Paideia Posted October 12, 2014 Report Share Posted October 12, 2014 VL er den primære årsag til at folk fucker op i DL.Hvordan "fucker op"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Hvordan "fucker op"?Startposition, bevægelsessekvens, vinkler og fokus. Præcis som Kauf og Storm.De to løft ligner på mange måder hinanden en del, og man skal være ret stiv i dem for ikke at blande dem sammen. Kauf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Blackie - din PM Box er fyldt. Må jeg ikke spørge, hvor det er, du arbejder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Jeg ved det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kauf Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Han tager bla. tit til USA for at handle krudt. Fame Boy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 13, 2014 Author Report Share Posted October 13, 2014 Blackie - din PM Box er fyldt. Må jeg ikke spørge, hvor det er, du arbejder?Jeg har slettet lidt nu Dr. Durden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 13, 2014 Author Report Share Posted October 13, 2014 Først pas designet af Beerman i dag. Jeg har fundet ud af hvad hans plan er. Han vil ikke bare slå mig ihjel,,,,,,det havde været for nemt. Han vil ydmyge mig, og samtidig langsome nedbryde mig, ganske stille og roligtSquat1 x 8 x 201 x 8 x 501 x 8 x 705 x 8 x 95Bænkpres1 x 20 x 201 x 10 x 506 x 8 x 92,5Dødløft1 x 8 x 905 x 8 x 142,5Arnold pres1 x 10 x 16,51 x 10 x 212 x 10 x 21Ja der var sådan set to øvelser mere, men jeg bailede...............venner, jeg bailede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Hvorfor bailede du?Det ser da fint ud ven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 13, 2014 Author Report Share Posted October 13, 2014 (edited) Hvorfor bailede du?Det ser da fint ud ven.Fordi jeg havde været i klubben to timer på det tidspunkt. Jeg forsøgte at holde et ok pace, men de 8'ere tager livet af mig Edited October 13, 2014 by BLACKICE Fame Boy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Du blev vel ikke træt før dødløften? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 13, 2014 Author Report Share Posted October 13, 2014 Du blev vel ikke træt før dødløften? Dødløften var ikke det værste. Bænkpressen var Easy, squatten var rædselsfuld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 (edited) Den her guide anbefaler at man først øver toppositionen statisk op til man kan holde den i tyve sekunder, og når man kan det begynder man med små dips og så øger rom hen af vejen.http://www.fitstream.com/exercises/ring-dips-a19Fame, det vil da klart gøre det nemmere, men der er jo også noget skill og træning i det.Jeg synes altså lidt det er noget pjat at kalde ring dips for skill'ish - som om der er noget magisk, der kræver en helt bestemt tilgang for at kunne lykkes. Hvis du ikke kan ring dippe, så kør ring pushups i stedet - så kommer dips hen ad vejen. Nøjagtigt ligesom, hvis der ikke havde været ringe med i billedet. At bare holde top og/eller køre begrænset rom svarer lidt til at køre partial squats med 150% af 1RM. Edited October 14, 2014 by Dr. Durden TheDagsform 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kauf Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 For satan! Du bliver jo en ren cardiomaskine!!! Det bliver vildt at prowle med dig til foråret!! 11!!! 111!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søren Michael Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Jeg synes altså lidt det er noget pjat at kalde ring dips for skill'ish - som om der er noget magisk, der kræver en helt bestemt tilgang for at kunne lykkes. Hvis du ikke kan ring dippe, så kør ring pushups i stedet - så kommer dips hen ad vejen. Nøjagtigt ligesom, hvis der ikke havde været ringe med i billedet. At bare holde top og/eller køre begrænset rom svarer lidt til at køre partial squats med % af 1RM.Har du fået en tjans på skadestuen og mangler noget at rive i? Jeg vil 10X hellere faile en dip og lande på fødderne end faile en pushup og lande på snuden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Har du fået en tjans på skadestuen og mangler noget at rive i? Jeg vil 10X hellere faile en dip og lande på fødderne end faile en pushup og lande på snuden. Ja okay, man kan jo bare stille blokke under sine partial squats, så man ikke kommer for langt ned til at kunne løfte den op igen.[Go daw, mand. Økseskaft!] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onkel Troels Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Dødløften var ikke det værste. Bænkpressen var Easy, squatten var rædselsfuldDet minder mig om en træning jeg havde engang hvor jeg ikke havde så meget tid. Så lavede jeg bare 10x10 med 100kg i squat supersættet med 10x10 i pullups. Kunne vel klares lige omkring en halv time.......Men nu minder jeg om de gamle mænd jeg før i tiden ikke kunne døje der fortalte at det de plejede at kunne løfte Schroinx and BLACKICE 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheDagsform Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 I vend trækker du ikke nævneværdigt før du er over knæene. I dødløft trækker du hele vejen igennem løftet.Sig det til dem, der vender 240. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 14, 2014 Author Report Share Posted October 14, 2014 Sig det til dem, der vender 240.Jeg kender ikke så mange der vender 240. Dem jeg kender vender kun en 150-170 stykker.Slappe danskere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheDagsform Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Min pointe var, at jeg ikke er helt enig i din betragtning ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 14, 2014 Author Report Share Posted October 14, 2014 Min pointe var, at jeg ikke er helt enig i din betragtning ;)Jeg fortæller blot hvad de gængse vægtløftere jeg ser/træner med, siger, og lærer. Egentlig er det ikke min betragtning. Jeg er ikke vægtløfter. Men det er ikke destomindre en meget udbredt opfattelse jsc 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Apropos Onkel Troels anekdote, så kigger tilbage på en træning jeg stadig har mareridt om.Squat:8 x 8 @ 100 kgheels raised, 30X0, smal stance og P90. Onkel Troels and BLACKICE 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheDagsform Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Jeg fortæller blot hvad de gængse vægtløftere jeg ser/træner med, siger, og lærer. Egentlig er det ikke min betragtning. Jeg er ikke vægtløfter. Men det er ikke destomindre en meget udbredt opfattelseDet er klart, at vægten skal accelerere gennem hele løftet, men når dygtige vægtløftere trækker langsomt fra gulvet, er det i højere grad et udtryk for, at vægten er tung. Dette forveksler nogen så med bevidst at trække langsomt i 1-hivet. Hvis man har teknik-issues, kan det dog være en fordel, da man på den måde lettere lærer at udvikle kraft fra hoften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheDagsform Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 http://www.allthingsgym.com/alexey-yufkin-170kg-snatch/Speed kills! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted October 15, 2014 Author Report Share Posted October 15, 2014 Stadig ikke stolt af egen indsatsOktober 15 2014 BVK Squat TUT - 5 Sec ned 5 Sec op. 8x20 5x50 5x70 5x75 5x75 5x75 5x75 5x75 Close grip benchpres m.pause10x25 6x60 6x80 6x90 6x95 6x95 6x95 5x95 5x95 Snatch grip6x70 6x110 6x120 6x120 6x120 6x120 6x120 6x120 Leg curls 10x5 10x6 2x10x6 Cable lumber Jacks2x10x4 med hver side Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Hvordan gik det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts