VIL Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Hej forum, Jeg er på udkig efter en indendørs cykel til at vedligeholde formen. Er usikker på hvad fordelene og ulemperne er ved en ergometer og en spinning cykel. - kan de kørestilling indstilles lige godt- larmer de lige meget- slides de lige meget (afhængig af kvalitet)- er "køre oplevelsen" den samme, altså hvordan føles modstanden- hvor meget vægt skal svinghjulet haveNogen kommentarer? Anbefalinger af modeller eller mærker er også velkomment (det lavere prisleje)!På forhånd tak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasH Posted September 28, 2011 Report Share Posted September 28, 2011 Hej forum, Jeg er på udkig efter en indendørs cykel til at vedligeholde formen. Er usikker på hvad fordelene og ulemperne er ved en ergometer og en spinning cykel. - kan de kørestilling indstilles lige godt- larmer de lige meget- slides de lige meget (afhængig af kvalitet)- er "køre oplevelsen" den samme, altså hvordan føles modstanden- hvor meget vægt skal svinghjulet haveNogen kommentarer? Anbefalinger af modeller eller mærker er også velkomment (det lavere prisleje)!På forhånd tak!Ergometer cyklen gir dig mulighed for at træne med specifikke objektive kriterier i belastningsangivelsen (viser antal watt du yder).På alle andre områder vil en spinningscykel typisk være at foretrække, og du får langt mere for pengene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIL Posted September 28, 2011 Author Report Share Posted September 28, 2011 Ergometer cyklen gir dig mulighed for at træne med specifikke objektive kriterier i belastningsangivelsen (viser antal watt du yder).På alle andre områder vil en spinningscykel typisk være at foretrække, og du får langt mere for pengene.Tak for input. Har imellemtiden anskaffet mig en brugt Schwinn spinningcykel, og den er dejlig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts