MadsAndersen777 Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 Hej alle sammen. Jeg er en dreng på 22 år. Jeg har spillet fodbold på højtplan i mange år. For et halv andet år siden fil jeg en skade, som jeg valgte at spille vider på. Min smerter er ret underlig, og jeg har rigtig svært ved a fortælle hvor den sidder. Det er en smerter jeg får når jeg har samlet ben meget hårdt ved min bækken gå igen ved anus og ned i lysken.Smerten kommer når jeg laver en form for acceleration eller laver side step. Jeg har prøvet alt! Fysioterapi-Mr-Ultralyd-en mand der kan sætte nerver på plads. Smerten er ikke fast men kommer som en skærende smerte. En smerter der giver følelsen af at der er noget der sidder fast. Fx hvis jeg ligger på på højre side med strækket ben og løfter min venstre en smule kommer den med det samme og er en følelse af at noget sidder fast eller skær igennem. Jeg har rigtig svært ved at fortælle konkret hvor smerten sidder. Jeg har siddet hjemme i 6 måneder uden nogle former for motion. Og da Fysioterapeuten sagde alt var godt prøvet jeg at gå i gang i gen og bang var den der med det samme. Jeg håber virkelig at nogle kan hjælpe mig herinde da det rammer psykisk at intet fungere. Tak på forhånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Sidder smerten dybt inde i ballen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsAndersen777 Posted May 17, 2014 Author Report Share Posted May 17, 2014 Sidder smerten dybt inde i ballen?Ja. Hvis jeg fx står på et ben gør det også ondt. Jeg får en skærende smerte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Hvor i landet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SportsFys Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 Beklager at høre du ikke haft held med dine behandlinger, men når du har været så mange igennem kan det være fordi du ikke er blevet undersøgt til grundigt nok og arbejds-diagnosen simpelthen ikke har været korrekt. Derfor vil jeg foreslår dig at snakket med egen læge omkring den manglende fremgang og blive henvist til videre undersøgelse. Det kunne være ultralydsskanning af bækkent eller en MR-skanning. Synes det er godt at du har givet behandlinger en chance, men når man er tæt på at have udtømt behandlingsmulighederne er det vigtigt at få undersøgt det til bunds bla. via billeddiagnostik.Udfra hvad du beskriver og din sportsgren, synes jeg især det kunne være interessant at få ultralydsskannet din udspring af inderlårsmusklerne ved skambenet for at se om der er inflammation tilstede som ligger konstant og irritere og hiver i bækkent. Håber det kan hjælpe dig lidt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneB Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 jeg gætter på adductor magnus..ellers fuldstændig enig med sportsfys. Få det undersøgt nærmere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
millertime Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Han skriver altså at han har fået taget MR scanning og UL, så jeg går ud fra det ikke har vist noget, og dermed ingen grund til at han får det igen. Han har måske bare været hos en behandler, der ikke lige kan greje hans problem. Alle er jo ikke lige dygtige. Så Mads, find dig en osteopat:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts