-
-
Who's Online 0 Members, 0 Anonymous, 18 Guests (See full list)
- There are no registered users currently online
-
Nyeste Emner
-
-
Nyeste indlæg
-
En lidt mere behersket omgang i forhold til den sidste træning. 4x4 minutter på 350 watt, fire minutters pause undtagen op til det sidste sæt, hvor pausen blev på 3 minutter, jeg var vidst lidt off på det tidspunkt. God fart på kadencen og føler jeg der var udsolgt efter sidste omgang. 12 og et halvt minut med pulsen over 90% af max. Ser allerede frem til at køre lange sweetspotintervaller igen :) Morgenvægt 85,4 kilogram.
-
Weekenden er også blevet brugt produktivt. Jeg har længe gået med tanken om at vokse mine egne kæder, og valgte for et par dage siden at købe en Silca Hot Wax maskine der er med til at varme voksen op til den rette temperatur, og så selvfølgelig noget voks. Det betød også at jeg tog alle 3 cykler og strippede dem for diverse olierester på kæder, kassetter, klinger og pulleyhjul. Det er helt terapeutisk at stå og gøre sådan nogle ting rene, men for hulen hvor tager det også bare lang tid. Her til morgen gik jeg så igang med at vokse kæderne. Første gang er altid interessant, men det er nu ret intuitivt hvad man skal gøre, og ret simpelt. Fik kørt 4 kæder igennem, og monteret på cyklerne - og har så en ekstra til Elves cyklen. Og hvad er så fordelen ved at vokse kæder på den måde kontra almindelig kædeolie eller dryp voks? Gør man det rigtigt, så kan man forlænge levetiden på kæde og kassette med op til 3 gange. Hele setuppet koster omkring 1000,- eller hvad der svarer til to SRAM Red flattop kæder. Så det har nærmest tjent sig selv hjem inden man er kommet igang. Derudover er det også med til at holde kæderne mere rene, og har lavere friktion kontra traditionelle kædeolier. Ulempen? Well, det tager lidt længere tid når der skal ny voks på. Generelt skal man regne med 3-400 km pr. voksning, eller cirka en gang om ugen. Og er vejret noget lort, så er levetiden selvfølgelig markant kortere. Det smarte ved Silcas system er også at hvis man har en helt ny kæde, så kan man købe noget der hedder en strip chip som man smider med i blandingen. Den fjerner så den olie der er på kæden fra standard, eller omdanner i virkeligheden den til en voks så man slipper for at stå med lampeolie og hvad man ellers kan finde på. I den ideelle verden har man vel en 3-4 kæder man ligger og roterer, og så er det 3-4 kæder man vokser på én gang. Og gør man det rigtigt, så har du kæder nok til de næste 5-6-7 sæsoner afhængig af hvor mange km man kører. Men jeg er også notorisk nærig når det kommer til at skifte kæder. Kører gerne en hel sæson kun med én kæde - og det er vel omkring de 10.000 km. Hjælper selvfølgelig også med 3 forskellige cykler Men bliver også spændende at se om det virker bedre, eller om jeg går gør i det på et eller andet tidspunkt. Fik faktisk også renset mine løbshjul for gammelt tubelessvæske. På det ene dæk tog det mig en time at få det hele af. På det andet omkring en halv time. Kan I huske dengang man levede fint med fælgbremser, styr og frempind der kunne justeres individuelt, udvendig kabelføring så man selv kunne justere alting selv, og dæk og slange så når man punkterede smed man bare en ny slange i?
-
Havde sat min træningsplan op sådan at den egentlig startede for nogle uger siden for at få det til at passe med at det skulle vare en måned fra nu af. Ulempen ved det var så bare at progressionen var lige voldsom nok da jeg røg på hjemmetræneren i går. Meget kort opvarmning, så 14 minutter ved 230 watt, 14 minutter ved 239 watt, 14 minutter ved 260 watt, og så 52 minutter ved 236 watt. Det lyder egentlig ikke så slemt, men det var markant hårdere end jeg lige havde regnet med. Efter de 260 watt kunne jeg bare ikke ramme noget der mindede om 236 watt. Så jeg bailede efter noget tid hvor jeg slet ikke fik det til at rulle. Rundede af med et lille interval omkring 260 watt og kaldte det en dag efter 2 timer. Nogle timer senere hoppede jeg på en af de andre cykler og tog en tur til Farum og retur, for havde egentlig mere energi, bare der ikke skulle presses på. En lille times tid, og nemt at holde temperaturen nede kontra at køre i kælderen Så i alt 3 timers kørsel. I dag blev det så til 1 time og 40 minutters styrketræning. Jeg har også valgt at justere træningsplanen til, og det giver et lidt mere spiseligt program her nu. F.eks. er min træning på tirsdag en gang sweet spot med nogle 10 minutters intervaller.
-
-
Recent Status Updates
-
14. november: Løb på løbebånd i SATS Parken. Ingen stats.· 0 replies
19. november: 7 km inkl. warm-up på løbebånd i SATS Parken i 41:57
22. november: 6,2 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 6 km inkl. warm-up i 35:20.
25. november: 6 km på løbebånd i SATS Glostrup. Ingen stats
27. november: 7,2 km løb på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:58. Maxpuls 175. Vægt bagefter 80,3 kg.
-