RuneN Posted June 9, 2006 Author Report Share Posted June 9, 2006 Træning 9/6MorgencardioRo-maskine: 10 min. - 2.093 meterCykel: 20 minDaffede omkring centeret inden job, men havde desværre ikke tid til det store. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 12, 2006 Author Report Share Posted June 12, 2006 Træning 11/6LandevejscyklingDistance: 36 kmGns. puls: 149Max. puls: 178Hvad kan man sige - en fantastisk tur i lækkert vejr.Gennemsnitspulsen er nok lidt lavere end reelt, da der var indlagt et stop forbi jobbet, da jeg uventet skulle løse et vagtopkald og glemte at slukke for timeren i pulsuret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 12, 2006 Author Report Share Posted June 12, 2006 Træning 12/6LandevejscyklingDistance: 25 kmGns. puls: 141Max. puls: 173En lidt mere stille tur end i går. Det var egentlig meningen at jeg skulle have styrketrænet, men vejret var lidt mere til en cykeltur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 18, 2006 Author Report Share Posted June 18, 2006 Træning 13/6LandevejscyklingDistance: 10 kmBare en kort rulletur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 18, 2006 Author Report Share Posted June 18, 2006 Træning 14/6StyrketræningFlyers (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 18 kgShoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 9 kgBent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 12 reps m. 24 / 22 kgTight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kgBicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 repsStiff legged deadlifts (håndvægte) - 1 x 12 reps m. 10 kg.Lænd (maskine) - 2 x 15 reps m. 52,5 kgMave (bold) - 2 x 20 repsMave, skrå (bold) - 1 x 20 reps Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 18, 2006 Author Report Share Posted June 18, 2006 Træning 18/6LandevejscyklingDistance: 58,5 kmGns. puls: 131Max. puls: 169En lidt længere tur til Norsminde sammen med en god ven. Inklusiv en mindre afvigelse på ruten, så vi kørte en del kilometer gennem grusveje i en skov.. ganske sjovt, men lidt skræmmende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 21, 2006 Author Report Share Posted June 21, 2006 Træning 19/6StyrketræningFlyers (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 18 kgShoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 9 kgBent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 12 reps m. 24 / 22 kgTight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kgBicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 repsStiff legged deadlifts (håndvægte) - 1 x 12 reps m. 10 kg.Lænd (maskine) - 2 x 15 reps m. 52,5 kgMave (bold) - 2 x 20 repsMave, skrå (bold) - 1 x 20 repsOk omgang træning - men fik skadet min venstre skulder igen pga. flyers. Tror jeg skifter øvelsen ud med chest press på bold indtil min skulder er nogenlunde i orden igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted June 21, 2006 Author Report Share Posted June 21, 2006 Træning 20/6MorgencardioRo-maskine: 10 min. - 2.200 meterEllipsetræner: 10 min.Cykel: 15 minEn omgang cardio inden job.Skulderen er stadig ikke god i dag, men jeg håber den bliver bedre i løbet af et par dage.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 3, 2006 Author Report Share Posted July 3, 2006 Træning 1/7LandevejscyklingDistance: 55 kmEn hyggetur med en ven til området omkring Følle Strand og naturligvis inklusiv Black Kung Fu is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 3, 2006 Author Report Share Posted July 3, 2006 Træning 2/7LandevejscyklingDistance: 60 kmEndnu en tur til Norsminde i lækkert vejr. Fik en enkelt punktering på vejen derned og besluttede mig for at skifte dæk efter turen fra mine Conti GP3000 til et par Michelin Kryllion Carbon, jeg har indkøbt. Så nu skulle jeg forhåbenligt kunne slippe for punkteringer de næste mange kilometer. Ellers tror jeg seriøst jeg overvejer at bruge dækindlæg igen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 4, 2006 Author Report Share Posted July 4, 2006 Var der nogen der sagde cykelrytterarme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 (edited) Hehehe, ja der er dømt MATAS på arme og ben i disse solskinstider Edited July 4, 2006 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 4, 2006 Author Report Share Posted July 4, 2006 Ja, det kan man roligt sige. Det meste er kommet fra at køre uden solcreme både lørdag og søndag i hele perioden fra 11-15, hvor solen har været lidt slem.. men en del er helt tilbage fra sidste år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 22, 2006 Author Report Share Posted July 22, 2006 Glemte vist helt at nævne, at jeg tog på ferie Er tilbage i "kulden" igen efter to ugers ferie i Italien, Kroatien, Slovenien, Østrig og Bosnien med omkring 35 grader de fleste af dagene. Fik dog lidt motion, da vi har gået en masse. Vi gik omkring 30 km en af dagene i Plitvice Jezero nationalparken i Kroatien.. ganske lækkert, når man normalt mest cykler og ellers feder den på et kontor. Nok også godt med lidt motion, da vi mest levede af McDonalds og pizza Ellers har jeg bøvlet lidt med lette iskias-problemer under ferien, mest fordi vi har kørt en del i bil. Så nu tror jeg efterhånden jeg vil til at gøre en lidt mere målrettet indsats for at slippe for det.. det er mildest talt ved at være lettere irriterende med stramme muskler i lænden og let snurren ned af baglåret.Planen lyder på en blanding af mere udstrækning af hasemusklerne, ryg- og maveøvelser og evt. massage ved en fysiurgisk massør / idrætsfysiolog, jeg tidligere har benyttet. Overvejer også at benytte firmaets aftale ved Falck Healthcare til at få en kiropraktor eller fysioterapeut til at se på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 24, 2006 Author Report Share Posted July 24, 2006 Træning 23/7LandevejscyklingDistance: 30 kmGns. puls: 149Max. puls: 180Antal punkteringer efter dækskift: 0En kortere tur for at få gang i cykelbenene igen efter ferien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 27, 2006 Author Report Share Posted July 27, 2006 Træning 24/7StyrketræningChest press (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 20 kgShoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 10 kgBent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 11 reps m. 26 / 24 kgTight grip tricep bench press - 2 x 9 reps m. 30 kgBicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 repsLænd (maskine) - 2 x 12 reps m. 55 kgMave (bold) - 2 x 20 repsFørste omgang styrketræning efter ferien - rart at komme i gang igen! :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted July 27, 2006 Author Report Share Posted July 27, 2006 (edited) Træning 27/7SpinningTid: 60 minutterEn improviseret omgang spinning, da en af mine venner fra Kbh er i byen og alligevel skulle spinne.. så kunne man jo lige så godt tage med. Var lidt hårdt, da det er længe siden jeg sidst har spinnet.. og må nok erkende, at jeg nu meget bedre kan lide at køre på landevejen.. indeklimaet bliver som regel mere end ubehageligt hen mod slutningen af timen.Er forresten ved at se, om ikke jeg kan smide de sidste kilo jeg gerne vil af med. Min vægt har ligget meget stabilt omkring de 80 kg i næsten et år og nu vil jeg gerne ned omkring de 75 kg. Jeg er allerede nået et lille stykke af vejen og ligger på 79 kg nu. Der kommer nok lidt Skanderborg Festival i vejen for projektet om et par uger, men det haster nu heller ikke voldsomt, så det går nok Edited July 27, 2006 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Træning 29/7SvømningTid: 30 minutterVar i svømmehallen med et par venner for første gang i lange tider - og må nok erkende at min stil nok mest ligner Eric Moussambanis sidste meter i 100 meter til OL 2000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Træning 31/7SvømningTid: 30 minutterLidt mere seriøs svømning end lørdagens eskapader - men min stil suger stadig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Træning 1/8SvømningTid: 30 minutterEndnu en god gang morgensvømning - kan dog mærke det i mine knæ, så jeg tror den står på hviledag i morgen (ja, lige udover styrketræning). Men det er ellers en god måde at starte dagen på :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 23, 2006 Author Report Share Posted August 23, 2006 Træning 14/8Body PumpTid: 60 minutter.. blev lokket med af en god ven. Kunne virkelig mærke bentræningen dagene efter og det var da også ganske underholdende - men jeg tror nu nok jeg holder mig til styrketræningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 23, 2006 Author Report Share Posted August 23, 2006 Træning 21/8StyrketræningChest press (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 22 kgShoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 12 kgBent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 11 reps m. 26 / 24 kgTight grip tricep bench press - 2 x 9 reps m. 30 kgBicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 22,5 / 20 kg"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 repsLænd (maskine) - 2 x 12 reps m. 55 kgMave (bold) - 2 x 20 reps- det virker til at jeg langt om længe kan øge vægten på en del af øvelserne. Det er også på tide.. synes der har været stilstand lidt for længe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted August 23, 2006 Author Report Share Posted August 23, 2006 Var omkring en akupunktør/fysiurgisk massør i går for at se om hun kunne løse mit problem med iskias. Indtil videre har det hjulpet en smule og jeg har fået besked på at udstrække lægmuskler, piriformis og min evigt stramme traktus-sene. Så håber jeg bare det hjælper.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted November 6, 2006 Author Report Share Posted November 6, 2006 (edited) Cue Hr. Thorsen..Ehem.. så er jeg tilbage fra en længere pause og en lang række eksotiske skader, som jeg ikke skal kede evt. læsere med Har fået rettet mit styrketræningsprogram til for at skåne ryggen og få den genoptrænet. Derudover er der kommet flere øvelser til armene, så de kan blive knapt så pind-agtige. Har også kun en enkelt "vedligeholdelsesøvelse" til bryst nu, da mine brystmuskler er rigeligt stærke/store som det er.. må hellere få lidt proportion i tingene Min seneste træning så ud som nedenstående.. med forbehold for at jeg sikkert ikke kan huske de præcise vægtangivelser.. er også stadig ved at finde max i de forskellige øvelser, da jeg først fik programmet lavet i torsdags.Træning 5/11StyrketræningBrystChest flyers på bold - 2 x 10 reps m. 14 kgSkulderShoulder side raises, 2 part (stående) - 2 x 10 reps m. 5 kgRygLow row (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kgVertical traction (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kgUpper back (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kg "Superman" på bold - 2 x 15+ reps.Løft m. rotation på bold - 3 x 15 reps.ArmeTight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kgBicep curls (cable) - 3 x 10 reps m. 20 kgBicep hammer curls - 3 x 10 reps m. 16 kgTricep pushdown (cable) - 3 x 10 reps m. 20 kgForearm curls - 3 x 10 reps m. 16 kgMaveMave (bold) - 2 x 15+ repsStrækøvelserITBPiriformisQuadsHasemusklerLæg Edited November 6, 2006 by RuneN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted November 8, 2006 Author Report Share Posted November 8, 2006 Med henblik på at kunne cykeltræne om vinteren også (udover spinning) og at kunne komme frem gennem snedyngerne til og fra arbejde til vinter, så har jeg forresten købt mig en Cube Reaction mountainbike:Har indtil videre kun kørt på den på asfalt, så glæder mig til at prøve den offroad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts