Currant Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Hejsa...Jeg vil gerne lige vide hvordan energifordelingen skal lægge i løbet af dagen/samlet over dagen...Det kan AllNatural's kostplan jo regne ud, så det kan man jo ligesågodt benytte sig lidt af :)Kommer det an på hensigten med træningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stubbe Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Kommer det an på hensigten med træningen?Ja, det kommer an på ret mange ting. Er det rent styrketræning, er det udholdenhedstræning, er diæten energireduceret, osv..Normalt synes jeg en fordeling på 15-20 E% protein, ca 25 E% fedt og resten kulhydrat er ret fornuftig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuneJ Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Jeg tror han mente om man skal indtage sine kalorier fordelt ligeligt over dagen eller om man skal prioritere visse tidspunkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stubbe Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Det ku du godt ha ret i.Det kommer stadigvæk an på "Er det rent styrketræning, er det udholdenhedstræning, er diæten energireduceret, osv.."Men det vigtigste vil være at indtage mad omkring træningen. Ellers er det grundlæggende næsten ligemeget hvordan det resterende fordeles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Currant Posted May 27, 2004 Author Report Share Posted May 27, 2004 Okay, nu jeg har postet i Vægttab, men vi kan da, hvis folk gider svare, skrive om det i de forskellige tilfælde - alle ka jo lære af det...Mit tilfælde er nu en diæt, hvor jeg lige er begyndt at skrive ned i AllNatural kostplan - så kunne jeg jo korrigere kosten, så det passede nogenlunde med energifordelingen, som nu er mest hensigtsmæssig... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Currant Posted May 27, 2004 Author Report Share Posted May 27, 2004 Desuden kan jeg huske at jeg faldt over et link til en side hvor man kunne ud fra vægt og højde (samt et par andre faktorer) udregne sit status quo indtag - altså vejledende - ved godt man ikk ka gå 100% ud fra det...Jeg har kigget en flok tråde igennem, men har ikk lige fundet den tråd jeg fandt linket i... Nogen der lige har det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts