RuneN Posted March 7, 2011 Author Report Share Posted March 7, 2011 Søndag 6/3MOL-spinning puls /v JulieSuper god - og hård - time. Julie havde sammensat et dræberprogram af format Der var hele fem MOL-medlemmer på timen og jeg fik langt om længe hilst på Signe (SNF) - virkelig hyggeligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 10, 2011 Author Report Share Posted March 10, 2011 Onsdag 9/3StyrketræningPushups2518Chinups32222Weee - skulle egentlig bare lige teste om jeg kunne lave ikke-assistede chinups.. hvilket viste sig at gå over al forventning Kettlebell swings20 x 20 kg20 x 20 kg20 x 20 kgKettlebell clean & press2 x 10 x 20 kg2 x 10 x 20 kgFace pulls20 x 22,5 kg15 x 22,5 kg15 x 22,5 kgReverse crunches2020Lidt en hurtig omgang, da jeg havde en aftale.Ingen træning den næste uges tid, da jeg smutter til Rom med kæresten i morgen tidlig - 15-20 grader, here we come! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 22, 2011 Author Report Share Posted March 22, 2011 Long time, no logging. Har som sagt været i Rom på en fantastisk ferie - med højdepunkter som at kunne vade rundt i t-shirt i 20 graders varme.. og ikke mindst italiensk mad, med en enkelt variation på amerikansk steakhouse, der kunne servere en særdeles veltilberedt T-Bone steak på 750 gram :4mewantfood:Har ikke lige fået trænet før nu, da jeg fik reddet mig en irriterende forkølelse med feber - takket være hotellets aircon Tirsdag 20/3StyrketræningChinups3 @ BW2 @ BW2 @ BW1 @ BW1 @ BW.. samt en enkelt pullup, lige for at se om det lod sig gøre Pushups2322Kettlebell swings20 x 20 kg20 x 20 kg20 x 20 kgKettlebell clean & press2 x 10 x 20 kg2 x 10 x 20 kgFace pulls22 x 22,5 kg18 x 22,5 kg15 x 22,5 kgBand pull-aparts151515Planke1 min 30 sekDer var decideret hedt i centeret, så jeg gruer lidt for de kommende sommerdage I morgen er jeg desværre ramt af bestyrelsesarbejde, men den står på styrke igen på torsdag samt spinning med Jules på fredag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 Fredag 25/3Spinning puls /v JulesGlimrende time Søndag 27/3StyrketræningPushups202015Chinups4 @ BW3 @ BW2 @ BW2 @ BW2 @ BWKettlebell swings20 x 20 kg20 x 20 kg20 x 20 kgKettlebell clean & press2 x 10 x 20 kg2 x 10 x 20 kgFace pulls20 x 22,5 kg18 x 22,5 kg18 x 22,5 kgBand pull-aparts151515Samt squat-tekniktræning.Julie har - i hvad der kun kan være et anfald af galskab - besluttet sig for at afholde en spinningtime med 37 Dragons-intervaller (45 sek all-out, 15 sek "hvile") kommende søndag. Formålet er at slå Kim Greisens time med 36 intervaller og det er tilpas skørt til at jeg er nødt til at deltage - så jeg har meldt mig til og er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.Formen er egentlig slet ikke til den slags udfoldelser, så det bliver noget af en udfordring! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivsen Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Fredag 25/3Julie har - i hvad der kun kan være et anfald af galskab - besluttet sig for at afholde en spinningtime med 37 Dragons-intervaller (45 sek all-out, 15 sek "hvile") kommende søndag. Formålet er at slå Kim Greisens time med 36 intervaller og det er tilpas skørt til at jeg er nødt til at deltage - så jeg har meldt mig til og er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.Formen er egentlig slet ikke til den slags udfoldelser, så det bliver noget af en udfordring! Det er jo lige før jeg skal arbejde intenst og hårdt i døgndrift hele den kommende uge til SAP implementering og functional testing fredag-lørdag og håbe jeg ku komme med der og slå min egen "gamle" rekord ... hihhi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 28, 2011 Author Report Share Posted March 28, 2011 Det er jo lige før jeg skal arbejde intenst og hårdt i døgndrift hele den kommende uge til SAP implementering og functional testing fredag-lørdag og håbe jeg ku komme med der og slå min egen "gamle" rekord ... hihhiHehe - du skal være mere end velkommen, Vivs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 28, 2011 Author Report Share Posted March 28, 2011 Mandag 28/3Drivhus-spinning /v JulieMeget varm time, da køleanlægget var kaput Men ellers en fin omgang - og med Thunderstruck for fuld volumen glemmer man nemt varmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danfanatiker Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Julie har - i hvad der kun kan være et anfald af galskab - besluttet sig for at afholde en spinningtime med 37 Dragons-intervaller (45 sek all-out, 15 sek "hvile") kommende søndag. Formålet er at slå Kim Greisens time med 36 intervaller og det er tilpas skørt til at jeg er nødt til at deltage - så jeg har meldt mig til og er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.Formen er egentlig slet ikke til den slags udfoldelser, så det bliver noget af en udfordring! Indrømmet ... det er lidt overkill.... Dog tror jeg faktisk, at mange finder vej til denne happening, som jeg vælger at kalde den.... Fedt at høre at du er game kære Rune... Nu krydser vi så bare fingre for, at der er en eller anden form for ilt på søndag, så vi ikke sidder i et drivhus som igår..... Det var liiiiiiige hedt nok..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danfanatiker Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Mandag 28/3Drivhus-spinning /v JulieMeget varm time, da køleanlægget var kaput Men ellers en fin omgang - og med Thunderstruck for fuld volumen glemmer man nemt varmen Med TS kommer man igennem alt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Er det ikke snart på tide du får vind på næsen og asfalt under hjulene? 15-17 grader i weekenden burde da kunne lokke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 29, 2011 Author Report Share Posted March 29, 2011 Er det ikke snart på tide du får vind på næsen og asfalt under hjulene? 15-17 grader i weekenden burde da kunne lokke Det kan det bestemt også - det er virkelig fedt, at foråret endelig er på vej Jeg skal helt klart til at skrue ned for spinningen og op for landevej - og ikke mindst mountainbike! Sæsonens første rigtige tur med MTB-holdet er planlagt til næste lørdag Min ankel er dog ikke specielt samarbejdsvillig, så jeg er nødt til at rationere træningen, så den får en smule ro. Derfor bliver det måske desværre ikke til mere cykeltræning end den famøse Dragons-rekord-time i SATS her i weekenden. Men jeg lodder lige situationen og napper en tur på raceren lørdag, hvis jeg er klar der.Håber også at få lidt mere tid til træning inden så længe.. lige nu er der gang i et større projekt på jobbet, der tager en del timer. Men det kan da om ikke anden finansiere årets rejse ned til Touren og muuuuligvis en Garmin Edge 800 *saaaaavle* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 29, 2011 Author Report Share Posted March 29, 2011 (edited) Hvad angår Tour de France, så er ferien så småt ved at være faldet på plads Vi napper følgende bjergetape:Modane Valfréjus Alpe-d'HuezVi har booket hotelværelse (det var lige i sidste øjeblik.. phew) lige i nærheden af Col du Galibier og planen er at tage forholdsvist tidligt afsted og vade så langt op af på bjerget, som vi orker. Erfaringen siger, at så længe det ikke er Alpe d'Huez, så er det relativt nemt at finde en fin plads, hvor man kan spotte rytterne ret tidligt og uden alt for mange mennesker.Dagen efter deler vi os nok op i cykel-interesserede og ikke-cykel-interesserede og førstnævnte kan så med fordel fange enkeltstarten i Grenoble.Glæder mig helt vildt! Edited March 29, 2011 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 (edited) Ingen træning at logge, da den står på overarbejde og jeg må nøjes med de 15 km transportcykling.. men:Jeg overvejer i øvrigt om man skulle smide penge efter et bikefit. WeBike benytter BG Fit systemet og tager 2.000 kr. for en 3 timers konsultation med interview, fysiologisk undersøgelse, indstilling af cykel samt opfølgning.. så det var måske en idé. Det er umiddelbart eneste mulighed i Århus, omend rygter vil vide, at Fusion Sport også tilbyder bikefitting efter samme system.. og har en idé om at de måske er mere kvalificerede. De er i hvert fald mere fanatiske, når det kommer til cykling generelt Nu er det jo meget beskedne træningsmængder, jeg præsterer, selv midt i cykelsæsonen Men jeg tænker, at det måske kunne afhjælpe de småskader i knæ og ryg, som jeg erfaringsmæssigt har en tendens til at få, når jeg skruer op for træningsmængden.Må lige overveje om det er pengene værd. Edited March 31, 2011 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Lyder godt med Tour etapen, men bliver den virkelig kun på lige under 100 km? For så bliver det da forhåbentlig en eksplosion uden lige, lidt ala den gamle etape til Sestriere i 96! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 Lyder godt med Tour etapen, men bliver den virkelig kun på lige under 100 km? For så bliver det da forhåbentlig en eksplosion uden lige, lidt ala den gamle etape til Sestriere i 96!Etapen er på 109 km og er Tourens allersidste bjergetape - så jeg håber og satser også på eksplosion og fyrværkeri!De skal faktisk over Galibier to gange, da etapen dagen før "vores" slutter på toppen af Galibier. Regner med at der kommer til at ske ting og sager :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 4, 2011 Author Report Share Posted April 4, 2011 (edited) Søndag 3/4Dragespinning /v JulesPuls gns: 81%Puls max: 92%Garmin ConnectSuper time! Vi fik slået Kjøffenhavnernes Dragons-rekord med 36 dragon-intervaller, men det var hårdt Edited April 4, 2011 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 5, 2011 Author Report Share Posted April 5, 2011 Mandag 4/4StyrketræningPushups231515Chinups5 @ BW4 @ BW3 @ BW3 @ BW2 @ BWKettlebell swings20 x 20 kg.. og så måtte jeg stoppe pga. smerter i lænden. Ikke på den helt dårlige måde, men mere bare en advarsel om, at ryggen åbenbart havde fået rigeligt med smæk til spinning søndag og gerne ville have ro Bænkpres15 x stang (opv)15 x 35 kg (opv)8 x 55 kg7 x 55 kg6 x 55 kg5 x 55 kg5 x 55 kgPlanke1 min 30 sekBand pull-aparts151515 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 (edited) Lørdag 11/4MountainbikeDistance: 43,6 kmPuls gns: 71%Puls max: 91%Garmin ConnectSæsonens første tur i skoven - i lækkert vejr og godt selskab Stats'ene er også for turen til/fra Marselis, da jeg glemte at trykke på Lap-knappen, da vi ramte skoven.Den opmærksomme læser vil i øvrigt bemærke at Garmin Connect-siden lister Devicen som Edge 800 Edited April 11, 2011 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted April 11, 2011 Report Share Posted April 11, 2011 Jeg tror du skal have ændret din Garmin til metrics, det ser sært ud med ft, mph osv.Det var fedt i skoven i lørdags, tror vi var der på samme tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 Jeg tror du skal have ændret din Garmin til metrics, det ser sært ud med ft, mph osv.Det var fedt i skoven i lørdags, tror vi var der på samme tid.Hmm - er det ikke bare fordi du skal clicke "Show in Metrics" (eller hvad den nu hedder) i toppen af siden? Den viser det i hvert fald korrekt her Ja, det var helt suverænt derude. Vejret kunne ikke have været bedre og der var ikke for meget mudder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted April 11, 2011 Report Share Posted April 11, 2011 Hmm - er det ikke bare fordi du skal clicke "Show in Metrics" (eller hvad den nu hedder) i toppen af siden? Den viser det i hvert fald korrekt her Ja, det var helt suverænt derude. Vejret kunne ikke have været bedre og der var ikke for meget mudder Det hjalp Du kører noget hurtigere end mig:nonono: http://connect.garmin.com/activity/78053229 jeg ligger på 14,4 km/t, men jeg bremser