KriZo Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 Hvilke muskelgrpper træner man når man ror kajak? Skuldre og nakke får vel en helt del, hvad ellers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferus Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 Du træner stort set hele overkroppen ved kajakroning. Dog primært Ryg og biceps (afhænger dog af din teknik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 Jeg er i gang med genoptræning af mit knæ/lår og har faktisk overvejet at prøve noget kajak af, for at få gang i noget kredsløbstræning. Det er mit indtryk, at det ikke belaster knæene så meget som almindelig roning? Har dog desværre endnu ikke fundet et center med kajak-ergometer (findes det overhovedet??) - eller skal man ned i nærmeste kano/kajakklub? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bagmanden Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 (edited) slettet. Edited March 14, 2008 by Bagmanden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferus Posted March 14, 2008 Report Share Posted March 14, 2008 (edited) Jeg er i gang med genoptræning af mit knæ/lår og har faktisk overvejet at prøve noget kajak af, for at få gang i noget kredsløbstræning. Det er mit indtryk, at det ikke belaster knæene så meget som almindelig roning? Har dog desværre endnu ikke fundet et center med kajak-ergometer (findes det overhovedet??) - eller skal man ned i nærmeste kano/kajakklub?Nej det belaster ikke knæet så meget som almindelig roning. Mange idrætsfolk er skiftet til kajak, pga af skade i understellet.Jeg tror kun der findes kajak-ergometre i kajakklubber. Det kræver meget mere teknik end et almindeligt ro-ergometer, så man vil ikke få så meget ud af træningen på et kajakergometer hvis man er begynder. Desuden er kajak lidt mere styrkepræget end roning, som derimod er mere præget af kondition.BTW: der ligger også en kajakklub i Odense. Edited March 14, 2008 by Ferus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts