-
-
Who's Online 1 Member, 0 Anonymous, 39 Guests (See full list)
-
Nyeste Emner
-
-
Nyeste indlæg
-
Det er lang tid siden vi har nørdet grej, så lad os gøre det i dag. Jeg har haft min Elves i lidt over et år lige nu, og selvom jeg er glad for den, så er jeg nok mere glad for den pga. udseendet end decideret køreglæde. Bevares, det er en cykel der kører fint, men den er aldrig rigtig kommet under huden på mig. Jeg har de sidste par dage gået og tænkt over hvorfor, og jeg tror det skyldes et par forskellige faktorer. Den ser virkelig aerodynamisk ud, og med 2025 opdateringen, blev den yderligere optimeret ifølge Elves, men jeg føler ikke at jeg oplever en kæmpe forskel fra mine andre cykler - hvad end det er min SL5 eller SL6 fra Specialized, i hvert fald ikke på gennemsnitsfarten kontra watt. En anden ting er hvordan den kører. Den er egentlig komfortabel, taget dens aero udseende i betragtning, men den afslappede geometri gør også at den styrer mindre præcist. Det er ikke noget problem hvis man er typen der bare cruiser, men jeg er bare vant til en cykel der kører derhen hvor jeg peger uden nogen form for lag. Det svarer lidt til at være vant til at køre en Alfa der har super præcis styring, også mere præcis end mange bryder sig om, og så sætter sig over i en Volvo. Volvoen er ikke en dårligere bil, den er bare anderledes. Summa summarum, for I kan nok godt gætte jer til hvor vi er på vej hen: Jeg skal have en ny ramme. Udgangspunktet for valg af ny ramme er: Skivebremse Aero egenskaber - om den er fuld ud aero eller en mellemting er underordnet Mere race end endurance Max pris på 15.000 kroner Gerne med mulighed for at få en speciel lakering Jeg kommer til at kigge brugt herhjemme, for måske er der en mulighed for at snuppe en relativ ny Tarmac SL7 eller S5 ramme, men jeg gør mig ikke de store forhåbninger. Derfor er blikket endnu engang kastet mod Kina, hvor de lidt ligesom med elbiler, lader til at være langt længere fremme end de vestlige mærker. Prisen er helt afgørende også en faktor i den sammenhæng, for jeg har ingen intentioner om at brænde 45.000 kroner af på en S-Works SL8 ramme. Jeg har længe haft et godt øje til Tavelo Arow, som er en ramme der kom frem for et par år siden, og har skabt en ny standard for kvalitet blandt de kinesiske mærker. Den koster lige omkring 12.500 kroner og ligner et solidt bud. Igen en allround ramme, dog med fokus på aero også. Vægten er ikke ligefrem lav, men heller ikke høj. https://www.pandapodium.cc/product/tavelo-arow-road-bike-frameset/ En anden producent der er dukket op her på det seneste er Quick Pro. Navnet er helt forfærdeligt, men historien bag er ret interessant. Tidligere rytter der starter sit eget mærke, og begynder at lave cykler. Han ender dog med at være for langt væk fra det han finder interessant ved cykling, og trækker sig. Han starter et cykelhold og kæmper med at mange af de sponsorerede cykler de får ikke lever op til hvad han forventer af en racer. Hans gamle virksomhed rækker ud, og begynder så et samarbejde hvor de får cyklerne til at spille. De har to modeller: AR One og ER One. AR One er deres allround cykel, med en ret lav vægt. Inklusiv maling vejer en størrelse Medium omkring 800 gram. Den skulle køre meget kompromisløst og er mere race end endurance. Prisen er lige under de 14.000 kroner. https://www.pandapodium.cc/product/quickpro-arone-carbon-road-bike-frameset/ ER One er deres nyeste skud på stammen og en aero racer. Lidt højere vægt, men til gengæld mere aeroudformet. Den er så ny at jeg ikke rigtig kan finde noget på den endnu, men det er umiddelbart den jeg er mest tiltrukket af grundet aeroegenskaberne. https://www.pandapodium.cc/product/quick-pro-erone-aero-road-bike-frameset/ Jeg skal have sat mig lidt mere ind i de enkelte cykler, og ikke mindst mulighederne. Jeg har læst at Quick Pro tilbyder speciallakeringer, men skal lige have det bekræftet. Derudover kan man så slippe med at der står "Quick" på skrårøret. Jeg har rakt ud til Panda Podium, som forhandler begge mærker for at høre deres vurdering, også ift. mine behov. Den ubekendte er klart ER One rammen, da den er ny. Tavelo Arow har rigtig mange fine anmeldelser, især efter de har fået styr på deres QC, og det samme gælder AR One rammen. Jeg er ret tilfreds med de øvrige komponenter på cyklen. SRAM Force gruppen fungerer perfekt, især i samarbejde med Quarq wattmåleren, og ligeledes mit single chainring setup, så det skal egentlig bare flyttes over. Planen er at der stille og roligt skal spares op til rammen, men jeg er egentlig godt på vej. Har fået solgt ud i lidt grej henover weekenden, og jeg tænker at ramme og styr nok kan indbringe 5000 kroner når det en dag skal sælges. Så jeg skal gerne op og ramme de 9000 kroner i hånden før jeg vælger at trykke på aftrækkeren. Det kan lyde som et relativt beskedent beløb, men jeg har det egentlig bedst med ikke at gøre for store indhug i privatøkonomien - især nu hvor jeg kun er ansat på et barselsvikariat, og vi samtidig nærmer os både sommerferie, en 40 års fødselsdag og så et smut til Mallorca sidst i september. Første mål er at få styr på hvilken ramme det skal være, og derefter finde ud af hvordan skidtet skal se ud. Jeg tænker pink og lilla kunne være gode farver
-
By kahlua-kalv · Posted
142,8 Mon ikke du kan finde de 300g på dagsfom en anden dag? ok hakket grækker ellers ;) -
Kauf sendte mig billedet i Torsdags, og det gav inspiration til dagens træning: Bænkpres med stop 3x110 3x120 1x125 3x130 1x135 1x142,5 (Air butt) 0x142,5 2x130 3x120 Faktisk en meget skuffende omgang. De sidste måneder har tydleigvis sat sit præg på pressestyrken. Fredag, kom jeg sent hjem, da jeg var til et par timers PodCast optagelse i Hellerup, og efterfølgende i Centrum for at besøge min skrædder og bestille lidt nyt "arbejds tøj". Dovenskaben / mageligheden vandt, og jeg lagde vejen over Farum og hentede en ordentlig portion af deres verdensklasse grillspyd med hjem, og inviterede min far, + min svigermor til at spise med. Aka ingen træning ............
-
By Gregers TF · Posted
Endnu en lighed mellem DK og NL - hvis man lige skal have opfrisket dagens helligdag https://www.instagram.com/reel/DKO1PtTIxs1/?igsh=a3ZseHA4NXM4ZGsw -
By Gregers TF · Posted
Ingen slemme ting men kaos og forvirring fra morgenstunden. Det fortsatte med at en “rar” hundeejer lod sin kæmpehund skide, lige foran min dør til rengøringsrummet på slidt asfalt, så det tog virkelig lang tid at fjerne, selvom jeg havde vand mm tæt på. Ved pausen aftaler jeg at cykle med kollega og frue kl 15. Det kan jeg kun nå fordi jeg heller ikke nåede toget i morges, og tog bilen. Frokost fik jeg heller ikke med, så da jeg er hjemme 14:20 er der sgu lidt panik på, men jeg når det. Dog.. lige da jeg er ved hoveddøren, aflyser de. Jeg er på alle måder ikke-klar men er i cykelklunset, så jeg kører. 71,5 fredelig km. Mestendels i zone 2 og lav 3. Med en håndfuld korte spurter kastet ind hist og pist. Men energi, watt og fart var der intet af. I skrivende stund er jeg ved at falde i søvn, men jeg skal tæt på kl 21 før jeg tør gå i seng, for ikke at risikere at vågne “frisk” i nat. Nu tre dejlige fridage, hvor jeg kan passe ekstra på hånden. Den var ikke super god i morges, men er nu på nogenlunde det niveau, da jeg kontaktede lægen. Altså nogenlunde fremgang. Jeg skal til fys i morgen og så må vi se om han vil fortsætte eller opgiver projektet. Og om han “tør” lade mig fråde piller en uge mere. Når katten venter utålmodigt https://www.instagram.com/reel/DJpaV1Ox4Xr/?igsh=djh3bmF6ZDZjcGR1
-
-
-
Recent Status Updates
-
14. november: Løb på løbebånd i SATS Parken. Ingen stats.· 0 replies
19. november: 7 km inkl. warm-up på løbebånd i SATS Parken i 41:57
22. november: 6,2 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 6 km inkl. warm-up i 35:20.
25. november: 6 km på løbebånd i SATS Glostrup. Ingen stats
27. november: 7,2 km løb på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:58. Maxpuls 175. Vægt bagefter 80,3 kg.
-