Mikedk64 Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Hej.Jeg har lige anskaffet mit en spand kasein pulver, men er lidt usikker på hvornår jeg skal tage det.Jeg ved godt det er en ide at tage det om aftenen inden man går i seng, men er det hver aften (også de dage man ikke træner)Og hvad med de dage man træner om morgenen/formiddagen?Jeg har derudover læst at man skal indtage 40 g inden sengetid, er det den rette dosis eller er det lidt i overkanten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
venaN Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Det er fint nok du tager kasein inden du går iseng. Men personligt ville jeg ikke brug 2kr på det. En positiv effekt er stærkt overvurderet/manglende, og konsistensen er ofte ret uinteressant. Om du tager 30, 40 eller 50g er mildest talt ligegyldigt. Det vigtigste er at du indtager nok igennem hele dagens 24 timer. salt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Spild af penge. Der er så mange andre faktorer man kan skrue på, før man bare overvejer kassein inden man går i seng. Og det samme gælder for næsten alle andre kosttilskud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsc Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Du skal nok sigte efter 2 g protein Per kilo mager kropsvægt. Det er fint at lægge 40 g af disse før sengetid :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikedk64 Posted July 30, 2014 Author Report Share Posted July 30, 2014 Hej jscMen skal det også indtages de dage hvor jeg ikke træner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsc Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Hej jscMen skal det også indtages de dage hvor jeg ikke træner?Hvis du træner 3-4 gange om ugen, så ja. Det øgede proteinbehov varer 24-36 timer efter træningen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikedk64 Posted July 30, 2014 Author Report Share Posted July 30, 2014 Hvis du træner 3-4 gange om ugen, så ja. Det øgede proteinbehov varer 24-36 timer efter træningen :)Super.Jeg træner for det meste 5-6 gange om ugen (nogen dage ren kondition) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts