Madsta Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Hej!Jeg har de sidste 5 år lidt af mavesmerter efter hård løbetræning - mest efter fodboldkampe!Jeg får mavekramper i øverste maveregion, og det ligner at det buler lidt ud, og nederste del trækker sig ind. Der går ca, 1-2 timer efter kamp/løbetræningen er overstået før smerter tiltager. Jeg får ikke smerter ved styrketræning eller små løbeture uden høj intensitet. Det kommer altså kun når jeg presser mig selv. Dårlig/tynd mave er også tilfældet efter de 2 timer. For to år siden var jeg til inden mave/tarm undersøgelse(ikke særlig lækkert!) og de fandt intet galt.Hvad kan det så være.. Jeg håber i kan give mig nogle gode råd til hvad og hvad jeg ikke skal indtage før høj intensitets træning/kamp.Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcus Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Du kan jo tage et kik på:http://www.loebesiden.dk/kost_traening.phpHvis du har problemer på denne måde kan du jo evt. lade være med at spise 3 timer op til træning, og supplere med lidt saft hvis du syntes du går helt kold.lad være med at spise for fiberrigt, fedt eller protein rigt op til hård træning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madsta Posted March 12, 2013 Author Report Share Posted March 12, 2013 Tak for input! Jeg vil helt sikkert give det et forsøg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts