Eruption Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Rugbrød med torskerognsskiver stegt på panden. Fyldt med tomat, løg, måske agurk, purløg, mayonaise, salt og peber. (eller hvad du ellers kan finde på, at fylde på af lækre sager)Er generelt helt tosset med fiskepålæg, hvis det er i den gode ende af kvaliteten. Gider ikke det billige makrelsalat. Kippers, røget makrel og deslige syntes jeg er viildt lækkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted September 24, 2007 Author Report Share Posted September 24, 2007 2 år gammel tråd, men hvad satan :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Kødsovs. Rugbrød sparker røv på pasta/ris/kartofler på så mange leder og kanter at jeg bliver svimmel at af tænke på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Tunsalat, eller hjemmelavet skinkesalat med rød løg. Ellers leverpostej, roastbeef eller en god spegepølse (ikke noget industri-fremstillet bras). Stort set alle middagsrester af kød og fjerkræ (frikadeller, kold kylling, eller kalkunbryst, eksempelvis). Om vinteren, og hvis det ikke behøver være sindssygt sundt: Kogt, saltet flæsk( dette enten elsker eller hader man!) med sennep ovenpå. Saltet og fedtet bevirker, at denne ret gør sig godt med brændevin og Bjørnebryg til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flare Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Kogte, kolde kartofler med mayo, agurk, salt og peber :4mewantfood: /DesRugbrød med et tyndt lag smør + roastbeef, remu og ristede løg. nam-nam.Tunsalat, eller hjemmelavet skinkesalat med rød løg. Stort set alle middagsrester af kød og fjerkræ (frikadeller, kold kylling, eller kalkunbryst, eksempelvis).Simpelthen enig. Men også rullepølse med løg og sky... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EssE Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Varm leverpostei med massere af sprød bacon, :4mewantfood: Men ellers virker det meste på rugbrødHøjtbelagt smørrebrød, hvem kan sige nej til det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunsvigeren Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Hvor mange æg? For hvis det kun er ét, så er det sku fesent....Selvfølgelig 4-5 æg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunsvigeren Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 2 år gammel tråd, men hvad satan :-PHaha.. Godt set.. lagde jeg slet ikke mærke til..! Gad vide om trådstarteren får nogle svar nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EMTH Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Altså... vi taler ikke om sunde madder, vel? ^^For umiddelbart vil jeg sige: Tyk skive rugbrød, god skive ost, skinke og rrrrrrrrrre'tih(Rigsdansk oversættelse: rigtig) meget dijon sennep på.Der er bare ikke noget bedre end at få renset næse området vha sennep og rugbrød. Eller jo.. men det kan man ikke lave på rugbrød Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pagels Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 der er meget o;find selv på nogle sjove madder, det plejer jeg at gøre. og hvis man sætter det rigtigt sammen ender det med at smage godt xD haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichmann Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Rugbrød med et tyndt lag smør + roastbeef, remu og ristede løg. nam-nam.Og så lige lidt revet peberrod... Det gør heller ikke noget hvis man selv gør sig ulejligheden med at lave remouladen. Ammenam (men nok ikke supersundt, hehe)Til daglig bliver det mest til røget filet eller Minimum rejesalat for mit vedkommende. Makrel i tomat er også en eviggyldig vinder! Eller røget laks med dilddressing og lidt rucola under. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insaniac Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 (edited) Røget filet med peberrodsalatSpegepølse (med remou og ristet løg)TunsalatLeverpostej med agurkSyltetøjNutella Edited January 20, 2008 by Insaniac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilla Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 jeg hader også rugbrød.. men plejer at riste det på brødristeren.. og så er det nærmest lige meget hvad der kommer på, for så smager det godt :) men leverpostej og agurk er en sikker vinder... sammen med laks og et tyndt lag neutral smørreost... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikke B. M. Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 (edited) Det er også godt med et stykke kogt kyllingebrystfilét á 100-150g på et stykke rugbrød. Og for så lige at ta det tørre, lægges et par skiver ananasringe på til sidst (kan også bruge tomater, når det er sæson for det) :4mewantfood:Rikke Edited January 21, 2008 by Rikke B. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ærten Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Det der med at rugbrød er tørt, handler vist meget om hvor man køber det henne....et godt saftigt rugbrød fra en ordentlig bager - UDEN tilsat hvedemel og andet stads - er altså helt fantastisk.Har for tiden en kæmpe 'craving' for hønse- og tunsalat...mmmmm. Ja, ved godt at det totalt gammelmands-agtigt at kunne lide sådan noget, men forbinder det bare med gode minder, hyggelige familiefrokoster og barndom...mmmm mayo! Godt man træner så meget at laster ikke betyder så meget ;o) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian B Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 (edited) Gammel men relevant tråd!I anledningen af fredag vil jeg dele et stykke smørrebrød med jer, som Ida Davidsen bliver nødt til at opkalde efter mig en dag Et stykke godt rugbrød (gerne fra Lagkagehuset) dækkes af tykke kolde kartoffelskiver.Ovenpå lægges en halv pakke carpaccio (Blå indpakning, fås i de fleste supermarkeder)Ovenpå carpaccioen garneres generøst med Mayonaise.Herligheden toppes med ristede løg i rigelige mængder!OMFG :4mewantfood: Edited October 3, 2008 by Christian B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KongKent Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Har slet ikke set den her tråd før, og jeg spiser også selv x antal skiver rugbrød hver dag. Mine favoritter er:Hårdkogte æg (varme!!)Leverpostej (varmt er godt, men koldt glider også ned på jobbet)BananDet overrasker mig faktisk, at der ikke er nogen der har skrevet banan endnu her i tråden. Det har jeg da brugt siden jeg gik i børnehave. Derudover en del andre ting, men de tre nævnte er det jeg oftest smider på rugbrødet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apprenti Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 jeg blev anbefalet den underligste kombination nogensinde i dag.rugbrød, gerne med kerner - ristetsmør og et tyndt lag dijon sennepafprøvede det og det smagte super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
humseper Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Rosiner på rugbrød.Det er BB! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TLunau Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 jeg blev anbefalet den underligste kombination nogensinde i dag.rugbrød, gerne med kerner - ristetsmør og et tyndt lag dijon sennepafprøvede det og det smagte super Skift smør ud med ost istedet... det er nu bedre... gerne en stærk ost hvis du er til det... stærk ost og Dijon sennep supplerer hinanden godt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptpoul Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Rugbrød, pesto, ost med lidt karakter, evt noget salat, at par tynde skiver steg (gerne culotte).Tasty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TLunau Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Rugbrød, pesto, ost med lidt karakter, evt noget salat, at par tynde skiver steg (gerne culotte).Tasty Lyder godt :4mewantfood: En vigtig ting imo er rugbrødet i sig selv... godt rugbrød har man enten selv bagt eller købt hos bageren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptpoul Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Yeaf, det skal være softkernebrød. Luftigt fugtigt etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TLunau Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Yeaf, det skal være softkernebrød. Luftigt fugtigt etc.Ligesom så meget andet oink oink oink Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 4, 2008 Author Report Share Posted October 4, 2008 Jeg hader stadig rugbrød, medmindre der er makrel på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts