#PP Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 OMGOOOOOD GREGERS HVAD HAR DU DOG SPIST?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Avocadoer, mandler men især havregryn med mandler og rosiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#PP Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Det lyder da rigtig godt, men det er da ikke så slemt - medmindre vi taler drama amounts? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 (edited) Ja, det er jo næsten det tragikomiske i det. Når jeg foræder mig, så er det i kedelige ting.Jeg opgav at tælle kalorier da jeg ikke kunne følge med. Bare posen med ½kg mandler indeholder jo en del. Jeg gætter på at jeg har ligget på omkring 4½-5000kcal begge dage. Edited February 5, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 6, 2013 Author Report Share Posted February 6, 2013 (edited) Det var faktisk en retti god cykeltur. Men smådyr.Jeg havde håbet på lidt varmere vejr og tøvede med at køre ud i det fri mens jeg overvejede spinning og squat. Så meget, at jeg lige måtte gumle et par boller, da frokosten efterhånden var længe siden.Jeg luftede jo en ide med at køre samme vej ud som sidst og så tage Ring 2 på vejen hjem. Jeg fandt den fint og holdt ligeud, eller.... da jeg opdagede at jeg var i Skovlunde, var jeg klar over at noget var kikset. Jeg tændte GPSen og bad den om at sende mig hjem. Lige dér, fik den så selvfølgelig en hjerneblødning og sendte mig ind på villaveje for at snurre rundt. Tilbage i frihånd og der må jeg indrømme at jeg ikke var kæk. Jeg var tørstig, havde tømt mine to dunke, ikke voldsomt varm og GPSen meldte at jeg havde 1½time hjem, hvilket sikkert passede hvis jeg skulle køre forkert som sædvanligt. Damn, hvor fik jeg bly i stængerne!Men heldigvis begyndte vejnavnene at stå på røde skilte og så er man i Rødovre og næsten hjemme. I forventning om at jeg ville genkende noget, steg humøret og da jeg spottede tårnet ved Rødovre Centrum, kom der igen liv i stængerne.Det kørte væsentligt bedre end sidst så trods rutekikset, var det en fin tur. Jeg kan godt bruge lidt hurra-oplevelser, så tak for det.http://connect.garmin.com/activity/270384863Desværre kørte jeg i en hul med det meget mystiske resultat, at bagskærmen "flækkede" der hvor den var fæstnet til saddelrøret og tillige løsnede sig fra sadelstagene - heldigvis var det her bare stripsen der knækkede. Godt nok er plastisk skørt i frostvejr og mine nu over 90kg deformerer nok også rammen, men alligevel ret vildt.Min forrige tur må have været kørt i meget salt føre, for jeg har raspet bremseklodserne ned på dagens tur og godt nok har jeg bremset mange gange for rødt lys, meeeen alligevel. Så cyklen måtte med i bad i mit ellers hovedrengjorte badeværelse, for at få "poleret" fælge.Udover at være dehydreret må jeg også have suget godt i sukkerdepoterne for jeg stank grumt af ammoniak da jeg stod i elevatoren da jeg skulle op i lejligheden Der var jeg glad for at jeg også spiste bolle nr. 2 som ikke helt var planlagt.I morgen bliver jeg nødt til at squatte, inden jeg ender med kyllingeben. Edited February 6, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 4025 kcal i går. Alligevel vågnede jeg med kæmpe hul i maven i morges og vægten er tilbage under 90kg. Lige akkurat. Indtil jeg skulle bruge dem, føltes stængerne også OK men træerne vokser ikke ind i himlen.Jeg har lige været en kort tur på Tacxen. 10 min opvarming. Så stod jeg af for at åbne ud til altanen og da jeg lavede hjulspin allerede ved 250-300watt, prøvede jeg at spritte bagdækket.5 min re-opvarming + kalibrering - jeg kan faktisk øge tilspænding mellem dæk og rulle lidt mere.2/2 semihårdt og 3 x 3/3 min vo2max. Hårdt! at få pulsen opAfrul op til 45 min kørsel med 2 antrit for at se om hvor meget bid der var i dækket. Stående, fløjter det rundt men siddende er det kun i starten, det kikser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 (edited) Det var squatten jeg kom fra Romaskine: 7 minSquat: 15x20, 15x20, 15x20, lange pauser mens jeg ventede på et ledigt rack Squat: 8x60, 6x80, 3x90, 5x97½, 5x100, 5x102½, 5x100, 5x97½, 10x80, 10x80Frontsquat: 15x20, 15x40, 10x60, ret lette men eftersom der var kø til squatrackene og jeg havde besat det ene i 27 minutter, blev pausen lidt for lille og jeg blev forpustet. For første gang lå stangen fint i skulderhullet; jeg gætter at årsagen er, at der er kommet en smule mere masse på skuldrene, så der er mere hold i den. Nu den del er på plads (stadig masser plads til forbedring samt finpudsning af teknik), er det en ret fed øvelse og jeg gætter at den går durk i quads når der kommer noget belastning på. Mer mer mer....Lårcurl: 15x30, 8x75, 8x75, 8x75, 8x75Lægstativ: 15x40, 15x80. 15x80. 15x80, 15x80. 15x80Dødløft: 10x60, 10x65 10x65ssKropshævninger + 7kg: 6(@bw), 6, 6, 6Bænkpres: 15x20, 8x60, 6x85, 6x85, 6x5Sidebøj i hypersstativ + 5kg: 10, 10, 10ssPlanken +10kg: 55sek, 55sek, 55sekCrosstrainer: 10 minRomaskine: 8 minAlt i alt i dag:Cykling 45minRomaskine: 15 minCrostrainer: 10 minVægttræning: 90 min - dog en del ventetidDet må kunne forsvares med en hviledag i morgen, også selvom jeg lige har haft en. Logistikken er ikke til træning i morgen. Jeg har ikke følt behovet for hviledage men den sidste uges øgede hyppighed af dem, er måske alligevel ikke så tosset. I forhold til sidste træning, var alle vægte et nyk eller to lettere. Edited February 7, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#PP Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Hvor mange kcal plejer du at ligge på?Så var det alligevel ikke så slemt med din carb festival Tog dette billede af venstre side af bike salen. Som du kan se, er de gode bikes tættest på instruktøren, men jeg tror også at dem som vælger disse bikes, er folk der virkelig træner. Der er pt. 40 cykler, men der kommer nok 10 mere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Tak for billedet. Jeg tænkte nok at man skulle op foran, hvilket jo er fair nok da det er dér, man kun vover sig op hvis man er lidt hardcore. Men det går nok også; det skal i hvert fald prøves.Ja, jeg slap ret billigt fra overspisningerne Og hvad ligger jeg på normalt??? De dage jeg kan tælle kalorier, er dem der er bedst styr på og derfor typisk også dem med lavest indtag.Men jeg fandt perioden fra 3/1 til 17/1 hvor vægten lå nogenlunde stabilt omkring 89kg. Jeg har talt kalorier på 12 af dagene som ligger på 2890kcal i snit. Jeg vil tro at det relle tal så er omkring små 200 kcal højere.Med til den historie hører vel så også motionsdelen som tæller (lå lig 3 dage pga. sygdom):Styrketræning: 8t 45m og cardio 9t 25m hvoraf 4t 50m var banecykling hvor ca. halvdelen er snakkepauser mellem intervallerne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 9, 2013 Author Report Share Posted February 9, 2013 Uh, det var koldt til morgen.Uh, stængerne er godt nok ømme. Overraskende.Uh, lige præces i går aftes kunne jeg ikke falde i søvn hvilket er typisk når det var i dag, der var vækkeur på.Ups, kagespisning hos mor i går. Desværre ikke i mandler som min egen "fest" her forledes. Ny PR på målt fedtprocent.Gad vide om min hypnoseting fra forrige forår er holdt op med at virke. Jeg synes det begynder at virke lidt som i gamle dage.Nå, men ingen yderligere træning i dag. Håber på en morfar inden der kommer Matador.God weekend til alle :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 10, 2013 Author Report Share Posted February 10, 2013 Tidskorrigeret vægt 91,4 kg efter to dages kostkaos. Nu bliver det et indsatsområde (igen-igen).Dagens motion blev en uinspirerende cykeltur. Lige så vild jeg er med Hvidovres sommertræning, lige pissetræls er det at køre i en klub, hvor bundniveauet for vintertræningen er så højt, at jeg ikke kan være med. Jeg er i forvejen ikke fan af at cykle alene og det er ikke mindre surt i frostvejr.Det blev til 69,4km og gik kold de sidste ca 10. Et eller andet sted er det også fjollet at jeg kører ud uden en snack nu, for om sommeren ville jeg næppe køre meget over 1½ time på vand alene. Og selvom det fryser til is, så virker det ikke helt som en Magnum Pulsuret var på, men jeg gider ikke at starte PCen op for at læse data op.Pendlerfræs i morgen kvalme-tidligt.Nu skal jeg en tur under en bruser med en masse varmt vand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#PP Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Betyder de udsving så meget for dig? Jeg kan ikke huske om du har et særligt mål i fht. vægt, udover 85-90 kg.Vil du skrive hvad du spiser på en normal dag, så kan jeg måske blive inspireret til andet end broccoli og skyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 10, 2013 Author Report Share Posted February 10, 2013 (edited) Udsvingene er trælse af flere årsager. Dels fordi de kommer når jeg falder i og ikke fordi jeg beslutter at det er OK at synde. Dels fordi jeg for ikke at veje +100 kg i løbet af kort tid, er nødt til at lave modkorrigeringer. Efter at være gået sukkerkold på cyklen, ville det være fedt at fylde systemet op. I stedet har jeg to dages overspisninger at rette op på og ikke spist så meget som jeg burde. Den slags mistiminger mellem træning og kost, har jeg en del af. Og så er det at ligge og svinge omkring 90 kg jo i den forkerte ende af 85-90 - som i forvejen er modereret op for ikke at være alt for urealistiske.Jeg tror ikke at jeg kan inspirere din kost. Der var adgang forbudt i køkkenet da jeg var lille, så evnerne i den retning er yderst sparsomme, hvilket gør at jeg tyr til de lette løsninger. Morgenmad på fridage, er oftest havregryn med rosiner og mælk.På arbejdsdage, snupper jeg en skyr med smag når jeg er kommet på arbejde sammen med et stykke frugt. Madpakkerne (altid 2) indeholder hver er en bolle eller to skiver brød fra Levebrød med så meget fuldkorn som de nu har i Netto - aldrig rugbrød, da jeg får vild meget luft i maven, så - med en pakke kalkunpålæg. Dertil ca. 10-12 mandler og en peberfrugt som jeg spiser a la et æble, evt gulerødder i stedet.Når jeg er kommet hjem, ryger der som regel lidt havregryn indenbords.Har jeg fri, er det i løbet af dagen typisk noget med havregryn med mælk eller noget brød med makrel i tomat og på et tidspunkt 300g coleslav, 150g kyllingetern og en avocado.Aftensmaden er uden systen.Til aften spiser jeg typisk en appelsin/grape og og lidt brød med kalkun. Har jeg styrketrænet mig i hegnet, skiftes kalkunen ud med en bøtte skyr naturel.Dertil kommer så før/efter-træningsmad og alt det ved siden af.Jeg var egentlig på vej i seng, da det slog mig at jeg er bagud på lægtræning.100 tåhævninger på trappen. NU skal jeg sove. Edited February 10, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 11, 2013 Author Report Share Posted February 11, 2013 Pendlerfræs V 2.0For at oppe udbyttet af pendlercyklingen, har jeg lavet to nye ruter der inkluderer en lille omvej hvor det er muligt at give den gas.I morges var jeg derfor oppe i god tid og kørte ud på Holmen hvor jeg kørte 3/4 omgang og så ud til Gl. Køge Landevej og ind på normal rute. Det nye stykke har lyskryds ved alle sideveje og ingen indkørsler, tankstationer eller andet der kan drille. Det blev bugt til Vo2max-ish kørsel og da det var overstået, var jeg også færdig. Dels er det sq hårdt at køre intervaltræning klokken 5, mindre end en time efter at have fået øjne. Og så er jeg kvast efter i går - givetvis fordi vægten er dykket 1½kg. Ca. 18 km i alt.Mit første tog skulle til Ballerup og ude i rangerområdet, tog jeg 100 tåhævninger på trinet op til førerrummet.Hjemad tager jeg den planlagte omvej som går næsten hjem men slår en sløjfe til Roskildevej og giver mulighed for noget AT-agtig kørsel trods eftermiddagstrafik. Det er jeg nu nok for busted til i dag.I morgen skal jeg tappes i blodbanken og på familiebesøg bagefter. Håber at nå en symbolsk aftenstyrketræning men det kommer an på.... i det hele taget bliver den her uge lidt lala, er jeg bange for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 12, 2013 Author Report Share Posted February 12, 2013 (edited) Som tidligere skrevet, bliver jeg ret hærget i stængerne af cyklingen - formodentlig bliver det bedre med tiden. Men nu hvor banecyklingen starter op igen, må det være på sin plads at drosle ned på styrketræningen og se frem mod sommersæsonen.Fedtprocenten er desværre lige en procents penge over niveau da jeg indledte vinteren men da det meste har sat sig på maven, så kan man godt sammenligne grundmålene fra da vinteren begyndte.Mave: 93cm - nu 94cmArm: 39cm - nu 39½, lidt skuffendeLæg:43cm - nu 43, venstre er næsten kommet tilbage efter at jeg havde ond i foden og gik på hælen med atrofi til følgeLår: 60 (på solstriben) 63½ (lyske) - nu 61½cm (på solstriben) 65cm (lysken).I betragtning af at jeg startede med at squatte ret let og været fesen med progressionen, er jeg yderst tilfreds med at have smidt 1½cm volumen på - især når man også skæver til dåbsattesten. Næste vinter får de tæsk fra start Kan CNS lære at "fyre" den ekstra volumen så det kan bruges i spurt og antrit, bliver det sjovt på ADA-bakken til sommer.I dag lidt stille restitutions-styrketræning, inden jeg gik i blodbanken og donerede ½ liter af det røde. I de første timer bagefter blev jeg lidt småsvimmel når jeg rejste mig op; det plejer jeg ellers ikke at blive.Bagefter var jeg forbi min onkel - ham der periodevis har hang til flasken og som min mor flygtede fra. Huset ryger her om 2 uger. Lidt underligt at gå rundt i mit barndomshjem for sidste gang med møbler i. Vi har jo aldrig svømmet i penge i familien, så det står stort set uændret fra -79 Edited February 12, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 Mja, det dalrer lidt.Jeg har slet ikke styr på kosten og har fået overspist begge de sidste aftener. De næste 3 dage skal jeg på arbejde og håber at det hjælper at have noget fornuftigt at tage mig til.I går skulle jeg have cyklet men kunne slet ikke finde energi til noget.I dag skiftede jeg derfor styrketræningen ud med en spinningtime i Hillerød mens bilens fik skiftet bremsekalibrer. Skiftevis siddende dobbelttakt med 2 spurter og så 3 stående tunge og om. Simpelt men sjovt. Jeg fik desværre oversatset og måtte lette gassen efter en halv times tid.I morgen og overmorgen bliver det pendlercykling og måske lidt symbolsk styrketræning om lørdagen hvis jeg kan nå det.Søndag er jeg passende løbet tør for arbejdstøj i garderobeskabet på arbejde og tager en hviledag og en pose tøj med i toget.Mandag prøver jeg banecykling og ser om jeg kan følge med.Tirsdag: Banecykling og styrketræning og så skulle der gerne være lidt at logge igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#PP Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Nu vi var ved hvordan kommunikation indledes på irriterende vis... Når passagerer kommer daskende og udbryder "Jeg skal med!". Egentlig troede jeg at det var meningen at køre til tiden - det plejer man jo altid at øffe over når det ikke sker. Og man jo ikke både køre og blive holdende på en gang. Nå, men selvom cheferne ikke synes om det og det belemrer miljøet med et forbrug på en håndfuld kilowatt-timer i ekstra kørestrøm, så lader jeg mig alligel lokke hvis jeg er mindre end ½min bagud og det også virker overkommeligt at køre den tabte tid ind med det samme. Det sjove er så at svare enten "Javel" eller "Siden du spørger så pænt". Især den sidste får det ofte til at gippe i folk og ret tit kommer der en undskyldende kommentar. Så er det alligevel spas. Men chancen for at togmanden venter, er nu tifold større, hvis man spørger pænt. Måske et dumt spørgsmål, men er der automatisk fartbegrænsning på, eller bestemmer du helt selv hastighed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 16, 2013 Author Report Share Posted February 16, 2013 (edited) Der er ingen dumme spørgsmål.Og det kommer an på hvor jeg kører. Den korte udgave: Mellem Lyngby op Hillerød er det mig der bestemmer mens jeg er i snor på resten af banen.Og den lange! - nu jeg ikke har noget at logge og savner at skrive noget på MOL:Mellem Lyngby og Hillerød er systemet stadigvæk af den gamle slags, som kun griber ind hvis man kører forbi et rødt signal - toget begynder at driftbremse i trin 5 (af 7) noget før signalet og farebremser 10 meter før, men man skal ikke have alt for travlt hvis det skal nå at standse en inden man kører forbi. Resten er op til mig, hæhæ.... Der holder heldigvis "aldrig" tog lige bag signalet, da det først skal forbi en sikkerhedsafstand inden der kan sættes signal op til det. Og så er der alligevel undtagelser men kun på stationer og man kan se det på signalet.(I modsætning til biler og cykler osv, kan man ikke bremse et tog trinløst. I stedet bruger man 7 bremsetrin og derudover farebremse, trin 8, hvor toget også automatisk drysser sand foran hjulene for at stå bedre fast, i tilfælde af glatte skinner). Der er last-følere på alle aksler som måler hvor meget vægt der er i toget, således at det bremser ens i de enkelte bremsetrin uanset hvor mange passager der er med. Samme system sikrer i øvrigt også ensartet acceleration.)På resten af banen bliver S-toget opdateret af signalerne 5 gange i sekundet om hvor hurtigt det må køre - enten max-fart eller afpasset hvis der er tog eller signal i stilling stop forude.Det tal bliver vist lige under speedometeret.Men...Går det f. eks. fra 100 til 0 så skal man jo lige have en chance.Så i kanten/randen af speedometeret, er en orange lille trekant (randviser) som indikerer den tilladte hastighed som er fastlagt udfra en bremsekurve som sikrer at man bremser i god ro og orden.Kører jeg langsommere end det, er det mig der bestemmer.Kører jeg op til 5km/t hurtigere er det stadigvæk mig der bestemmer - så hysteriske er vi heller ikke (den viste hastighed er altid mindst 20km/t under det der er forsvarligt, så der er masser af margin)Kører jeg 5-7km/ hurtigere er det stadigvæk mig der bestemmer men nu begynder tallet med den tilladte hastighed at blinke, for at indikere at jeg er på vej ud i noget snavs.Kører jeg mere end 7 km/t hurtigere, vil toget driftbremse i trin 5 (af 7). Hvis jeg bremser mere end trin 3, kobler jeg denne bremse ud og bestemmer igen - også selvom jeg slipper bremsen.Kører jeg endnu mere for hurtigt (det vises ikke hvor meget men er ca. 15-20km/t), går toget ind og farebremser indtil hastigheden er lavere end det som randviseren indikerer.Det kan man mærke da det giver et lille ryk mens toget skifter fra el-bremse til at bremse med bremseskiver - motorlyden forvinder også.Btw er de fleste bremsekurver indrettet, så hvis man kører den tilladte hastighed og bremser i bremsetrin 3 (af 7) med det samme der vises en lavere hastighed, så vil randviser og speedometernål følges ad. Det er så nogle få steder hvor det ikke er nok. De mest ekstreme steder erNedbremsningen mod Ny Ellebjerg på Ringbanen.Nedbremsningen mod Høje Tåstrup.Stopinformationen i sidste signalafsnit mod Vesterport fra Nørreport - lige når man komme ud af røret.Btw2, så begynder en nedbremsning mod stopbom fra 120km/t ca. 1½ km udefra. Normalt vil man kunne bremse på ca. 400m i farebrems. Når jeg skal holde ved en perron, plejer jeg gerne at indlede bremsningen når der er 700 meter - så får jeg "mit" bedste kompromis mellem tidsforbrug og evnen til at lave strøm når jeg bremser. Btw3, så er den planlagte træning gennemført. Men det ER tidligt at stå op 3:40 for at køre vo2max på turen ind. Der er ikke super spræl i kroppen på den tid af døgnet. Edited February 16, 2013 by Gregers TF #PP and Spinderella 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#PP Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 Fantastisk svar Gregers Jeg har altid vidst, at du var meget engageret i dit arbejde. Er det tilladt at have en ven med som passager i førerhuset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 (edited) Fantastisk svar Gregers X2Jeg får næsten lyst til at hente modeljernbanen op fra kælderen Godt at vide, at jernbanedrift er en sag for specialister som Gregers & Co. Det gik ikke så godt, da gutterne fra Top Gear skulle forsøge at lave biler om til tog Edited February 17, 2013 by Henrik S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 17, 2013 Author Report Share Posted February 17, 2013 Mmm. Top Gear Jo, en er nok lidt for engageret i sit arbejde men det var jeg nu også i mine tidligere jobs.Det er desværre yderst forbudt at have folk med, mens man kører. Sådan tæt på bortvisnings-forbudt-agtigt. For et par år siden blev vi sågar hevet til "kammeratlig samtale", hvis man havde en kollega med.Man er bange for at vi er for ukoncentrerede men ellers er der ikke noget hemmeligt i det. Jeg forsøgte at google et billede af førerrumssignalet (som speedometerkassen hedder i jernbanejargon) og endte med at finde betjeningsvejledningen til toget som PDF. Sikkerhedsreglement m.m. ligger til download på BaneDanmarks hjemmeside.Så når der på en endestation står en far med sit barn og hører om de må kigge ind, så må de gerne det. Tit og ofte er barnet ganske uinteresseret mens far peger og spørger på livet løs Nå, men fotoservice var på pletten i dagTallene til venstre bruger vi ikke men førerumssignalet er en hyldevare.Uh, hvor jeg glæder mig til at skulle til banecykling i morgen. Jeg har egentlig også lyst til en trilletur nu men holder mig i skindet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 20, 2013 Author Report Share Posted February 20, 2013 (edited) I mandags var jeg ikke oplagt. Jeg gad godt tage til banecykling men ikke rigtigt yde noget. På den baggrund var det lidt heldigt, at jeg blev glemt i holddelingen og måtte ty til hold 8 af 8. Men altså – opvarmningen var hårdere end intervallerne og blev det lidt kedeligt, faktisk.Opvarmning2 x 24 omgangeTag en omgang fra blå streg som parkørsel, 2 repNogle få andre kørte linieløb. Jeg gjorde som flertallet og tog hjem.http://connect.garmin.com/activity/275067040I går stod det første pas på banecykling og var heldigvis i hopla.Opvarmning.25 omgange på hold 2 af 4 hold på 7-8 mand = grusomt store hold20 omgange på hold 3 af 6 hold, herfra normal størrelse på 4-5 mand20 omgange på hold 2 af 6 hold, før lå vi i rumpen af hold 2 så vi byttede pladsAfrulning som blev til langt semi-interval.Jeg havde dejligt liv i benern og sad med overskud i forhold til dem som ellers plejer at være lidt hurtigere.http://connect.garmin.com/activity/275334660Efter at have søbet kaffe ved ”mekken”, kørte bilen til FW. Det var ikke så tungt i dag, så kom til at "kompensere" ved at lave en masse ekstra øvelserDa pauserne var korte, blev det hele kørt igennem på under 75min.Romaskine: 5 minMilitary: 10x20, 10x40ssSquat : 15x20, 15x20, 15x40, 4x80, 4x80, 4x80, 4x80Frontsquat: 4x40, 4x60, 4x60Kropshævninger: 6, 6(+7kg), 6(+7kg)Bænkpres: 15x20, 8x60, 6x85, 6x85Lægstativ: 30x40, 25x40, 20x40Dødløft: 10x60, 10x65, 10x65Sidebøj +5kg: 10, 10, 10ssPlanken +10kg: 60sek, 60sek, 60sekLårcurl: 10x20, 10x40, 10x40, 10x40Lændemaskine: 12x40, 12x40, 12x40Laterals: 10x10, 10x10, 10x10Fremadløft: 5x10, 5x10, 5x10Tricep pushdowns: 12x20, 12x20, 12x20 Edited February 20, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 21, 2013 Author Report Share Posted February 21, 2013 Jeg er inde i en periode hvor det kniber med at kunne falde i søvn - således også i går.Da vækkeuret ringede klokken 4, havde jeg kun sovet 2½ time og ville hellere sove ½ time mere og dermed skulke fra omvejen til arbejde. Det blev kun de sædvanlige 10,6km, dog med 3 antrit på det sidste stykke da der så småt begyndte at komme liv i kroppen.Inden jeg kørte hjem, sad jeg modløst i stol i tre kvarter, før jeg fik samlet mig (havde håbet på en powernap men kunne ikke falde i søvn). Efter en banan og sukkeret fra et krus tarvelig automatkakao og en liter vand, var jeg klar.Rimelig forcering op mod Valby, "ufrivillig" kapkørsel på Gl Køge Landevej aka vo2max på ca. 4 min.Ud på Holmen og fortsætte med mere i samme dur: 2 min, 2½min, 2½min, 3½min.På vej hjem, mødte jeg en fra klubben som var kommet for sent til træning, som jeg lige stod og snakkede med indtil gruppen havde kørt første omgang og samlede hende op. Uhyggeligt så hurtigt man bliver kold når sveden fra intervallerne ikke fordamper i fartvinden men bare bliver kold i frosten. 28,4km på hjemturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 22, 2013 Author Report Share Posted February 22, 2013 En sjusket update - jeg er busted.Vækkeuret fik mig ikke op kl 7 i morges men efter en lille time på snooze, panikkede jeg op. Fik slugt lidt havregryn, handlet, samlet madpakker, pakket tasken så jeg var klar til at cykle på arbejde og dopet mig på en portion NOX og så en speedy træning i FW. Nogenlunde samme opskrift som sidst - bare et hak tungere over hele linien og med et par ekstra øvelser. 1t 5m i kækt overdrive med ret mange supersæt for at spare tid.Hjem, flytte madpakken fra køleskab til tasken, i cykelklunset og ind på arbejde ad den direkte vej. Intervaller og antrit kunne jeg glemme alt om; det ville kroppen slet ikke. 10,6 km.Lidt i 22 var jeg så i cykeltøjet igen. Jeg kørte begge omveje hjem og fik puttet 3 stk intervaller på 8-10 minutter ind. 29,5kmHviledag i morgen, så jeg forhåbentlig er i hopla til banecykling på søndag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted February 23, 2013 Author Report Share Posted February 23, 2013 (edited) PP, lidt DSB-drama kan du nu godt få.Dels har de ændret afregningen for at arbejde på ubekvemme arbejdstider.Dels har de ændret reglerne, så man må planlægge vagter på op til 10 timer mod 9 timer i dag.De to ting lagt sammen gør, at man i fremtiden vil planlægge weekendvagter på 9-10 timer mod de 8 som vi ligger på i dag.Og dem der kører morgenvagter og bruger al deres ferie, skal betale ca. 3 dages løn tilbage en gang om året.Eftersom vi altid mangler folk i S-tog, mens rygterne siger at de er for mange på de store tog og det er pga. sidstnævnte at der skal spares, er stemningen RET negativ.Det værste er nu at jeg i dag har så sent fri at jeg ikke når hjem og se Matador. Jeg må have DVD-boksen frem og se den forskudt.I morges vågnede jeg for tidligt, altså uden at være udsovet, men kunne ikke sove mere.Så jeg kunne lige så cykle cykle ud til Heino og købe bremseklodser inden jeg skulle på arbejde. 13,1kmHvis benene skal være i hopla i morgen skal der ske mirakler, for de er rimeligt ristede i dag. Edited February 23, 2013 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.