Chris_C Posted November 13, 2015 Report Share Posted November 13, 2015 TræningsprogramHejsa folkens. Jeg ville høre jeres mening om mit fullbody program som bliver trænet 4 x i ugen. Er der noget behov for ændring ? Er begyndt at få større ubehag i den ene skulder, så er igang med en masse forskellige rotorcuff øvelser. Har jeg behov for flere træk øvelser for, at stabilisere skulder måske ? Har meget fokus på at træne min core med maveøvelser, for at holde et godt spænd til squat, dødløft osv. 1.Squat 5x5Bænkpress 5x5Bent over row 5x5Military press 4x8Chin ups 4 x failureDips 4x 10Rotorcuff 3x 12Side Laterial Raise 4 x8Hammercurl 4x8Having leg raises twist 3x10Hanging leg raises 3x10Weigtet Skrå bænk crunches 3x10 2Dødløft 5x5Dumbell press 5x5Dumbell bend over row 5x5Shoulderpress 4x8Chinups 4x failureDIps 4x10Front Laterial Raise 4x8Rotatorcuff 3x 12Barbelcull 4x8Having leg raises twist 3x10Hanging leg raises 3x10Weigtet Skrå bænk crunches 3x10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mugge Posted November 15, 2015 Report Share Posted November 15, 2015 (edited) Måske mange øvelser til 4 x ugentligt. Men bestemt gode øvelser.Kan du holde til det er det vel ok. Jeg har selv bøvl med den ene skulder og bruger en rotator cuff øvelse og lateral raise som skulderøvelser og ikke andre. Gør det ondt når du laver bænkpres og skuldrpres ? Edited November 15, 2015 by mugge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted November 16, 2015 Report Share Posted November 16, 2015 Burde der ikke være lidt mere for benene?Varianter af squat/dødløft, goodmornings og lign.2-3øvelser pr gang. Thorhauge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris_C Posted November 20, 2015 Author Report Share Posted November 20, 2015 Måske mange øvelser til 4 x ugentligt. Men bestemt gode øvelser.Kan du holde til det er det vel ok. Jeg har selv bøvl med den ene skulder og bruger en rotator cuff øvelse og lateral raise som skulderøvelser og ikke andre. Gør det ondt når du laver bænkpres og skuldrpres ?Jeg synes det er gået fint, de 2 måneder jeg har kørt programmet. Men efter jeg er begyndt og fokusere mere på skulder træning, har jeg ingen synlige smerter længere. Rotorcuff øvelser kan klart anbefales. Men tung bænkpress, og weigtet dips, er stadig de øvelser som er hård for min skulder.Så vælger og skifte program i 8 uger til et 2 split og derefter vil jeg gå tilbage til mit gamle program. Dag1: Bryst, triceps og skuldre.Dag2: Ben, Ryg, biceps og mave.Dag3: Pause.Dag4: Bryst, triceps og skuldre.Dag5- Ben, Ryg, biceps og mave.Dag6 - Cardio HITDag7 - Pause Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mugge Posted November 21, 2015 Report Share Posted November 21, 2015 Ja det er også min erfaring, at bænkpres er hårdt for skulderen. Dips har jeg aldring lavet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts