• Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 182 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Cyklerne ER også blevet en del hurtigere end for bare 10 år siden, Gregers. I dag ville du komme hurtigere frem med dine gamle watt  :-) 
    • Det er også markant bedre end jeg fik ud af det “i gamle dage”. Nok mig, der var/er ret ineffektiv, så. I det flade Danmark skulle vægten ikke betyde alverden.
    • Åbenbart. AI mente også at jeg skulle ringe til min læge STRAKS her til morgen, men det gad jeg altså ikke, når det kun er ved træthed det dykker SÅ meget. Det var desuden helt oppe på 112 over 65 ved frokosttid, så jeg er ikke bekymret. Mit BB var på 73 da jeg stod og det kan mærkes. Lysten til træning var stor, men jeg holdt mig i skindet, men hoppede på cyklen i stedet. Det kan føles hårdt, men betablokkerne sætter en grænse for HVOR hårdt det i virkelighed er. Tror jeg. Lidt hårdt var det, for mit BB faldt fra 64 til 43 og jeg var fik kvalme både på turen og da jeg kom hjem. Men jeg var kom 200 watt i snit og det har jeg ikke prøvet tidligere i nuværende tilstand. Min FTP er nu hævet til 216 watt. Hverken alder eller knas med hjertet, er noget jeg nogensinde vil anbefale andre!!! De 56 minutter: Og så et par pudsigheder i afdelingen for styrketræning. Jeg har ikke barberet ben længe, men der vokser ikke meget ud på skinnebenene, da mine arbejdsbukser strammer. Så jeg fandt lige målebåndet. I omkreds er de næsten tilbage på mit tildligere max. Og set fra siden giver det mening. Men set forfra i et spejl, er de historisk små. Så fraværet (næsten) af cykling og/eller trapper (stationsservice) gør åbenbart, at faconen bliver anderledes med den ændrede belastning. Og jeg har længe trænet et ekstra sæt med venstre ben, i forsøget på at rette op på at venstre lår er en del mindre end højre. Så begyndte jeg at fokusere på balletræning. Det har også virket lidt. Og har virket meget i venstre side, som nu er markant større end højre. Så et eller andet gør, at i højre side er det min quad, der trækker læsset og i venstre side er det glutes, der overtager. Det er nok lidt nørdet, men sjovt som kroppen gør “ting”. Nu vil jeg træne akillessener, gå i bad og så tage i LIDL og handle. Og se om der er kaos. De spurgte efter hjælp klokken 7 i morges pga. en sygemelding, men jeg valgte at så længe de ikke ringede, så var det ikke mig der skulle træde til i dag. Jeg synes at fridagen har været MEGET tiltrængt. Hvad er der med tyske biler og blinklys https://www.instagram.com/reel/DZ0HmZKv6Ey/?igsh=MWhlbnkxOWs4dGV6Mw==
    • Der er noget CDA og pedaleffektivitet som spiller en rolle. Rygsæk og civiltøj gør en del med hastighed :D og især position, og så er der vel også højdemeter, lyskryds, forhindringer m.v. som aftager momentum.  Nu vejer jeg nok lidt mindre(78kg) end Kermit, men i lørdags kørte jeg fx. 227/260NP i snit 30km/292HM, 33.3kmt. 
    • X2 Og så må jeg efter flere års “beundring” tage hatten af for, hvor meget fart du får ud af dine watt. Da jeg for 5–ish år siden kunne holde 250 watt i snit på en tur, var jeg meget sjældent over 32 i snit - milevidt fra dine 34,5 forleden. I dag har jeg kørt en rundstrækning med 208 watt i snit og NP på 244. Med 26,0 i snit og moving snit på 26,6. Igen voldsdom langt fra dit tempo. I dag var så i “civiltøj” og rygsæk, men det alene gør jo ikke 5-6 km/t i forskel.  Pga. cykelskift har jeg været igennem 3 wattmålere de sidste 5 år - 2 af dem mens jeg stadig trådte nogenlunde fornuftigt. Plus den på Skrumlet. Er du sikker på at din ikke viser for lidt? Jeg ved godt at du igen vejer en sjat mindre end jeg, men alligevel….
  • Recent Status Updates