også en del.Vores ture ser ret ens ud kører i også af vejen det sidste stykke, er der ikke en MTB sti det sidste stykke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 Det hjalp Du kører noget hurtigere end mig:nonono: http://connect.garmi...tivity/78053229 jeg ligger på 14,4 km/t, men jeg bremser også en del.Vores ture ser ret ens ud kører i også af vejen det sidste stykke, er der ikke en MTB sti det sidste stykke.Hehe, du kan sagtens have kørt hurtigere end mig, da snitfarten inkluderer turen til og fra skoven Vi skippede den allersidste del af mtb-ruten - dels fordi en af de andre var ved at være ristet og dels fordi min ankel var begyndt at brokke sig - men ellers fulgte vi ruten og du har helt ret i, at der også er en sti det allersidste stykke ned til ishuset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 11, 2011 Author Report Share Posted April 11, 2011 Edge 800Initielle betragtninger efter de første dage med den nye gadget:Elevationsmålingerne er decideret ubrugeligeSkærmens opløsning kunne godt være noget bedreTouch-funktionen er ikke nær så responsiv som fx på en iPhone (stadig ganske brugbar, dog)Størrelse, vægt og design er lige i øjet. Edgen er tilstrækkelig lille til at kunne sidde perfekt på frempinden.Monterings-kittet fungerer perfekt. Det tager 30 sek. at montere på cyklen, holder enheden helt fast og det er nemt at klikke Edgen ind/ud ved brugDen er lynhurtig til at finde satelitter og navigationsdelen fungerer godtAlt i alt er jeg meget tilfreds. Der er visse ting, der kunne have været lavet bedre, men i det store hele virker de vigtigste funktioner rigtig godt.. og der er flere stats end man kan overskue Hvad angår problematikken omkring højdemåling, så er her grafen fra lørdags mtb-tur fra selve enheden:Min/max elevation: -17 m / 76 mHer er den (mere) rigtige graf med korrektioner lavet på baggrund af topografiske data:Min/max elevation: 2 m / 97 mJeg synes tallene og grafen taler for sig selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 13, 2011 Author Report Share Posted April 13, 2011 Mandag 11/4Sæsonens første tur på landevej (kort, men hårdt..)Distance: 36 km (28,2 km/t)Puls: 78% gns / 92% maxGarmin ConnectTuren inkluderer hjemturen fra jobbet - brugte lap-funktionen, da hastigheden steg noget efter jeg fik rigtige pedaler og cykelsko og fik droppet rygsækken. Opdelt ser det sådan her ud:Hjem fra job (opvarmning)Distance: 8,31 kmSnitfart: 22,9 km/tUd til Studstrup-værketDistance: 13,5 kmSnitfart: 33,7 km/t Hjem fra Studstrup-værketDistance: 14,1 kmSnitfart: 27,7 km/tAlt i alt en rigtig lækker tur i strålende solskin! Jeg lå på et tidspunkt pludselig og trak en anden rytter, der havde sneget sig op bag mig. Jeg skulle lige se om jeg kunne sætte ham, hvilket lykkedes efter at have ligget med 48,5 km/t på flad vej med let modvind i et godt stykke tid. Jeg var dog helt ristet bagefter Selvom distancen var kort, så er det rart at se, at min form ikke er helt elendig. Tak til Julie for god og kyndig træning gennem vinteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted April 13, 2011 Report Share Posted April 13, 2011 Hvad angår Tour de France, så er ferien så småt ved at være faldet på plads Vi napper følgende bjergetape:Modane Valfréjus Alpe-d'HuezVi har booket hotelværelse (det var lige i sidste øjeblik.. phew) lige i nærheden af Col du Galibier og planen er at tage forholdsvist tidligt afsted og vade så langt op af på bjerget, som vi orker. Erfaringen siger, at så længe det ikke er Alpe d'Huez, så er det relativt nemt at finde en fin plads, hvor man kan spotte rytterne ret tidligt og uden alt for mange mennesker.Dagen efter deler vi os nok op i cykel-interesserede og ikke-cykel-interesserede og førstnævnte kan så med fordel fange enkeltstarten i Grenoble.Glæder mig helt vildt! Skal i selv prøve kræfter med etapen osse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts