Mr Like Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Hej folkensJeg har målt min fedtprocent på 3 forskellige måder:1. Personvægt2. Fedttang 1-punkts måling3. Fedttang 4-punkts målingResultaterne er meget forskellige:1. Personvægt: 20,4%2. Fedttang 1-punkts måling: 14,6%3. Fedttang 4-punkts måling: 10,5%Lidt info om mig:Køn: MandAlder: 27 årHøjde: 177 cmVægt: 75 kgHvilken af målingerne tror i er mest præcis?Er selv kommet frem til:1. Personvægt: Er overhovedet ikke præcis, da jeg på ingen måder kan tro jeg har så høj fedtprocent med min kropsbygning.2. Fedttang 1-punkts måling: Er ok præcis. Den tager dog ikke højde for fedtfordelingen, har nemlig ikke rigtig fedt under skulderblade, eller på overarmene, men har opbygget lidt jule-sul på maven, så tror denne metode giver et lidt højere resultat end hvad virkeligheden er.3. Fedttang 4-punkts måling: Nok den mest præcise, da den tager højde for fordelingen. Passer også med at den er en del lavere end 1. punkts metoden.Men kunne da godt tænke mig at høre andres mening, tanker eller hvis jeg er heldig, ekspertviden ;)Mvh Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vastus Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 (edited) Hej jeg er også i vildrede På en TANITA BC-418MA (fedt måle maskine til 30.000 kr) fik jeg målt min til 19%Med fedttang:Et punkt 15%Fire punkt 9%Mit eget gæt er omkring de 14-15%PT bruger jeg et målebånd omkring mave, det er det nemmeste, og også der hvor man helst vil af med fedtet. Edited January 12, 2012 by Vastus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 12, 2012 Report Share Posted January 12, 2012 (edited) Ej hvor underligt at I ligger så forskelligt Billig Bilkabadevægt: 13% (i atletindstiling - ellers viser den "nogle" procent mere)4-punktsmåling: 13,5 (Durnin & Womersley) 3-punktsmåling: 11,5 (Jackson & Pollock)182cm, 89kg, 42 år hvis det skulle kunne betyde noget Edited January 12, 2012 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted January 12, 2012 Report Share Posted January 12, 2012 (edited) At bedømme hvilken metode der er mest præcis af de opstillede kræver at vi har mulighed for at vurdere hvorvidt de tal metoderne kommer frem til at realistiske.Altså noget billeddokumentation. Jeg kunne sagtens skrive at den metode jeg nok havde mindst tiltro til var personvægten, men det kan også sagtens være at lige præcis for dig er målingen den mest præcise.Den bedste metode generelt er den metode som:1. let kan genskabe et resultat uden stor variation fra måling til måling hvor de burde være cirka ens2. er robust, så den ikke giver store udsving f.eks. pga ændret væskebalance3. kan registrere en ændring, når den faktiske fedtprocent går op eller nedMit bedste bud på en sådan metode for almindelige mennesker er 3/4-punktsmålinger med fedttang eller målebåndsmetode, der også findes link til her på siden.Det er muligt de har en ikke uvæsentlig afvigelse fra din "korrekte" fedtprocent, men jeg mener ikke det konkrete tal er så vigtigt igen - ovenstående punkter er vigtigere.Et relevant link som viser billeder af mænd og kvinder ved forskellige fedtprocenter:http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages Edited January 12, 2012 by MaxPower Chrissie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vastus Posted January 12, 2012 Report Share Posted January 12, 2012 Cool Link MaxPmin ligger nok omkring de 15%, når jeg samlingner med ham på billede med de 14% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Like Posted January 16, 2012 Author Report Share Posted January 16, 2012 Ud fra de billeder du linker til har jeg nok en fedtprocent på omkring 13-15 stykker tror jeg. Men igen, jeg har ikke særlig meget fet, og den smule jeg har sidder på maven. Så kan jo godt være den er lavere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts