Guest Jorgen Bodholdt Posted November 20, 2001 Report Share Posted November 20, 2001 HejKan man have glæde af pulsur, når man udføre vægttræning ?Er der nogen der har erfaring med pulsure ?Jørgen B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AL Posted November 21, 2001 Report Share Posted November 21, 2001 Ja, til at se hvad klokken er. ;)Så vidt jeg ved, er styketærning det man kalder anareobisk træning, altså træning uden ilt, i modsætning til areobisk som er træning med ilt (areobic m.m.) I den anareobiske fase er det primert phospher creatin og ATP der forbrændes, og derfor ser jeg ingen fordel i at kende ens puls. Et pulsur får du helt sikkert mere ud af i caridio træning, altså kredsløbstræning, hvor det er muligt at bestemme den optimale fedtforbrænding udfra alder og vægt.-For det var vel med henblik på fedtforbrænding at du var interesseret i, brugen af et pulsur?MVH. A.L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claus B Posted November 21, 2001 Report Share Posted November 21, 2001 denne post begynder vist at lugte lidt hen ad den sædvanlige diskussion om fedtforbrændingszoner??? mth det oprindelige spg., så kan jeg heller ikke se nogen grund til at bruge et pulsur til vægttræning.Om uret så kan bruges til cardio er et andet spg. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts