Kasper P Posted July 10, 2015 Report Share Posted July 10, 2015 Hej derude.Jeg er en 20-årig gut der dyrker lidt calisthenics (kropsvægttræning) og lidt løb. Nu har jeg været gået lidt i stå pga flytning, nyt arbejde, nye rutiner osv, men skal til at i gang igen.Jeg er ved at lave et træningsprogram hvor jeg styrketræner med min kropsvægt 3 gange, og løber 3 gange i ugen, altså skifter træningsform hver anden dag.Jeg vil gerne fokusere på min styrketræning, da jeg synes at calisthenics er for fed, og vil virkelig gerne mestre nogle svære kropsvægtøvelser. Mit løb er egentlig bare for at træne noget kondition for sundhedens skyld,, løbertræner ikke til konkurrencer, kun for sundhedens skyldMen jeg er låst lidt fast. Jeg er endt op med to forskellige løbeprogrammer, og er lidt i syv sind over hvad jeg skal vælge.Den ene ser sådan ud:Dag 1: Sprintintervaller: 30 minutters løb bestående af 30 sekunders sprint efterfulgt af 3 minutters joggepauseDag 2: Længere intervaller: 30-45 minutters løb med 1.000 meters intervaller efterfulgt af 3-5 minutters joggepause (30-45 minutter)Dag 3: Længere tur: 45-60 minutters løb i rolig tempoDet andet program er mere enkelt (måske for enkelt)Dag 1: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligtDag 2: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligtDag 3: 30 minutters tempoløb; højst konstante fart som muligtSom sagt fokuserer jeg mest på calisthenics-styrketræning. Mine mål med løbet er kun at få en god kondition.Så jeg vil gerne høre jer om hvad der er mest optimalt for mig af de to programmer, Den varierede, eller den intensive, eller måske noget helt tredje..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCO Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 For at være ærlig så synes jeg at du skal vælge den træningsform, der passer dig bedst. Der er formentligt lidt mere at hente i det førstnævnte program men selv program nummer 2 er meget bedre end ingenting, hvis du bare vil holde dig igang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schroinx Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 (edited) Så meget kvalitetstræning er ikke godt.Her er noget viden om løb:http://www.loebesiden.dk/videnomloeb.php Edited August 25, 2015 by Schroinx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olof Maximilian Pape Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Prøv at variere din løberute - skov, by, bakker, trapper osv. og nyd det. Det skal være sjovt når du løber. Så kan du give den gas med styrketræning og have fuld fokus på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts