JacobN Posted December 5, 2008 Report Share Posted December 5, 2008 Jeg har i dag modtaget mit Garmin 405 med posten. Da jeg fik ladet batteriet op skulle jeg vælge sprog (select language), fik trykket så jeg nu har en engelsk opsætning. Hvordan kan man ændre det til dansk ? har kigget på brugsanvisningen på den medfølgende CD-rom, men kan ikke finde noget om dette..Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe :)mvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bagmanden Posted December 6, 2008 Report Share Posted December 6, 2008 Jeg har i dag modtaget mit Garmin 405 med posten. Da jeg fik ladet batteriet op skulle jeg vælge sprog (select language), fik trykket så jeg nu har en engelsk opsætning. Hvordan kan man ændre det til dansk ? har kigget på brugsanvisningen på den medfølgende CD-rom, men kan ikke finde noget om dette..Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe :)mvhJacobHold "Menu" inde.Vælg "Settings"Vælg "System"Vælg "Language"og vupti :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef1980 Posted December 6, 2008 Report Share Posted December 6, 2008 Hvis du kører vista kan du lige så godt gøre følgene for ikke at få problemer med uploads fra dit nye ur:Ved ant-stick installationen skal du højreklikke og vælge engenskaber og "kør som windows xp".Ydermere vil der være problemer med at opdatere urets software med IE. Installer derfor Mozilla som browser og wupti så kan uret også blive opdateret til næste version.Selvom jeg er glad for mit ur, synes jeg at det er rimeligt langt ude, at der skal være så mange finurligheder ved opsætningen. Hvis man ikke kender lidt til computere, kan man komme i en svær situation, og garmin hotline er ikke til meget hjælp..... Men når det er sagt er uret cool når det først virker.Vh. Steffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 6, 2008 Author Report Share Posted December 6, 2008 Mange tak for svarene :) Synes ikke brugsvejledningen er fantastisk, så det er dejligt med hjælp her. Lige nu bøvler jeg med indstille tiden, synes ikke det er nemt...Om alt går vel skal jeg på min første løbetur med mit 405 i morgen :)MvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 6, 2008 Author Report Share Posted December 6, 2008 Synes det er svært at blive gode venner med det ur...Prøvede her til aften at gå en lille tur (som jeg ca kender længden på). Det gik meget godt de første 500 meter. Så blevet skærmen pludselig helt grå. Troede måske at batteriet var dødt. Men det er på 60%. Nu kører der nogle firkanter på skærmen, og jeg kan slet ikke komme ind i nogle menuer :(Det eneste jeg har kunne få frem er en e-field test som er fail hvad betyder det ??Håber der er nogen som kan hjælpe :)mvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bagmanden Posted December 6, 2008 Report Share Posted December 6, 2008 (edited) Synes det er svært at blive gode venner med det ur...Prøvede her til aften at gå en lille tur (som jeg ca kender længden på). Det gik meget godt de første 500 meter. Så blevet skærmen pludselig helt grå. Troede måske at batteriet var dødt. Men det er på 60%. Nu kører der nogle firkanter på skærmen, og jeg kan slet ikke komme ind i nogle menuer :(Det eneste jeg har kunne få frem er en e-field test som er fail hvad betyder det ??Håber der er nogen som kan hjælpe :)mvhJacobPrøv at reset'te uret. Hold de 2 knapper inde samtidig i 20 sek (indtil uret "slukker", derefter genstarter uret selv). Det sletter ikke dine data.Opdater evt. firmware i uret, så du kører den seneste version.Sker det ofte kan det jo være en fejl på uret.Msh/KG Edited December 7, 2008 by Bagmanden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 7, 2008 Author Report Share Posted December 7, 2008 Endnu en gang tak for hjælpen.Nu virker uret optimalt igen. Idag var jeg så ude på første løbetur, og det gav nye problemer. Mener selv at jeg løb ca 16 km, men uret angiver distancen til at være 9.60 Måles distancen måske i Miles ? det vil jo passe med ca 16 km. Jeg har valgt tidzonen til centraleuropa, har det en betydning ?MvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef1980 Posted December 7, 2008 Report Share Posted December 7, 2008 Endnu en gang tak for hjælpen.Nu virker uret optimalt igen. Idag var jeg så ude på første løbetur, og det gav nye problemer. Mener selv at jeg løb ca 16 km, men uret angiver distancen til at være 9.60 Måles distancen måske i Miles ? det vil jo passe med ca 16 km. Jeg har valgt tidzonen til centraleuropa, har det en betydning ?MvhJacobHej igen...Du skal angive at distancerne skal være i km.... under menu og opsætning mener jeg... leg lidt med det. Du skal også indstille hvormeget du vejer, hvad din max og min puls er for at få alle data...Her er en side med nogle gode videoer omkring hvordan uret fungerer http://www8.garmin.com/learningcenter/trai.../forerunner405/Vh. Stef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 7, 2008 Author Report Share Posted December 7, 2008 HejLeger skam også flittigt med det, man kan altså ikke se hvor jeg kan ændre indstillingen til km. Er der mon en der kan hjælpe med en beskrivelse ?Iøvrigt var det lækkert at løbe med. Sad godt på hånden, og rart at kigge på.mvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bagmanden Posted December 7, 2008 Report Share Posted December 7, 2008 HejLeger skam også flittigt med det, man kan altså ikke se hvor jeg kan ændre indstillingen til km. Er der mon en der kan hjælpe med en beskrivelse ?Iøvrigt var det lækkert at løbe med. Sad godt på hånden, og rart at kigge på.mvhJacobDet nemmeste er at sætte "units" til "Metric" i Garmin softwaren på computeren og sende indstillingerne til uret.Alternativt skal du sætte dem til "Metric" i selve uret. Jeg mener det gøres under Settings/system i menuen "Units". De skal ændres individuelt for hastighed, distancen osv.Driller det stadig, kan jeg skrive guidelines når jeg har mit ur i hånden.Msh/KG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 8, 2008 Author Report Share Posted December 8, 2008 Nu har jeg indstillet til metric, og nu passer distancen med km. Har prøvet at gå en tur, og kan se at min hastighed ligger på 11-13 (ved ikke hvilken enhed) ved normal gang, hvordan får jeg det ændret til km/timen ?Kan se at min total er angivet i miles, det vil jeg også gerne ændre til km/timenGuidelines via ur vil være en stor hjælp :)Endnu en gang tak for jeg hjælpmvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bagmanden Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 (edited) Nu har jeg indstillet til metric, og nu passer distancen med km. Har prøvet at gå en tur, og kan se at min hastighed ligger på 11-13 (ved ikke hvilken enhed) ved normal gang, hvordan får jeg det ændret til km/timen ?Kan se at min total er angivet i miles, det vil jeg også gerne ændre til km/timenGuidelines via ur vil være en stor hjælp :)Endnu en gang tak for jeg hjælpmvhJacobSom skrevet:Hold "menu" inde på uret.Vælg "Settings"Vælg" System"Vælg "Units"Sæt alle punkter derunder til "Metric". Dvs. "Pace/speed", Vægt, og hvad der nu ellers er.Virker det ikke? Edited December 8, 2008 by Bagmanden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 8, 2008 Author Report Share Posted December 8, 2008 Nej alle valgmuligheder er indstillet til metrisk, så forstår ikke helt tempoangivelsen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matty` Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Nej alle valgmuligheder er indstillet til metrisk, så forstår ikke helt tempoangivelsen ?Kan godt være det står rigtigt, men at angivelsen er din tid pr. km? Dvs.. du er 11-13 min om at gå 1 km? Hvilket svarer til ~5km/t (Sådan groft sagt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 8, 2008 Author Report Share Posted December 8, 2008 Jamen det giver da god mening. Har kun prøvet at gå med den indstilling, så havde ikke lige tænktat den måler tiden pr km. Skal ud og løbe i morgen, glæder mig :)Ved du hvordan jeg kan kan få ændret min totaler til km ?mvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matty` Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Jamen det giver da god mening. Har kun prøvet at gå med den indstilling, så havde ikke lige tænktat den måler tiden pr km. Skal ud og løbe i morgen, glæder mig :)Ved du hvordan jeg kan kan få ændret min totaler til km ?mvhJacobEr ikke helt med på hvad du mener, men du kan jo selv bestemme hvilke felter du vil have vist under din løbe- eller/og gåtur. Menu - > Indstillinger -> datafelterHvor du først vælger hvor mange felter du vil have vist på en gang, det fra 1-3 felter.. derefter kan du selv vælge hvad dine felter skal vise.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matty` Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 (edited) Derudover skal det lige nævnes, at du har mulighed for at lave dine egne ruter på pc'en, og derefter overføre dem til din garmin! En ret sjov feature, er dog ikke så meget mere end det imoEllers har du også mulighed for at slå en virtuel partner til, så du løber mod dig "selv" . Eller hvis du rejser meget, har du mulighed for at mærke din start position, så du når du har løbet et stykke, kan sætte den til at guide dig tilbage til udgangspunktet. Meget cool, hvis man ikke lige er kendt i området.. Kan kun sige GO NUTS, der er så mange muligheder Edited December 8, 2008 by matty` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobN Posted December 9, 2008 Author Report Share Posted December 9, 2008 Fik løbet en kort tur på 7 km i dag, og det fungerede fint med uret. Synes virkeligt det er lækkert at løbe med, ulempen er vist bare at jeg bruger en del tid på at kigge på det :)Glæder mig til at udforske dets muligheder :)MvhJacob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts