• Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 31 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Bare sig det som det er! I snakker jo sammen om dette og hint, så som minimum, må du kunne lokke en begrundelse ud af ham. Er begrundelsen god, så kan i skiftes til at styre træningen, men ellers er det sku meget rimeligt at han retter lidt ind. Sig at du, eksempelvis, gerne vil køre zone 2 med +20 watt. Hvis ikke hver gang, så som oftest. Så må han ligge tættere på hjul, hvis han er bange for at overtræne...
    • Der er et ok leasing tilbud på Ioniq 6 advanced - Den kører noget bedre end 5'eren imo, men rammer næppe i4 i køreregenskab. TCO i perioden virker til gengæld ret fornuftig.   
    • Jeg forstår argumentet. Men det er præcis derfor den kører så godt som den gør. Jeg har haft en 435 M-Sport tidligere, og at køre I4 er som at komme hjem. Hvis man kan lide at køre bil, så føles I4'eren jo som en bil. Jeg ar kørt Tesla, Mercedes, VW, Kia, Xpeng, elbiler, og de har alle sammen den der "office appliance" følelse more or less. Fordi det er en computer på hjul, og ikke en bil. Bevares , Xpeng G9 og Kia EV9 , er begge fede på sin egen måde, men jeg vil ikke over 400.000kr (brugt).    Jeg er fuldstændig enig med dig, mht de Tyske udstyrs pakker. Men jeg kunne heller aldrig drømme om at tage afskrivningen på en fabriksny bil
    • Inden jeg skrev opslaget om Taveloen, var jeg egentlig ret sikker på at jeg havde besluttet mig for Quick Pro'en. Men mens jeg sad og skrev, blev jeg igen draget ind af Taveloen, og den samlede pakke.  Jeg aner faktisk ikke helt hvor jeg ender henne med de to muligheder. Jeg synes begge er super interessante, og har hver deres pros and cons.  Det der tiltrækker mig ved Quick Pro'en er at det er en BSA krankboks, den virker umiddelbart mere aero, og så er den lige en anelse lettere. Jeg ved godt at vægt ikke er så vigtig som det har været, og det er trods alt også en aero cykel, men et par 100 gram sparet, er også værd at tage med.  Der hvor jeg er usikker på Quick Pro'en er dens manglende info. Er den reelt set aero? Kører den godt? Og er styret stift nok til en sprint? Modsat har vi så Taveloen. Det der tiltrækker mig ved den er at den er gennemprøvet. Jeg ved hvad jeg får der - en solid pakke der egner sig godt til ræs. Den kører godt. Den er stiv. Og så er prisen selvfølgelig også en medvirkende faktor. Den er trods alt omkring 2000 kroner billigere end Quick Pro'en.  Men, for der er selvfølgelig også et men. Taveloen virker også mere traditionel, måske endda lidt gammeldags. Den har pressfit krankboks, og så er der vægten. Den er lige, lad os sige 150-200 gram tungere end Quick Pro'en.  Den er svær, men jeg læner måske en mere mod Quick Pro'en, og mangler bare en form for validering af at den er solid. Har derfor lige rakt ud til en rytter der kører på den, og godt nok er han sponsoreret af dem, men det kan måske give en idé om den er helt væk eller ej. 
    • Og ramme nummer to: Tavelo Arow.  En mere "traditionel" aero ramme, der kan lede tankerne lidt hen mod Factor, uden at de dog skulle være tæt på identiske når man ser på dem. En tried and true model, hvor der efterhånden findes en del erfaringer i hvordan den kører. Overordnet set skulle den køre helt igennem fremragende, meget kontant og direkte i sin styring, og en køreoplevelse der er meget harmonisk.  Ift. aeroness, så har de nogle claims, men ikke noget der er blevet testet i en vindtunnel. Ift. Quick Pro rammen, så er udseendet her mere harmonisk og mindre radikalt. Formen på rørene gør også at vægten sniger sig opad, og den står til en opgivet vægt på 990 gram for en størrelse medium. Så en reel vægt omkring de 1050 gram er nok ikke ved siden af. Har dog set eksempler på cykler der er blevet bygget op til omkring 7,4 kg, uden at man er gået helt retardo.  En "ulempe" ved Tavelo rammen er at den har en BB86 krankboks, som gør at det er pressfit lejer der skal ind - kontra BSA på Quick Pro'en.  En fordel Tavelo har er deres styr. Det bliver rost til skyerne i alle anmeldelser. Det er stift, ergonomisk og ser virkelig godt ud. Prisen er også til den "gode" side med 300 dollars. Styret findes også i et utal af størrelser, fra 360 til 420 i bredden, og 80 til 140 mm i længden.  Geometrien er lidt spøjs, for reach er nærmest identisk med min SL6. Der er faktisk kun 1 mm forskel. Derimod er stack markant lavere end SL6'eren - hele 15 mm lavere. Så det er en meget lav forende, også ift. Quick Pro'en. Akselafstanden er 5 mm længere end SL6'eren, så alt i alt en ret solid pakke.  Intet partytrick ift. speciallakeringer. Der er en håndfuld forskellige lakeringer at vælge imellem - nogle kedelige, nogle lidt mere sprælske, uden at det dog tager overhånd. Men det kan også være lige meget hvis jeg alligevel ender med at få det hele lakeret et andet sted.  Så vi kan sige at partytricket her er prisen - for den er virkelig solid. 12.400 DKK for ramme inklusiv styr. Det er virkelig en skarp pris, for en cykel der måske er lidt mere allrounder end full on aero, men også en cykel der får rigtig mange roser med på vejen af dem der har testet den.   
  • Recent Status Updates