Mit 2-split.

Scaleop

Recommended Posts

Husk læg når du træner ben. Personligt ville jeg skære triceps og biceps ned til to øvelser. Ellers så ser det efter min mening ret fornuftigt ud - måske decline bryst kan skiftes til flyes, det virker i hvert fald for mig som en del brystarbejde med tre store brystøvelser plus dips hvor brystet også involveres.

Mht. dips og pull ups, så kan du tage så mange reps du kan og med tiden stige i antal gentagelser. Der findes en del indlæg omkring stigning i særligt pull ups (jeg har selv gevaldige problemer med at opnå fremgang i øvelsen).

Din frygt for at miste masse er sikkert ubegrundet (mest noget der forekommer når man er stor!). Din situation med chins og dips kan du evt løse ved færre reps/flere sæt eller erstatte dem med maskin varianter hvor du kan justere vægten efter behag. Et problem med dette er dog at der ikke findes så mange steder med en god dip maskine, er du heldig træner du et sted hvor de har en station til assisterede dips og chins. :bigsmile:

Held og lykke med projektet!

Ja calf raises er gode til læggen, både siddende og stående hvis du har mulighed for begge.

Jo men flere sæt er ikke altid vejen til større/store køller, selvfølgelig virker det for noget bare at køre på, men du skal stadig kunne nå at restituere fra det. Hvis du mener den er helt gal med armene kan du evt. søge lidt rundt omkring efter armspecificerede programmer.