedt terrænløb med masser af mudder og skovbund Men så er mine lår også afgået ved døden idag Jeg snupper en restitutionsdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted April 5, 2008 Author Report Share Posted April 5, 2008 Hjemme igen Well, på et eller andet tidspunkt må jeg hellere finde mig en fast træningsrytme igen.. Og så har jeg i momentan sindssyge befalet mig selv at få smidt 5-8 kg fedt Jeg har brugt al min tid siden jeg kom hjem på at starte nyt job, blive færdiguddannet udi SAR og så familie+venner...Plan 1 er at få repareret MTB'en, så den lokale tidl. losseplads kan blive fræset lidt op. Så skal jeg finde ud af hvornår det passer med styrketræning ift. jobbet. Så skal jeg få nusset mig afsted til undervandsrugby og finde ud af, om jeg overhovedet skal være medlem af triathlonklubben (jeg kan ikke se hvornår jeg får tid til at bruge deres faste træningstider, men det er jo OK at kunne tilmelde mig licensløB). Og så skal jeg løbe noget O-løb (har allerede været i gang i søndags - det gik faktisk godt) Et lille ta' hjem stemningsbillede fra Helmand: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waits Posted April 5, 2008 Report Share Posted April 5, 2008 Hjemme igen Well, på et eller andet tidspunkt må jeg hellere finde mig en fast træningsrytme igen.. Og så har jeg i momentan sindssyge befalet mig selv at få smidt 5-8 kg fedt Jeg har brugt al min tid siden jeg kom hjem på at starte nyt job, blive færdiguddannet udi SAR og så familie+venner...Plan 1 er at få repareret MTB'en, så den lokale tidl. losseplads kan blive fræset lidt op. Så skal jeg finde ud af hvornår det passer med styrketræning ift. jobbet. Så skal jeg få nusset mig afsted til undervandsrugby og finde ud af, om jeg overhovedet skal være medlem af triathlonklubben (jeg kan ikke se hvornår jeg får tid til at bruge deres faste træningstider, men det er jo OK at kunne tilmelde mig licensløB). Og så skal jeg løbe noget O-løb (har allerede været i gang i søndags - det gik faktisk godt) Et lille ta' hjem stemningsbillede fra Helmand:Velkommen tilbage. Lækkert billede, ser lidt støvet ud.5-8 kilo fedt?!? det tvivler jeg på er muligt... Er du ikke så spændt op som overhovedet muligt?SAR?Nyt Job? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armoured female Posted April 5, 2008 Author Report Share Posted April 5, 2008 Velkommen tilbage. Lækkert billede, ser lidt støvet ud.5-8 kilo fedt?!? det tvivler jeg på er muligt... Er du ikke så spændt op som overhovedet muligt?SAR?Nyt Job?Hej Waits!Tak tak Spændt op.. tak for tilliden, men det kan jeg nu godt nok ikke leve op til (og har ikke kunnet siden først i 20'erne ). Men når de 5-8 kg er væk, så kan jeg godt Nyt job: Start på speciallægeuddannelsen i anæstesiologi SAR: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waits Posted April 5, 2008 Report Share Posted April 5, 2008 SAR: ah, ok, det har jeg prøvet, altså at være den der hives op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts