1. Træning, kost og sundhed

1. Online Logbog

Opret en logbog og lad andre følge din træning

395.3k

Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

42.5k

Kost og Kosttilskud

62.7k

Alt om sport

48.6k

Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

10.3k

Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

61.2k

Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

3.3k

Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

9.8k
    12. Billedgalleri   (254,952 visits to this link)

Brugernes egne fotoalbums

• Nyeste Emner

• Nyeste indlæg

• 02-01-2025 Løb 5,9 km 42m06s Social løbetur med 3 x tempo intervaller.   03-01-2025 Styrke   Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext.: 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw.   Dødløft:  1 x 5 x 60kg.  1 x 5 x 80kg.  4 x 5 x 85kg. Bryst pres, plate loade:  1 x 10 x 20kg.  1 x 5 x 30kg.  4 x 5 x 35kg. Row maskine:   1 x 10 x 50kg.  1 x 10 x 60kg.  2 x 10 x 70kg. Arnold pres:  2 x (10+10) x 12kg. Stræk af It-bånd og balle.   05-01-2025 Løb 5,7 km 40m57s Stille søndagstur.   06-01-2025 Spinning 1 std. time Trængte til at få pulsen op.   07-01-2025 Løb 6,6 km 46m13s Socialtur i meget blandet hastighed.
    • Lyder som om arbejdsmarkedet er lidt i nedgang. Det er sgu trist. Håber det ender godt, og du finder et sted du kan være glad for.  Ift. træningen og det mentale stress du virker til at være under. Er det fornuftigt at slet ikke have hele off days? Nu ved jeg ikke hvad dit mål er - men hvis det er at blive bedre på cyklen, kunne jeg godt forestille mig dit load på kroppen bliver så stort du ikke kan omsætte det - især når du nævner du er under mental stress :)
    • Har fået en stærk start på 2025. Startede 1. januar med at tage til Charlottenlund Strand og hoppe ud i det kolde vand for ligesom at skylle 2024 ud af kroppen. Siden nytår har jeg trænet hver dag med blandet intensitet. Har fundet ud af at jeg kører styrketræning onsdag og fredag, og cykling alle de andre dage. ingen hviledage? Ikke rigtig. Mandag er min "hviledag", hvor jeg tager 1 time meget let på cyklen. Det er reelt set bare at spinne stængerne.  Jeg har lavet en målsætning for januar med en række mål jeg skal klare hver dag. De er egentlig ret simple:  1. 85% søvn - måler min whoop for mig, og det er meningen at min søvn skal have et gennemsnit på 85% når januar er færdig.  2. 1 times træning - skal have én times træning om dagen som minimum.  3. 20 minutters gang/frisk luft 4. 20 minutters læsning - jeg vil generelt gerne læse oftere end jeg har fået gjort, og det her er en måde at gøre det på. Er indtil videre startet med bogen "Surrounded by idiots" som handler om de enkelte persontyper, deres styrker og svagheder, og ikke mindst hvordan man skal håndtere de andre persontyper. Til dem der kender til Insights, så er jeg grøn, og det er bl.a. det bogen handler om - de 4 persontyper: rød, gul, grøn og blå.  5. 1 ansøgning om dagen - den viser sig at være markant sværere, men den kommer vi lige tilbage til.  6. 3 minutters isbad om dagen - har sprunget en enkelt over fordi det ikke passede ind i programmet. Jeg vil helst tage mit isbad om morgenen og så træne umiddelbart efter for at få varmen. Jeg har ekstremt svært ved at tage et isbad, og så holde varmen resten af dagen.  7. Planlæg dagen i morgen om aftenen - hver aften laver jeg en liste over ting jeg skal huske at gøre den efterfølgende dag. Det kan være ting som at huske at fodre surdejen eller købe ting.  Nå, som sagt er der styr på min træning, men rent mentalt er jeg sgu noget rod. Jeg har ca. 3 uger tilbage til jeg officielt er arbejdsløs, og dermed ikke mere løn. Som tingene er lige nu har jeg sendt omkring 60 ansøgninger, men har kun været til én samtale. Jeg blev egentlig indkaldt til en samtale hos en anden virksomhed, men de udsatte det til 2025, og trods jeg har rækket ud til dem her i det nye år er der intet kommet retur. Er også blevet inviteret til en teams samtale i en virksomhed, hvor jeg efterfølgende har læst lidt op på det, og for mig er det nok ikke et match. Men tager selvfølgelig samtalen, for det kan være mit indtryk ændrer sig.  Jeg ramte et punkt i går hvor jeg havde fået sendt 2 ansøgninger, og så var der ikke mere at søge. Listen var tom. Så lige nu sidder jeg reelt set bare og venter på at der bliver slået nye stillinger op, eller jeg hører tilbage fra dem jeg har søgt hos. Udfordringen er også at jeg næsten ikke får samtaler ind, men afslag. Tidligere når jeg har søgt jobs har der altid været et par jobs hvor jeg har tænkt at det virkelig var et fedt sted, fedt job etc. Den følelse har jeg ikke rigtig haft i denne omgang. Jeg søger de jobs der er relevante for mig, nogle over mit niveau, andre under mit niveau, men alt sammen noget hvor jeg ved at jeg har evnerne, men som sagt har der ikke været en rigtig vild følelse omkring et job.  Jeg er også i et outplacement forløb, og havde møde med dem i mandags. Den generelle melding var at det lader til at marketing er rigtig hårdt ramt i øjeblikket, og langt de fleste af deres klienter indenfor marketing har samme udfordringer. Vi er nået til der hvor jeg skal igang med kold canvas, og selv opsøge personer på linkedin for at se om der er muligheder. Har egentlig ikke noget imod det, men selv på Linkedin lader det til at der er en udfordring - jeg har de seneste par måneder fra tid til anden rakt ud til interessenter, uden at høre noget som helst tilbage. Selv tricket med at kontakte virksomheden inden man sender sin ansøgning har været uden held - har intet hørt tilbage.  Så lige nu er det ekstremt svært at holde motivationen oppe til nærmest noget som helst. Mit hoved er helt mast. 
    • Der gemmer sig da en lille cliffhanger i det sidste afsnit    Apropos alkohol  Det er flot med 108 dage uden! Berlingskes Søren Frank har - hvad der er meget ambitiøst som mad- og vinanmelder - haft et alkoholfrit efterår. Nu ved jeg ikke, om du kan læse vedlagte, men han har nogle gode tips om alkoholfri vin, gin og øl: https://www.berlingske.dk/gastronomi/soeren-frank-klarede-aarets-vildeste-fester-uden-at-roere-alkohol-hans Politiken har også lige testet alkoholfri øl: https://politiken.dk/danmark/art10141850/Den-bedste-dufter-mest-af-øl-den-dårligste-lidt-af-candyfloss Jeg er lidt obs på de artikler, fordi jeg er virkelig glad for en kold øl til maden, men den skal ikke nødvendigvis være med alkohol.  
  • Recent Status Updates