steinway Posted March 24, 2016 Report Share Posted March 24, 2016 (edited) Jeg har kastet mig over Tyrkish Get Ups og skal i den henseende have fat i en kettlebell. Jeg kan se at der er de første 50+ hjemmsider der sælger den slags - heriblandt også Harald Nyborg der umiddelbart er markant billigere end alle de andre. Jeg kan google mig frem til kommentarer om at det er "skod-kettlebells" uden nogen begrundelse... men skal kettlebells have en særlig udformning? Jeg skal bare have fat i en 8kg til at starte med, så prisforskellen er ikke så stor igen uanset hvor jeg køber, men jeg undres bare over hvorfor det er "skod-kettlebells". Edited March 24, 2016 by steinway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted March 24, 2016 Report Share Posted March 24, 2016 Denne artikel kan give dig et indblik i hvilke kvalitetskriterier der er for kettlebells, og hvor de billigste skærer hjørner. http://www.garage-gyms.com/kettlebell-review-shopping-guide-buy/ Jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag men kan sige at støbejernskugler fra http://www.kettlebellshop.dk/kettlebells.html er ganske udmærkede, men næppe heller de billigste. Det væsentligste du risikerer ved at købe de billige kugler er at håndtaget ikke er slebet godt nok og river huden på dine hænder i stykker, at håndtaget er for glat og/eller tykt til at holde i længere tid. Sidstnævnte mest relevant hvis du også har tænkt dig at lave swings, snatch, clean og den slags øvelser hvor der kommer fart i kuglen. steinway 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 En 8kg KB kommer du til at bruge i tyve minutter før den den bliver til dørstopper. Køb billigt. steinway 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steinway Posted March 27, 2016 Author Report Share Posted March 27, 2016 Jeg smuttede forbi Harald og gramsede på alle de kettlebells jeg kunne nå, før jeg fik for mange onde øjne fra de ansatte... Der er kæmpe forskel på hvor fint de er slebet. Enkelte af dem havde små støbegrater på undersiden af håndtaget hvor andre var fint slebne. Så jeg har nu fået mig min første potentielle dørstopper :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted March 27, 2016 Report Share Posted March 27, 2016 Til TGU er grebet for øvrigt stort set ligegyldigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steinway Posted March 27, 2016 Author Report Share Posted March 27, 2016 Angående de 20 minutters brug, så synes min 6-årige den er mægtig sjov at lege med, så de 20 minutter bliver hurtigt rundet... det burde så være en indikator for at jeg måske skal have fat i nummeret større :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted March 28, 2016 Report Share Posted March 28, 2016 Jeg har en 12er stående. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steinway Posted April 1, 2016 Author Report Share Posted April 1, 2016 På 24. marts 2016 at 07:00 , Fame Boy skrev: En 8kg KB kommer du til at bruge i tyve minutter før den den bliver til dørstopper. Køb billigt. Du tog håbløst fejl... der gik på den gode side af 34 minutter... ThomasNA, Surfer and Fame Boy 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steinway Posted April 12, 2016 Author Report Share Posted April 12, 2016 12kg-modellen holdt ej heller alverden. Så fantastisk råd med at købe billigt :-) Fame Boy and ThomasNA 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 Lige et dumt spørgsmål: Er der nogen idé at købe 2 stk KB (samme vægt), eller er én tilstrækkeligt til de fleste øvelser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 17 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev: Lige et dumt spørgsmål: Er der nogen idé at købe 2 stk KB (samme vægt), eller er én tilstrækkeligt til de fleste øvelser? En er tilstrækkeligt til de fleste 1H øvelser. Til 2H-øvelser er 2 at foretrække. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasNA Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Netto har i øvrigt 8 og 12kgs Kettlebell til 50-75kr. pt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackmoore Posted May 29, 2016 Report Share Posted May 29, 2016 Når man først har prøvet competetion kettlebells... så virker alle andre bare... mindre fede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts